Lizzy

Kaason kanssa ongelmia -vuodatusketju (yhdistetty ketjuja)

307 viestiä aiheessa

Tälle aiheelle on ollut varmaan keskusteluja aiemminkin, mutta nyt olen niin kypsä, että aloitan kokonaan uuden. Olen ystäväni kaasona ja häät ovat alkukesästä. Meitä kaasoja on kaksi ja toinen ei osallistu mihinkään, vähättelee morsiamen ideoita, ei edes lue polttareiden viestiketjua, ei lyö lukkoon päivämääriä hääpalavereja tai askartelutalkoita varten, ei kommentoi mitään hääviikonlopun aikatauluihin ja tehtäviin liittyvää, EI TEE MITÄÄN! Silti hän suuttuu heti, jos asiasta huomautetaan tai jos esim. soitin hänelle, että missä mennään ja miten hän nyt pääsisi osallistumaa. Olen niin kypsä! Pystyn kyllä hoitamaan kaason tehtävät yksin, mutta ennen kaikkea harmittaa morsiamen puolesta, jolla menee ihan turhaa energiaa tälle kaasolle, joka on hankaloittanut tuolla meiningillä suunnitelmia ja hääfiilistä koko talven ajan. Kaaso ei sano itseään irti, vaikka loistaa kauas, että häntä ei hommat edes kiinnosta. Jotenkin vaikuttaa myös siltä, että hän toivoisi marttyyrin roolin mahdollistamiseksi, että hänet ennemmin pistetään tehtävästä ulos ja siten hänestä tulisi tilanteen "uhri". Ja sitä iloa en taas hänelle soisi, koska hän on hankaloittanut kuviota jo kuukausikaupalla. Mitä siis tehdä?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuulostaa kyllä hankalalta tapaukselta. Tulisi ensimmäisenä mieleen, että kaasolta voisi kysyä miten hän haluaa osallistua. Kysyisi suoraan onko jotain asiaa minkä hän haluaisi tehdä. Luulisi kuitenkin että kaasolla on ollut jokin syy suostua tehtävään? Jos oikein hankalaksi menee eikä kaasoa voi irtisanoa, niin seisköön sitten vaikka vain alttarila muiden seurana. Ikävää muille jotka ovat osalistuneet enemmän.

Itselläni on yksi kaaso joka saa hoidettua oman osansa kyllä koska meidän häissä ei ole paljon askarteluja. En sitten tiedä miten isot häät teillä on tulossa.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät on pienet ja en koe hommia lainkaan raskaaksi, koska niitä ei ole paljon ja muutenkin se on mukavaa. Harmittaa vain, että tälle toiselle kaasolle ei oikein uskalla edes nakittaa mitään vastuutehtäviä, koska käytös ja kiinnostus koko häitä kohtaan on niin häilyväistä ja epävarmaa, että joudun varautumaan siihen, että nakki napsahtaa lopulta omalle kohdalle. Tämä kaaso esimerkiksi lupasi joskus aiemmin talvella morsiamelle, että hoitaa häissä juonnot bestmanin kanssa. Silti hän ei nyt tule lainkaan vastaan siinä, että saataisiin sovittua päivämäärä yhteiselle hääpalaverille. Juontajalla pitäisi olla hääpäivänä kuitenkin erittäin hyvä käsitys aikatauluista ja tapahtumista, jotta morsiusparin ei tarvitse uhrata moiselle ajatustakaan. Nyt on lähinnä sellainen fiilis, että täytyykö tässä varautua tarvittaessa juontotehtäviin, sillä tällä kaasolla ei ole kuitenkaan juuri mitään esiintymiskokemusta, jotta hän voisi hypätä juontotehtäviin kylmiltään. Eikä ole minullakaan ja siksi on sellainen olo, että täytyy omien hommien lisäksi varautua tekemään myös hänen hommansa ihan vain hänen kiinnostuksen puutteensa tai viime hetken tuuliviirimäisyytensä vuoksi. Haluan kuitenkin ensisijaisesti, ettei hääparin tärkeä päivä meni toisen kaason takia pieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Noh, en tiedä mikä tällä vastahakoisella kaasolla on käyttäytymisensä syy, mutta valitettavasti tuntuu siltä että kannattaa tosiaan varautua hoitamaan hänenkin tehtävänsä :/ Ihan jo sen takia tosiaan että hääpäivänä säästyisi suuremmilta ongelmilta. Ei ole varmasti kivaa ottaa vastuuta toisen asioista, mutta jos parannusta ei tule niin... voihan tietekin olla että kaaso innostuu loppumetreillä ja tekee hommansa. Joillekkin alkukesä kuulostaa ehkä vielä kaukaiselta ajatukselta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei sen isompia ongelmia kuin maalaisjärjen käytön vähyyttä kahdella kaasosta kolmesta.

Olen kaikille kolmelle kertonut päivämäärän ensi vuodelle, jolloin naimisiin menemme ja jostain syystä kaasot ovat ottaneet asiakseen levittää tätä tietoa tuttavapiirissämme.

Harvinaisen kettumaista vastailla sellaisten ihmisten hääuteluihin, joita emme ole juhliin edes kutsumassa.

Olisin toivonut, että kaasoni olisivat kysyneet ennen juoruiluaan, onko häistä ja niiden ajankohdasta eteenpäin kertominen ok.

Lähetin kummallekin melko tiukkasanaisen ilmoituksen aiheesta "hoidamme kyllä itse häistä tiedottamisen tästä eteenpäin eli suut suppuun".  <_<

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

poistettu

Muokattu: , käyttäjä: ZaraQ

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ongelmana on yksi kaasoistani, jolla on samana päivänä toiset häät kuin meidän häämmekin.

Hän aikoo lähteä kesken juhliemme näihin toisiin häihin, mutta palata kuitenkin meidän juhliimme, sillä nämä toiset häät ovat "alkoholittomat ja loppuvat aikaisin" (hänen sanojaan).

Olenkin nyt miettinyt itsekseni, olisiko parempi sanoa, että haluan hänen edelleen osallistuvan juhliimme, mutta toivoisin hänen olevan vain vieraan ominaisuudessa.

Mikäli yksi kaasoista katoaisi kesken illan vain palatakseen myöhemmin "bileisiin", tiedän jo nyt sen aiheuttavan kulmienkohottelua ja paheksuntaa enkä haluaisi pilata päiväämme millään negatiivisella. Omat vanhempani eivät tuosta juhlahyppelystä olleet ilahtuneita ja totesivat, että eivät katsoisi sitä hyvällä "rivivieraan" kohdalla, saati kunniantehtävää hoitavan ihmisen kohdalla.

Toivoisin itse myös, että jokainen kaasoistani olisi paikalla koko illan, mutta ymmärrän myös samalla sen, että tämä kaasoni on jo aiemmin lupautunut vieraaksi näihin toisiin häihin.

 

Olisiko teillä rakkaat naikkarit jotain hyviä tai edes kohtuullisia ehdotuksia siitä, miten asia kannattaisi ottaa esiin ja ilmaista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Miten tuo kaasous/kunniatehtävä näkyy vieraille? Onko hänet esim. mainittu nimeltä jossain (kutsussa/ohjelmassa) tai tuleeko joku esittely, että vieraat nimenomaan osaisivat häntä "kaivata"/etsiskellä? Tai onko hänellä jotain roolia juhlassa, jonkun ohjelmanumeron veto yms.? Haen nyt lähinnä takaa sitä, että huomaisiko hänen "hetkellistä" puuttumistaan kukaan vieraista? Vanhempasi kun asiasta tietävät, niin ehkä tekevät asiasta turhan ison numeron? En minä ainakaan "rivivieraana" olisi huomannut häissä, että joku morsiamen kaasoista/morsiusneidoista (joita en tuntenut) olisi hävinnyt pariksi tunniksi juhlista. Tai huomaisitko edes sinä itse, jos sinulla olisi toiset kaasot "paikkaamassa" ? (Olen ollut huomaavinani, että morsiuspari ei kerkeä paljoa aikaa yhden vieraan kanssa aikaa viettämään.) Miltä sinusta itsestäsi se tuntuu, että kaaso lähtee häistäsi?

 

Lähinnä itse miettisin sitä, miten ystävyyteen vaikuttaa, jos "otat" kaasouden häneltä pois, varsinkin jos hän on jo auttanut / tulee auttamaan (samoin kuin toiset kaasotkin). Mielestäni kaasouden osa tapahtuu jo ennen juhlapäivää, ja olen niitäkin juhlia nähnyt, joissa kaaso ei tee mitään "rivivieraasta" poikeavaa, vaan tosiaan on saanut vain kunniatittelin/ollut henkisenä tukena.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nimet mainitaan kutsuissa sekä ohjelmalehtisissä, jotka jaetaan pöytiin, kaasot myös seisovat vihkitilaisuudessa etualalla meidän kanssamme bestmanien lisäksi. 

Ajatuksena on, että kaasot sekä bestmanit tulevat istumaan samaan pöytään kanssamme. Juhlatila on kahdessa tasossa, oman pöytämme ollessa alakerroksessa, joten kaksi tyhjää tuolia pöydässä tullaan huomaamaan. Aion myös pitää kiitospuheen, jossa kiitän mm. kaasojani, tässä kohtaa tulen mainitsemaan kaikki nimeltä, jolloin käy ilmi vielä paremmin se, että kyseinen henkilö ei paikalla ole. He aikovat olla vähintään ruokailun ajan pois juhlistamme ja paluuaika on "ehkä jotain 20-22 välillä". Isovanhempani eivät näin pitkään juhlissa jaksa olla, joten puheen pidän mitä luultavimmin ennen kahvia.

Kaasot myös hoitavat seremoniamestarin virkaa, jolloin huomaisin kaason puuttumisen kyllä. Häät eivät muutenkaan ole kovin isot, joten senkin perusteella kaason puuttumisen huomaisi.

Hetkellinen puuttuminen ei olisikaan varmasti tällainen ongelma, mutta nyt puhutaankin useasta tunnista sekä vieraista joista 90% tuntee toisensa ts. tuntee siis kaasot.

Ymmärrän vanhempieni reaktion enkä koe, että he tekevät asiasta turhan isoa numeroa. 

Miltä se tuntuu, että kaaso lähtee häistäni? Siltä, että juhliemme sijaan he käyvät nauttimassa pitkän kaavan mukaisen ravintolapäivällisen toisten häissä ja tulevat juomaan illaksi sitten päänsä täyteen meidän kustannuksellamme. 

Teemme joka tapauksessa 99% asioista häitämme varten itse miehen kanssa, sillä kaasot asuvat kaikki parinsadan kilometrin päässä eli apuja en sieltä saa kuin aikaisintaan juhlapäivänä.

 

En oikein tiedä, missä jamassa ystävyytemme tällä hetkellä muutenkaan on, joten kaasouden pois ottamisesta ja sen vaikutuksista on mahdoton tehdä arvailuja. Taidan keskustella kaason kanssa siitä, että järkevintä olisi, jos he olisivat vihkimisessämme ja lähtisivät sen jälkeen vähin äänin näihin toisiin häihin ja palaisivat sieltä vaikka kahvien jälkeen. Tällöin en joutuisi kattamaan heille paikkoja, maksamaan kahdesta olemattomasta ruokailijasta ja miettimään istumajärjestystä tyhjiksi jäävien paikkojen takia. Jos he lähtevät vihkimisen ja onnittelumaljojen jälkeen, katoaminen ei ole niin silmiinpistävää. Huoh... Ismo Alangon sanoin: kettu kun ketuttaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nilmelwen,kuuntele sydäntäsi ja tee ratkaisu sen mukaan.Itse en henk koht ymmärrä miten kaaso ylipäätään kehtaa lähteä kesken pois ja tulla sitten napsimaan kirsikat kakusta eli bileisiin.Jos kuitenkin poistua täytyy,koettakaa hoitaa se niin että ei tee hallaa juhlan kululle.Tsemppiä,ikävä tilanne!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^^ Ok, no sitten jos hän ja aveccinsa ovat poissa ruokailun, niin ei todellakaan kannata kattaa heille paikkoja ja maksaa turhaan ruuasta! (Mitähän se toinen morsian mahtaa sitten vuorostaan miettiä, että yksi tulee vaan syömään ravintolaillallisen heidän kustannuksella, mutta ei ole muuten kiinnostunut heidän häistään?) Kun kaasot ovat noin näkyvässä roolissa, niin minusta tuo suunnitelmasi kuulostaa hyvältä, että heille ei kateta ruokailua (eivätpä taitaisi syödäkään, jos kerta ravintolaan ovat menossa). Puheessa häntä voi tietysti kiittää, vaikkei olisi paikallakaan, siis jos kiitettävää on. Painotuotteissa henkilöä on tietysti turha mainita, jos hän ei ole "pääjuhlassa" (ruokailu ja ohjelmat) mukana.

 

Ei kannata ajatella niin, että koska hän on ruokailun poissa, se on kokonaan "juhlienne sijaan" - kyllähän se iltaosuuskin on teidän hääjuhlaa eikös? Jotenkin tuosta tekstistäsi sai nyt sellaisen kuvan, että uskot hänen/heidän haluavan vain tulla vetämään ilmaiset kännit (onko ne jotain juoppoja vai millaiset juhlat teille tulee) eikä teidän kanssa & teidän häitä juhliminen ei kiinnosta ollenkaan?

Itse kuvittelen, että päivällä kavereille (ja vieraille muutenkin) on vähemmän aikaa, kun suurin osa ajasta menee ruokapöydässä, ja sitten vapaamuotoisimmassa iltaosuudessa on enemmän aikaa jutella, tanssia ja viettää aikaa kavereiden kanssa, jolloin tuo iltaosuus olisi melkein tärkeämpi "laadultaan" kuin ruokailu. Sinänsä ei tietenkään ihan vertailukelpoista, kun teillä tarkoitus on ruokailla avustajien kanssa ja en tiedä, miten meinasitte ympätä ohjelmanumerot päivä/iltaosuuksiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Voin kuvitella, että toisella morsiamella on yhtä hyvät fiilikset tästä kuin itsellänikin. Kai tuokin on asia, jossa ei vaan voi voittaa eikä saada hyvää fiilistä kummallekin osapuolelle.

Taidan Tipzilla ottaa neuvostasi vaarin ja jättää kirjaamatta kaason nimeä osaan painotuotteista. 

Saattaa kuultaa tekstistä läpi, sillä tuo "ilmaiset kännit" on tullut kaason itsensä suusta. Hänen olettamuksenaan on, että häämme tulevat olemaan verrattavissa teiniaikoijen biletysiltoihimme, joissa juomaa ei säästelty ja humalatila oli vakiotavoite. Haluamme järjestää hauskat juhlat, mutta humalan järjestäminen ei todellakaan ole se olettamus tai itseisarvo. Olettamus on, että aikuinen ihminen ymmärtää omat rajansa ja osaa pitää hauskaa olematta aivan naamat, vaikka alkoholia tarjolla olisikin.

 

^^ Kiitos tsempeistä tiude82. Eiköhän tämä tästä selviä tavalla tai toisella.

muoks. kirjoitusvirheet

Muokattu: , käyttäjä: nilmelwen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Huh, ei kait kukaan halua häistään mitään teiniaikojen ryyppäjäisiä? Luulisi aikuisen vieraan sen tajuavan.. Ehkä oli vitsailua?

Kun tilanne on mikä on, ei kannata sen antaa pilata teidän juhlia! :) Toivottavasti kaikki järjestyy.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei halua ei ja tosiaan niinhän sitä luulisi aikuisen ymmärtävän juhlien luonteen. Sen verran pokerinaamalla tämä kommentti oli kuitenkin heitetty, että pahoin pelkään sen olevan ajatusmaailma, mutta ainahan sitä voi toivoa...

Eiköhän se tässä. Kummasti vertaistuki ja ulkopuolisten neuvot ja selventävät ideat auttavat! Siispä kiitokset.  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt täytyy sanoa, että itselle ei ole käynyt, mutta parille ystävälle kyllä. Eli että kaksi hyvää ystävää menee naimisiin samana päivänä. Tällöin voi olla oikeasti vaikea valita minkä osuuden ottaa kummankin häistä. Molemmissa tapauksissa henkilöt ovat olleet todella suruissaan, kun joutuu vaihtamaan juhlia tai jättämään toiset väliin, sen takia hieman sympatiaa siihenkin suuntaan. Kyseessä ei siis ole välttämättä kiinnostuksen puute sinun häitä kohtaan, vaan valinta jossa joku pahoittaa mielensä joka tapauksessa. Repeämällä molempiin hän kenties yrittää lievittää tilannetta kaikkien kannalta.

Toki tilanne on vaikea jos kyseessä on kaaso, saattaa kuitenkin olla että hän olisi vain helpottunut jos keskustelette "tittelin" poistosta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei,

Minulla on ongelma.

Olen menossa naimisiin vasta vuonna 2015 alkupuolella, mutta nyt olen joutunut miettimään seuraavaa asiaa.

Kaasoksi on jo aikoijen alussa mietitty ystävääni, jonka olen tuntenut 25vuotta. Nyt tänä vuonna on tapahtunut asioita, joiden takia minun luottamus kyseistä henkilöä kohtaan on murentunut. Olen yrittänyt tavoitella ystävääni ja järjestää useammin näkemisiä (asumme eri paikkakunnilla, mutta "ajomatkan" päässä..) mutta ystäväni ei oikein ole "löytänyt" oikeaa aikaa nähdä. Olen halunut selvittää asioita ja puhua asiat halki, mutta ystävälläni ei tunnu olevan kiinnostusta tavata minua. En tiedä mitä tehdä ja olen aika hukassa tämän asian kanssa. Tiedän, että jos en otakaan häntä kaasoksi, hän suuttuu ja mahdollisesti loukkaantuu. Mutta jos otan hänet kaasoksi, en tiedä voinko luottaa häneen ja osaisinko olla hänen seurassa luontevasti enää kaikkien näiden vuosien jälkeen...onneksi tässä on aikaa, mutta en tiedä mitä tehdä?? :girl_impossible: Onko kenelläkään mitään ajatusta mikä neuvoksi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Äkkiseltään sanoisin, että välien paikkaileminen häiden järjestelyn lomassa kuulostaa vähän kehnolta suunnitelmalta. :( Kuinka innostunut hän olisi järjestelemään ja iloitsemaan kanssasi, jos hänellä ei ole nytkään aikaa nähdä sinua? Ja haluatko välttämättä valita henkilön, johon et koe voivasi luottaa? Kannattaa ehkä miettiä vielä. Itse varmaan valitsisin sellaisen henkilön, jonka kanssa asiat ovat mukavammalla tolalla. Ikävä tilanne joka tapauksessa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Totta.. jotenkin itse yrittäisin tehdä kaikkeni korjatakseni välit..kuitenkin 25v on pitkä aika. Mutta en tiedä, onneksi tässä on vielä aikaa.. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sanoisin että asiat järjestykseen: koita ensin sopia hänen kanssaan ja jos onnistutte ja molemmat päätyy hyvälle mielelle sekä yhteydenpito jatkuu, pyydä häntä sitten kaasoksi ! Samaa mieltä kuin Nuunumur: jos hän ei nytkään ole kiinnostunut sinun tapaamisestasi, olisiko hän kiinnostunut myöskään teidän hääjärjestelyistä...? Ja jos kyseinen henkilö ei halua sopia, luulisi hänelle olevan itsestäänselvää että et sinä voi pyytää häntä kaasoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi kannattanut enemmän kertoa mitä odotamme avustajiltamme. He olivat suunnitelleet ohjelmaa, mutta siihen se sitten jäikin. Jouduimme kysymään jo alussa, että eikö kukaan aijo juontaa juhlan kulkua. Onneksi isät sitten pitivät tästä huolta. Pyysimme sitten avustajilta juhlan kuluessa milloin voisi juontaa ja pitää ohjelmaa (esim. sukkanauhan heitot yms.). Myös pitopalvelu mokaili. Viinejä yms. mitä olimme tuoneet ei oltu laitettu esille. Nämä asiat hoitivat sitten äitimme. Suurin osa avustajista keskittyi juhlimiseen, eikä siihen että muut asiat olivat kunnossa :/ Olin halunnut juhlat syksyyn jotta voimme polttaa kynttilöitä. Kaaso, joka oli kynttilävahti, unohti asian täysin ja häntä piti muistutella. Loukkaavaa oli kun kaasoni lähti puolenyön aikaan Onnela yökerhoon juhlimaan muiden jäädessä kolmeen asti juhlapaikalle :o

Juhlat olivat ihanat ja vieraat ovat kiitelleet. Myös parilla oli ihanaa. Vain järjestelijät ehkä (toivottavasti) huomasivat että kaikki ei mennyt nappiin ;) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä olisi kannattanut enemmän kertoa mitä odotamme avustajiltamme. He olivat suunnitelleet ohjelmaa, mutta siihen se sitten jäikin. Jouduimme kysymään jo alussa, että eikö kukaan aijo juontaa juhlan kulkua. Onneksi isät sitten pitivät tästä huolta. Pyysimme sitten avustajilta juhlan kuluessa milloin voisi juontaa ja pitää ohjelmaa (esim. sukkanauhan heitot yms.). Myös pitopalvelu mokaili. Viinejä yms. mitä olimme tuoneet ei oltu laitettu esille. Nämä asiat hoitivat sitten äitimme. Suurin osa avustajista keskittyi juhlimiseen, eikä siihen että muut asiat olivat kunnossa :/ Olin halunnut juhlat syksyyn jotta voimme polttaa kynttilöitä. Kaaso, joka oli kynttilävahti, unohti asian täysin ja häntä piti muistutella. Loukkaavaa oli kun kaasoni lähti puolenyön aikaan Onnela yökerhoon juhlimaan muiden jäädessä kolmeen asti juhlapaikalle :o

Juhlat olivat ihanat ja vieraat ovat kiitelleet. Myös parilla oli ihanaa. Vain järjestelijät ehkä (toivottavasti) huomasivat että kaikki ei mennyt nappiin ;)

Sanoisin, että joka tapauksessa tuollaiset on asioita, jotka ei pelkästään pidä kertoa etukäteen mitä odotetaan vaan oikeasti suunnitella paperille, että kenellä on mikäkin vastuu. Toki voi käydä niin, että juhlimisen tohinassa joku voi unohtaa vastuunsa (kuten nyt teillä kaaso unohti kynttilät). Mutta esimerkiksi juhlan kulun juontamisen suunnittelu on minusta pääosin morsiusparin tai ylipäätään juhlista vastuullisen henkilön harteilla (esim jos vanhemmat pääasiassa järjestävät juhlat). Avustajilla (kaasot, bestmanit) ei kuitenkaan ole yleensä suoraa kontaktia toimittajiin (kuten pitopalvelu/ravintola, bändi, tilan vuokraaja, mahdolliset muut palkatut esiintyjät, vihkijä etc) joten heillä ei myöskään ole ensikäden suunnittelumahdollisuutta ja kykyä vaikuttaa aikataulutuksiin. Tietenkään morsiuspari ei yleensä pysty juontamaan itse, mutta silti vastuu on heillä, he delegoivat sitten itse tehtävän muille. Mä en esimerkiksi ikinä kaason hommissa olettaisi, että juontaminen kuuluu minulle ellei sitä olisi etukäteen tehtäväkseni määritelty ja morsiusparin toimesta aikataulu toimitettu/yhdessä aikataulu suunniteltu. 

 

Onneksi tällaisissa jutuissa aika usein vieraat ovat autuaan tietämättömiä jos vähän hämminkiä järjestäjien puolella onkin :D Ja sen lisäksi yleensä paikalla on ihmisiä, jotka (toivottavasti!) pitävät toisistaan :) Joten pikku äksidentitkin kuitataan huumorilla ja hyvällä tahdolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Olen ihan samaa mieltä, ei kaasot ja best manit voi tietää mitä odotetaan jos ei kerrota. Ja väärinkäsitysten välttämiseksi kaikki on hyvä laittaa paperille.

 

Me suunniteltiin juhlien kulku miehen kanssa ja hääviikolla kaasot ja best manit sai käteensä (kevyen) 6-sivuisen paperinivaskan jossa oli aikajärjestyksessä juhlan kulku, asiat mitkä heidän tulee sanoa "juonnot"(ihan suoraan ranskalaisilla viivoilla), ja kuka sanoo / on vastuuhenkilö jossain tehtävässä. Esim. iltapalan esillelaitto oli meillä niin että pitopalvelu oli jo poistunut niin monta meitä oli sistä laittamassa mutta yhdelle kaasolle oli annettu vastuuksi että hän muistaa katsoa kelloa ja hätyytellä muut avustajat auttamaan.

 

Meillä ainakin kaikki tykkäsi siitä että ei tarvinnut arvailla että mitä pitää tehdä tai kenen, ja me saatiin oikeasti juhlia ihan rauhassa kun oltiin kaikki informaatio annettu eteenpäin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä kuin kinuskimansikka ja mänty edellä, että tehtävistä pitää selkeesti sopia etukäteen ja että juhlan kulun ja sen juontamisen suunnittelu on hääparin vastuulla. Se tosin kuulostaa hieman tylsältä että kaaso lähti Onnelaan puolen yön aikaan, ymmärrän että se harmittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä kuin kinuskimansikka ja mänty edellä, että tehtävistä pitää selkeesti sopia etukäteen ja että juhlan kulun ja sen juontamisen suunnittelu on hääparin vastuulla. Se tosin kuulostaa hieman tylsältä että kaaso lähti Onnelaan puolen yön aikaan, ymmärrän että se harmittaa.

Joo tuo kyllä kuulostaa vähän ikävältä. Eri asia jos lähtisi väsyneenä nukkumaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään