ani

Teltta/katos juhlatilana

175 viestiä aiheessa

Ajateltiin itse jotain telttaa juhlapaikaksi, mutta kun ei tiedetä niiden viihtyvyydestä ja sehän on tärkeintä ::)

Niin siis kesähäistähän tässä on kyse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kokemuksia ei viihtyvyydestä ole, mutta meilläkin on sama suunnitelma. Teltta on jo varattu ensi kesälle. Hinta ei ainkaan ole halpa jos yhtään viihtyvyytä haluaa. Sellaisia sirkus/raksatelttojen näköisiä saa kohtuu hintaan. Mutta jos haluaa vähän viihtyvyyttä valkoisella teltalla, jossa on myös ikkunallisia seiniä (Suomen kesään kun ei voi luottaa, on pakko ajatella että ilman seiniä ei pärjää), saa maksaa aika hirveitä hintoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin ensin miettittiin tota teltta hommelia mutta en ollut kauhean innostunut asiasta kun ne oli niin kamalan hinnakkaita ja kamalan näköisiä varsinkin ne "sirkusteltat". Joten me luovuimme siitä hankkeesta ja päätettiin että järjestetään ihan sisätiloissa...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen siskon häissä oli valkoinen teltta, jossa oli "ikkunat", poimutetut seinät ja kattokruunut sekä muutamia pöytiä ja tuoleja. Oli ihan viihtyisä, varsinkin kun siellä oli aika paljon ihmisiä. Ovella oli myös lämpäpuhallin pitämässä kylmää ulkona ja teltassa olikin sopiva lämmin, vaikka ulkona oli kylmän kostea syysyö.

Olin vieraana, joten tämän komeuden hinnasta ei ole mitään tietoa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ah :D Ihanalta kuulosti tuo kattokruunu juttu...

Meille tulee nyt sitten ilmeisesti juhlateltta (suhteiden avulla, hinnasta ei vielä olla puhuttu).

Miten on muuten lattia ratkaistu, siis ovatko olleet ihan

ilman kiinteää lattiaa, ruohikolla ja upposiko korot pahastikkin? ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa tässä ihmetellään tuon lattian suhteen. Jos vettä sataa edelliset kolme viikkoa, kuten minun tuurillani tietysti käy, niin maa on aivan velliä ja sinne uppoo niin korot kuin pöytien ja tuolien jalat. Lattian laittaminen on kuitenkin aivan järkyttävän hintaista, joten tyydymme pieneen tanssilattiaan (ehkä itse tehden, ei vielä olla päätetty) ja toivotaan kauniita säitä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jeps :) Kyllä jos tämä tyttö toivoo poutaa, niin kyllä varmasti on sitten runsas sateinen kesä , eteenkin just siinä häitten kynnyksellä>:(  

Kuinkas isoa telttaa olitte ajatelleet?

Kun meille tulee n. 70 henk. , mutta iso kasa lapsia jotka ei varmaan istuskele ;D

niin ei tietoa kuinka isoa telttaa pitäisi etsiskellä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siinä valkoisessa teltassa oli ihan "oikea" lattia, eli puuritilästä tehty, samanlainen kuin esim. kesäterasseilla. Ei uponnut korot saveen!  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuttavilla oli ihan "tavallinen" teltta häissään, joissa vieraita oli lähemmäs 200. Teltta oli mielestäni ihan viihtyisä, siihenhän voi vaikuttaa suuresti teltan koristelulla. Lattia kasattiin puulevyistä, joten ei ollut märkä maa -ongelmaakaan. Tämän teltan hinta oli n. 1000 €, siihen lisäksi sitten pystytys, lattia, maan tasoittaminen yms, jotka piti kaikki tehdä itse.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan noin 100 henkeä juhlissa ja saatiin teltta (12 x 9 m) noin 1000€. Se tuodaan paikalle ja pystytetään jo edellisenä päivänä ja puretaan seuraavana päivänä. Se on sellainen siistin näköinen valkoinen, jossa seinät on muovi-ikkunallisia. Seinät saa helposti vedettyä sivuun, jos niin hyvin sattuisi, että ei vettä tulisi kaatamalla. Tohon telttaan saadaan sitten kaikki istumaan mukavasti ja vielä ruokapöytäkin. Tosin ruoan jälkeen joudutaan tanssilattia tyhjentämään pöydistä, mutta ajateltiin laittaa pihalle vielä muutamia paviljonkitelttoja, joissa voi sitten istuskella pienemmissä porukoissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehelläni, tai tulevalla miehelläni on pakkomielle viettää juhlat teltassa! Ei se varmaan huono idea ole, mutta olisiko kenelläkään vinkkejä tai kokemusta asiasta?

MIstä itse teltta, minkä kokoinen (vieraita n.75hlö) minkälainen koristelu???

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Teltan koosta en ole varma, mutta törmäsin hyvään nettisivuun: www.stopteltat.fi

Katsasta sieltä!

Onnea!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainakin Rent a tent vuokraa juhlatelttoja kysele niiltä kokotietoja ym. www.kolumbus.fi/rent.tent

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me meinattiin kanssa ja sulho etenkin, kunnes kävi tsekkaileen hintoja netistä. Siihen loppui se innostus... Plus sitten voi olla että joudutta vuokraamaan pöydät ja tuolit, entä jos sataa, onko kolea meininki teltassa, miten toiletit järjestyy, millaiselle alustalle teltta pystytetään, onko allergikkoja, yms. Mutta jos kaikki osaa ottaa huomioon ja budjetti antaa myöten, niin antakaa palaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kempeleessä (Oulun vieressä) toimii Messu- ja somistuspalvelu-firma, josta voi vuokrata telttoja, pöytiä, penkkejä, vessoja jne.

Käypäs katsomassa:

http://www.msp-messut.com/

Ne järjestää ympäri Suomen messuja, mutta varmastikin vuokraa myös 'yksityisille'!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee myös telttajuhlat vanhempieni puutarhassa. Minusta hyvä puoli on se ettei tarvitse kinata juhlapaikan kanssa tai etsiä sitä. Omalle pihalle voi myös tuoda viinakset omasta takaa.

Suunnittelu on vielä aika alkumetreillä mutta ajattelin koristelun olevan aika kukkapainotteista. Ja jos teltan kepit ovat rumia, niiden eteen voi laittaa vaikka nuoria koivuja tai murattia. :D

Olisi kiva kuulla jonkun jo juhlat pitäneen kokemuksia ja varoituksen sanoja. Se ainakin jännittää että mitä tapahtuu jos koko päivän sataa kaatamalla. :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin oli alunperin haaveena telttahäät, mutta budjetti ei antanut myöten. Nyt meidät kuitenkin vihitään puutarhassa... :-X Ajattelin kuitenkin kertoa teille onnellisille telttahäitä suunniteleville, mitä itse opin telttoja kysyessäni. Eli siis kannattaa kesälläkin varata vuokralämmittimiä, koska illan kosteus saattaa tuntua kovinkin kolealta. Rakentajan konevuokraamolla lämmittimet olivat muistaakseni 20 euroa ja siihenkin taisi kuulua useampi lämmitin. Minulle selvisi myös se, että infrapunalämmittimet ovat puhallinlämmittimiä parempia, koska se puhallusilma viilenee edetessään ja saattaa muutaman metrin päässä aiheuttaa jopa enemmän vilua kuin ilman puhallinta olisi. Toivottavasti oli apua jollekin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
kannattaa kesälläkin varata vuokralämmittimiä, koska illan kosteus saattaa tuntua kovinkin kolealta.

Aivan. Mä olen ollut vieraana yksissä telttahäissä ja niissä vähän vaivasi ensin se että päivällä oli tosi kuuma (ennenkuin saatiin aikaiseksi "asentaa" seiniä vähän auki) ja sitten myöhemmin yöllä (elokuu) oli jo aika koleaa. Noissa häissä oli teltan lisäksi käytössä onneksi pikkiriikkinen tanssipaviljonki jonne sitten pääsi lämmittelemään.

Yksi potentiaalinen ongelma voi myös olla pohja. Että kannattaa miettiä haluaako sinne kyhätä jonkinlaisen lattian vai toimiiko maapohja. Nämä kenen telttahäissä oltiin, oli kovasti tuota pelänneet että mitä jos tulee sadekeli, kun heillä oli pelkkä ruoho/hiekkamaa... Ja vaikka joku lattia olisikin niin varmaan kuraa ajautuu eri lailla telttaan kuin sisälle johonkin rakennukseen.

Koristeluista muistan tuolla ainakin että pöydissä oli aika runsaasti kukkia, koivuja taisi olla ainakin teltan ovensuussa ja luulenpa että muuallakin (nurkissa; seinien vierustoilla?), ja myös "jouluvalosarjoja" ja tuikkuja oli käytetty, kun kyseessä oli loppukesän juhlat. Jenkkileffoissa ja -sarjoissahan on aika upeasti koristeltuja telttoja; kilometrikaupalla valosarjoja, kristallikruunuja jne... ::)

Parit muut perhejuhlat ollaan myös vietetty pienemmissä teltoissa ja varsinkin päiväsaikaan ja hyvällä säällä semmoinen on kyllä oikein mukava miljöö.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muistakaa mainita jo kutsussa että juhlia vietetään teltassa!!!

Kerran telttajuhlissa olleena voin kertoa että on varsin ikävä yllätys kun huomaa että on varautunut kesähäihin eli on varsin kevyesti pukeutunut, ja sitten juhlat ovat teltassa jossa lämmittimistä huolimatta oli illalla todella kylmä.

Hääpari oli tosin keksinyt mainion idean vieraiden viihtyvyyden takaamiseksi ötököiden suhteen: Hääkarkkien sijasta vieraille jaettiin hyttys-suihkeet johon oli laitettu kauniit etiketit missä oli hääparin nimet ja juhlapäivämäärä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon kirjottanu tän aikasemminkin johonki teltta ketjuun, mutta edelleen voin suositella helluntaiseurakunnan tai jonkun muun lahkon telttaa. Seurakunnat vuokraa TODELLA PALJON edullisemmin isoja telttojaan kuin esim. rakentajan konevuokraamo. Veti kyllä hiljaseks kun katteli telttojen vuokrahintoja netissä (siis noiden telttavuokraamoiden). Uskiksethan järjestää kesäsin isoja "herätys" bileitä ja sit muuna aikana ne teltat seisoo tyhjän panttina. Varmaan mielellään vuokraavat kalusteineen päivineen ja usein auttavat vielä kasaamaan teltan. Kaverilla oli just hellarien teltta ja kalusteet eikä se muistaakseni maksanu kuin 100 euroa/vkl oli ihan siisti valkea teltta josta sai tarpeen vaatiessa seinät pois eli toimi pelkkänä katoksena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin yksissä synttärikemuissa, jotka oli teltassa. Siellä oli erillinen tanssilattia tehty kuormalavoista ja päällä vaneria. Ehkä ois kannattanut tehdä koko teltan kokoinen lattia näin, koska sade yllätti ja daamien korot upposivat märkään nurmikkoon!!! Muuten oli kyllä mukava tunnelma...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja jos teltan kepit ovat rumia, niiden eteen voi laittaa vaikka nuoria koivuja tai murattia. :D

Ajattelin heti että voisi olla kivan näköistä jos teltan keppien ympärille kietoo murattia, krassia tai jotain.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kokemuksia ja tietoa kiitos  :-X Missä voi Helsingissä pystyttää teltan ? Puistoon vaan vai ?  ;D Käsittääkseni ev.lut. seurakunnat ei pahemmin järjestä herätysjuhlia teltoissa, joten miltä uskonnollisisilta ryhmittymiltä näitä telttoja kannattaa kysellä ?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä ev.lut seurakunnillakin löytyy telttoja. Mutta koitapa vaikka kansanlähetykseltä kysellä. www.sekl.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Erään tuttavani häät oli omalla pihalla teltassa. Itse teltta oli melko kallis, 1000 €. Itse joutui muokkaamaan teltalle pohjan, rakentamaan lattian levyistä ja pystyttämään ja purkamaan teltan sekä vuokraamaan tuolit ja pöydät yms. tarvittavat kalusteet ja tietenkin kunnostamaan pihan aivan kokonaan. Teltta oli koristeltu kukkasin ja koivuin sisäpuolelta. Päivällä siellä oli todella kuuma, kun aurinko paistoi, ja illalla tosi kylmä, kun ei ollut mitään lämmittimiä. Hyttysiä oli aivan mahdottomasti, eikä niihin auttaneet edes hyttyskynttilät. Edellisenä päivänä oli satanut, joten maa oli pehmeää ja kaverilla oli pikkasen vaikeuksia piikkikorkojensa kanssa, itse olin osannut varautua ja laitoin kengät joissa oli leveämpi korko ettei niin uppoa maahan. Kannattaa siis tiedottaa vieraille jollakin tavalla juhlapaikan koostumuksesta.

Eli hommaa telttahäissä oli enemmän kuin laki sallii, mutta oli kyllä hyvät bileet.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään