Jump to content
Naimisiin.info

Itsetehty meikki vai ammattilaisen tekemä?


Mia-Mari

Recommended Posts

Meikkaan ehdottomasti itse...olisi tavallaan ihan kiva kokeilla että minkälaista olisi olla meikattavana, mutta en luota kenenkään muun kädenjälkeen niin paljon kuin omaani :) Ja melkein kymmenen vuoden kokemus on oman naaman ehostamisesta eli suosittelen tällä perusteella itselleni ehdottomasti itseäni! ;) Enkä stressaa mistään meikkaamisesta kun on hyvät tuotteet, vakaa käsi ja hyvä värisilmä niin muuta ei tarvita!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 858
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

ammattilaiselle suuntaa tämä morsian. Koemeikki on vielä edessäpäin, mutta uskon, toivon ja luotan, että siitä tulee hyvä ja kestävä meikki. Ei sitten tarvitse hermoilla aamulla ihan niin paljoa.

t: Pimpula, joka silloin tällöin meikaa pariin otteeseen ennen juhlia (ja mies odottaa tuskastuneena, et joko olet valmis)

Link to comment
Share on other sites

Kävin eilen koemeikissä ja aivan varmasti ammattilainen saa tehdä sen myös hääpäivänäni! Minulla oli epäilyksiä meikin suhteen, mutta eilen karisivat kyllä viimeisetkin epäilykset.

Meikki oli hyvin erillainen mitä olisi itse tehnyt, mutta sopi täydellisesti! Tässä huomasin eron ammattilaisen ja eiammattilaisen välillä. Hän sai silmäni niin hienosti esille ja tässä en ole itse onnistunut koskaan.

Toivottavasti meikki onnistuu vähinintään yhtähyvin hääpäivänä!  :D

Link to comment
Share on other sites

OLEN POHTINUT AIVAN SAMAA ASIAA,SILLÄ KOEMEIKKI OLI AIVAN KAMALA! ELI TEKISINKÖ MEIKIN ITSE...AINAKIN PERUIN KYSEISEN MASKEERAAJAN. ONGELMA ON,ETTÄ MITKÄ OVAT NE TÄRKEIMMÄT NIKSIT,ETTÄ MEIKIN SAA PYSYMÄÄN MATTANA KOKO PVÄN? ENTÄ MITÄ KAUNEUSTUOTTEITA VOISI OSTAA MEIKIN ALLE(SIIS PIKAKAUNISTAJAA)TMS? MIKÄ SARJA MEIKISSÄ ON KOETTU KESTÄVÄKSI?KOKEMUKSIA? MELKEINPÄ SITÄ VOIS SIJOITTAA TUON MASKEERAJAN OTTAMAN RAHAN NIIHIN KESTÄVIIN LAADUKKAISIIN MEIKKEIHIN,JOISTA ON ILOA UUDEMMANKIN KERRAN ;D

Link to comment
Share on other sites

minä itse en meikkamisesta tiedä yhtään mitään, juuri pari päivää sitten heitin ainoa ripsarin roskiin ku se oli kuivunu...

olen kerran elämässäni käynyt ammttilaisen luona meikattavana ja toista kertaa en mene, sain todella kovasti taistella vastaan ettei minulle laitetaan mitään meikki voiteita tai puuteria, tämä ammattilainen sai sitten pääni kääntymään ja hän laittoi niitä ja olo oli ihan kamala koko päivän ja vähän väliä sai olla kavereiden kanssa sitä korjaamassa koska en osannu olla niiden meikkien kanssa ja sotkin ne sitten itse huomaamattani...

omiin häihini kaverini meikkaa minut ja ollaan sovittu että silmiä korostetaan vähän jotain todella hempeetä väriä huuliin...

Link to comment
Share on other sites

minä itse en meikkamisesta tiedä yhtään mitään, juuri pari päivää sitten heitin ainoa ripsarin roskiin ku se oli kuivunu...

olen kerran elämässäni käynyt ammttilaisen luona meikattavana ja toista kertaa en mene, sain todella kovasti taistella vastaan ettei minulle laitetaan mitään meikki voiteita tai puuteria, tämä ammattilainen sai sitten pääni kääntymään ja hän laittoi niitä ja olo oli ihan kamala koko päivän ja vähän väliä sai olla kavereiden kanssa sitä korjaamassa koska en osannu olla niiden meikkien kanssa ja sotkin ne sitten itse huomaamattani...

omiin häihini kaverini meikkaa minut ja ollaan sovittu että silmiä korostetaan vähän jotain todella hempeetä väriä huuliin...

SULLA TAITAA OLLA KAUNIS PERSIKKAIHO JA OLET LUONNONKAUNIS MUUTENKIN? MÄ TAAS HALUAN MEIKKIÄ,SILLÄ NUORUUSIÄN AKNESTA ON IKÄVÄT ARVET POSKILLA :'( JA NIITÄHÄN EI IHAN HEVILLÄ PIILOTETA. hALUAN KUNNON POHJAN JA SILMÄMEIKIT-ETTÄ OLISIN EDES YHDEN PÄIVÄN KAUNIS :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei Kaikille!

Mä oon murehtinut tän saman asian kanssa ja päädyin lopulta meikkaamaan itse kaason avustuksella. Meillä on häät pienessä maalaiskylässä ja hyvää meikkaajaa ei ole löytynyt. Kävin jopa yhdelle koemeikissä, mutta tulos oli niin kauhea  (meikki liian paksu + kaikki naururypyt vain korostuivat) ettei ollut vaikea päättää asiasta.

Kävin sitten kaason kanssa Stockmann Beauty liikkeessä kosmetologin meikkiopastuksessa ja ostettiin kaikki tarvittavat värkit ja nyt on harjoittelut menossa! Häät on puolentoista viikon päästä.

Link to comment
Share on other sites

Itse olen ajatellut, että kun joskus avioliiton satamaan meinaan rantautua, niin menisin ammattilaisen meikattavaksi. osaan toki itsekin tehä meikin, mutta mielestäni hääpäivänään saa olla prinsessa ja antaa muiden tehdä työt. tokihan se maksaa, mutta on mitä luultavammin lopputuloskin sen mukainen. toki kannattaa ennen häitä käydä koemeikissä, ettei hääpäivänä tuu sitte itku, kun meikki ei olekaan sellainen kuin on ajatellut.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on kanssa sama, että itsetehtyihin meikkeihin olen aina hyvin tyytyväinen, mutta hääpäivänä antaudun ammattilaisen käsiin. Tosin vaan "tutun". Nainen on meillä käynyt töissä meikkaamassa henkilökuntaa tapahtumiin yms. niin tietää, että saa mitä tilaa. Ventovieraalle en uskaltaisi mennäkään, kun kerran oon meikkaajalla käynyt ja jälki oli ihan hirvittävää! Ainoa ongelma mulla on se pohja. Mulla on todella hyvä iho eikä koskaan ole ollut finnin finniä. Näin ollen en siis meikkivoidetta enkä puuteria käytä ikinä. Toisaalta sitten taas hääpäivänä en halua punotuksia enkä hikiä mihinkään naamaani  ;D

Link to comment
Share on other sites

Itse meikkaan. Oon kuullu ja nähny niin epäedullisia meikkejä ammattilaisten tekeminä.. Siis sellaisia, mitkä eivät ole tehneet meikatusta ainakaan normaalia kauniimpaa, ainoastaan pakkeloidun näköisen  ::) En juurikaan paljoa normaalisti meikkaa, ostin luomivärit ja meikkivoiteen ja ai niin poskipunan (se vähän hirvittää  :o), ripsari ja puuteri jo löytyy omasta takaa. Enköhän itse saa aikaiseksi omaa silmää miellyttävän lopputuloksen.

muutenkin inhottaisi ajatus jostakusta tökkimässä mun naamaa, yäk, peseekö ne edes niitä siveltimiä ja suteja joka asiakkaan välissä  :-?

Link to comment
Share on other sites

Itse meikkaan. Oon kuullu ja nähny niin epäedullisia meikkejä ammattilaisten tekeminä.. Siis sellaisia, mitkä eivät ole tehneet meikatusta ainakaan normaalia kauniimpaa, ainoastaan pakkeloidun näköisen  ::) En juurikaan paljoa normaalisti meikkaa, ostin luomivärit ja meikkivoiteen ja ai niin poskipunan (se vähän hirvittää  :o), ripsari ja puuteri jo löytyy omasta takaa. Enköhän itse saa aikaiseksi omaa silmää miellyttävän lopputuloksen.

muutenkin inhottaisi ajatus jostakusta tökkimässä mun naamaa, yäk, peseekö ne edes niitä siveltimiä ja suteja joka asiakkaan välissä  :-?

SAAKO UDELLA,ETTÄ MINKÄ MEIKKIVOITEEN HANKIT? ITSE PÄÄDYIN NYT OSTAMAAN LOREALIN UUDEN TRUE MACH MINERALS MEIKKIVOITEEN...TAI ITSEASIASSA SE ON KUIN PUUTERIA JOTA LEVITETÄÄN SELLASELLA ISOLLA SUDILLA,JA KUN SITÄ LEVITTÄÄ PYÖRÖLIIKKEIN,NIIN SE MENEE IHOON SAMALLA TAVALLA KUIN MEIKKIVOIDE. ON TOSI KESTÄVÄN TUNUTUISTA KUN KOEKÄYTIN. PEITTÄÄKIN HIENOSTI,MUTTA ANTAA IHON HENGITTÄÄ MINERAALIEN ANSIOSTA. KÄVIN SOKOKSEN BEUTYSHOPISSA KYSELEMÄSSÄ JA TUOTA SUOSITELTIIN HÄÄMEIKKIIN JUURI KESTÄVYYDEN JA PEITTÄVYYDEN TAKIA. HINTA 17.60€. MITÄHÄN KANNATTAS VIELÄ SINNE ALLE LAITTAA?KOSTEUSVOIDE?VALOKYNÄ?TUHKIMOTIPPOJA?

Link to comment
Share on other sites

Itse meikkasin ja hyvin kesti!

1. käsienpesu, naaman puhdistus ja sit Clarinsin Hydra Matte-kosteusvoide

2. Lumenen silmämeikin pohjustusvoide silmiin ja kiiltäville alueille.

3. Meikkivoide Nivean juokseva mattameikkivoide

4. Valokynä Lumenelta

5. Grimas-irtopuuteri

6. Aurinkopuuteria poskipunana

7. Grimas-luomivärit

8. silmien rajaus

9. Rimmelin vedenkestävä volume-mascara

10. huulikiilto

Link to comment
Share on other sites

Guest Grace K.
2. Lumenen silmämeikin pohjustusvoide silmiin ja kiiltäville alueille.

Kas, en ole koskaan ajatellut, että silmämeikin pohjustusvoidetta voisi käyttää myös kiiltäville alueille. Mistä olet tämän keksinyt, vai onko tämä jonkun ammattilaisen antama vinkki?

Link to comment
Share on other sites

Kas, en ole koskaan ajatellut, että silmämeikin pohjustusvoidetta voisi käyttää myös kiiltäville alueille. Mistä olet tämän keksinyt, vai onko tämä jonkun ammattilaisen antama vinkki?

Hih- Ihan itse kekkasin, kun koemeikkiä tein.... En raaskinut ostaa molempia pohjustusvoiteita (onpas TOOOOSI kalliita nämäkin...  ::) )

Ja hyvin toimi tämä! Meikkivoiteen alla ei yhtään tuntunut paksulta, mutta kuitenkin hillitsi kiiltoa (lämmin sadepäivä)!  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Näillä näkymin teen häämeikkini itse. Olen ihan kokenut meikkaaja ja omistan kaikki hyvät perustuotteet. Kaaso on itseoppinut meikkimestari ja saa toimia makutuomarina, kun erilaisia häämeikkejä testataan. Sekä antaa tietysti kaikkia hyviä vinkkejä mitä esim. meikin pohjustukseen tulee.

Tunnen kyllä yhden ammattimeikkaajan, jonka palkkaan jos paniikki iskee. Mutta uskon, että kun kaason kanssa niitä meikkejä kokeillaan ja harjoitellaan, niin eiköhän homma suju. Ja jos hääpäivän aamuna kädet tärisee liikaa, niin kaaso saa tehdä meikin.

Ajattelin myös hyödyntää kirjastoa tässä asiassa ja lainata jotain meikkioppaita. Ja nyt kun on häihin sen verran aikaa, niin voin alkaa testailemaan eri meikkejä. Että kun seuraavat puuterit ja meikkivoiteet loppuu niin voisi testata jotain uutta. Meikkijuttu on semmonen, jossa yritän säästää rahaa ja stressiä kun hiukset onkin sitten kunnon päänvaiva!  

Edit: Kuulin, että meillä on miehen puolella suvussa joku Kate Mossiakin ym. meikannut Cosmopolitanin muotitoimittaja, joka ilmeisesti meikkaa mut ilmaiseksi, että eipä tarvitse sitäkään huolehtia. Jiihaa!   8-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Itse meikkaan. Oon kuullu ja nähny niin epäedullisia meikkejä ammattilaisten tekeminä.. Siis sellaisia, mitkä eivät ole tehneet meikatusta ainakaan normaalia kauniimpaa, ainoastaan pakkeloidun näköisen  ::) En juurikaan paljoa normaalisti meikkaa, ostin luomivärit ja meikkivoiteen ja ai niin poskipunan (se vähän hirvittää  :o), ripsari ja puuteri jo löytyy omasta takaa. Enköhän itse saa aikaiseksi omaa silmää miellyttävän lopputuloksen.

muutenkin inhottaisi ajatus jostakusta tökkimässä mun naamaa, yäk, peseekö ne edes niitä siveltimiä ja suteja joka asiakkaan välissä  :-?

kyllä ne kuule todellakin pestään ihan joka asiakkaan välissä, ja hyvin pestäänkin. eiköhän ne lääkäritkin vehkeensä puhdista potilaiden välissä, ettei sentään samoilla sörkitä....

Link to comment
Share on other sites

Laitanpa omani mielipiteeni minakin tanne. Minulle tulee ehdottomasti ammattilaisen tekema meikki, maksaa mutta on sen arvoinenkin myos. Sama meikkaaja on paikallisesta kauneussalongista jossa olen kaynyt jo pitemman aijan joten kauneudenhoito haita varten suunnitellaan samassa paikassa.

Minkalaisia kauneusohjelmia teilla on? Mita tuotteita kaytette ja paljonko rahaa laitatte naihin asioihin ennen haita?

Link to comment
Share on other sites

Kyllä alaa seuranneena voin sanoa että hyvä meikki syntyy kun meikattava ja meikkaaja puhuvat samaa kieltä. Jos morsian on äksyilevä hormonipommi ja prisessaterroristi niin se on ihan sama onko meikki onnistunut vai ei. Kyllä se kantaja siinä on se kaunis olento ja meikki on vain korostusasia, jolla tuodaan esiin kantajansa luonne.

Ainiin tämä sillä edellytyksellä että meikkaaja todella on ammattilainen eikä vain tee koska asiakas pyytää.

Link to comment
Share on other sites

Vähän aikaa sitten jopa harkitsin että meikkaisin itte, harjoittelisin vajaan vuoden mitä on vielä häihin niin kyllä se onnistuis, oon ennenki tehny itelleni ihan nätin meikin... Huvikseni eilen meikkasin ja totesin et taidot on roimasti ruostuneet kun en meikkaa arkisin enkä enää edes viikonloppuisin baariin, joten meen sinne meikkaajalle.

Link to comment
Share on other sites

Meidän häihin on vielä aikaa, mutta suurella todennäköisyydellä meikaan itse. Meille on tulossa pienehkö ja lyhyt tilaisuus, joten meikillä ei ole tarvetta kestää koko iltaa. Lisäksi haluan meikin, joka kestää kunnon sateenkin valumatta ja tuhrimatta ja uskon, että omalla kokemuksellani pystyn tuollaisen itselleni parhaiten tekemään.

edit. Varasinkin sitten kampauksen yhteyteen meikin, joten ammattilaiselle menen. :)

Muokattu: , käyttäjä: Agnes
Link to comment
Share on other sites

Ammattilainen meikkasi, en edes harkinnut meikin tekemista itse. Kavin kylla kunnollisessa koemeikissa, joka vakuutti minut meikkaajani taidoista ja nakemyksesta - ilman koemeikkia en olisi uskaltanut lahtea haapaivan meikkaukseen. Ammattilaisen tekemassa meikissa suurin ero oli todella perusteellisesti tehty pohjustus: meikki sailyi taydellisena ihan koko paivan, lisasin vain huulikiiltoa ja painelin nenanpaata pariin otteeseen puuteripaperilla. Itse tehty meikki ei todellakaan (ainakaan omilla taidoillani) olisi kestanyt yhta kauniina noin 15 tuntia!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...