Guest paula84

Häälahjojen avaaminen juhlassa!!!

115 viestiä aiheessa

Täytyy myöntää, että en ollu aiemmin hirveesti kiinnittäny huomiota lahjojen avaamiseen tai avaamattomuuteen, mutta muutama vuosi sitten kaveri pyysi mua hoitamaan lahjapöytää heidän häissään. Hän oli varannu kolme liuskaa numerotarroja, joista laitoin aina saman numeron korttiin, kirjekuoreen (lahjakortti/raha sisällä) ja lahjaan. Kortit ja lahjat jätettiin sitten pöydälle vieraiden hypisteltäväksi ja kirjekuoret kerättiin talteen. Musta tää oli hyvä juttu ja aion toteuttaa saman häissäni. :)

 

Ja tiedän, että vanhemmat sukulaiset todella haluavat nähdä ja lukea kortit. Muistan lapsuuden synttärijuhlista, että joku täti jopa avasi kirjekuoria nähdäkseen kortin, jos en itse ollut ehtinyt avaamaan! Törkeetä, mutta sellastakin tapahtuu... En siis halua jättää avaamattomia kirjekuoria tätien armoille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei avattu lahjoja juhlassa enkä ole ikinä ollut häissä jossa lahjat olisi avattu paikan päällä.Kaasot kylläkin avasivat raha/shekkikuoret ja kuvasivat sisällön kortin kanssa mun puhelimella ja laittoivat rahat ja shekit talteen.Kuvausajatus tuli heille ihan extempore,ajattelivat että haluamme tietää mitä kukakin antoi.Pitkäkyntisiä emme pelänneet ja siksi ei rahoja syrjään laitettu,vaan ihan siltä varalta että pienet lapsivieraat niistä sattuisivat kiinnostumaan :D Useimmat lahjat oli pakattu sellofaaniin joten avaamiselle ei olisi juuri tarvetta ollutkaan ja monet vieraista avasivat ja asettelivat itse tuomansa kortin muiden nähtäväksi.Osa korteista oli jo valmiiksi teipattu pakettiin siten että kortin pystyi lukemaan.Huomaavaisia vieraita :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me ei sitten avattu lahjoja häissä. Muutama oli pakattu sellofaaniin, joten ne vieraat näkivät. Siskoni hoiti lahjapöytää ja avasi kirjekuoret, poisti kortit ja laittoi korttiin tarran, jolla sitten tunnistettiin korttiin liittyvä kirjekuori, jos siellä oli rahaa. Toimi oikein hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos tuo kuorien avaaminen ja korttien esillelaitto jotenkin "pakollinen" juttu? Musta olis ainakin kiva avata myös ne kuoret sulhon kanssa myöhemmin omassa rauhassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme edes pitäneet muita vaihtoehtoina kuin avata itse lahjat ja kuoret itse juhlan jälkeen. Minusta se oli myös ihana osa häitä kun luimme vuorotellen kortteja ja avasimme lahjoja. Eli minusta ainakaan se, että joku muu avaa teidän lahjat ja kortit ei ole mitenkään pakollista. Eikä meillä kukaan niitä oma-alotteisesti ollut avannut. Olimme vain sopineet, että äiti pakkaa lahjat juhlan päätteeksi kasseihin ja lykkää ne meidän kuljetukseen mukaan vaivihkaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä me avataan lahjat häissä, jos me niitä saadaan ja ITSE:D

Varmaan joku apulainen käy noukkimassa mahdolliset rahakuoret talteen (vaikka en epäile, että ne kenenkään povariin häviäisi, mutta varmuudeksi nyt kuitenkin. Ja ettei vieraat ala arvostella että aha, noi antoi vaan kolkyt euroa kun minä annoin sata euroa). Myöhemmin sopivassa välissä sitten auotaan paketit. 

Vieraat haluaa kuitenkin päästä niitä pällistelemään. Ja kortit tietty myös levitetään esille(:

Me ei haluta rauhassa "päästä haukkumaan" tai muistelemaan päivää. Mieluummin päästetään vieraat (ja itsemme x) uteliaisuudestaan ja voidaan käydä kiittämässä lahjoista jo juhlassa. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minusta hääjuhlaan ei kuulu lahjojen avaus, koska hääpaikalla kuuluu viettää aikaa vieraiden kanssa ja juhlia häitä. Lahjat kyllä kerkeää avaamaan kotonakin tai seuraavana päivänä. Kun lahjat saa avata rauhassa niin pystyy myös tarkemmin tutkimaan kuka antoi lahjaksi ja mitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole koskaan ollut häissä, joissa häälahjat olisi juhlan aikana avattu, eikä niin ole aikomuksena meilläkään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy myöntää, että en ollu aiemmin hirveesti kiinnittäny huomiota lahjojen avaamiseen tai avaamattomuuteen, mutta muutama vuosi sitten kaveri pyysi mua hoitamaan lahjapöytää heidän häissään. Hän oli varannu kolme liuskaa numerotarroja, joista laitoin aina saman numeron korttiin, kirjekuoreen (lahjakortti/raha sisällä) ja lahjaan. Kortit ja lahjat jätettiin sitten pöydälle vieraiden hypisteltäväksi ja kirjekuoret kerättiin talteen. Musta tää oli hyvä juttu ja aion toteuttaa saman häissäni. :)

 

Tämän idean taidan napata meidänkin häihin! Mielestäni lahjat kuuluu ehdottomasti avata hääjuhlassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli varattuna tarroja + kynä että kaaso olisi voinut lahjat ja kortit merkata. Mutta vieraat olivat kuunnelleet meidän toiveita eikä konkreettisia lahjoja tullut kuin kaksi. Kaikki kuoret kortteineen päivineen menivät suoraan postilaatikkoon joka oli lahjapöydällä. Avattiin ne sitten seuraavana päivänä miehen kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa toivottavasti pelkästään kirjekuoreen mahtuvia lahjoja, enpä muuten ole mietinyt yhtään minne ne laitetaan. Jotenkin tuntuu työläältä ryhtyä availemaan ja säätämään niitten kuorien ja korttien kanssa, Itse kaasona tein jotain tuollaista aikoinaan ja silloinkin se oli mielestäni aikamoista tuherrusta. Mutta tottahan se on että jotkut varmaan haluavat lukea niitä kortteja. Tuollainen postilaatikkosysteemi kuulostaa kyllä kaikkein helpoimmalta vaihtoehdolta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jäin miettimään tätä korttien lukemis-asiaa. Mikä tarve ihmisillä on päästä lukemaan niitä hääkortteja tai miksi vieraiden niitä pitäisi päätä lukemaan? Okei, ymmärrän, että niitä on varmaan mukavaa hypistellä ja lukea erilaisia mietilauseita ym., mutta itse en omissa häissäni näkisi sen olevan mikään pakollinen juttu, että tädit niitä meille osoitettuja kortteja siellä tonkivat. Meillehän ne kortit on kuitenkin osoitettu, eikä vieraiden viihdykkeeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minustakin tuntuisi hassulta ja aikaavievältä jos kortit pitäisi kirjekuorista avata näytille. Olisi sujuvaa, jos hääväki vain jättäisi lahjat ja kuoret pöydälle, ei niin että kaaso tai joku tehtävän saanut samaan aikaan availisi kuoria. Toisaalta hyvältä idealta kuulostaa tuo korttien ja lahjojen numerointi tarroilla. En oikein tiedä kuuluuko sukuuni ja ystäväpiiriini näitä henkilöitä jotka haluavat kortteja lukea. Kyllähän vieraat voisivat lukea onnentoivotukset vieraskirjastakin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me annettiin korttien (ja kaikkien tasan kahden lahjan) olla lahjapöydällä. Kyllä jossain välissä joku kyseli, että eikö me niitä availla, mutta todettiin että ei, antaa olla. Ja ihan hyvä vaan, toisessa paketissa oli M:n polttariporukan polttareissa hankkima esine, joka tosiaan ei minun äitini silmiin olisi sopinut  :girl_haha:

 

Joskus illalla sitten tuli semmonen 'nyt minä availen kortit!' -fiilis ja ihan sitten omaksi iloksi niitä availin. Ja kun siinä tiesi keneltä ne kaksi pakettia oli ja kahdessa kortissa oli välissä sitten rahaa (loput olivat laittanut lahjatilille), niin siinä sitten kyllä sujuvasti muistaa keneltä ne olivat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niissä häissä, missä itse olen ollut, ei lahjoja ole availtu kesken juhlan. Se tuntuisi ehkä vähän hassulta, en osaa selittää miksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään