Jump to content
Naimisiin.info

Pilaako alkoholin puuttuminen juhlista tunnelman?


Miss_Jones

Recommended Posts

Viiniä vai ei, tämä on kovasti mietinnän alla, kun häihin on kolme viikkoa aikaa. Sulhasella on ollut järjestelyjen alusta asti vankka näkemys, jotta alkoholia ei häissämme tarjota. Hän ei ole absolutisti, joskus saattaa juoda saunalonkeron.. mutta hänen mielestään alkoholi ei juhliin kuulu kuin korkeintaan onnittelumaljana, joka sekin on kyllä meillä alkoholiton. Olen keskustelujen jälkeen saanut luvan miedon boolin tarjoamiseen tanssimisen yhteydessä. Saan myös ostaa viiniä ruuan kanssa mutta hän ei alkoholien kustannuksiin ymmärrettävästi osallistu. Minulla olisi varaa tarjota ruokaviineiksi jotain Frontera-tasoa, onko se kelvollista vai jätänkö suosiolla viinit pois ruualta?

Link to comment
Share on other sites

Yksissä häissä olen ollut, joissa ei ole ollut alkoholia, ja kyllä oli vaivaantunut ilmapiiri alusta loppuun. Kutsuun oli kyllä merkitty juhlien alkamis- ja loppumisajankohta, joten kello kun löi 20.00 niin lähestulkoon puolet vieraista suuntasi läheiseen kuppilaan, minä mukaanlukien. Eli hauskat olivat jatkotoimenpiteet, muttei kyllä ollut yhtään sellainen olo, että häissä olisin ollut. Minä taasen haluan, että alkoholi hilpeyttäisi tunnelmaa siten, että vieraat viihtyisivät häissämme aamuyön pikkutunneille saakka.

Itekin olen ollut yksissä tämmöisissä häissä, missä ei alkoholia tarjoiltu ollenkaan, ja juurikin näin siinä sitten kävi.

Vaikka kyllä mielestäni hauskaa voi pitää ilman viinaakin, mutta häihin se jotenkin kuuluu. Ja voi sitä paskanpuhumisen määrää, joka koitui noista alkottomista häistä! Niistä on pari-kolme vuotta aikaa ja vieläkin kuulee puhuttavan, kuinka tylsää siellä oli! Ja olihan siellä, ei oo kieltäminen...

Link to comment
Share on other sites

Pilaako alkoholin puuttuminen juhlista tunnelman. Vastaus on yksinkertaisesti: kyllä. Sekä minun että mieheni mielestä. Mieheni oli itse asiassa aika järkyttynyt, kun kuuli, että jotkut tosiaan edes suunnittelee alkoholittomia häitä. Meidän häissä alkoholia on tarjolla. Juhlamme on A-oikeuksin varustellussa ravintolassa, joten tarjoamme vieraille kohtuullisesti alkoholia. Jokainen vieras päättäköön, minkä verran ostaa lisää. Suomessa jostain syystä pelätään tuota alkoholia häissä, että joku ottaa liikaa yms. Pitäähän jokaisen aikuisen ottaa vastuuta omasta alkoholinkäytöstään. Ja minun mielestäni viini kuuluu ruokajuomaksi.

Link to comment
Share on other sites

Mieheni oli itse asiassa aika järkyttynyt, kun kuuli, että jotkut tosiaan edes suunnittelee alkoholittomia häitä. Meidän häissä alkoholia on tarjolla..

Minun mieheni reagoi samoin :) Kyllä se meidänkin mielestä tunnelman pilaa. Aloin jo jopa miettimään, että tarjoisiko sittenkin oluet jo ruuan kanssa, kun ruokailu on kuitenkin sadalle hengelle varsin aikaa vievä toimitus. Saisi tunnelmaa hieman nostatettua niin voisipa ehkä pöytäseurueet alkaa jo juttelemaan toisilleen, kaikki kun ei tunne kaikkia.

Link to comment
Share on other sites

Emme ole puolisoni kanssa absolutisteja, muttemme halua häihimme alkoholia.

Minun suvussani on paljon niitä, joille se yksi lasi ei jää viimeiseksi ja kun kuppi otetaan niin otetaan samalla koko pullo ja sen jälkeen örvelletään.

Minun hääjuhlissanihan kukaan ei känniörvellä ja siitä pidän kiinni.

Eikä meidän seurakuntatalolla alkoholin tarjoaminen ole sallittua muutenkaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Emme ole puolisoni kanssa absolutisteja, muttemme halua häihimme alkoholia.

Minun suvussani on paljon niitä, joille se yksi lasi ei jää viimeiseksi ja kun kuppi otetaan niin otetaan samalla koko pullo ja sen jälkeen örvelletään.

Minun hääjuhlissanihan kukaan ei känniörvellä ja siitä pidän kiinni.

Hear, hear! Olin kuun alussa serkkuni valmistujaisissa, joissa oli huolehdittu ihan pieteetillä etteivät suut kuivu. Vaikka enemmistö osasikin ottaa ihan sivistyneesti, sukuun kuulunut pariskunta pilasi juhlat kaikilta. Pariskunnasta rouva on rapajuoppo ja isäntä taas piilojuoppo, ja lapset totta kai seurasivat ördäämistä vierestä. Mainitusta rouvasta tulee myös todella ikävä ja äänekäs humalassa. Hän muun muassa läksytti minua siitä etten usko jumalaan enkä mene kirkossa naimisiin. Että kiitos tästä hänelle, ikään kuin olisi piirun vertaa hänen asiansa. Lipesin vanhempieni kanssa paikalta kun emäntä alkoi nostella hameenhelmojaan ehdotellen "aikuisillekin jotain viihdettä"...

Meidän häissä alkoholi on minimissä, vain glögi alkumaljana ja lasillinen viiniä ruoalle. Emme halua ainutkertaiseen juhlaamme humalaisia sukulaisia pilaamaan iloamme. Jos aikuiset ihmiset eivät osaa istua viiden tunnin hääjuhlaa ilman viunaa, saavat minun puolestani jäädä kotiinsa pämppäämään. Ugh, Kid on puhunut.

Muokattu: , käyttäjä: GingerKid
Link to comment
Share on other sites

Meille ei tule alkoholia tipan tippaa, ei edes tervetulomaljaan. Ainakin yksi entinen alkoholisti on vieraslistalla, ja lisäksi sulho saa migreenikohtauksen pienestäkin määrästä alkoholia. Jos tämä pilaa tunnelman, olkoon. Olen melko varma, että tunnelmaa pilaisi enemmän se, että enoni ratkeaisi juomaan tai jos sulho saisi migreenikohtauksen - tai jos enolle pitäisi siinä kaikkien nähden antaa "lasten lasi".

Ilman viinaakin voi olla hauskaa, sillä sloganilla mennään.

Link to comment
Share on other sites

Voin nyt jälkeenpäin kertoa että saimme paljon kehuja häistämme alkoholittomuuteen liittyen. Eräskin vieras kommentoi, että yllättyi kuinka kivat häät voi olla ilman alkoholia. Aina kun on totuttu siihen että häissä on alkoholitarjoilu niin voi olla kiva piriste vähän erilaiset häät.

Ja meistä voin sanoa että me ei olla vanhempi pariskunta eikä kaikki vieraat perheellisiä, vaan suurin osa oli meidän ikäisiä kavereita. :girl_wink: Ja just heistä osa juhli meidän kanssa ihan loppuun asti. Vanhemmat ja perheelliset lähti aiemmin mutta nuoriso jatkoi jutellen siihen asti että me lähettiin hääyön viettoon

Boldattu kohta oli se mika jotenkin heratti sen ajatuksen, etta juuri tata emme itse halua omiin haihimme; etta haat ovat pelkkaa mukavaa jutustelua alusta loppuun asti. Haluamme, etta haat muuttuvat vahan riehakkaammiksi loppua kohden niin, etta suurin osa on tanssilattialla irrottelemassa eika poydissa juttelemassa. Toki ilman alkoakin voi olla mukavaa ja kunnioitan toisten halua jarjestaa holittomat haat. Itse en kuitenkaan ikimaailmassa niin tekisi, silla tiedan etta niista tulisi liian pliisut juhlat meille. Kanniordaamista en silti toivo, mutta en usko niin kayvankaan. Sanon nain sen perusteella miten ystaviemme ja suskulaistemme kesken juhlat yleensa menevat. Olemme myos siita onnekkaita, ettei lahipiiriimme kuulu alkoholisteja.

Muokattu: , käyttäjä: Roslin
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Se on vaan niin kumma kun ilmoittaa että tarjolla on ruuan kanssa viiniä sitä nauttiville, niin ihmiset rahaa sitten ne omat piilopullot mukaan. Että ehkä parempi oikeasti jos haluatte alkoholittomat tai edes suht sivistyneet häät esim. pari viinilasillista ruualla ja alkumalja että ette mainitse sitä missään kutsuissa tai muissakaan kyselyissä. Kyllä se vaan niin on että suomalaiset on (anteeksi yleistys) niin viinaan meneviä että ei ne häät oikeasti monelle voi olla holittomat.

Meidän häissä oli viinipullot pöydissä puna- ja valkoviini, alkumalja ja thast it. Menin ilmaisemaan asian kutsussa ja kappas niin oli porukat raahanneet viinat autojensa takakontteihin mukaan!! ARGH, että ärsytti, jos olisin tajunnut/tiennyt tämän en olisi maininnut tästä asiasta mitään ja ehkä jopa jättänyt koko viinitarjoilun pois ja samoin alkumaljan kuohuvan ja pommacilla ois menty ;) Ei nyt onneksi kukaan ollut kännissä muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ihan loppuillasta, mutta kyllä sapetti....

Link to comment
Share on other sites

Tuli mieleen toissakesäset häät. Kutsun mukana ei tullu mitään ohjetta, alkoholia oli tarjolla vain ruokaviini, ja sitä sai kaksi kaatoa, VAIN jos oli tajunnu kumota ekan lasillisen huiviin samantein. Tarjoilijat siis kiersivät kahdesti pöydissä, mutta eivät täyttäneet kuin tyhjät lasit toiseen kertaan.. Mitä lie tapahtui sitte ylimääräiselle viinille, jos pari oli maksanut 2 kaatoa/vieras.. ? Juhlat olivat aika kuivat, tuntemattomille ei juteltu, vain ohjelmanumeroiden aikana viihdyin. Muuten kiertelin paikkaa ja yritin small talkata.. Poistuin paikalta jo kympin aikaan väsyneenä ja yllättyneenä, eipä ollu niin hauskaa kuin olin kuvitellu. En ollu ainut.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jokainenhan tietenkin järjestää omat häänsä sellaisiksi, kuin parhaaksi kokee, ja ymmärrän hyvin, etteivät kaikki halua/voi käyttää alkoholia. Itsestäni saattaisi tuntua vähän kummalliselta häissä, joissa ei tarjottaisi alkoholia, ja omia häitäni en osaisi alkoholittomiksi kuvitella. Meillä alkoholin (yleensä varsin) kohtuullinen nauttiminen liittyy erityisiin hetkiin ja juhlatilanteisiin, ja kyllähän esimerkiksi se alkumalja mukavasti rentouttaa tunnelmaa. Usein kun ihmiset vain ovat niin kovin jäykkiä juhlatilanteissa, kun eivät tunne toisiaan hyvin yms. Ja täytyy sanoa, että usean ruokalajin ateria ilman hyvää viiniä on minulle vain puolikas nautintoa, mutta toki asian voi kokea toisinkin. Huonoa viiniä ei ole tarkoitus ostaa ;)

--

Pitkälti samaa mieltä tämän vanhan kirjoituksen kanssa. Lukiessa tuli mieleen, että moni kirjoittanut on kokenut täysin mustavalkoisesti tämän, että holittomat on tylsät ja holilliset ördäystä - missä on kohtuukäyttö?

 

En osaa kuvitella alkoholittomia häitä, en ole koskaan sellaisissa ollut, joten alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että kyllä. 

Meidän häihin kutsutuista vieraista kukaan ei taatusti vedä p*rsekännejä, ala rähisemään, oksentelemaan yms. mitä tässä ketjussa on selitteenä muutamaan otteeseen käytetty. Jotenkin tuokin kuulostaa todella oudolta, että aikuiset saisivat itsensä tuohon kuntoon "tavallisissa" häissä, joissa on esim. alkumaljat, viiniä, avecit, mietoja/boolia n. (eli 6 annosta + mitä kukin nyt noita mietoja sitten) 6-8 tunnin sisään. 

 

Tosiaan täysin holittomissa häissä en ole ollut, mutta olen ollut selvinpäin eräissä häissä, joissa tarjottiin ja juotiin vähän alkoholia. Nälkä ja väsy tulivat aikaisin, samoin tylsistyminen ja koin, etteivät muutkaan vieraat oikein ns. pitäneet hauskaa, vaan se oli sitä jutustelua/small talkia ja kohtelias hymähdys ohjelmanumerolle ja bändi sai soitella tyhjälle lavalle.

Link to comment
Share on other sites

Olen itse ollut alkoholittomissa ja sitten alkoholillissa juhlissa. :)  Ja oli mukavaa kummallakin kerralla, mutta täytyy myöntää että oli herskyvämpää ja iloisempaa porukkaa kun oli saanut muutaman lasin viiniä ja muutaman siiderin/oluen. Tutustui porukka toisiinsa kunnolla. Boolia ollut joskus, joskus ei. :)   Tämä alko-alkottomuus juhlat riippuu  hääparista ja vieraistakin paljon. Mikäli ei pari tai vieraat juo muutenkaan niin ei silloin häissäkään tarvitse tieteskään. Kaikki varmasti kunnioittaa hääparin tapaa juhlistaa päiväänsä.

 

Olen samaa mieltä ^^ Syyskeijun ja Tipzillan kanssa tuosta että kohtuukäyttö on oikein passeli. Mielellään juhlin häitä vieraana ilman alkoa, mutta omiin häihin tulee kyllä hyvin paljon juotavaa. EI väkeviä, mutta tulee silti kaikkea muuta. :)   Mutta baarimikko silmäilee porukkaa että jos joku juo liikaa niin tarjoaapi kivennäisvettä tai limukkaa välillä! :D  

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Meillä on ravintolahäät ja tarjoamme vieraille alkumaljat ja ruokajuomat. Avecit on vielä harkinnassa. Tämän jälkeen vieraat saavat ostaa juomansa itse ravintolan tiskiltä ja näin olisi, vaikka meillä olisi loputtomasti rahaa. Syynä yksinkertaisesti se, että emme käytä alkoholia itse ollenkaan, joten tuntuisi todella hölmöltä tarjota sitä rajattomasti vieraille. Olisi sellainen olo, että en ole ollenkaan omissa häissäni. Kaikki vieraamme ovat hyvin läheisiä ja tietävät kyllä tilanteen ja ennen kaikkea kunnioittavat sitä, ettemme juo. Tuskinpa he edes olettavat, että tarjoiaisimme heille alkoholia koko illan. Emme kuitenkaan halua olla mitään natseja ja kieltää koko alkoholia, sillä monelle se kuuluu juhlatunnelman luomiseen. Pääasia, että vieraat viihtyvät. Tämä ratkaisu on varmasti paras sekä meidän, että vieraiden kannalta :)

Link to comment
Share on other sites

Itse en viihtyisi pitkään alkoholittomissa häissä (en ole siis sellaisissa vielä ikinä ollut). Vähintään pitää mielestäni olla alkumalja ja viini ruuan kanssa. 

Jos tietäisin, että omiin häihimme olisi tulossa henkilö, jolla on ongelmia alkoholin kanssa, niin mielummin jättäisin hänet kutsumatta kuin "pilaisin" illan koko muulta juhlakansalta. Tai no, "pilaaminen" on mielestäni aika vahva sana, mutta ei varmasti vieraat viihtyisi samalla tavalla.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Tietysti kukin tekee niinkuin parhaaksi näkee, mutta itse en osaisi kuvitella, että meidän häät olisi alkoholittomat. Alkoholi kuuluu meillä illanistuntaan muutenkin, joten miksei häissä. Boolia meille ei tule (ihan vaan siitä syystä että jatkoille siirrytään jo klo 22, jonka jälkeen juomat omakustanteisia), mutta ruuan kanssa viini ja olut sekä myöhemmin myös muita mietoja juomia. Tietenkään en katso hyvällä jos joku vetää perskännit, mutta kyllä kaikki saa juoda olonsa mukavaksi niin halutessaan :) Meillä myös kaveripainotteiset häät, joten varmasti vieraamme viihtyvät paremmin kun tarjolla on mietoja alkoholijuomia. En itsekään viihtyisi, jos olisin vieraana alkoholittomissa häissä.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tämä on jo vanha ketju, mutta luettuani tätä ja toista "alkoholin pihtaamiseen" liittyvää ketjua halusin jakaa myös omat mietteeni. Mä olen aina haaveillut alkoholittomista häistä, lähinnä siksi, että itse olen absolutisti. Sulhanen juo harvoin, eikä silloinkaan känniasteelle. En ole koskaan edes maistanut alkoholia (en siis ole toipuva alkoholisti, enkä uskovainen, vaan en halua käyttää mitään turhia päihteitä). Siksi minun  on vaikea ymmärtää, miksi se on monille niin tärkeää. Koska kuitenkin niin monelle tuntuu olevan ongelma, että alkoholia ei ole, olen miettinyt häihimme holillista ja holitonta alkumaljaa sekä mietoa boolia. Ruokajuomista en tiedä, mutta viini ei ole poissuljettua, vaikka sulhanen ja monet sukulaiseni inhoavat sitä. Häät eivät ole ravintolassa, niin en tiedä, miten pitopalvelun kanssa hoidetaan ruokajuoma-asiat. Hääkutsun mukaan liitettävään juhlainfoon tullee tietoa siitä, että alkoholia on tarjolla, mutta vain vähän, ja että juhlien on tarkoitus olla tyylikkäät, eikä mitkään kännäysbileet. Omia juomia saa tuoda, mutta toivomme, että kaikki pysyvät kohtuuden rajoissa ja että takakonttitissuttelut jäävät pois. Takakontilla juominen hajottaa vierasporukkaa ja luo kuppikuntia, ja mä taas haluan vierasporukan nauttivan tunnelmasta yhdessä. Juhlissa tulee olemaan monia pitkänmatkalaisia, jotka ajelevat vielä hääpäivän iltana kotiinsa, joten siksikään alkoholia ei ehkä ole järkevää varata runsaasti.

Yleisellä tasolla minua välillä suututtaa se, että ajatellaan, että alkoholittomissa häissä ei viihdy kukaan. On surullista, jos jotkut eivät voi nauttia juhlista ja pitää hauskaa ilman alkoholia. Mulle ei ole mikään ongelma tanssia ja hassutella ihan selvin päin. Kannustan kaikkia kokeilemaan :) Me hääparina haluamme vieraat paikalle siksi, että haluamme juhlia läheistemme kanssa rakkauttamme ja avioelämämme alkua. Kutsun saajien pitäisi olla otettuja siitä, että haluamme kutsua heidät. Haluamme järjestää meidän näköiset häät, ja jos jonkun mielestä alkoholin puuttuminen on ongelma, sitten ei tarvitse tulla paikalle. Se kertoo vain siitä, että kutsuttu ei ole ymmärtänyt hääjuhlien tarkoitusta. Tämä ei tarkoita sitä, ettemme halua vieraiden viihtyvät. Ruokaa on tarjolla, erityisruokavaliot huomioidaan, ja ohjelmaa järjestetään vieraiden viihtyvyyttä ajatellen. Illalla on tarkoitus tanssia, ja uskon, että ilta ei kulu pelkän juttelun ja pönötyksen merkeissä.

Hääparin kunnioitus on mielestäni tärkeää, olivatpa juhlat millaiset tahansa. En minäkään pahastu juhlista, joissa on paljon alkoholia, vaikka en itse juokaan. Usein on käynyt niin, että esim. syntymäpäiväjuhlissa tms. ei ole lainkaan ollut alkoholitonta juotavaa, ja se on kyllä kismittänyt. Mutta jos jotain holitonta on tarjolla, muiden juominen on mulle ok. Mutta meidän häissä emme katsele kenenkään ryyppäämistä. Kaaso on luvannut saattaa kaikki liian päihtyneet ystävällisestä ulko-ovelle :D 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Kuten moni ei osaa kuvitella alkoholittomia häitä, mä en osaa kuvitella omissa häissäni tarjottavan alkoholia. :) Meille ei tule edes alkumaljoja tms. Alkoholi ei vain kuulu meidän elämään, joten miksi tarjoaisimme sitä muiden ihmisten "viihtyvyyden" vuoksi? Vaikka olis pää täynnä viinaa, voi silti olla ihan älyttömän tylsää. Viihtyminen ja hauskanpito tulee aivan muista asioista. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Häiden tunnelmaan vaikuttaa hyvin paljon se, millainen porukka niitä juhlii. Jos on pienehköt juhlat ja ihmiset enimmäkseen ovat hyviä tuttuja keskenään, ei alkoholin puuttuminen luultavasti tunnelmaa mitenkään pilaa. Itse en ole mitenkään supersosiaalinen ihminen, joten pieni alkoholiannos esim. onnittelumaljan muodossa helpottaa jännitystä ja juttelemista. Ihan yleisestikin olen huomannut, että alkoholi vapauttaa tunnelmaa. Raivoryyppäämistähän sen ei tarvitse olla, mutta juurikin pari lasia ruoalla helpottaa kummasti seurustelua. Minustakin viini tai hyvälaatuinen olut ruokajuomana tuo tilanteeseen juhlavuuttaa verrattuna pelkkään mehuun tai maitoon. Minusta juhlaruokailun pitää jotenkin erota arki-illan pöperöistä ja ruokajuoma vaikuttaa tähän oleellisesti. Ei tarvi olla hummeria ja shamppanjaa, mutta jotain pientä spesiaalia kuitenkin. Toisaalta voihan alkoholitonkin juoma olla juhlavaa, mutta harvemmin niitä näkee missään tarjottavan.

On 15.6.2012 at 18.12, Roslin said:

Boldattu kohta oli se mika jotenkin heratti sen ajatuksen, etta juuri tata emme itse halua omiin haihimme; etta haat ovat pelkkaa mukavaa jutustelua alusta loppuun asti. Haluamme, etta haat muuttuvat vahan riehakkaammiksi loppua kohden niin, etta suurin osa on tanssilattialla irrottelemassa eika poydissa juttelemassa. Toki ilman alkoakin voi olla mukavaa ja kunnioitan toisten halua jarjestaa holittomat haat. Itse en kuitenkaan ikimaailmassa niin tekisi, silla tiedan etta niista tulisi liian pliisut juhlat meille. Kanniordaamista en silti toivo, mutta en usko niin kayvankaan. Sanon nain sen perusteella miten ystaviemme ja suskulaistemme kesken juhlat yleensa menevat. Olemme myos siita onnekkaita, ettei lahipiiriimme kuulu alkoholisteja.

Tätä minäkin toivon omilta häiltäni! En missään nimessä toivo kenenkään olevan selvästi humalassa vielä kahvipöydässä, mutta illan mittaan haluan kyllä kunnon biletunnelmaakin ja että muutkin uskaltavat laittaa jalalla koreasti (valitettavaa on, että kovin monet eivät kehtaa tanssia selvinpäin) . En halua kenenkään sammuvan tai oksentavan tai olevan kyvytön huolehtimaan itsestään, mutta saa olla sopivasti humalassa ja tunnelma mielellään katossa. :girl_dance:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Itse en haluaisi mahdollisiin häihimme alkomaholia. Ainoastaan tarjoaisimme sen alkumaljaksi ja emme muuta. Puolisoni on kuitenkin toista mieltä, hän haluaisi viinaa tarjota muillekkin ja on rehvastellut kun ovat kerran hakeneet Viron reissulla autolastillisen häihin. Kuulema viimeiset pullot piti tiputella ikkunoista sisään kun oli niin täyttä ja yllättäen kaikki viina meni. Mutta, ne kenen häät ne olivat niin heillä ei ole rahasta pulaa. 

Perusteluni on se että, mieheni puoleinen suku on täynnä pesusieniä. Eivät tunne rajojaansa vaan ryyppäävät sen minkä kerkeävät. Eräänä juhannuksena sain osakseni niin paljon höykytystä appiukolta että, lähdimme pois jolloin anoppi pahoitti mielensä. Tänä päivänäkään minulta ei ole pyydetty anteeksi. Toisaalta minun puolellani alkoholia käytetään kohtuullisesti, toki minun puolelleni sitten mahtuukin yksi alkoholisti, mitä ei taas löydy kirjaimellisesti puolison puolelta. Tämä minun suvun puoleinen herra on käynyt monet katkaisuhoidot ja joka kerran ratkennut uudestaan. Joten en halua häistäni muistaa kännipäissään olevia ihmisiä, jotka eivät muista juhlistamme mitään. Myöskään puolisoni ei juuri koskaan käytä alkoholia niin en ymmärrä miksi hän haluaa sitä vieraillemme tuputtaa. En koe tarpeelliseksi että, kustannamme vierailemme viinakset. Myöskään lapset ja känniset aikuiset eivät sovi yhteen. Joten en kaipaa alkoholia juhliin. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...