spicyapple

Hämeenlinnan kukkakaupat

49 viestiä aiheessa

Sain just tarjouksen parolantien kukkakaupasta; hääkimppu ruusuja (40 kpl) ja murattia 140e, vieheet 7e/kpl ja heittokimppu 15e. Kamalat hinnat mielestäni, täytynee etsiä edelleen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa *Nenya*, pitkästä aikaa! :D

Meikäläiset vietti häitään Hämeenlinnassa juhannuksen jälkeen ja kukat tilattiin Parolantien kukkakaupasta. Muuten kaikki oli ihan jees, paitsi:

tosi karmeet hinnat >:(

morsiuskimpusta putoili kukat, eli huonosti sidottu >:(

kaasojen rannevieheet oli lähinnä käsivarsivieheet >:(

appiukon rintaviehe hajosi jo heti kättelyssä >:(

Asetelmat oli kyllä tosi kauniit ja morsiuskimppukin oli kaunis, mutta putoilevat kukat kyllä vähän masensi mieltä. Parolantien kukkapalvelu pitäisi olla asiantunteva paikka eli aikaisemmin olen kuullut kehuja, sattuiko meille vaan "poikkeus säännöstä", kaikillehan sattuu välillä huonoja päiviä.

Toisestakin "maineikkaasta" kukkakaupasta eli Kaisan kukasta olen myös kuullut ainakin yhden ikävän stoorin. Siskoni tilasi aikoinaan kukat sieltä eikä saanut lainkaan sitä, mitä oli tilannut. Osasiko sisko pukea toiveensa sanoiksi, en tiedä. Mutta tapahtuneen vuoksi en kuitenkaan tilannut omia hääkukkiamme Kaisan kukasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jukolan kukkakauppa (sairaalaan risteystä "vastapäätä") on ainakin aikoinaan ollut hyvä paikka. Siellä saa hyvää palvelua ja kukka-asetelmat on ainakin yleensä ollut hienoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kauppakeskus Tavastilassa oleva Vihreä Delfiini tekee aivan ihania kimppuja ja edullisesti!!

Itse hommasin sieltä valtikkamallisen ruusumurattikimpun, kaasolle rannekimpun, miehelle, pojalle ja bestmanille upeat vieheet ja lisäksi vielä kymmenisen irtoruusua tarjoilupöytään, kaikki YHTEENSÄ 130 euroa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kukkakauppa Pioni! Siellä on todella asiantunteva henkilökunta, ja luulen, että juuri sieltä saan haluamani kukat! Kävin siellä muutama päivä sitten varaamassa kimpun ja myyjä todella ymmärsi millaisen haluan! Jotenkin nuorekasta se palvelu siellä... :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Parolantien Kukkapalvelusta ainakin mun sisko sai todella ihanat sidonnat. Hyvät kestävät ja kauniit. Ja kimppukaan ei ollu mikään perinteinen vaan taitoa vaativa...Eli jos itse juhlin häitä siellä suunnalla niin tiedän mistä omat kukkani tilaan...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin häitten jälkeen voin todella kertoa, että kukkakauppa Pioni täytti odotukset täydellisesti ja vähän ylikin! Sain juuri sellaisen kimpun, kun todella halusin, enkä edes ollut uskaltanut toivoakkaan niin täydellistä kimppua kuin sain! Tilasin myös tarjoilupöytään ison kimpun ja sekin todella oikein yllätti kauneudellaan! Uskon, että siellä osataan siis tehdä jokaiselle morsiammelle oman näköinen kimppu! :)

Kukat (kimppu, iso pöytäkimppu, sulhasen viehe) maksoivat yhteensä 130e. Mun mielestä ei paljoo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos vinkeistä! Kävin itse juuri Pionissa. Häät ovat vasta ensi kesänä, mutta päätin "katsastaa" paikan ;)

Mukanani oli kuva kimpusta, jollaisen suunnilleen haluaisin ja palvelu oli todella ystävällistä ja myyjä vaikutti hyvin asiantuntevalta! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En voi kuin ylistää ja kehua Pionia, sain häihini aivan uskomatonta palvelua ja vielä uskomattomammat kukat. Tilasin sieltä morsiuskimpun, sulhasen vieheen, sormuspojan vieheen, "kukkaistytön" hiuskukan sekä murattia koristelua varten. Kaikki sujui paremmin kuin hyvin ja hinnat olivat erittäin kohtuulliset. Suuret kiitokset Tuulalle.

kukat2.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Menimme naimisiin 11.2 ja tilasimme kukat myös kukkakauppa Pionista. Halusin kimppuuni kerrattua tulppaania, miehelle samanlaisen vieheen, kaksi pöytäasetelmaa, heittokimpun ja avustajien ja vanhempien vieheet. Olin saamaani ideointiapuun ja toteutukseen erittäin tyytyväinen. Hinta-laatu kohdallaan, palvelu ystävällistä ja asiantuntevaa. Oli helppo luottaa Tuulan raikkaaseen silmään kukkien suhteen  ;D Suosittelen mielelläni.

Kukat olivat meille molemmille tärkeitä ja niinpä onnistunutta tulosta on mukava katsella kuvista jälkeen päin. Laitan kuvia kunhan ehdin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Huomasin tämän ketjun vasta nyt...

Itse tilasin myös Pionista kimppuni, heittokimpun sekä 6 viehettä, hinnaksi tulee n. 130 euroa. :) En tiedä, onko se paljon vai vähän, mutta nuorekas palvelu ja asiantuntevuus ratkaisivat! :D

He osasivat neuvoa heti, millainen kimppu kannattaa tehdä viljoista ja ruiskukasta, ettei se pilaa pukua hankaamalla sitä vasten. Minä kun en tiedä kukista oikeastaan mitään, niin hyvät kuvat ja mallit olivat tarpeen päätöstä tehdessä. SUOSITTELEN! ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin kyselemässä hintoja ja ehdotuksia kallakimpuksi Pionissa, Kaisan kukassa ja Vihreässä Delfiinissä. Kaisan kukassa palvelu oli todella ystävällistä, mutta kimppujen hinnat saattavat kuulemma nousta 50 eurosta yli 200 euroon. Pionista antoivat haarukaksi 50-100 euroa ja Vihreästä Delfiinistä keskimäärin 80 euroa. Kierros ei paljon selventänyt pähkäilyä, joten onko teillä kokemuksia em. tai muista kukkakaupoista Hämeenlinnassa? Tahtoisin viininpunaista kallaa ja lisäksi jotain muuta kukkaa, hieman valuvan kimpun, mutta en mitään liioittelevan suurta jenkkimallista. Kaikki vinkit otan kiitollisina vastaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tintuska, mun mielestä noi kolme on aikalailla parhaat vaihtoehdot Hämeenlinnassa, ihan samoja punnitsin itekin. Kaisan Kukan kuulin olevan hieman kallis ja vanhanaikainen, joten pudotin sen pois vaihtoehdoista. Vihreästä Delfiinistä mulla ei ole mitään kokemusta, joten Pioni vain houkutteli enemmän. Siitä näkyy kauas se modernius, nuorekkuus ja raikkaus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin Vihreästä Delfiinistä pitkän köynnöskimpun, 3 rintakukkaa ja hiuskoristeita, yhteensä alle 100 e. Tosin en halunnut kovin paljon kukkia, vaan lähinnä vihreää, mutta aika edullista joka tapauksessa. Palvelu oli hyvää, Tuija otti ideoista heti kiinni ja esitteli myös silkkikukista tehtyjä mallikimppuja sekä kertoi eri vaihtoehtoja kimpun toteutukseen. Sulhasen viehe ei ollut ihan sellainen kuin olin ajatellut, mutta hyvältä näytti kuitenkin. "Kimppu" oli kaunis ja sai kehuja erilaisuudestaan.

Pionissa oli kyllä myös asiantuntevan oloista ja mukavaa palvelua, mutta valitsin tutumman ja edullisemmalta vaikuttaneen liikkeen. Vihreästä Delfiinistä olisi myös saanut lainaan esim. koreja tms. kirkon/juhlapaikan koristeluita varten, ja sain myös vinkkejä luonnosta kerättäviin koristeisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on edessä kukkakaupan valinta, onneksi vasta ensi vuonna. Ystäväni tilasi hääkimppunsa Kaisan Kukasta ja sai hyvää palvelua, mieleisensä kimpun sekä vieheet.

Taidanpa vähän tiedustella, mitä kaikki hänelle kustansi. Laitan infoa tänne, kun jotain selviää. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin hankin häihimme kukat Pionista. Myyjä oli asiantunteva ja asiaan paneutunut. Hänellä oli paljon hyviä ideoita, koska itse en tiennyt suunnilleen yhtään mitä haluaisin. Hääkimppujen hinnat lähtivät 80 eurosta. Lisäksi otin neljä rannekoristetta kaasoilleni ja kaksi viehettä sulhaselle ja bestmanille. Yhteishinnaksi tuli n. 120 euroa, kun tingin itse kimpun kuuteen kymppiin.

Palvelu oli ystävällistä ja tuotokset tosi kauniita. Olisin toivonut niiltä kuitenkin parempaa kestävyyttä. Vieheissä oli magneetikiinnitys, jotta pukuihin ei tulisi neulanreikiä. Magneetit kuitenkin irtosivat jo ennen kuin vieheet olivat rinnuksissa ja jouduime turvautumaan perinteiseen hakaneulaan.

Kaasojen rannekoristeista lähti kukat irti aika nopeasti juhlapaikalle saapumisen jälkeen ja lopuillasta kaasojen ranteissa komeili pelkät silkkinauhat. Kimpustani irtosi ensimmäiset ruusut onnitteluita vastaan otettaessa ja kimpunheiton jälkeen jäljellä oli enää iso kasa terälehtiä ja muovivarsi. No, okei, ihan kaikkea kukkienkaan ei tavitse kestää, mutta olisin silti odottanut Pionilta hieman parempaa suoritusta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostanpa tätä vähän, kun itselle pitää ilmeisesti jonkunlainen kimppu hommata ja sekin Hämeenlinnasta. Elikä Vihreä Delfiini ja Kukkakauppa Pioni on tähän mennessä saaneet kannatusta. Onko muita ehdotuksia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tää nyt ei sinänsä liity tänne mutta jos joku kaipailee gerberoita pöytiin tai miksei kimppuunkin niin kannattaa käydä kyselemässä kiipulan puutarha oppilaitoksesta!!Hintaa tulee yhdelle kukalle muistaakseni 1,50e-2e..ja kaipa saa tingittyä alemmaskin jos tilaa (paljon)..

Siellä kun kasvatetaan kait pelkästään gerberoita..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saiskos tänne vähän tuoreampia kokemuksia..

Onko tietoa saako Pionista maljakoita lainaan? Juhlat ovat Linnalla ja ravintoloitsija sanoi, että Pionista tuodaan kukat ja maljakotkin ja he laittavat ne paikoilleen eikä meidän tarvitsisi siis sitä murehtia.

Tai saako jostain muualta Hämeenlinnasta maljakoita lainaan? Tarttettais pienempiä maljakoita about 15-20 kpl.

Ja onkohan tuolle Pionille email osoitetta? Kun emme asu paikkakunnalla, niin haluaisin lähettää ideakuvani hintakyselyn mukana..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pionista ei itsellä ole kokemuksia...

Meille tulee kukat Kaisan Kukasta ja ei voi muuta kuin kehua. Tosi mahtavasti homma hoitunut heidän kanssaan jo ennenkin ja taas kehuja sinne. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaisan Kukasta tuli meille kukat ja kaikki sujui aivan loistavasti!! Parempaa kukkakauppaa en tiedä, joten voin todellakin suositella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänäään kävin Kaisan Kukassa kuvan kanssa tekemässä alustavan tilauksen helmikuuta varten. Palvelu oli todella hyvää ja isona plussana pidän sitä että tekevät kimpun perjantaina ja toivovat että kävisin katsomassa sitä vielä samana päivänä jos jotain muutoksia täytyisi tehdä.

Aiemmin olen sanut ko.paikasta myös hyvää plavelua ja siksi uskallan luottaa että homma hoituu nytkin. Ristiäisiin sain pöytään juuris ellaisen kimpun kuin halusinkin.

Nyt haasteena tämä

8143010478533354526web_0.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

emka saanko udella minkähintainen tuo kimppusi mahtaa olla? ^_^

Onko tuo punainen kukka liljaa? :blush:

Itse tahtoisin saman mallisen kimpun valkoisilla liljoilla, muratilla ja ehkäpä ruusuilla.

Kaisan Kukkaa niin paljon kehuttu että taidan itsekin sieltä kimppuni varata. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko tuo punainen kukka liljaa? :blush:

En ole emka, mutta huutelen hissukseen täältä sivusta, että kuvan kimppu on tehty tekokukista ja tuo iso punainen esittänee amaryllista tai liljaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
En ole emka, mutta huutelen hissukseen täältä sivusta, että kuvan kimppu on tehty tekokukista ja tuo iso punainen esittänee amaryllista tai liljaa.

Ops..eipä uskoisi tekokukiksi. :blink: Mä en tiiä kukista yhtään mitään mutta kävin googlettamassa ton amarylliksen ja sekin on kyllä kaunis..toinen hyvä vaihtoehto liljalle. ^_^

kiitos siis Redrika. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään