Poppis-78

Mitä olette huomioineet koristeluissa vieraana ollessanne?

143 viestiä aiheessa

Kukat on se johon mie olen aina kiinnittänyt huomiota :)

Olen ajatellut pöytiin kukiksi yhtä ruusua pieneen lasiastiaan ja koristehiekkaa pohjalle, mutta nyt iski paniikki tosta viiru08:n kommentista... "köyhät pienet kyhäelmät" Noinko vieraat sit ajttelee? :o Itse olen ajatellut sen niin, että joka pöytään ei tulis mitään valtavaa asetelmaa, vaan noutopöytään...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kukat on se johon mie olen aina kiinnittänyt huomiota :)

Olen ajatellut pöytiin kukiksi yhtä ruusua pieneen lasiastiaan ja koristehiekkaa pohjalle, mutta nyt iski paniikki tosta viiru08:n kommentista... "köyhät pienet kyhäelmät" Noinko vieraat sit ajttelee? :o Itse olen ajatellut sen niin, että joka pöytään ei tulis mitään valtavaa asetelmaa, vaan noutopöytään...

Älä nyt Minc84 panikoi, sinä tiedät minkälainen on juhlapaikkanne ja mitä sinne sopii. Jos olet ajatellut tuollaista koristelua, niin varmasti se on hyvä. Itse olen sitä mieltä, että valtavat asetelmat pöydissä ovat aika raskaita --mutta toisaalta ne sopivat taasen joihinkin tiloihin. Se kokonaisuus siinä ratkaisee. Mielestäni. Nämä kaikkihan on ihan mielipideasioita.

Esimerkiksi tuo vaippa-asia: luultavasti kyseisissä juhlissa, joista tuo aikaisempi maininta oli, on ollut paljon vauvavieraita ja minusta on hienoa, että heidätkin on huomioitu järjestelyissä. Se "apupöytä" oli luultavasti vessassa hoitopöytänä, näin oletan. Jokatapauksessa, typerää mielestäni vieraalta haukkua juhlissa järjestelyjä ja varsinkin morsiamen kuullen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ toi raskas on just se sana mitä hain, eli kun ajattelin, että ei mitään hillittömiä kyhäelmiä keskelle pöytää. Eikä siinä, jos joku sitten ajattelee, että onpas köyhää, niin ei sille sit kai minkään voi. Tulee niihin häihin varmaan paljon muutakin, josta joku ei tykkää/arvostelee. Silti nää jutut pistää aina miettimään... <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Esimerkiksi tuo vaippa-asia: luultavasti kyseisissä juhlissa, joista tuo aikaisempi maininta oli, on ollut paljon vauvavieraita ja minusta on hienoa, että heidätkin on huomioitu järjestelyissä. Se "apupöytä" oli luultavasti vessassa hoitopöytänä, näin oletan. Jokatapauksessa, typerää mielestäni vieraalta haukkua juhlissa järjestelyjä ja varsinkin morsiamen kuullen.

Olen itse ollut yksissä isommissa häissä, joista on naisten vessasta löytynyt kori, jossa oli vaippoja (juhlissa muutamia vaippaikäisiä), siteitä, laastaria, neuloja ja lankoja ja sitten kaikkea myös ehkä vähän vähemmän tarpeellista huumorimielessä. Eikä tässä mitään mautonta ollut, se kertoi naispuolisille vieraille, että morsian on halunnut huomioida vieraitansa myös tällä "selviytymispakkauksella". Tämä yksityiskohta on myös niitä, joita häistä muistan (monien muiden lisäksi) positiivisena asiana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en aion kauheasti koristella häihimme, sillä en pidä paljosta "krääsästä" pöydissä. Kuitenkin juuri ne ainoat häät, joiden pöydät muistan, olivat sellaiset joissa ei ollut mitään koristeita. En siis tarkoita, että täytyy hikipäässä askarrella, vaan yksinkertaiset kukat + eriväristä pöytäliinaa /tms. on ihan riittävä. Pelkät aterimet ja servetit on hieman ankea ratkaisu ja näyttävät hieman tylsiltä...

Paras somistus on kaunis, mutta ei haittaa ruokailua tai yleistä seurustelua. Ja ennen kaikkia ei aiheuta pienintäkään tulipalon vaaraa! Viime viikonlopun häissä meinasi käydä meidän aikuisten pöydässä hieman nolosti... :rolleyes:

Muokattu: , käyttäjä: Savory

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

viime kesän häistä jäi mieleen se että pöydissä ei ollut muuta koristusta kuin pahvilaput paikkakortteina, mistä tuli hieman sellainen olo et ei hirveesti oo vaivaa nähty ja toisista häistä jäi mieleen se et juhlat oli kolmessa eri paikassa niin tuntui et aikaa meni sit siihen paikan vaihtoon

molemmista häistä morsiusparit jäi mieleen, toinen pariskunta oli pukeutunut samaan sävyyn ja heistä näki että kokonaisuutta oli mietitty ja olivat todella näyttäviä,

toinen morsiuspari jäi taas siitä mieleen et morsiamen puku oli niin hutaisemalla ommeltu et mekosta oli unohtunut vuori-ja tukikankaat eli valkean mekon alta näkyi rintaliivit läpi ja olkaimeton mekko näytti silt et tippuu hetkenä minä hyvänsä eikä istunut mitenkään (kyseisellä parilla ei myöskään ollut ruokatarjoilua ja heidän juhlat olivat nämä kolmeen paikkaan jaetut, viimesessä paikassa ei edes iltapalaa ollut)

tämän toisen, näyttävän parin häissä oli sit tunnelma mahtava ja ruokaa ja juomaa riitti ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän suvussa häitä juhlitaan joka vuosi, joten katsotaas mitä mieleen on jäänyt viime vuosilta.

Vuosi 2004: Häät oli italiansuomalaiset ja näistä jäi kyllä paljon mieleen. Pöytäliinat, jotka olivat morsiamen vanhempien ostamasta kangasliikkeen konkurssipesästä, servetit samoja kankaita. Serveteissä metallinen "pinssi hääparin monogrammilla. Teemana mustikka ja oranssi, joten booli oli mustikkaa ja morsiamen isä oli vielä pyöräyttänyt kotitekoiset mustikkaviinit omilla etiketeillä (näitä oli kotiinviemisiksikin). Kaikkialla oli oransseja gerberoita. Mitäs ruokaa siellä oli? Tai ohjelmaa? Ainakin kaikki oli koristeltu mustikan varvuilla ja gerberoilla... Hääkarkkeina oli italialaisittain (?) valkoiset mantelinamut. Ja joku italialainen mies lauloi ja paljon. Ja italialaiset hurras vähän väliä jotain.

Vuosi 2005: Sydämen malliset tikkarit, hyvä bändi, liian vahva booli.

Vuosi 2006: Huono tila, kukaan ei kuullut eikä nähnyt mitään. Kirkasta iso tonkka ja jokainen sai sekoittaa joukkoon mieleiset lantringit. Jotain neuloja hääpari tökki omenaan jossain vaiheessa.

Vuosi 2007: Ei ketään missään, kukaan ei järkänny häitä kun "vuoden pari" karkas salaa vihille.

Vuosi 2008: Mistäs meidät sitten muistetaan?!

Eli parhaiten jäi mieleen häät joihin oli panostettu ihan hulluna ja se näky kaikkialla. Huonoiten on jääny häät jossa ei nähny eikä kuullu kunnolla mitään joten aika kului vaan oman pöytäseurueen kanssa kärpäsiä kuvatessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oi mikä erinomainen ketju!

Olen tullut myöskin miettineeksi aihetta. En ole aikaisemmin (ennen oman häähössötykseni alkamista ;) ) itse asiassa ajetellut, että häissä, joissa olen ollut mukana, olisi mietitty koristeita jotenkin erityisen tarkkaan, ts. koristeet eivät vain ole jääneet mieleen. Nyt kun sitten itse miettii yksityiskohtia, niin suorastaan nolottaa, ettei ole huomioinut kaikkea morsiusparin näkemää vaivaa... :rolleyes:

Mutta yksityiskohtia jotka minä muistan:

- itsetehdyt ylikoristellut kutsukortit ovat herättäneet hämmennystä, samoin se että kerran tuli vain käyntikortti, johon oli painettu nimet, päivämäärä ja häänettisivun osoite!

- morsian ei tykännyt kuoharista, joten hän oli valinnut juomaksi siideriä samppanjalaseista. Ihan kunnioitettava päätös, joka korosti omannäköisyyttä

- itse juhlapaikka on tärkeä: olen ollut häissä, jotka olivat kuusin koristellussa ammattikoulun juhlasalissa: tila ei tuntunut juhlavalta. Parit häät ovat olleet kotikaupunkini näteimmässä juhlatilassa, jossa itsekin olen nyt järjestämässä juhlia :-X

- vieraat ovat olleet "hukassa", eivätkä oikein tienneet mitä nyt tapahtuu ja missä => organisointi, ohjelma ja juonnot ovat tärkeitä, odottelu ja mitätässänyttapahtuu-tunne luovat epävarmuutta

- paikkajärjestyksen puuttuminen: mikään ei ole turhauttavampaa, kuin kiertää useita pöytiä läpi löytääkseen oman paikkansa. Paikkakarttoja voisi olla vaikka useampi, tai sitten ne voisivat olla sen verran isompia, että tihrustamattakin näkee. Sijainti mielellään jossain väljässä paikassa ja ehkä pienempi kartta sitten heti juhlasalin ovien sisäpuolella, jotta voi vielä tarkistaa asian.

- ruokailun sujuminen jouhevasti ja tarjoiluhenkilökunnan avuliaisuus +++

- "hassu" ohjelma ja kaikenlaiset puheet ovat kiinnittäneet huomiota: ensimmäinen aika usein negatiivisesti ja jälkimmäinen positiivisesti! Tuntuu silti, että joitakin leikkejä kuuluu asian, niiden olisi vain hyvä olla jollain tavalla kiltin persoonallisia

- monissa juhlissa on käynyt niin, että sulhanen, morsiamen äiti tms. on kiertänyt ja yrittänyt pakottaa ihmisiä tyhjälle tanssilattialle, mikä on aika ahdistavaa. Kyllä juhlissa voi olla mukavaa, vaikkei tanssilattia olisikaan täynnä!

- mukaan annettavat lahjat ovat yleensä tuntuneet vähän päälleliimatulta, ts. miksi tällaisia nyt jaetaan, saako tämän ottaa mukaan? :blink: (ajattelimme silti antaa lahjaksi itsetehdyt saippua, turhaa?)

En sen sijaan muista, miten juhlatila on koristeltu, kunhan se on koristeltu, niinkuin juhlissa nyt on tapana: kukkalaitteita pöydillä, morsiusparin pöydän korostaminen, yksinkertaisen tyylikäs yleisilme jne.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ainoat häät joista kauheasti mitään koristelusta muistan olivat 2001 syksyllä jossain päin espoota(?). Teemana syksy. Ikkunoissa oli liimattuna ulkoota lehtiä ja pihlajanmarjoja, pöytien kukkasina pihlajanmarjoja ja keltaisia lehtiä. Lautasliinan päällä (yllätys) pihlajanmarjoja. Noutopöydässä pihlajanmarjoja ja lehtiä. :lol: Eli kaikki koristeet pihalta kerättyjä, toimisi varmaan kesällä kun saa erilaisia kukkia kerättyä mutta nuo lehdet ja marjat tuli korvista jo muutaman tunnin päästä olisi ollut edes vähän vihreetä jossain. Ankeat koristelut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Viime kesältä muistissa serkun häät ja sieltä positiivisena mieleen jäi:

- Morsiammen puku ja kampaus, vaikka aika yksinkertaisia olivatkin. Yksinkertainen on kaunista.

- Ruoka oli ihan hyvää

- Ohjelmaa ei ollut liikaa, kohokohta oli morsiammen lahja sulhaselle. Se nimittäin oli hauskasti toteutettu powerpoint-esitys hääparin valokuvista.

Negatiivisena mieleen jäi:

- Vauvan äitinä turhauduin hankalasta vaipanvaihtomahdollisuudesta (johon ei selvästi ollut varauduttu, vaikka tulomme perheenä oli tiedossa) sekä imetyspaikan puuttuminen.

- Vieraat eivät katsoneet lastensa perään ja vauvani unet tulivat häirityksi.

- Juhlapaikassa oli useita huoneita ja pienemmissä huoneissa olleet jäivät paitsi monista asioista

- Osa tarjoilijoista oli töykeitä

En kiinnittänyt huomiota tai ei jäänyt mieleen:

- Koristelu, koska sitä ei juurikaan ollut

- Puheet, koska niitä en perähuoneeseen kuullut

- Kukat

Omiin häihini tulee samaa teemaa kutsut, paikkakortit, ohjelma / meny-lehtinen, hääkarkkipakkaukset, tuikkulasit sekä kiitoskortit. Myös kakun koristelu pyritään saamaan saman tyyliseksi. Pöydille tulee paikkakorttien ja ohjelma / meny-lehtisten lisäksi vain tuikkulasit ja ehkä kaitaliina. Kukkia haluaisin myös, mutta ne pitäisi saada sopimaan kattauksiin ilman, että ne näyttävät ylimääräisiltä tai muuten tekevät liian täyden näköiseksi. Mun ja miehen tuolit haluaisin erilaiset, koska todennäköisesti pöydästämme tulee suurin seurue. Jotenkin siis pitäisi saada muista erotettua.

Innokkaana askartelijana siis panostan itse tehtyihin (yksinkertaisiin ja tyylikkäisiin) koristeisiin ja kortteihin, mutta ruoka on myös tosi tärkeä asia. Ravintola-alalla oleva kaasoni osaa auttaa alkoholien valinnassa, joten viinit on helppo saada sopimaan menyyn. Myös taustamusiikkia on mietitty tarkkaan, vaikka siihen ei vieraat niin kiinnittäisikään huomiota. Se kuitenkin luo tunnelmaa siinä missä somisteet ja hyvä ruokakin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ollut monissa häissä ja päälimmäisenä jää aina tunnelma ja ruoka mieleen.

Tässä yritän muistella mitä tilpehöörejä ja koristeluja niissä häissä on ollut, enkä muista ollenkaan...

Monet morsiammet unohtaa että se pääasia häissä on se että mennään naimisiin ja saadaan jakaa koko elämä juuri Hänen kanssa. Toki ihanat häät ovat mukavat, mutta jos kauheasti keskittyy näihin "epäolennaisiin" asioihin niin saattaa jäädä se häiden koko pointti pois. <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niinku monet täällä onki sanonu, nii päällimmäisenä koristuksista jää mieleen kokonaisuus. Kuitenki oon sitä mieltä, että noi yksityiskohdat vaikuttaa kokonaisuuteen, vaikkei niitä muistaiskaa. Eli yleensä huomaa jonkin olennaisen puuttumisen, vaikka ei huomais sen olemassaoloa :)

Meillä koristukset tulee olemaan äärimmäisen pikkutarkkoja. Ei siksi, että ite olisin niistä tarkka, vaan siksi että somistaja on perfektionisti :D Meilläkään mihinkään seinään tai verhoihin ei kiinnitetä hirveesti huomiota (verhot tais kyllä olla läpinäkyvät), mutta koristus on aika runsasta teemaan sopien. Mutta koska asialla on tuttu somistaja, tiedän ettei pöydät ja sali tuu näyttämään täyteen ahdetuilta.

Mä oon ite ollu neljissä häissä, muistaakseni... Ensimmäisistä jäi mieleen se että menkat alko (jotain 12v). Ja oli siis huuuurjan kivaa. No äiti ja täti pelasti pulasta ja kirkkaan keltanen pukuki tuli puhtaaksi ;) Isot häät oli, ku ne oli mun serkun häät. Muistan, että meillä oli hauskaa, ku olin sukulaisten pöydässä. Koristeluja ei hirveesti ollu, mutta tila oli tosi valosa. Sulhasen ryöstön muistan, koska ryöstäjä oli niin hulvaton ja muutaman muunki leikin muistan. Ruoka oli kait hyvää. En ainakaa muista siitä mitään pahaa :D

Seuraavista häistä päällimmäisenä on ollu mielessä se, että oon inhonnu lähtä koko juhliin... Juhlakammo. Kaikki menee pieleen sinä aamuna. Onneksi on ollu poikakaveri (nyk.sulho) mukana rauhottamassa. Loput kolme häätä on ollu talvihäitä ja koristelu niukkaa. Tyylikästä kyllä, mutta itelle haluan enemmän. Ja koristuksesta muistan nimenomaan yleisilmeen.

Mulle on jääny mieleen:

- Pastorin puku

- Kivasti nimetyt pöydät (ja myös hyvä istumajärjestys)

- Musa, sekä soitto että laulu

- Suomenlinnassa vietetyt 1800-luku-teemalla olevat häät

- Järjettömän hyvä morsiamenryöstöyritys

- Musa niin kovalla, ettei voinu kunnolla keskustella

- Vaalenpunaiset ruusut

- Tila, joka oli saatu uskomattoman hienoksi niin vähällä! (ja tila siis tosi haastava)

- Ohjelma

Mä oon vissiin aika tarkka :D Ku rupeen muisteleen, muistan aina vaan enemmän ja enemmän: jopa servettien värit! :P

Muoks. Tuo mitä Suvimorsian kirjotti, voi tietenki olla tottaki, mutta musta sitä höpötetään ihan turhaan koko ajan joka paikassa. Se, että mä panostan häihini ja suunnittelen niitä sulhon kans vaan lisää mun häiden odotusta ja saa miettimään myös sitä, mihin se johtaa.

Muokattu: , käyttäjä: Anna-Caro

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täytyy sanoa et ennen naikkareissa oloa en muista yksistäkään häistä mitään koristeluista :P Vasta omien häiden järjestelyiden jälkeen on alkanut kiinnittää huomiota, mutta toistaiseksi oon ollut vasta siskon häissä, joista ihmisillä jäi mieleen kynttilät sekä hyvässä, että pahassa. Olivat tosi nättejä, mutta isä kiroili videokameran kanssa kun se ei toiminut enää niin pimeässä ja muutenkin kaikista valokuvista tuli epätarkkoja :rolleyes: Aiemmista häistä muistan vain morsiammien puvun ja ulkonäön. Lisäksi hääauto jää mieleen jos se on ollut jotenkin erikoinen. Ohjelma ja tarjoilut jää mieleen, mutta toisaalta niistä ei ehdi hirveästi itse nauttia ja mulle omien häitteni kohokohta oli kirkko ja juhlat oli ihan samanlaiset kissanristiäiset kuin kaikki muutkin sukujuhlat :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häiden koristelussa huomioni kiinnittyy yleensä omassa pöydässä oleviin koristeisiin, kukkiin ja hääohjelmiin/menu-kortteihin. Harvoin on jäänyt mieleen esim. buffet- tai lahjapöydän kukka-asetelmat tai ovatko juhlapaikan verhot teemavärin mukaiset.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika vähän muistan koristeluista, mutta sen muistan yksistä häistä, että oli pahvisydäntä ja tylliharsoa niin epäsointuisissa väreissä, että päässä alkoi pyöriä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jostakin syystä nämä koristeluasiat ovat alkaneet kiinnostaa vasta nyt ;) , mutta aiempina aikoina kiinnitin huomiota seuraaviin seikkoihin:

- morsiamen puku ja kampaus

- musiikki (mulle hyvin tärkeä tunnelman osalta eli jos saa jännittää, suoriutuvatko esiintyjät / bändi kunnialla, niin ei kiva)

- pöytäkoristeluista se, etteivät ole näköesteinä (=korkeat kukat)

- selkeä plaseeraus eli juhlapaikassa esillä parikin plas.karttaa, jotta oma paikka on alkutungoksessakin helppo löytää

- kaasojen tms avuliaisuus

Näitä en juuri tarkastellut:

- morsiuskimppu

- värit (kukin tavallaan...)

- valittu teema

- pöytäliinat, servietit, verhot

- buffetin koristelut (onkohan jossakin sellaiset ollut)

Eli eipä näköjään tullut koristeita paljoa kummasteltua, monennäkösissä ja -kokoisissa häissä ollaan vierailtu, joten voihan niitä jälkikäteen ihastella valokuvista :) . Kaiken kaikkiaan juhlien yleinen sujuvuus (seremoniamestarin / kaason / bm:n panos ja ohjastus), hyvä musa ja vapautunut tunnelma ovat minulle olleet parhaiden juhlien ydin, teemavärit eivät lainkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omien (maailman söpöimpien ;) ) häiden jälkeen on koristeille uhrannut enemmän ajatusta.

Lauantaina olin häissä, ja siellä minua häiritsi suunnattomasti mm. seuraavat asiat

-Häiden jonkinasteinen teemaväri oli vihreä, mutta tarjolla oli kaikkea mahdollista vihreää metsästä limeen. Olisi voinut ehkä enemmän painottaa samaa sävyä, tulos olisi ollut tyylikkäämpi..

- Pöytien olemattomat koristelut olivat ankeat, niitä ei juurikaan ollut. ja ne jotka olivat, olivat aivan erivärisiä keskenään; pöydissä oli mm. KELTAISET kynttilät, missään muualla ei keltaista ollut. Sen lisäksi hääkarkkien (ruusuiksi naamioidut tikkarit, hyvä idea!) ruusut olivat punaiset -missään muualla ei punaista ollut, ja kynttilät ja ruusut riitelivät räväkästi valta-asemastaan omissa silmissäni.

- Pöydissä oli kertakäyttöliinat. Ei siinä mitään, ymmärrän että ovat joskus ihan hyvä vaihtoehto, mutta ne edellyttäisivät kyllä vielä enemmän panostusta koristeluun -näyttivät hyvinkin rupusilta muuten lähes paljailla pöydillä.

Kokonaisuudessaan häät olivat oikein mukavat ja morsian oli todella nätti. Puuttellinen koristelu jäi silti hieman hampaankoloon.. Jos häitä suunnitellaan se puoli-vuosi, luulisi että olisi ehtinyt miettiä myös koristeluakin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt mua alko ahdistaa.. Mä en oikein ole jaksanut panostaa koko häihin.. mutta nyt näitä lueskeltuani ja omia kokemuksia häistä mietittyäni, tulin siihen tulokseen, että jotain erikoista sinne olisi hommattava.. Se TUNNELMA on nimenomaan se tärkein - mutta miten LUODA TUNNELMAA? Ahdistus! :o Kaipa siel pitäis olla jotain tekemistä? Istuskelu yksin(tai kaksinkaan) vieraiden kanssa ilman mitään tekemistä on karmivaa..

Mulle on jäänyt häistä mieleen lähinnä:

ruoka - oliko hyvää vai pahaa

kukat - rakastan kukkia, joten mitä enempi sen parempi

koristelu - oliko nähty vaivaa vai ei

morsian - miten puku istui, meikki (yleensä hirvittävä - siis ei yhtään morsiammen näköinen, ihan kuin joku avaruudesta yrittäisi esittää morsiota)

tunnelma - oliko tylsää ja kuivaa vai kivaa

alkoholi - oliko millaista ja ilmaista/maksullista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pidän yksinkertaisen tyylikkäästä tyylistä. Kun muutamaa toisiinsa sopivaa värisävyä käyttää tehokkaasti ja taitavasti yleensäkin läpi juhlien ja koristeluiden, jää se mieleen.

Serkkuni häissä oli erittäin taitavasti yhdistelty oranssia ja sinistä. Värit ulottuivat morsiuskimpusta ohjelmien ja hääkarkkien kautta kaikkialle häihin (myös jälkiruokaankin :P ). Se jäi lähtemättömästi silloisen pikkutyttö Eedithin mieleen.

Gladiolus aikasemmin mainitsi siitä, että on jokin väri, jonka kaikkia sävyjä on käytetty sekaisin. Sellainenkin tapaus on jäänyt mieleen...

Koristeluissa mieleen on jäänyt myös tyylikkäät pöytäliinat (ei aina perusvalkoista!), noutopöytien kukka-asetelmat ja erilaiset tavat luoda tunnelmaa kynttilöin ja valoin..

Vaikkei varsinaisesti koristeluja olekaan, niin siihenkin kiinnittää huomiota, onko kutsut, ohjelmat, hääkarkit, kiitoskuvat yms toisiinsa sopivia. Mahtavia yhdistelmiä on tullut ja ollut! Hieman olin pettynyt, kun yhdillä oli kutsut yms tyylikkäitä ja saman tyylisiä, mutta kiitoskuva oli sitten ihan kuin toisista häistä napattu. Mutta kukin tyylillään ja miten haluaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle mieleenpainuvimmin jäävät häistä aina mieleen morsiamen pukeutuminen ja varsinkin se, kuinka kaunis morsian on (ja yleensä he ovat tosi kauniita :rolleyes: ). Sulhaseni taas ei koskaan pysty jälkikäteen sanomaan puvusta tms. yhtään mitään, hän muistaa paremmin tarjoilut. Koristeista muistan lähinnä ne, joissa on jotakin mieleenpainuvaa. Esim. havunoksat joiden seassa oli orkideoja jäivät mieleen talvihäistä, kun olivat niin upeat :-X . Sen sijaan joidenkin häiden koristeluja en pysty palauttamaan millään mieleeni, mutta en kyllä muista niitä pahallakaan. Siitä olenkin päätellyt, että hääpaikan koristeluilla ei kannata kauheasti itseään stressata. Jos ne ovat erityisen onnistuneet, ne varmasti muistetaan, mutta vaikka ne sattuísivat olemaan vähän epäonnistuneet niin tuskin kukaan sitä muistaa. Ja jos joku oikeasti muistaa VAIN sen mikä oli huonoa, on se silloin sen ihmisen murhe :mellow:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen huomioinut häissä eniten morsiamen puvun, kampauksen ja koko olemuksen, muistan kaikista käymistäni häistä millainen puku oli morsmaikulla - en tietysti prikulleen mutta niin että osaan kyllä kuvailla. Samoin muu vaatetus on jääny tmieleeni - sykähdyttävää on kun kaikki juhlan "tärkeät" miehet on puettu joko samalla tavoin tai samoin linjaten, siis sulho, bestman, morsiusparin isät, veljet. Samoin ruoat, mitä syötiin, miten ruoka on ollut tarjolla, oliko se hyvää ja ennen kaikkea riittikö se, sama juttu juomien kanssa. Ja oleellisimpien kastiin pääsee myös juhlan sujuvuus ja ohjelma, jouduttiinko tarjoiluja/morsiusparia/ohjelmaa odottamaan pitkään ja jos niin miten aika oli täytetty (esim hellepäivänä oli ikävää odotella morsiusparia melkein 1½ tuntia ilman mitään tarjottua juotavaa, edes vettä). Koristeisiin, kattauksiin tai muihin tingeltangeleihin en ole kiinnittänyt kyllä lainkaan huomiota muutoin kuin tarjoiluihin (siis noutopöytään) liittyen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Koristeluissa olen kiinnittänyt ikävä kyllä huomioon siihen kuinka askarrelluilta ne ovat näyttäneet sekä siihen, jos ei ole osattu ottaa tilaa haltuun siten, että on tehty jotain pientä piperrystä koristeluiden kanssa suuressa tilassa tai isoille pöydille. (En kuitenkaan muista miltä ne tarkalleen näyttivät, muistan vaan sellaisen tee-se-itse hengen koristeluissa.) Tätä pelkään myös omissa häissäni, etten osaa ottaa kaikkea huomioon.

Lisäksi olen kiinnittänyt huomiota hääauton koristeluun ja siihen kuinka kauniisti se oli tätini häissä koristeltu. Myös se tavara, jota heitetään vihkimisen jälkeen hääparin päälle on usein ollut jossain korissa sellaisissa tötteröissä, niin se on jäänyt mieleen.

Niin ja alttarimatto yksissä toisissa häissä ja lapsuuden häistä karkkibuffan, joka oli silloin kakkein parasta. Muuta en muistakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vastauksena kysymykseen: koristeluista olen huomioinut - ja muistan - aika vähän. Viimevuotisista häistä muistan sen, että pöydillä oli koristeena paksuhkot koivunoksat, joihin oli sidottu kukkia. Yllättävän nätit, mutta muistan ajatelleeni, miten kauhea vaiva, kun helpommallakin olisi päästy. Verhoissa roikkuneita kukkia en olisi huomannut, ellei tätini olisi niistä maininnut. Pöytäkartasta muistan sen verran, että sellainen oli :P

Toisista (kesä)häistä muistan, että juhlapaikalle oli sisälle tuotu pieniä koivuja. Ihan kivoja, mutta tila oli täynnä jo muutenkin, joten en tiedä, olivatko hyväksi vai huonoksi. Muuta en muista koristelusta.

Kolmansista häistä muistan plaseerauskortit, joiden takana oli mietelauseita. Niistä tuli parin minuutin keskustelu, kun kyseltiin muilta, miten heidän korteissaan luki. Itse kortin ulkonäöstä en muista mitään.

Jos saa puhua OT, niin aivan tärkeimpänä mulle on jäänyt mieleen se, kenen vieressä/lähellä olen istunut! Tylsätkin juhlat pelastuvat, jos saa jutella kivojen, tuttujen ihmisten kanssa; kauniistakin juhlista tulee kamalat, jos viereisten kanssa ei saa keskustelua aikaiseksi.

Yksissä häissä tunsin itseni aivan jämävieraaksi, kun en päässyt edes lähelle serkkujani tai vanhempiani. Toisissa taas oli hienoa, että pääsin serkkujeni kanssa samaan pöytään: kerrankin ei tehnyt mieli lähteä aikaisin. (Toisaalta se jäi mieleen, että pöytämme toinen seurue oli istuutunut keskelle pöytää, ja meidän piti pyytää heitä siirtymään, jotta saimme istua koko joukkio yhdessä pöydän toisessa päässä. Toisaalta tuo oli tämän toisen seurueen ajattelemattomuutta; toisaalta sen olisi voinut välttää tarkalla istumajärjestyksellä. No, eipä tunnelma siihen kaatunut :) vaikka vähän aikaa kärsikin. (Seurue suhtautui aika nuivasti pyytöömme.))

Istumajärjestys on siis mielestäni ykkösasia ja vaikuttaa tunnelmaan todella paljon; sen jälkeen tulee ruoka, jonka tulisi olla maistuvaa ja jota tulisi olla tarpeeksi :)

Äidilleni taas on jäänyt monista häistä mieleen se, että aina saa odottaa: morsiusparia saapuvaksi, onnittelu-, ruoka- tai vessajonossa... Hän olikin tyytyväinen, ettei meidän häissä tarvinnut jonottaa. Minua tuo jonotus taas ei ole niin haitannut...

Koristeluista kai muistetaan yleensä se, jos on jotain mieleenpainuvan erilaista ja persoonallista - tai kamalaa. "Ihan kivoja" ja paikkaan sopivia koristeita ei varmaankaan juuri muisteta. Eikä siinä ole mun mielestä mitään pahaa. Mieluummin niin päin, kuin että muistetaan ihan kamalista, tyyliin sopimattomista tai tilpehöörimäisistä koristeluista ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kavereiden häistä on jostain syystä jäänyt melkein aina mieleen häiden teemaväri; yksillä keväthäissä hiirenkorvanvihreä (koivunoksia koristeena, ohjelmat kalpean vihreällä pohjalla jne), toisilla auringonkukankeltainen, kolmansilla syyshäissä syvä punainen (niissä olin tosin itse kaasona, joten tuo punaisen sävy jäi muutenkin pysyvästi mieleen askartelujen ansiosta…). Sen tarkemmin ei kyllä muista, missä kaikkialla väriä oli. Myös tuo istumajärjestys on supertärkeä – on raskasta vääntää tikusta asiaa tuntemattomien kanssa, varsinkin jos ei ole kutsuttu avec. Itse istumajärjestyspaperia en muista niin millään yksistäkään häistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pöytäkoristelut ja niistä varsinkin kukat jäävät joka kerta mieleen - ehkä siksi, kun kohtuullisen suuri osa ajasta istutaan juuri pöydässä. Myös morsiamen ja sulhasen asut kiinnittävät huomiota - ja juhlapaikka sinänsä, siis onko kyseessä koulun jumppasali vai vanha kartano. Toki nyt, kun on omat häät suunnitteilla, silmät osuvat vaikka mihin yksityiskohtiin heti kutsukorteista alkaen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään