Jump to content
Naimisiin.info

Kenellä olkapäät paljaana kirkossa?


Ailiina

Recommended Posts

  • Replies 177
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

  • 2 weeks later...

Mulla on kanssa melkein paljaana olkapäät ja mietin ihan samaa pitääkö joku riepu ottaa suojaksi, taitaa olla niin että luterilaisessa kirkossa ei tarvitse peitellä jos ei ihan roisiksi mennä :D

Huntua en ota enkä kasineitä!   >:(

Tukka auki ja kukat tukkaan roikkumaan se saa olla riittävää...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hyvä kysymys! Mietin juuri itse tätä samaa. Mulle tulee sellainen kotelomallinen yläosa, eli ei olkaimia ollenkaan. Kotelo tulee kyllä aika ylös, eli ei ole kovin syväänuurrettu edestä eikä takaa. Olen laittamassa hunnun ja se kyllä peittää paljaan selän, mutta silti mietin että onko puvun kanssa liian alaston olo.

Toisaalta taas en voi sietää mitään bolerojakkuja itselläni ja mielestäni jakku pilaa puvun keveän yleisvaikutelman...vaikea homma  :-/. Ehkä kuitenkin vaan kylmästi menen olkapäät paljaina, kyllähän huntu jotain peittää.

Link to comment
Share on other sites

Mulla ainakin tulee olemaan olkapäät paljaina kirkossa. En usko, että kukaan siitä vetää hernettä nenuun. Hääkansan joukossa ei ole vanhoja ihmisiä (vanhin taitaa olla äitini!), ja luulisin, että ainoa, jolla voisi olla jotain sanomista asiaan, olisi pappi. Mutta eihän meillä luterilaisissa maissa ole tuosta olkapää- ja polviasiasta mitään ohjetta... joten tuskinpa pappikaan pukeutumisohjeita alkaa sanella, toivon mukaan!

Link to comment
Share on other sites

Pukuni oli hihaton, olkaimet kyllä oli, mutta olin paljain olkapäin kirkossa eikä kukaan mitään kommentoinut. Paitsi sulhasen äiti etukäteen kun kerroin että en aio laittaa huntua :-)

Tehkää morsiamet niinkuin itse haluatte, nykyään "säännöistä" voi joustaa! Katolinen kirkko lienee eri asia mutta luterilaisessa ei kovin tiukkaa olkapääsäännöstöä ole.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Minullakin on olkapäät paljastava puku. Itse asiassa en edes tiennyt ettei kirjkossa saisi olla olkapäät paljaana. Mikä ihmeen sääntö se sellainen on, kaikesta se ihmisen säädyllisyys rakentuukin.. no, meidät vihitäänkin ulkona ei-kirkollisissa oloissa joten olen kai jäävi.  :) No, itsellänikin on pelkän puvun kanssa sen verran alaston olo, että kaipaan siihen lisäksi hunnun.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on niskalenkkipuku eli puvussa on myös melko avonainen selkä. Mielestäni aika sensuelli, vaikka itse sanonkin. Eli olkapäät näkyvät ja saavatkin näkyä. Pitää tosin yrittää treenata pahimmat löllöt käsivarsista pois :)

Kaaso kommentoi pukua vähän tuhmaksi ;), mutta tietysti ystävällismielisesti. Ja sulhanen tykkäsi kovasti :-X

Link to comment
Share on other sites

Mulla off-shoulders puku, joten olkapäät todellakin tulee näkymään myös kirkossa  ;) Mulle tulee ohut huntu. Sellanen lyhyempi malli. Vähän yli puolen selän. Huntu sinänsä ei juuri mitään peitä, joten en sitä siitä syystä laita. Haluan pienen hunnun muuten vaan  :)

Ortodoksien tavoista joku kyseli. Mulla ei oo  mitään varsinaista faktatietoa, mut noin pääasiallisesti ortodoksit on monessa asiassa paljon rennompia kuin luterilaiset - puhumattakaan katolilaisista. Ihan huoleti voi siis varmaan paljastaa olkapäät myös ortodoksi kirkossa  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Guest salsarina

Mun pukuni on kans täysin olkaimeton, mutta ei jää edestä liian alas ja hunnun kanssa saa olla tarpeeksi "peittävä" en siis aio mitenkään muuten peitellä olkapäitäni...kun niitä kerran morsiusliikkeiden myyjät ovat kehuneet.

Link to comment
Share on other sites

Minullakin puku on olkaimeton ja ajattelin liittää siihen kirkkoon suorakaiteen muotoisen huivin harteille. Minulle ei tule huntua ja pukuun sopii paremmin huivi kuin bolero tms. Huivin tulisi olla läpikuultavaa kangasta (organzaa?) väriltään vaalean vihreä/vaalean lila (näitä värejä on myös hieman puvussa).

Lähinnä ajattelin peittää olkapääni kirkossa äitini mieliksi ja onhan huivi myös pieni lämmike, jos sattuisikin olemaan hieman kylmä.

Vaikka toisaalta huivi voi olla hankalakin kantaa, ellei sitä jotenkin saisi kiinnitettyä pukuun - ettei esim. roiku rumasti epäsymmetrisesti. Hmm. pitääkin kysyä morsiusliikkeestä neuvoja :)

Link to comment
Share on other sites

En ole uskovainen tai mikään lahkolainen mutta itse 30 vuotiaana alttarille astellessani olis tuntunut hurjalta mennä vihittäväksi esim. korsetti asussa ilman mitään rihmankiertämää hartioilla.

Pukuni oli erittäin avonainen ( eihän nykyään muunlaisia myydäkään ) mutta siinä oli kirkossa shaali käsivarsia peittämässä. Shaali oli ihan kätsy, se oli kiinni puvussa kirkkailla neppareilla, pysyi paikallaan yms. Juhlapaikalla en sitä enään pitänyt.

Ei kai se nyt niin tarkkaa ole mutta jos kirkossa haluaa tulla vihityksi niin ei kannata sitten närkästyä, jos liian avoinaisesta puvusta tulee sanomista esim. suntiolta, papilta tai mummeleilta. Koska ei tarvii kovin vakaumuksellinen olla niin silti morsian korsetissa voi tuntua häväistykseltä. Pappi sanoo mm. Jumalan edessä ja tämän seurakunnan läsnäollessa kysyn sinulta...ehkä vähän semmoista nöyryyttä vois tuossa tilanteessa osoittaa ja peittää upeat olkapäät. En minä ainakaan uskaltais ruveta "haastamaan" kirkkoa tässä asiassa.

Ja kyllä mulle sanottiin Oulun Katariinassa, että ei se oikein kirkkoon sovi mennä paljailla hartioilla. Mutta jotkut liikkeet ilmeisesti sanoo ihan vaan sen mitä asiakas haluaa kuulla.

Tiploomi

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...