pirpana

Oulun kukkakaupat

151 viestiä aiheessa

Jatkan edelliseen viestiin. Suosittelen ehdottomasti Aleniuksen puutarhaa. Sain juuri haluamani kimpun. Tilasin lisäksi vieheet, kaasoille rannekukat ja noutopöytään kimpun ja kaikkiin olin tyytyväinen

Todella hieno kimppu! Minkä hintanen on Aleniuksen puutarha? :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Annukka 2010 kiitoksia!

Alenius oli mielestämme kohtuuhintainen, koska palvelu oli laoistavaa. Floristimme nimi oli muistaakseni Sanna. Otimme kimpun noutopöytään, 2kaasojen rannekukkaa, 2 viehettä, morsiuskimpun ja heittokimpun, joka oli miniversio kimpustani. Hintaa tuli yht. n 200 euroa.

Kiersimme useat eri kukkakaupat ja palvelu oli toisissa paikoissa ala-arvoista. Mielestäni pelkkä nimi kukkakaupalla ei voi määritellä sitä, että palvelu saa olla mitä sattuu...

Sain kimpusta tosiaan haluamani kuvailullani ja floristin upealla ammattitaidolla:) tämä siis liputus Aleniukselle!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli kaikki kukat Kanervasta ja oltiin kyllä todella tyytyväisiä että Kanervaan päädyttiin. :girl_smile: Aivan ihanaa palvelua, floristin kanssa löytyi heti yhteinen sävel ja yhdessä ideoitiin sekä minun kimppu, vieheet, morsiustyttöjen ja kaason kukat ja myös juhlapaikan kukat. En olisi voinut kuvitellakaan upeampaa kimppua kuin mikä Kanervassa loihdittiin, oli kyllä ehdottomasti unelmieni kimppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaveri asui muualla mutta piti viime viikonloppuna häät oulussa, hoidin hänen puolesta kukkien tilaamisen. Hän kävi aikaisemmin Oulussa ja samalla käytiin vilkaisemassa eri kukkakauppoja ja hän valitsi välivainion puutarhan. Pari viikkoa ennen häitä menin ohjeistuksien kanssa tilaaman hääkimppua jossa oli kieloja, ei normaali puska vaan käsivarsikimppu(?), noutopöytään astiaan asetelma, vieheet ja heittokimppu. Voisin sanoa että vaikka en ollut edes kaaso vaan ystävä ohjeistuksen mukaan tilaamassa kukkia, oli palvelu hyvää ja hän joka otti tilauksen vastaan oli todella ammattitaitoinen.

Kukat oli upeat, morsian kehui kimppuaan, pidin sitä tyylikkäänä, vieheet oli sievät ja pöytäasetelma oli ihanan näköinen :)

Eli eipä tullut ongelmia, ja palvelu oli hyvää.

Se kenen kanssa juttelin totesi että aika hyvin luottaa ystävään kun pyytää tilaamaan mutta hän ymmärsi millaista haettiin. eli suosittelen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nikitan juttu on kyllä surullinen ja juuri niin painajaismainen, mitä ei ikinä toivoisi hääpäivälle. Ja huh, mitä käytöstä kauppiaalta :girl_impossible: Todella ikävä kuulla...olin jo aiemmin päättänyt, että otan oman kimppuni Raijan Kukasta, mutta niin vain tällaiset ikävät tarinat vaikuttavat, että taidan mennä muualle asioimaan kukka-asioissa. Tympeintähän tuossa on nyt se, että kimppu on tosiaan selvästi erilainen, kuin morsiamen toivoma ja sitten se vääränlainen kimppu kuitenkin muistuttaa itsestään jatkuvasti hääkuvissa jne... :girl_sad:

Onko kenelläkään kokemusta hääkimppuasioissa Stockan kukkakaupan kanssa ? Mulle tehdään kampaus Divassa, joten Stockan kukkakauppa olisi juuri sopivasti siinä mahdollisimman lähellä ja siitä olisi kätevää napata kimppu mukaan, kun lähtee kampaajalta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kokemuksia Välivainion puutarhasta?? Kun katsoin heidän mallikansiotaan, niin useimmat mallit näyttivät hyvin "80-lukumaisilta". Pystyvätkö modernimpaan?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lisää kokemuksia Oulun kukkakaupoista! Tietääkö kukaan muuten, saako mistään Pulun kukkakaupasta lainattua maljakkoja samalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin meille hääkukat nyt Välivainion puutarhalta. Floristi vaikutti todella asiantuntevalta ja hän oli todella hyvä asiakaspalvelija, jäi tosi mukava mieli käynnistä. Hinnatkin vaikuttivat edullisilta muiin kukkakauppoihin verrattuna.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä haluisin kokemuksia Oulun Vihertalosta! Ois sopivasti matkan varrella, en vaan oo ikinä ostanu sieltä yhtään kukkaa, muistaakseni, saati kimppua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee kukat Oulun vihertalolta (siis siitä karjasillalta). Ite ainakin saanut aina hyvää palvelua ja ihania kukkia! Ja uskon että saan juuri sellaisen kimpun kuin haluan, nähtyäni mallikuvia siellä tehdyistä kimpuista! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitoksia! Sinnepä minäkin taidan sitten suunnata. Toivottavasti pystyvät vielä meidän kukatkin hommaamaan kun oon näin myöhään liikkeellä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, onkos kellään jotain suuntaa-antavaa tietoa tuon Vihertalon hinnoista? Kiitokset etukäteen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tulin antamaan positiivista palautetta Välivainion puutarhasta! Morsiuskimpustani tuli aivan upea :-X Siinä oli vaaleanpunaista pionia, pinkki ruusua, valkoista freesiaa ja vähän vihreää. Lisäksi tilasimme neljä viehettä ruusuista ja pöytiin pioneja jotka näyttivät myös ihanilta. Palvelu mahtavaa, Terttua suosittelen kaikille lämpimästi, ihanaa asiakaspalveluhenkisyyttä ja loistavaa silmää, eikä ole tosiaankaan paikka hinnalla pilattu. Heittokimppukin oli unohtunut tilauksesta ja sekin loihdittiin hakiessa kolmessa minuutissa :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle ois tulossa Vihertalosta kimppu. Meen itseasiassa ensi viikon alussa sinne niin voin sitten antaa infoa tän hetkisistä hinnoista. Oisin saanu valita haluanko Hannan vai Jennin tekemään kimpun ja valitsin Hannan koska aiemmin siellä käydessä joku työntekijä sieltä kehui Hannaa ja kertoi sen valmistuvan floristimestariksi tai jotain.. Voihan tietty olla, että Jenni on ollut vastaava jo 10 vuotta :grin: Kellään ollut Hannan tai Jennin tekemää kimppua? Haluan parhaan :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle tekee myös Hanna :girl_smile: Tiedän että on taitava ja saan mahtavan kimpun :girl_haha: Tunnen siis muutenkin Hannan mutta en silti antaisi hänen tehdä kimppua jos en olisi nähnyt muita hänen tekemiään kimppuja(valokuvista) ja todennut ne tosi hienoiksi. Ammattitaitoa kyllä löytyy, eli hyvän valinnan teit (niinku minäkin :girl_haha: )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei vielä hajuakaan mistä kukat tilaisin... Kuinkahan aikaisin ne pitäisi varata?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli ei siis vielä mitään kiirettä. Kiitos Redrika. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tänään Vihertalossa. Helposti järjestyi kukkatilaus ja floristi tajusi hyvin mitä ajoin takaa :girl_smile:

Mielestäni hinnat olivat aivan kohtuulliset. Koko kukkatilaus jäi vähän alle 100e sisältäen mun kimpun+heittokimpun+kukat hiuksiin, sulhasen vieheen ja kaikki pöytäkoristeet. Mun kimppu ei ole mikään jättimäinen (ei kyllä ihan pienikään) ja pöytäkukatkin valittiin vähän hintaa silmällä pitäen, mutta jokatapauksessa olin itse hintatasoon tyytyväinen. Isommista kimpuista ja koristeista tulee sitten vaan tietty isompi lasku jos joku sellasia haluaa.

Minä ainakin suosittelen tässä vaiheessa! Mitä olen siellä käynyt viime aikoina pyörimässä niin olen kanssa pistänyt silmälle sen, että kaikki kukat näyttävät tuoreilta ja hyväkuntoisilta ja varsissa on runsaasti kukintoja. Samaa ei voi sanoa ihan kaikkien kukkakauppojen kukista missä olen käynyt.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille hääkukat otettiin Oulunsalon Kukka-Pirtiltä. Palvelu oli hyvää ja kimppu oli juuri toiveideni mukainen: pisaranmallinen valkeista liljoista ja freesioista(?) sekä vaaleanpunaisista ruusuista.

Lisäksi tilattiin 3 viehettä, joista yksi ns. hienompi, 2 rannekukkaa, 3 pientä kimppua (lilja ja vihreää), heittokimppu ja 20 arabiantähdikkiä hiuskukiksi. Kaikki nämä 218 euroa. Erittelyä en sen tarkemmin nyt muista.

Lisäksi saivat tilattua pöytiin 170 vaaleanpunaista ruusua muistaakseni 170 eurolla...ja olivat kuulkaa ihania. Soittelivat pariinkin kertaan noista ruusujen hinnoista ja lajikkeista niin saatiin edullisesti pöytiin kukat

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me otettiin kaikki häissä tarvitut kukat Kukka Uniquesta ja olimme todella todella tyytyväisiä paikkaan. Paikan omistaja on todella miellyttävä ja asiakaspalveluhenkinen. Mekin jouduttiin muutamaan otteeseen säätämään tilausta ja kaikki muutokset ym. onnistuivat hyvin lyhyelläkin varoitusajalla. Minun hääkimpusta tuli juuri sellainen kuin pitikin ja samoin kaikista muista kukista. Ja ainakin minun mielestäni hintatasokin oli oikein kohtuullinen. En voi kuin suositella paikkaa:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haluaisin kuulla kokemuksia Kanervasta.. Eli palvelusta, hinnoista jne.

Ja kuvatki ois kivoja.. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei

Itse mietin ensin että otan kukat välivainion puutarhalta (sijainnin perusteella) no kun kävin siellä vähän kyselemässä hintoja, niin sain tosi huonoa palvelua. Kimppuni oli vähän hakusessa ja parhaani mukaan selitin ja olisin kaivannut ehdotuksia. Ehdotuksia en saanut ollenkaan ja hintaakaan ei osannut sanoa, olisi pitänyt varata aika. Tarkkaa hintaa en ollut kysymässä mutta hain vähän takaa että missä hinnoissa sellaiset kimput liikkuvat. Katsoimme myös heidän mallikansiota ja se ei iskenyt munuun, oli liian vanhanaikaisia minun makuuni.

No seuraavana oli vuorossa Vihertalo. Olen asioinut siellä aikasemmin ihan pari kertaa, hakemassa tyyliin vain yhden kukan. No kun menin sinne katsomaan mallikansiota, reaktio oli sama kuin välivainiolla. Minusta tuntu että melkein kaikki on tehty saman mallin mukaan. Ja en saanut ollenkaan palvelua !! Olin vielä ainut asiakas!! No minä sitten soitin seuraavana päivänä sinne ja olin "antamassa anteeksi eilistä" eli tätä palvelua. No kun soitin sinne, niin myyjä ei oikein osannut sanoa mitään. Eli soittelin sinne että miten pitäis nyt toimia kun kukkia häihin olen ostamassa jne jne. Niin ei se myyjä oikein osannut sanoa mitään. Ja vastaukset oli niukasti kerrottunu, tuntu että pitää itse osata puristaa myyjästä kaikki tieto. Ja minähän en tiedä kukista mitään ja enkä ole ikinä edes tilannut kukkakaupoista mitään. En tiiä että onko minulla sitten vaan käynyt huono tuuri näitten vihertalon myyjien kanssa.

Sitten siinä mietin että mitä ihmettä oikein teen!? Olen valmis maksamaan palvelusta, ideoista ja ammattitaidosta! mutta sitä ei tunnu mitenkään saavan edellisissä liikkeissä.

No pitkän harkinnan jälkeen menin kukkakauppa kanervan nettisivuille. Siellähän on ihan laitettu niitä kimppu kuvia nettiin. Ja niistä kyllä heti huomasi että siellä osataan tähtä ERILAISIA kimppuja. Niissä kuvissa ei kuitenkaan ollut mieleistä kimppua. Mutta heti työnjäljestä näin että he varmasti osaisivat tehdä minunlaiseni kimpun.

Soitin kanervaan. Ja kysyin samaa kuin mitä aiemmin vihertalolla. Niin tietoa tuli aivan hirveästi ja palvelu oli todella ystävällistä. Sovittiin sitten että menen sinne suunnittelemaan kimppua. No tänään siellä sitten kävin.

Suunnittelusta EI tarvitse maksaa. Myyjälle annoin kuvan mekostani, ja kertoin mistä pidän ja mistä en, ja millaista haluaisin (ei mitään tarkkoja tietoa) eli sanoin jotenkin näin että, olin ajatellut kallaa mutta pelkkä kallakimppu jää liian tylsäksi, voi olla myös jotain muuta kukkaa kuin kallaa. Haluan valkoisen, modernin, ja tyylikkään. Kimpussa pitää olla joku "juttu". No myyjä heti otti yhden lehden ja näytti yhtä kimppua ja selitti millaisilla muutoksilla. Kimppu oli niin minun näköinen!! Ja meillä oli muutenkin samanlaiset mielikuvat asioista.

- Eli kimppuni siältäisi n. 12 pientä valkoista kallaa, hopealankapesän jossa helmiä (todella näyttävä). Ja sitten siihen varteen tulee valkoista sitä nauhaa melkein loppuun saakka ja siihen helmiä.

- Heittokimppu/kaason kimppu eli on meillä sama. 5 pientä valkoista kallaa ja sitten se nauha, jossa helmiä.

- 3 kappaletta vieheitä kallasta. 2 yksinkertaista. Ja sulhaselle tulee myös tuo hopealankapesä.

Hinta arvio 264€ kaikki yhteensä

Eli nuo suuunniteltiin tänään. Varmistan tilaukseni kun maksan 50€ eli tarkoittaa sitä, että tarvittavat kukat tilataan liikkeeseen, tuo 50€ hyvitetään loppusummasta. Jos ei maksa tuota niin kukkia ei tilata ja kukat tehdään niistä kukista mitä kaupassa on. En kuitenkaan vielä tänään maksanut tuota, vaan maksan viikonloppuna jos päädymme kanervaan. Ja aika varmasti päädymmekin, tekisi mieli käydä kysymässä vielä tuolta raijan kukasta? jota täällä oli kehuttu. Mutta olen jo 99% varma että valinta on kanerva! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Välivainion puutarhasta minulla on vähän samanlaiset kokemukset kuin parilla aikaisemmalla kirjoittajalla. Kansio oli vanhanaikainen, eikä minua palvellut henkilö osannut oikein tarjota mitään mielipiteitä tai suosituksia vaikka olin avoin ehdotuksille ja ajatus vähän hukassa sen suhteen mitä haluan. Floristi ei minua palvellut vaan käski myyjän hoitaa homman kun oli jo aloittanut, floristi itse tuli paikalle hieman myöhemmin. Varmaan sieltä olisin saanut kimpun kun olisin tasan tarkkaan sanonut minkälaisen haluan. Hintatasokin tuntui korkealta, kimppu 70-90e, 4 viehettä (15e/kpl) ja 2 rannekukkaa 25e/kpl.

Vihertalosta kävin myös kysymässä mutta olin liikkeellä 2 viikkoa ennen häitä joten heidän floristilla oli tilauksia niin paljon etteivät voineet lisätilausta ottaa. Puutarhan yleisilmeestä ja leikkokukkavalikoimasta kuitenkin jäi sellainen olo että heiltä olisin saanut enemmän itseni näköistä kimppua ja muuta palvelua. Vieheet heiltä olisi saanut 10e/kpl.

Viimeisenä kävin Aleniuksen puutarhalta, ja sieltä sitten tilasinkin kukat. Floristin kanssa suunnittelimme kimppua noin 15 minuuttia, ja aika oli niin lyhyt ettei suunnittelumaksua peritty. Hän ehdotti heti kimppuun jotain luonnosta löytyviä aineksia kuten pihlajanmarjoja ja meillä heti synkkasi muutenkin. Tilasin kimpun 70e, heittokimpun 15e, morsiusneitojen kimput 10e/kpl, hiuskukan kaasolle 5e ja sulhasen vieheen 12,50e. Olin ajatellut itse tehdä loput vieheet mutten lopulta ehtinyt, ja sain vielä toiselle kaasolle ja bestmanille myös vieheet kun aamulla soitin ja ne olivat parin tunnin kuluttua valmiin kun tilausta haettiin. Kimppu ei ollut juuri sellainen kun sovittiin mutta kuitenkin mieluinen. Sovittiin esim. että tehdään edullisemmalla tekniikalla eli omin varsin mutta se olikin tehty tuollaiseen telineeseen mutta hinta pysyi silti samana. Puutarha oli tosi nätisti somistettu josta tuli olo että sieltä saa myös kauniit kimput ja vieheet.

Kanervasta kysyin tarjousta jo aiemmin keväällä ja kimpun hinnaksi annettiin reilusti yli 100e. Floristi kuitenkin huomasi ilmeestäni että kallista on joten sanoi että jos haluan että kimppuni maksaa esim. 60e niin he tekevät kimpun sillä rahalla valikoiden edullisempia tekniikoita ja kukkia. Myös Kanervassa liikkeen yleisilme on nätisti somistettu joka kertoo jo jotain siitä minkälaisia kimppuja heiltä on saatavilla.

Pöytäkoristeiksi ostimme auringonkukkia ja gerberoita Stockmannin kukkakaupasta, olivat halvempia siellä kuin noilla puutarhoilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hintatiedustelua Kempele/Oulu- akselilla

Tiedustelussa pionikimppu (vaaleanpunaisista pioneista, korkeavartinen, n. 10 kpl) ja viehe nupullaan olevasta pionista

Laitanpa nyt tänne kaikkien luettavaksi tällaisen listauksen Kempeleen ja Oulun kukkakaupoista, hinnoista, morsiuskimppujen ja vieheiden saatavuudesta yms. Aikamoinen hintahaitari tuli kyselemälleni kimpulle ja vieheille! Kimppujen hinnan keskiarvoksi tuli 81,25 € ja vieheelle 11,5 €.

Tässä luettelo paikoista, jonne soitin ja vastauket:

Kukkamarkkinat, Zeppelin (p. 08- 5204345 begin_of_the_skype_highlighting              08- 5204345      end_of_the_skype_highlighting):

- Pionikimpun hinta n. 70-80 e, pioniviehe n. 8-10 e, yhteydenotto n. kuukautta ennen häitä

Keijun Kukkapuoti, Kempele (p. 08-515954):

- Pionikimppu n. 70-80 e, perusviehe n. 10 e, erikoisemmat paljon kalliimpia, epävarmempi myös pionien hinnasta

Välivainion Puutarha (p. 08-345242):

- ei osannut sanoa mitään varmaa, mutta karkea arvio kimpulle 70- 90 e, viehe pionista n. 15 e

Myllykukka (p. 08-5303782):

- puhelimeen vastannut mies vakuutti kaiken olevan mahdollista, kimpulle arvioksi 50-60 e, viehe n. 14 e

Kukkakauppa Kanerva (p. 08-3113131):

- myyjä antoi pioneille kappalehinnaksi 8 e, kimppu n. 120- 150 e, viehe n. 14 e

Kukkakauppa Raijan puoti (p. 08-3117222):

- kimpulle hinnaksi n. 50-60 e, puhelun lopussa sanoi, että katoksi 100 e ja saan hienon kimpun, viehe n. 7 e

Pioni Living Oy (p. 08-332422):

- ottaa pelkästään materiaalin hinnan kimpuissa, kimpulle arvioksi 70-80 e, vieheelle ei tarkkaa hintaa, mutta pioni n. 5e/kpl eli ei paljon sen yli. Puhelimeen vastannut kehotti varaamaan päivän äkkiä, sillä ensi kesä on jo melkein varattu! Kysyin meidän päivää ja sanoi siinä olevan jo 8 kimppuvarausta (ei kaikki hääkimppuja).

Vihertalo (p. 08-5358000):

- kimpun arvio 100 e, viehe n. 10 e

:gpari::gpari::gpari::gpari::gpari::gpari:

Parhaimmalta minusta ainakin puhelimessa kuulosti Zeppelinin Kukkamarkkinat, Raijan kukkapuoti (vaikka onkin saanut täällä haukkuja) ja Pioni Living (eikö tämä nimikin jo kuulosta aivan oikealta paikalta :girl_smile: ). Huonoimmalta vaihtoehdolta puhelimitse kuulosti Kanerva (kallis!) ja Vihertalo, jossa ei oikein osattu sanoa mitään.

Nyt sitten miettimään, ottaako Zeppelinin kukkakaupan (minulla ja neljällä kaasolla luottokampaamo varattuna Kempeleessä) vai Pioni Livingin vai Raijan kukkapuoti. Raijalla tuntui olevan hinta aika kohdillaan, mutta eipä ne noissa kahdessa muussakaan paikassa maltaita maksanut. Pistetään harkintaan!

Lisää kommentteja, kokemuksia, kaikkea Oulun kukkakaupoista tänne vain! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään