Hylje

Valmiina tilatut kutsut

269 viestiä aiheessa

WAU! Löysin täältä linkin tuonne Weddindpaperdivas-sivustolle, ja siellähän on aivan ihania kutsuja! Mä olen jo kauan sitten päättänyt, että meidän häihin kutsut (ja muut paperijutut; paikkakortit jne) tilataan valmiina jostain, koska en tosiaan ole mikään askarteluihminen. Nyt edessä on miehen taivuttelu ulkomailta tilattaviin kutsuihin ja sitten täytyy alkaa karsia noin sadasta suosikista.. Tulen raportoimaan projektista, tilauksen sujumisesta jne. kunhan on jotain raportoitavaa :)

Minä olen varmaan ainakin suositellut ko. paikkaa täällä :) Kannattaa bongailla heidän ale-koodeja, niillä saa vielä hieman alennusta, vaikka ei nuo hinnat minusta muutenkaan pahoja ole. Ja toimitusaika sujuva, meillä kesti tilauksesta siihen että kutsut oli kotiovella joku 2-3 viikkoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnittelen tilaavani kutsut Now and Foreverista (n. 40 kpl, valmis kutsukorttimalli). Netissä sanotaan, että toimitusaika on 4-5 vkoa, mikä tuntuu aika pitkältä ajalta (koska meille on tulossa kiire..;). Te, jotka olette tuolta kutsuja tilanneet, miten pitkiä toimitusajat ovat käytännössä olleet? Tiedoista etukäteen kiitellen, johanna

Meille tuli kutsut viime kuussa (about saman verran) ja niissä kesti vajaa 3 viikkoa. Samoin ystävälleni joka tilasi 1,5 viikkoa ennen meitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikki, jotka ovat tilanneet WeddingPaperDivasilta, kai heidän korteissa toimii ääkköset ihan normaalisti?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Auppis, ainakin meidän valitsemassa kutsussa ääkköset toimi ihan normaalisti. Luulen että suurimmassa osassa malleista ei ole ongelmia jos ei valitse kovin erikoista fonttia!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasimme kutsut Calligraphenilta ja olimme tosi tyytyväisiä. Saimme loistopalvelua sekä puhelimitse että sähköpostilla ja kutsut olivat valmiit 1,5 viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään tuli postissa meidän tilaamat kutsut Vistaprintilta. Siellä oli tarjous siitä nopeammasta toimituksesta, oli vaan jotain 20 senttiä kalliimpi kun se hidas.

Kutsut on aivan mielettömän hienot ja laadukkaat, painojälki ja värit on tarkkaa ja nättiä. Meillä on tekstiä molemmilla puolilla, joten valittiin vähän laadukkaampi paperi. Mukana tuli tosiaan valkoiset kirjekuoret. Oon todella tyytyväinen, suosittelen lämpimästi Vistaprinttiä :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä itsetehty kutsu on aina mieluisampi saada. En ymmärrä tätä rahat käteen ja kaikki valmiina periaatetta. Se ei kerro siitä, että pari olisi juurikaan nähnyt vaivaa juhliensa ja vieraidensa eteen. Mutta nykyään ei tuota itsetekemistä muutenkaan arvosteta, ollaan niin avuttomia kaikissa käytännön toimisssa...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ ÖÖöh,just. Kutsukorttihan se kertoo kaiken siitä, onko pari tehnyt jotain häidensä eteen.

Kyllä häissä on vielä paljon muutakin järjestettävää (pitopalveluiden kilpailutukset, bändi, ohjelma, kuljetukset, iltaherkut, viinien valinta, oikeanlaisen istumajärjestyksen tekeminen, kukkien valinta ym.) Että kyllä me ainakin panostimme häihimme, vaikka kutsut tulivatkin muualta.

Muoks: niin ja tietysti me myös muokkasimme Wedding paper divasin valmista pohjaa meille sopivaksi.

Ja toisaalta, miksi kaikkien pitäisikään käyttääkään satoja tunteja valmisteluaikaa (ja olla sen jälkeen hermoraunioita ;))Eikö riitä, että ne ovat mukava ja lämminhenkinen tilaisuus, jossa pari ja vieraat viihtyvät.

Laskin muuten joskus leikilläni, että mun tuntipalkka oli häiden aikaan aika iso, joten korteille olisi tullut iso hinta, jos olisin käyttänyt aikaani niihin, sen sijaan että tekisin esim. omaa työtäni. Että edullisemmaksi tulivat loppujen lopuksi tilaamalla :D

Minä myös arvostin vieraita sen verran paljon, että en halunnut lähettää itse tekemiäni kutsuja, kun kädentaitoni ovat sitä luokkaa, että en aina saa edes viivaa leikattua suoraan. Olisi siis ollut melkoista aliarvioimista lähettää rakkaille ihmisille mun tekemiä "tuotoksia".

Muokattu: , käyttäjä: Lainie

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä Lainien kanssa, minäkään en ole lainkaan askartelija-ihminen, joten en edes ajatellut että lähtisin itse kyhäämään kortteja. Eb mnyöskään ole nähnyt vielä kertaakaan siistejä itse tehtyjä kutsuja, tosin en tarkoita etteikö joku taitava askartelija saisi tehtyä kauniit ja laadukkaan näköiset kutsut. En myöskään löytänyt valmiita malleja, jotka olisivat sellaisenaan minua miellyttäneet, joten käännyin erään tuttumme puoleen. Hän suunnitteli meidän ajatusten pohjalta graafisen osuuden, jonka me itse tulostutimme paikallisessa firmassa. Ajatuksena oli ensin, tehdä kaasojen avustuksella pientä leikkaa-liimaa työtä lisäksi, mutta tuttavani onnistui tehdä kutsut niin, että ne näyttivät kauniilta ilman mitään lisäyksiä. Samaa mallia hyödyntäen hän myös teki meille menu ja ohjelma -kortit. Meidän hommaksi jäi ainoastaan tulsteiden leikkaaminen, kunnon paperileikkurilla viivatkin sai suoraan ja homma meni mutkitta.

Kun kaikki tekstit, kuviot ja kortin reunat oli tietokoneella suunniteltu ja tehty, oli valmiit kutsut tosi laadukkaan näköiset, ei liimatahroja tms. Säästäähän olisi voinut jos olisi tulostanut kortit vielä kotona, mutta meidän vanhalla tulostimella ei viitsitty alkaa takkuamaan. Kopioliikkeessä todennäköisesti oli myös parempi ja laadukkaampi tulostusjälki, lisäksi tulostutimme kortit vahvemmalle paperille/kartongille. Aikaa näihin meni n. puoli tuntia. Suunnittelijaltamme tietysti enemmän, kiitos hänelle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sain tänään Vistaprintiltä kutsumme ja pakko tulla kommentoimaan, että en voi muuta kuin suositella! Todella kivalta näytti, paremmalta kuin uskalsin toivoa. Hinta laatu -suhde on mielestäni erittäin hyvä. Otimme kutsut molemminpuolisella painatuksella ja kuoret samalla kuviolla painettuna. Kortin suunnittelu ohjelma netissä oli helppokäyttöinen, vaikka ensimmäisellä katselukerralla jätin tilaamisen kesken, koska sivut vaikuttivat monimutkaisilta. Onneksi eksyin sivuille uudestaan.

Negatiivisena puolena täytyy sanoa, että vähän ärsytti se, että kaikki maksoi erikseen. Lopullisen hinnan näki vasta sitten kassalla, kun painatus, erilaiset pintamateriaalit, kuoret, kuorten sisäsivu jne. piti erikseen valita ja monet lisäominaisuuksista sitten maksoivat - eivät paljon, mutta kumminkin. Kun tästä ärsytyksestä pääsi yli (ja skippasi sivut, joilla yritettiin myydä lisätuotteita samalla kuvalla) tilaaminen oli tosi helppoa. Ja hinta oli hyvä, meillä sattui olemaan vielä -50% päivät, joten hyvään aikaan tilattiin. Asiakaspalvelua ei saa suomeksi, mutta nykyään monet toimivat englannilla niin hyvin, että itselle se ei ainakaan ollut ongelma.

Netissä löytyy paljon ihmisten kokemuksia kyseisestä firmasta ja itsekin niitä lueskelin (virhe, meinasi mennä yöunet :girl_haha: ), monia negatiivisia kommentteja löytyi esim. käyntikorttien tilaajilta. Kokemuksia on siis varmasti monenlaisia, mutta meidän osalta kaikki meni kivasti.

Ai niin, ja toimitusaika 21päivää piti tarkalleen. Viikko sitten tuli vielä viesti, että kutsut lähtevät ajoissa. Näkyi tulevan Alankomaista.

... ja vieras-statuksella esiintyneen keskustelunavaukseen en jaksa edes kommentoida. Jätän heppoisalla pohjalla olevat yleistykset "avuttomuudesta" ja "vaivannäöstä" niille, jotka kirjoittelevat vieras-statuksilla :girl_wink:

Muokattu: , käyttäjä: JMK

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JMK ei kommentoi, mutta kommentoi kuitenkin. Ihan luulin, että tällä forumilla jokainen saa esittää oman henkilökohtaisen mielipiteensä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JMK ei kommentoi, mutta kommentoi kuitenkin. Ihan luulin, että tällä forumilla jokainen saa esittää oman henkilökohtaisen mielipiteensä.

Mielipide ja toisten tekemisten lyttääminen ovat kaksi eri asiaa ;) Varmaan tuolla ajattelutavalla pitäisi jo itse alkaa tekemään pöytäliinat kangaspuilla ja kouluttautua itse papiksi (itse vihkipappina omissa häissä, olisi yllätyksellistä varmasti), jotta varmasti on nähnyt tarpeeksi häidensä eteen. (sarkasmia) Jokaisella varmasti löytyy jotain juttuja joita tehdään itse ja toisissa asioissa halutaan päästä helpommalla ja valitettavasti kaikilta ei löydy taitoa tai välineitä kaiken mahdollisen tekemiseen itse.

Ja sitten itse aiheeseen:

Itsekin olen pohtinut kutsujen tilaamista, mutta haluaisin jotain erilaista kuitenkin, joten varmaan päädytään johonkin välimaastoon itsetehdyn ja tilatun väliltä. Esim kutsukortti, jossa kirjoitus valmiina, mutta itse lisään kutsuun koristukset, jotain pieniä lasihelmiä tuomaan kolmiuloitteisuutta ja lisäämään kutsujen koristeellisuutta. Onneksi ei ole vielä mitään kiirettä, joten ehdimme suunnittelemaan rauhassa asiaa ja etsimään eri vaihtoehtoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Henkilökohtaisia mielipiteitä saa toki kaikki esittää, ei kai näistä palstoista olisi mitään iloa, jos kaikki olisi aina samaa mieltä. Uudet näkökulmathan vain avartavat. Siinä tilanteessa, kun ei olla rekisteröidytty ja kommentoidaan vieras-statuksen takaa, ei kommentista vain tule kovin "henkilökohtaisen" mielipiteen maku. Jos ei sitä kommenttia uskalla ottaa omiin nimiinsä - vaikkakin vain nimimerkin nimiin - niin kuinka oma ja henkilökohtainen se silloin on? Mutta niin tai näin, jotten aiheuta lisää herneitä, taidan laittaa tähän vähän hymyä, ettei menisi ihan niin vakavaksi :girl_haha:

Ja sitten itse kommenttiin:

Ajattelin myös laittaa tilaamiini kutsuihin pari helmitarraa sopiviin kohtiin ja ehkä kuoreen (liekö pysyy perille asti, mutta yritetään). Tulee juuri vähän sitä lisäilmettä ja kolmiulotteisuutta, vaikka ovat jo tosi kivan näköiset tuollaisenaan. Toivottavasti löydätte mieluisat kutsut!

Muokattu: , käyttäjä: JMK

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme pohtineet myös kutsujen tilaamista valmiina. Tosin, en nyt tiedä missä menee "valmiin" ja "ei-valmiin" ero, sillä kutsut on kyllä itse suunniteltu, mutta aiomme hoitaa tulostamisen yms. muualla. Eli menemme tavallaan puoleenväliin.

Olisin kyllä ollut valmis tilaamaan kutsut kokonaan tehtyinä vain omat tiedot antamalla, mutta tämä välimuoto muodostui halvemmaksi vaihtoehdoksi ja siksi näin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilaamme kutsut valmiina, en ole edes harkinnut tekeväni niitä itse. Tämä sen takia, että en todellakaan ole mikään askartelu-ihminen :girl_haha:

Aikaa kutsujen suunnitteluun olen tästä huolimatta saanut kulumaan ihan riittävästi, jo useamman kuukauden olen etsinyt juuri sitä meidän näköistä kutsukorttia. Haluan kutsuun varsinaisen kutsu-tekstin lisäksi jonkin runon, joten tekstejäkin on suunniteltu jo jonkin aikaa, ja suunnittelu jatkuu edelleen. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli sama juttu, ei riittänyt aika eikä osaaminen itse kortin suunnitteluun taikka tekemiseen. Katselin aika paljon netistä valmiita tilattavia kutsuja, mutta oikeen mikään ei tuntunut omannäköiseltä. Tuttavapiiristämme löytyi alan osaamista, ja hän suostuikin suunnittelemaan meille kutsukortin. Lopulta saatiin häneltä kaikki häidemme paperiset liput ja laput, pöytäkartta, menut, ohjelmat, paikkakortit, kutsut ja kaikki yhtenäisen näköisinä,meidän näköisinä. Hän siis hoiti suunnittelemisen ja me hoidimme tulostuttamiset. Oltiin enemmän kuin tyytyväisiä tähän ratkaisuun, ja kun häät on ohi niin vielä on kiitoskortti tulossa :) Varmasti moni pitää itsetehtyjä ehdottomina, mutta jos kiinnostuneita niin voin välittää mahdolliset kiinnostukset muiltakin, uskon että hän suunnittelee mielellään!

Huom. Mode muokannut viestiä ja poistanut yhteystiedot, ei mainostusta palstalla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille oli oikeastaan heti selvää että teetetään kutsut. Katseltiin eri sivustoilta valmiita pohjia, joita olisi saanut tilattua omilla teksteillä, mutta meille sopivaa ei löytynyt. Päädyttiin ammattilaiseen, joka oli tehnyt kutsut ja kiitoskortit ystävien häihin. Nyt meille on tulossa häneltä lähes koko setti.

Ainakin säästetään aikaa ja saadaan sellaiset kun halutaan eikä ihan samanlaisiakaan tule heti vastaan. Aika yksinkertaisella tyylillä mennään!

Muokattu: , käyttäjä: Napsuu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse päädyimme myös mielestäni täydelliseen ratkaisuun: Kumpikaan meistä ei ole ollenkaan askartelija, ja vaikka innokasta apua olisi ollut saatavilla, niin ahdistuin jo etukäteen askartelun mahdollisuudesta. Kuitenkin halusimme itsemme näköiset ja itse suunnitellut kutsut, joten päädyimme palkkaamaan graafikon suunnittelemaan ja toteuttamaan yhdessä kanssamme oman logomme, joka toistuu teemassa useasti. Yhteistyössä valitsemme materiaalit ja värit, ja hän hoitaa tekstauksen ja kuvituksen, sekä itse kirjekuorien osoitteidenkin tekstauksen. Ihanaa, kivi vierähti sydämeltä!! :) Toki tämä tulee ehkä aavistuksen hintavammaksi kuin valmiina tilatut tai itse askarrellut kutsut, mutta pääsemmepä myös vähemmällä työllä ja voimme keskittyä muihin asioihin. Plussana tuo logo, jota emme olisi itse osanneet suunnitella niin hienoksi, mutta jonka saamme nyt kaikkeen häämateriaaliin liitetyksi ja omaksi muistoksemme ikuisiksi ajoiksi! (käytämme logoa myös sineteissä). :girl_smile::girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mimosah: Meillekin suunniteltiin oma "logo", joka toistuu vähän kaikessa. Minusta se sitoo kivasti kaiken yhteen :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilattiin kutsut WeddingPaperDivasilta. Kutsut tulivat alle kahdessa viikossa (tilattiin jouluviikolla ja kutsut tulivat ennen uutta vuotta) ja olivat juuri sellaiset kuin halusimme. Todella laadukkaan ja siistin näköiset ja väritkin olivat juuri sellaiset kuin ajateltiin. Löysin netistä alunnuskoodin joten saatiin 20 dollaria pois hinnasta.

Me katseltiin myös Vistaprintin valikoimaa mutta ei löydetty sieltä mieleistä mallia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei myöskään askarrella. Mä olen niin vaarallinen sakset kädessä ja kun sulhanen on tottunut askartelemaan päiväkoti-ikäisten kanssa, että lopputulos ei varmasti vastaisi mun nirsoa makua. Joko suunnitellaan itse (lue sulhanen suunnittelee) tai sit tilataan kokonaan valmiina. Etsyssä olen nähnyt tosi kivoja, mutta en tiedä mites niiden tekeminen suomeksi sujuisi. ihan jo ääkkösien takia...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me olemme tylsiä ja tilaamme Ifolorilta. Haluamme kutsun kanteen yhteiskuvan meistä, joten teettäminen jossain muodossa oli heti alusta asti mielessä, vaikka askartelutarvikkeitakin katselin. Ifolorista olemme tilanneet muulloin ja olleet tyytyväisiä. Joku suunnittelijan tekemä tai itse suunniteltu ja jossain painatettu olivat vaihtoehtoina mutta olemme kummatkin huonoja muokkaamaan mitään tietokoneella, eikä meitä kiinnosta panostaa rahallisestikaan paljoa kyseiseen asiaan. Askartelemalla tehdyt kutsumme olisivat olleet mahdollisimman yksinkertaisia, nyt valitsimme vielä helpomman vaihtoehdon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille oli alusta asti selvää, että kutsut tilataan eikä niitä askarrella. Ei nimittäin olla kumpikaan todellakaan mitään askartelijoita, ja kun vielä sattuu olemaan perfektionistin vikaa mutta peukalo keskellä kämmentä, niin kelpuuttaisin varmaan kymmenestä tekemästäni kutsusta yhden lähetettäväksi... Sitäpaitsi hintoja katsellessa huomasin, ettei nuo tilatut kutsut juuri sen kalliimaksi tule.

Katseltiin sekä Calligraphenin että weddingpaperdivasin vaihtoehtoja ja tilattiin muutama ilmainen malli. Muutamia aika hyviä vaihtoehtoja löytyikin, mutta sitten satuin yksi sunnuntai-iltapäivä surffaamaan Zazzleen (zazzle.co.uk) ja sieltähän löytyikin vaikka mitä! Malleja on niin paljon, että parhaiden valinnassa meni aikaa, mutta kyllä sieltä lopulta sitten valikoitui yksi ylitse muiden. Zazzlessa yleensä kaikki tekstit voi personoida ja niiden paikkaa kortissa muuttaa, eli mitkään ääkkösetkään ei tuottanut ongelmia. Tilasimme 50 kutsua ja hinnaksi tuli 1,61€/kutsu+postikuluja yhteensä vähän päälle 7 euroa, kirjekuoret sisältyy hintaan. Kun tilaa tuon UK:n saitin kautta, ei tule mitään tullimaksujakaan.

Ainoa miinus tuossa Zazzlessa on, että sieltä ei saa ilmaisia näytteitä. Otin kuitenkin yhteyttä meidän kutsujen suunnitelijaan ja hän lähetti minulle mallikappaleen USAsta neljällä dollarilla. Lisäksi Zazzlella on 100% tyytyväisyystakuu, eli personoidutkin kutsut voi palauttaa 30 päivän kuluessa. Tässä linkissä on hyvä esittely kutsujen paperivaihtoehdoista: http://www.squidoo.com/zazzlepaper.

Ostimme samantien tuolta myös kutsujen teemaan sopivat paikkakortit. Vieraan nimi kortteihin pitää kirjoittaa itse, mutta 100 kpl:n korttipaketti maksoi alle 17e, koska siellä on juuri nyt 25% ale.

Nyt vain sitten odottelen innolla (ja jännityksellä) kutsujen saapumista!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä rakastan askartelua, mutta ammattini puolesta (graafikko) on varmasti ihan pätevää suunnitella hienot kutsut ihan itse ja painattaa ne. Samoin kaikki muut printit mitä häihin tulee :). Tuleepahan sitten ihan juuri sellaiset kun itse tahtoo.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen kyllä nyt niin kahden vaiheilla, että tehdäänkö itse vai tilataanko valmiina. Oli se kumpi tahansa, samoissa summissa suurin piirtein pysytään. Jos askarrellaan itse, koko askartelu jää enimmäkseen minun tehtäväkseni, koska miehellä on peulalo keskellä kämmentä ja kämmenselän puolella. Mahdollista on myös, että lopputulos on mitä on. Jos taas tilataan, niin huolettaa kuluttajansuoja. Entä jos jälki ei ole sitä mitä on luvattu, tai tulee jotain muita ongelmia. Vistaprintiä on harkittu, mutta siitäkin on niin kahtalaisia kokemuksia ihmisillä. Puolet kehuu, toisella puolella on mennyt päin honkia. Ja kun tarvitaan kahdet erilaiset kutsut kahdelle erilaiselle vierasjoukolle...

A-pu-va!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään