Guest Amur

Hääkimpun hinta

772 viestiä aiheessa

Minulle tulee käsivarsikimppu neljästä kallasta + iso vihreä lehti alle (en tiedä mikä) + murattia roikkumaan. Hinta-arvio kalleimman kallan hinnan mukaan oli n. 50 euroa. Floristi kertoi, että "normaalikokoisen" kallan kpl hinta on pyörinyt siinä 10 eurossa. Miten on, osaakohan kukaan kertoa, kuinkakohan paljon kallan hintaan vaikuttaa väri, eli onko eri värien välillä suuriakin eroja saatavuudessa (=hinnassa)? Vieheiden osalta hinta-arvio oli 5 euroa/viehe + kukan hinta, eli meillä sulhaselle ja bestmanille tulee kallaa ja vieheelle hintaa n. 15 euroa. En ole tehnyt hintavertailua, sillä kun tämän kokoisessa kaupungissa saa asiakas kerrrankin äänestää jaloillaan, eli valita sen parhainta palvelua ja ammattitaitoa tarjoavan, eikä tarvitse pahimmassa tapauksessa tyytyä siihen yhteen ainoaan olemassa olevaan vaihtoehtoon, haluamme sen tehdä  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kolme mangokallaa vihreällä "pedillä" (eli siihen tulee jokin vihreä lehti ja vähän sellaista vihreää, ohutta lehteä kai) ja miehelle mangokallaviehe, n. 30 euroa.

Vastaava gerberasta olisi maksanut 8,50. Tai siis ei ollut gerbera, vaan se pienempi versio siitä, mutta nimeä en nyt muista. Melkein jo vaihdoin siihen "minigerberaan", mutta koska olin jotenkin saanut päähäni tuon mangokallan, niin olihan sitä otettava.

Vieheet maksavat kai 3-4 euroa. Ajattelin tehdä itse, mutta kai ne joutuu ottamaan kaupasta, kun kukat eivät ehdi kukkimaan ensi lauantaihin mennessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään varaamassa kukat. Saan pyöreään kimppuuni toivomiani ruiskukkia, joitain muita sinisiä kukkia (en nyt muista mitä) ja vaaleita ruusuja ja harsokukkia. Kimpun hinnaksi tulee 60 €, heittokimppu 10 €, vieheet 6*7 €, Morsiustyttöjen kimput 3*10 € ja 5 ruiskukkaa hiuksiin 15 €. Eli yhteensä 157 €. Ja lisäksi pöytäkoriste 40 €. Rahaa menee mutta menköön  ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävimme juuri lauantaina kiertämässä Kouvolan kukkakaupat - ja hintavertailu todellakin kannatti.

Ekassa paikassa "kimppuni" (ranteesta narun päässä roikkuva pallo) hinnaksi sanottiin vähintää 80 e + vieheet 8 e/kpl. Pöytiin tulevat muratit olisivat tulleet maksamaan 140 e. :o

Saman suuntaisia kimppuhintoja oli myös parissa muussa kaupassa, mutta sitten löytyi kauppias joka kertoi kuinka kimppuni pitää tehdä (= tiesi mistä puhui) ja oli todella kiinnostunut koristelusuunnitelmistamme sekä välittömästi pahoitteli ettei ennätä tulla koristelemaan juhlapaikkaa (emme olleet edes odottaneet kenenkään kukkakauppiaan tulevan koristelemaan). Kimpun hinnaksi tulee nyt siis 40-50 e, vieheet 6kpl saamme könttähintaan 20 e ja murattiin kuluu maksimissaan 80 e. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä yhteishinta on 130 euroa, johon kuuluu morsiuskimppu (ruusuja ja murattia), 5 viehettä, iso pöytäasetelma, 40 ruusua ja 20 pitkää pätkää murattia. Hääkimpun hintaa en tarkalleen tiedä, kun saatiin vaan yhteisarvio mutta luulisin, että hinta jää n. 30-40 euroon. Näin siis Espoossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuttavani teki hääkimppuni ja miehelleni vieheen. Tekopalkkaa hän suostui ottamaan 20 euroa ja ruusut ym. tarvittava kimppuun maksoi 70 euroa.

Ruusuja jäi myös yli, joten ne käytettiin sitten juhlapaikan koristeluun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytiin tänään tilaamassa kukat ja kalliiksi tuli! Olis tietysti voinut löytää halvemmankin kukkakaupan...

Mun kimppu maksaa 100 euroa (valtikkamallinen ja siinä on liljaa, ruusua ja jotain hypericum-marjaa sekä silkkinauhaa ja metallilankaa).

Sulhon viehe maksaa 8 euroa ja iseille tulee vielä 6 euron vieheet.

Onko joku muu käyttäny tällaisen summan kimppuun ja vieheisiin?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jaloleinikeistä tuleva kimppuni maksaa alustavan arvion mukaan 70 - 80 euroa. Aika kallis, mutta hääpäivämme on juuri kyseisen kukan sesongin alkaessa ja se kuulemma vaikuttaa hintaan. Lisäksi vieheet maksavat kuulemma 7 euroa kappale ja hiuksiin laitettavat yksittäiset kukat maksavat n. 2,20 euroa kappale (raudotettuina).

Huh huh. Kallista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauhulla odotan ensi toukokuuta jolloin ruusujen hinnat on huipussaan. Haluaisin sellaisen aika pienen kimpun missä on ruusuja silleen ihan vierivieressä tiiviisti, you know... Ja sellaseen kimppuun menee varmaankin 40 ruusua joten kimpulle tulee hintaa ainakin 100 euroa... Lisäksi sitten ne muut tilpemähöörit! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep, kallista on, mutta kerran se vain kirpasi. Hääkimppuni oli renata-ruusuista, gardenian lehdistä ja sinisestä lemmikistä. Hääkimppu, heittokimppu ja vieheet maksoivat yhteensä 203 erkkiä, mutta kyllä olivat sen arvoisia!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edukkaaksi tuli.  :) Pyöreä ruusukimppu (halkaisija vähän alta 20 senttiä) ynnä sulhon viehe yhteensä 38 euroa. Mukava että budjetti alittui *edes jossain*...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kimppuni (pisaranmallinen, vaniljaruusua, freesiaa, murattia) 70 eur sisältäen sulhasvieheen, muut vieheet 4 eur kpl, hiuskukkatiara 5 eur minulle, kaasolleni irtopääkukkia (ruusuja 2 kpl, 2 kpl freesia, 2 kpl morsiuskukkaa) 5 eur. Morsiusneidon kukkakori 10 eur.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimppu maksoi n. 70 euroa, hiukan vaikea sanoa kun kukkakaupasta tuli sellainen könttäsumma kaikelle. Siinä oli paljon erilaisia valkoisia kukkia (ruusu, eustoma, neilikka, ruusuleinikki ja jotain minkä nimeä en tiedä), ei yhtään vihreää vaan sellainen tiivis valkoinen pyöreä kimppu, Oli tosi kaunis!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin just viime perjantaina tilaamassa morsiuskimpun ym. asiaan kuuluvat kukat. ;D Morsiuskimpun hinta on max 85 euroa. Kimppu koostuu eri vaaleanpunaisen sävyisistä, eri lajisista ja eri kokoisista ruusuista. Heittokimpun hintaa en kyselly, mut se on miniversio mun "oikeesta" kimpusta, luulisin että alle 40 eurolla selvitään. Vieheet makso 5e/kpl, ovat ihan vaan neilikoita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Angiina:

Mulla kimpussa oli 5 erilaista ruusua tiiviisti ympyränmuodossa ja ympärillä sit murattia jota laskeutui muutama "oksa" myös alaspäin kimpusta (vaikeasti selitetty). Hinta oli 80 euroa.

Ja heittokimppu oli miniversio hääkimpusta ja maksoi 10 euroa. Eli jos pyytävät lähellekään tuon 40 euroa niin sano ihmeessä jotain floristille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppu kolmesta kallasta, heittokimppu ja kolme viehettä yhteensä 42 euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei KM2003!

Mistä löysit Helsingissä noin edulliset kukat? Vai kävitkö hakemassa kauempaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee 5 punaista ruusua, 4 valkoista ruusua, harsokukkaa ja jotain vihreetä roikkuvaa.

Kaasoille x 2 tulee 3 valkoista ruusua, harsokukkaa ja vihreetä.

Morsiustytöille x 2 tulee 1 punainen ruusu, harsokukkaa ja päivänkakkaraa.

Vieheitä x 4 ruusu

Yht: 56 euroa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tulee kimppuun lilaa ruusua, lisäksi tulee 5 viehettä, 2 rannekukkaa ja 1 hiuskukka. Hintaa tulee yhteensä 140-150 euroa kimpun ruusujen hinnasta riippuen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääkimppuuni tulee viisi värililjan vartta (yhdessä varressa useita kelloja) ja murattia. Liljojen pitkien varsien ympärille kiedotaan tummanvihreää lehteä ja kultalankaa. Lisäksi sulhon, BM:n ja isän vieheet (liljan kello, jonka taustalla tummanvihreä lehti) ja kaksi juuri aukeamaisillaan olevaa värililjan kelloa hiuskoristeiksi. Floristin hinta-arvio oli maksimissaan 50 euroa. Nämä hinnat kukkakaupassa Helsingin keskustassa. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin lentää pyllylleni, kun sulho kertoi kukkakaupassa käytyään mitä kimppuni + neljä viehettä tulee maksamaan. Hinta-arvio oli kuulemma 30 euroa. Olin odottanut tuplahintaa ja yllätyin siis todella positiivisesti! No, minulle tuleekin tosin pienehkö kimppu pienistä punaisista ruusuista ja paljon vihreää, jotka ei paljon maksa, mutta luulisi sidonnankin hinnan olevan jo ainakin puolet tuosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tekee sulhasen sisko kaikki kukkahässäkät. Eli en tiiä vielä paljon maksaa. Työn hinta jää pois, mut kyllähän ne kukatkin jotain maksaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä neljän kallavieheen, heittokimpun ja kallahääkimpun yhteishinta oli 200 mk. (Mutta täällä Virossahan KAIKKI (;D) on suomalaisittain NIIN halpaa! :D)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jassoo! Siis minä halusin nimenomaan "kevyen" kimpun, jossa on vihreää ja ilmaa kukkien välissä. Sanalla sanoen vaatimattoman.

Kuvittelin vielä, että onpa hyvä kun on näin suoraviivainen maku. Kimppuun tulee vain n. 15 ruusua tai eustomaa (annoin kukkakauppiaalle vallan päättää kummat ovat sinä päivänä paremman näköisiä). Se ja sulhasen ja BM:n vieheet: hinta 88 euroa... Olisi näköjään halvemmallakin voineet irrota.  >:(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kimppu jossa 7-8 valkoista kallaa + nauha, morsiustytön kimppu jossa 3 kallaa ja nauha, 3 viehettä jossa kallaa ja vihreä lehti ja lisäksi pöytiin 10 kpl kallaa, yht. n. 130-140 euroa.

Ughh.. mut minkäs voit kun kalla on se one and only.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään