Jump to content
Naimisiin.info

Tuleeko kaikille häälehti?


oukkidoukki

Recommended Posts

Häälehti on sellainen turhake, jonka jätän tekemättä. Ihan vain jaksamattomuuttani. Eräissä häissä oli sellainen ja harmittaa suunnattomasti kun menin sen hukkaamaan. Olis ollut ihana muisto.

Muutenkin noi kaikki häähoroskoopit sun muut kuulostaa liian siirappisilta mun makuun. Mä nyt en pahvisydämistäkään välitä, oon sillai vinksahtanut. :lol:

lisäys: sulhasen mielestä kaikki irtoova sais mennä vieraiden mukaan, siis myös lautasliinat. Mietinkin jos tekis sellaisen pussukan, jonne vieraat vois pakata paikkakortin, menuohjelman, lautasliinan... :D Ei hukkuisi ja ois kätsy! :lol::rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: nellie80
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 371
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Meillä tulee häälehti...ja olen tykännyt sen tekemisestä :) Teemme sen värillisenä, kuvitettuna minun omilla piirroksilla, jotka skannattiin valmiin tekstin joukkoon ja vaikka itse sanonkin, niin hieno on työnjälki ja puuvärityöt toimii skannattuna. Jaamme häälehdet perhekunnittain/pareille/ sinukuille jo kirkkoon tullessa

Meillä häälehdessä: Kirkko-ohjelma, ohjelma, menu, tietoa häiden pitopaikasta, morsiusparin tervehdys, tietoa sulhasesta, tietoa morsiammesta, muutama sudoku, lasten suusta- rakkaudesta lausahduksia ja viimeisellä aukeamalla runo + kirjekuori, jossa kiitoskortti eli säästymme senkin postittamiselta. Toteutus on kirjan muodossa ja kokona taitettu A4 eli jokaiseen lehteen meni 6 paperia. Työtunteja meni paljon, mutta kustannukset ovat oikeastaan vain painatuskulut...eikä tarvinnut erikseen tehdä kirkko-ohjelmia, menuja pöytiin, ohjelmia pöytiin jne, koska inhoan turhia lappuja.

Link to comment
Share on other sites

runo + kirjekuori, jossa kiitoskortti eli säästymme senkin postittamiselta.

Onkos teillä hääkuvat otettu jo etukäteen, kun eikös yleensä ole tapana että kiitoskortissa on kuva hääparista?! ;)

Meille ei kaikella todennäköisyydellä häälehteä tule, kun en ole niin kauheasti tuollaisen askartelun perään

Link to comment
Share on other sites

Joo kuvat otetaan etukäteen...siis kortit odottaa jo tehtynä, kiitoskorttikuvat otetaan 3 päivää ennen häitä ja kotona tulostetaan ne väritulostimella valokuvapaperille... Samalla otetaan myös muutama isompi kuva meistä, jotka saadaan hääalbumiin, johon tulee myös vieraskirja (eli kaikki mietytty tosi valmiiksi). Emme muutenkaan käy studiokuvissa vaan kuvat otetaan luonnonhelmassa

Link to comment
Share on other sites

Meidän häälehti on valmis. :) Se on ihana. Olin tosi kiitollinen kaverille, joka auttoi siinä. Oon näyttänyt sitä vähän perheen jäsenille ja kaikki on olleet sitä mieltä, että se on huippu ja uppoutuneet lukemaan sitä pitkiksi ajoiksi. :) Kuva on kyllä pieni, mutta jospa jotain selvää saisi.

post-16988-1218628763.jpg

Muokattu: , käyttäjä: salza08
Link to comment
Share on other sites

Meillä lähtee "häälehdet" tänään tulostumaan. Ja ihan simppelisti tulostetaan mustavalkoisena ja kaksipuoleisena A4:t, jotka sitten niitataan vasemmasta reunasta lehdeksi.

Lehdykkä sisältää mm. kaasojen ja bestmanien sekä kirkon ja juhlapaikan esittelyt, kirkko-ohjelman, istumajärjestyksen, hääjuhlan ohjelman, menun, hupaisia kuvia meistä vuosien varrelta sekä kaikkia muita hauskoja kuvia ja tekstejä (viivi&wagner -strippejä, boolivaroitukset, jne.). Onpahan kaikki tarpeellinen (ja tarpeetonkin ;) ) samojen kansien välissä.

Lehdestä tuli ihan meidän näköinen eli yksinkertainen eikä sen tekemiseen kulunut paljoa aikaa. Luetutin lehden kaasoilla ja pitivät siitä kovasti.

Kaasot tulevat jakamaan lehteä kirkon ovella, yksi lehti per pari/perhe.

muoks. pieni vilautus ohi

Muokattu: , käyttäjä: t.ellu
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Ei tule häälehteä. Ei kiinnosta eikä se mielestäni ole vaivan arvoinenkaan ainakaan vieraan näkökulmasta. Suurin osa selaa sitä häissä läpi, mutta harvat ottavat edes mukaansa. En näe sitä vieraan näkökulmasta mitenkään tärkeänä "muistona" häistä. Itselle ne muistot omista häistä ovat tärkeitä, eivät niinkään vieraille. Vai kuinka moni täällä muistelee aktiivisesti kavereidensa/sukulaisten häitä ja katselee häälehtiä jne? Ehkä olen vain inhorealisti :rolleyes:

Just näin meilläkin. Musta koko häälehti on vähän hassu ja kuten monessa muussa vastaavassa aiheessa olen sanonut, niin niin niin amerikan serkun tuliaisia :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Kiitos ei meillekään.

Yritetään muutenkin välttää kaikkea mahdollista roinaa, mitä vieraat sitten voisivat ottaa mukaan muistoksi. Kuka oikeasti haluaa mitään tyllihärpäkkeitä sun muitakaan "muistoksi"?? Meidän kutsulistalla olevista tuskin kukaan osaisi sellaista arvostaa, kaikki tuntevat meidät ja tietävät tarinaamme aivan tarpeeksi, ja mitään sudokuja/ristikoita ei meidän häihin tule. Jos ei ole parempaa tekemistä, kuin täyttää sudokuja, voi mun puolesta lähteä kotiin.

Eipä silti, voihan tämä joillekin olla aivan loistoratkaisu. Ei meille kuitenkaan, joten emme sitä tee.

Link to comment
Share on other sites

Guest SorbusHorror

Minäkään en laittaisi sudokuja tai juttuja meistä. Ei tunnu omalta yhtään. Muiden häissä olisi varmaan ihan jees lukea parista, varsinkin jos ovat vähän vieraampia. Mitään tehtäviä en kyllä alkaisi ratkomaan, tai sitten saisivat olla helvetin tylsät häät.

Itse päädyin kirjoittamaan jutun kekristä (hääpäivämme on kekrinä) ja muinaissuomalaisista hääperinteistä koska ne ovat mielestäni kiinnostavia aiheita. Siellä on paljon sellaisia juttuja mistä en tiennyt mitään ennen kuin aloin tutkimaan. Noita sitten laitetaan pöytiin luettavaksi. En oleta että kaikki niitä mukaansa haluavat. Onpahan jotain oikeasti kiintoisaa luettavaa jos sattuu tylsä hetki.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee jonkinlainen häälehti 99% varmuudella. Syitä on kaksi: ensinnäkin noin kolmasosa vieraista on ulkomaalaisia, ja haluan olla täysin varma, että he tietävät missä mennään. Toiseksi häihin on vielä ruhtinaallisesti aikaa, ja veikkaan, että viimeisen puolen vuoden aikana ei tule olemaan juurikaan muuta järkevää tekemistä tällä suunnitteluvauhdilla. ;)

Link to comment
Share on other sites

Ei ole tulossa, ei. Sekä minä että sulhanen ollaan töissä ja opiskellaan siinä sivussa. Ja harrastuksia ja muutakin elämää on, että ei ole aikaa moiseen. Enkä lisäksi ole niin itseriittoinen, että jaksaisin askarrella meistä kertovan lehdykäisen ihan vaan häitä varten. Veikkaan että siinä katsoisi vieraatkin kummissaan, jos jonkun häälehden tyrkkäisin ovella kouraan :grin:

Yllättävän moni ei ole kuullut mistään häälehdestä aikaisemmin, mutta alkaa heti kuumeisesti pohtia toteutusta, kun täältä on asiasta lukenut. Juuri tämmöisillä asioilla sitä häästressiä kasvatetaan ja bridezilloja syntyy. Ei ole pakko tehdä häihinsä kaikkia niitä miljoonaa koristehärpäkettä, esitettä, ohjetta ja mitälie muuta ihmeellistä ihanaa suuressa maailmassa keksitään. Eikä ainakaan tuntea, että omista häistä puuttuu jotain, kun tuolla toisella on tuollainen, mutta minulla ei ole. En siis tuomitse häälehden tekijöitä, kunhan höpisen tässä omia mielipiteitäni, joten ei herneitä nenuun. Mutta tosiaan en näe mitään häälehteä erityisen tärkeänä osana häiden järjestämistä. Kyllähän periaatteessa isoissa häissä tuo voi toimiakin ihan viihdykkeenä ja tietopakettina, mikäs siinä. Omissa kohtuullisen pienissä häissä, joissa on vain hyvin läheisiä ihmisiä, häälehden tekeminen olisi mielestäni yliampuvaa.

Link to comment
Share on other sites

Muutamissa häissä olen nähnyt häälehtiä, mutta useimmissa en. Hyvin toteutettuna ihan kiva idea, mutta itse lasken häälehdet silti turhakkeeksi.

Meille ei häälehteä tule. Tuntuu, että tekemistä riittää muutenkin (niin häissä kuin muussakin elämässä), joten en tahdo lisätä omaa stressiäni ylimääräisellä askartelulla.

Link to comment
Share on other sites

Kuka oikeasti haluaa mitään tyllihärpäkkeitä sun muitakaan "muistoksi"??

Minä, minä! Tosin lähinnä siitä syystä, että tykkään jalostaa niistä edelleen korttien ja muiden juttujen koristeita! :P Okei, vähän OT ja lisäksi olen kova säilömään myös muistoiksi kaikkea, joten on varmaan muutamista häistä tyllihärpäkkeet tallella ja ehjinä.

Asiaan, eli meille ei tule häälehteä. En ainakaan minä koe tarpeelliseksi. Sulhon veljen häissä oli ja se oli hyvin toteutettu ja hauska ja tallella edelleen, mutta itse en halua siihen panostaa, sillä on siinä sen verran kova vaiva. Ja monille vieraista se olisi vähän vanha vitsi jo.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ei tule. Olen tällaisen nähnyt vain yksissä häissä, ja niissä se oli ihan kiva koska en tuntenut häistä ketään ja tilaisuus keskittyi muutenkin pöydässä istumiseen ja leikkien etc. katsomiseen. En ole tuollaisa lehteä vieraana kaivannut, ja kun tiedän minkä verran siinä on hommaa jos kunnolla tekee, en kyllä itse jaksa alkaa toimittamaan lehteä työpäivien jälkeen. Toivoisin myös että omissa häissä vierailla olisi muuta tekemistä kuin lehden luku päivällispöydässä :P

Muokattu: , käyttäjä: Crevasse
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Itse olin jo pitempään haaveillut, että lahjojen ja korttien sijasta vieraat toimittaisivat kaasolle tms. henkilölle "lehtijutun". Idea alkoi siitä, kun serkkuni tekee aina kortiksi juhliin sarjakuvastripin, jonka puhekuplien tekstit on muutettu. Kiva, että lehden tekijöitä on muitakin, joilta voi vinkkiä kysellä.

Itse ajattelin, että lehteen tulisi kaikki menu, illan ohjelma, vieraiden esittely ja vieraiden toimittamia juttuja (mitä kukakin tyylillään tekee, jos tekee, ei kai kaikki halua/jaksa/osaa), myös polttarijutut olisivat kivat. Näin säästyisin pöytäkoristeiden askartelulta ja toivottavasti saisimme jokaiselta vieraalta hieman erilaisen muiston kuin sen onnittelukortin ja aalto-maljakon (joskin, ei mitään vikaa niissäkään)

Mitkä lie kustannukset jos n.40 lehteä painattaa ihan painossa??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...