Guest Marienne

Minkä värinen on hääpukusi siviilivihkimisessä?

Pukusi väri   276 members have voted

1. 1. Pukusi väri

• Valkoinen (ja sen eri sävyt)
      44
    • Vaalea (esim. beige)
      5
    • Musta
      10
    • Punainen
      3
    • Sininen
      5
    • Vihreä
      3
    • Keltainen (tai kultainen)
      1
    • Violetti tai liila
      2
    • Harmaa (tai hopea)
      4
    • Ruskea
      1
    • Kaksi- tai monivärinen
      3
    • Jokin muu, mikä?
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

219 posts in this topic

Olen suunnitellut pukevani päälleni punaisen leveän hameen ja kultaisen korsetin, mutta toisaalta en ole vielä täysin hylännyt ajatusta valkoisesta puvusta. Vastasin kuitenkin punainen.

Minulla puku oli osin (luonnon)valkoinen. Alaosa oli siis tuota valkeaa ja yläosa violetti.

Meidät vihittiin juhlapaikalla.

Vastisin musta, yläosa tosin on hopean harmaa. Niin ja meidät vihitään maistraatissa.  :D

Upea, näyttävä ja ruskea!

Valkoinen ei todellakaan sopinut mulle, henkisesti eikä fyysisesti. Muutamaa valkoista pukua kokeilin, ja mielestäni näky oli naurettava. Ikäänkuin grand old lady olisi yrittänyt uskottavasti esittää jotain sievistelevää pikkutyttö-neitsyt-söpöliiniä. ;D

Täytyy vielä varmuuden vuoksi lisätä, että en todellakaan ole sitä mieltä, että kaikki valkoisiin pukeutuvat morsiot näyttäisivät naurettavilta tai pikkutytöiltä tai jotain sinnepäin. Joillekin se sopii ja eräille ei..

Kokovalkoinen puku aiheuttaa myös mulle henkisiä hiertymiä. Kävin kyllä sovittamassa muutamaa ja vaikka ne olivat tavallaan ihan hienoja, ne muistuttivat mua värinsä takia enemmänkin kirkollisesta albasta kuin juhlapuvusta. Pukuni alaosa on kuitenkin valkoinen. Yläosa taasen on punainen ja olkaimeton. Olisin ottanut kokopunaisen puvun, mutta Sincerityn malli 3092 vei sydämeni.

Molemmilla kokomusta. Kengissä EHKÄ väriä...

Muutamaa hieman erisävyistä valkoista, kuitenkaan ei "perinteinen" hääpuku vaan housut ja toppi.

Puvusta tulee luonnonvalkea. Toisaalta ihastuin erääseen luonnonsilkkikankaaseen joka oli beige/kulta joten tässä vielä mietitään. Malli on olkaimeton A-linja.

Oman pukuni alaosa on kullanvärinen ja yläosa ruskea.

Vaaleansininen. Teetin Thaimaassa itselleni kaksiosaisen thaisilkkisen juhlapuvun, jota tiesin pitäväni ensi kertaa häissäni. Valkoinen ei käy sitten myöhemmin, kun kuitenkin haluan pitää pukuani myös muissa tilaisuuksissa. On tarpeeksi juhlava, että tunnen itseni morsiameksi, ei rusetteja tai ruusuja, mutta silti tyylikäs ja nätti. Jakkupuvussa en viihdy, eikä se muutenkaan olisi ollut tarpeeksi hieno, kun kuitenkin mennään koreasti syömään jne.

Punainen mekko, joko kaapissa jo odottava tai vielä kaupassa oleva. Kukissa on sitten valkoista, kermaa, vaaleanpunaista sekä lilaa.

Minulla oli lila puku

Vaalea kulta. Olisi tosin samanvärinen vaikka meidät vihittäisi kirkollisin menoin.

Täys valkoinen huntuineen kaikkineen. Haluan ihan perinteisen puvun...

Minulla on siviilivihkimisessä Marimekon pellavamekko, Kivet-sarjaa, jossa mustia kuvioita vihreällä pohjalla ja jalkaan laitan rennot mustat Vagabondin sandaalit. Seuraavan päivän juhlassa sitten ihan perinteinen valkoinen/ivory morsiuspuku.

Minulla oli kaksiosainen murrettu punainen ja malli oli jostain näiltä sivuilta bongattu.

Minulle puvun väri oli hyvin selvä - pidän punaisesta ja oranssista, enkä voinut kuvitellakaan pukevani päälleni valkoista hääpukua.

Meidät vihittiin hääpaikalla.

Tumman ruskean aion hankkia jostain. Polvipituinen, tyylikäs mekko olisi haaveissa!

Ei ole harmainta hajuakaan vielä  :-/ , ei nyt ainakaan valkoista, koska sellaista on päällä sitten kun kirkossa siunataan - täytyypä alkaa ihan miettimään...varmaan menee ihan fiilispohjalta eli kun näkee sykähdyttävän koltun niin väristä viis  ;D  :-X