Guest Vieras

Mitä päälle?

46 viestiä aiheessa

MOI,

mitäs tytöt laitatte päälle juhliinne? Onko molemmilla "kermakakut" tai smokit vai kummallekin mitä haluaa? Itse haluaisin perinteisemmän häämekon mutta tyttis ei panisi sellaista suurin surminkaan päällensä, vaan jotain androgyynimpää.

Vähän huolettaa se, että näytetäänkö sitä sitten jotenki klassiselta "tuo toinen on se suhteen mies ja toinen nainen" - vaikka se ei muuten tosiaankaan mene niin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, enhän minä tänne kuulu, kun miehen kanssa naimisiin olen menossa, mutta...

Minusta kyse on ihan siitä millaisia persoonia ihmiset ovat. Jos olet naisellinen nainen niin miksi pistäisit päällesi smokin ja jos taas olet miehekäs nainen niin miksi ihmeessä pistäisit päällesi tylliunelman.

Tunnen naispareja joita on luultu miespareiksi ja sitten naispareja joista kumpaakaan ei luulisi hyvällä tahdolla mieheksi.

Miksi se nainen-mies asetelma peloittaa? Jos arkipukeutuminenkin on sellaista, että toista voi luulla mieheksi ja toinen on selkeästi nainen niin miksi sitten häissä olisi eri asia?

Minusta on jotenkin hassua tuo "toinen on mies ja toinen on nainen"-juttu, varsinkin kun omassa suhteessa itse on se "mies".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Moi! Tulin mielipiteeni kertomaan vaikka elänkin miehen kanssa :) Ei varmaan kauheasti haittaa...

Musta voitte oikein hyvin laittaa juuri sellaiset puvut päälle kuin haluatte, vaikka toiselle "kermakakun" ja toiselle jakkupuvun tai kuinka vaan. En mene vannomaan etteikö joku voisi ajatella tällaisia "tuo on nyt se mies tuossa suhteessa" -ajatuksia mutta musta se kertoo enemmän kyseisestä ihmisestä kuin teistä. Fiksut ihmiset kyllä tajuaa että kun teitä on kaksi naista siinä suhteessa niin kyllä te ihan naisia ootte molemmat ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaikkkien näkemykset ovat tervetulleita :rolleyes:

Itseäni häiritsee vähän se, että juhlavaatteet ylipäätään on nin sukupuolittuneita. Että on juhlamekko ja sitten joku smokki/tumma puku. Ehkä joku jakkuasia tosiaan olisi enemmän neutraali, mutta kaikki ei jakkutyyppejä oikein ole. Mitäs sillon? Sama ongelma varmaan koskee heteroitakin, jos ei olla niin innostuttu feminiisestä/maskuliinisesta puvustosta.

Yksissä juhlissä näin tosi hienon pellavaisen housut+tunikatyppinen paituli -yhdistelmän.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhtenä vaihtoehtona tuli mieleen tooga. Miesten ja naisten toogat eivät niin paljoa toisistaan eroa :)

Ja tuo housut + tunika vaihtoehto ei ollenkaan kuulosta huonolta. Juhlavuuteen voi vaikuttaa materiaaleilla ja leikkauksilla :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua on itseä viehättäny jotenki semmoset juhlakaavut. Siis semmoset kiinalaishenkiset malliltaan, mekon ja kaavun välimaasto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vaimolla tulee olemaan jakkupuku jossa violettia ja vaaleanpunaista ja minulla taas liituraita puku jossa violettia. Kyllä meillä molemmat päätti omat pukunsa sen mukaan missä viihtyy. Värit valittiin tietysti yhdessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kyllä meillä molemmat päätti omat pukunsa sen mukaan missä viihtyy.

Itse menin miehen kanssa naimisiin, mutta uteliaisuudesta tulin tätä lukemaan, joten alkuperäisen kirjoitattajan ongelmasta minulla ei ole omakohtaista kokemusta.

Tuota viihtyvyyttä minäkin pidän tärkeimpänä. Kyllähän me heteromorsiametkin( :P ) valitsemme hääpukeutumisemme sen mukaan, mikä meistä itsestä tuntuu parhaalta. Joku ei suurin surminkaan halua valkoista "kermakakkupukua" ja joku toinen sen taas ehdottomasti haluaa.

Mielestäni vallan mainiosti toinen voi pukeutua vaikka sitten smokkiin ja toinen iltapukuun. Ne läheiset ystävät ja sukulaisethan sinne häihin kutsutaan. He eivät varmasti katso kieroon eivätkä ihmettele "mies-nais"-pukeutumista. Teidän vuoksennehan he ovat juhliinne tulleet! Kyllä he tuntevat persoonanne ja tyylinne ja varmasti ihmettelisivät enemmän, mikäli jompi kumpi hääparista olisi pukeutunut itselleen vieraalla tavalla. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meistä ei kumpikaan ole erityisen hametyyppiä, joten sellaista ei varmasti kummankaan päällä näy. Muuten kysymys on vielä ratkaisematta. Itse haaveilen valkoisesta frakista, toinen puolisko kuullostaa siltä, että mieluiten pukeutuisi johonkin tummaan. Saapa nähdä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näin vieraan näkökulmasta tulin kirjoittamaan. Kahdissa naispari häissä vieraana olen saanut olla ja molemmat parit olivat pukeutuneet oman tyylinsä mukaan.

Ensimmäisen parin tyylissä on ihan selkeä ero eli toinen heistä pukeutuu naisellisemmin (hameita, korkeita korkoja jne) ja toinen hieman miehekkäämmin (en ole koskaan nähnyt hänellä korkoja kengissä tai hametta). Heillä naisellisempi oli pukeutunut perinteiseen a-linjaiseen morsiuspukuun ja toinen heistä pukeutui mustaan frakkiin. Mielestäni heidän vaatteet kuvasit heitä itseään eikä mieleen tullut aloittajan esille ottamaa mies-nainen-asetelmaa.

Toisen parin kohdalla tyylit ovat hyvin samanlaiset ja molemmat ovat hyvinkin naisellisia. He olivat hankkineet kauniit lilan väriset iltapuvut, joissa hieman runsaampi helma ja pienet laahukset. Iltapuvut istuivat todella upeasti heidän normaaliin tyyliin.

Mielestäni pari voi pukea ylleen ihan mitä itse haluvat on se sitten kermakakku-unelma/frakki/iltapuku/jotain muuta. Pääasia, että vaatteen kantaja viihtyy asussaan ja saa toteuttaa sen oman hääpukeutumis unelmansa samalla tavalla kuin heteroparitkin :)

Mambo5, olisiko mahdollista että esim. sinä pukeutuis valkoiseen frakkiin ja puolisosi mustaan? Voisi olla hyvännäköinen yhdistelma :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mambo5, olisiko mahdollista että esim. sinä pukeutuis valkoiseen frakkiin ja puolisosi mustaan? Voisi olla hyvännäköinen yhdistelma :)

Niinhän se voisi olla. :) Ongelmaksi saattaa tulla vaan, että mistä muka saa frakkeja näillä mitoilla? Täytynee varmaan teettää mittojen mukaan. Ja kuinkakohan kalliiksi se tulee?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oman tyylin mukaan, niin itsekin tein. Molemmilla oli siis mekot, tosin ei perinteisiä valkoisia morsiuspukuja. No, mun oli kyllä aika prinsessamallinen, tosin vaaleansininen, mutta silti... :rolleyes:

Ja mä kun olin aina satavarma, etten halua sitä päivää prinsessana, mutta kummasti se mieli sitten muuttui. :lol:

Mambo5, farkkeja luulisi saavan vuokralle, tai sitten voidaan muokkailla ostoversiota - tuollaisen juhlapuvun kanssa myyjä aivan varmasti tekee tarvittavat korjaukset. :) Mekkokauppaa olisin voinut suositella, joten jos jollakin on hyvälle tekijälle ja ihanalle asiakaspalvelulle kysyntää pk-seudulle, niin vinkatkaa.

Kuukkelista löytyy aika hyvin hakusanalla "frakki" vaikka ja mitä, ja luultavasti toisaalta tältä palstalta ihan sitten suosituksiakin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hyvä ideahan voi olla myös tehdä / teettää ihan mitä itse haluaa. Me tehdään samasta pellavasekoitteesta vähän erityyliset asut, toiselle enemmän mekkotyyppinen, toiselle semmone "viitta" tai paremminkin aasialiastyylinen mekon ja takin yhdistelmä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Haa!

Whatever, mikä mekkokauppa?? Missä?? Mitä maksaa?? Mulla juhlat vasta ens kesänä, mutta varhainen lintu ja silleen :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli mä ostin mekkoni täältä. Korjaukset tulivat hintaan, samoin shaali. Ja naisissa mentiin etsiskelemään pukua, eli ei asennevammasta tietoakaan. Koko hommasta maksoin muistaakseni 650€, sovitus ja puvun nouto menivät kuten oli sovittu. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me laitetaan varmaan kumpikin joku nätti, juhlava mekko, sitten aikanaan. Ei kuitenkaan mitään valkoista perinteistä hääpukua. Me halutaan kauniit, erilaiset, mutta yhteensopivat asut.

Mutta suunnittelu on kyllä vielä hyvin teoreettisella tasolla, naimisiinmeno on suunnitelmissa joskus parin-muutaman vuoden päästä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tormasin haakuvia katsellessani yhteen aivan mahtavannakoiseen naispariin:

http://www.flickr.com/photos/11233961@N08/1300726717/

Muutenkin juhlien tyyli - 1920-luku - on hienosti toteutettu kuvien perusteella.

Tuli noista musta vs valkoinen keskusteluista myos mieleen toinen tosi hyvan nakoinen haapari. Morsiammella musta haapuku ja sulhasella valkoinen puku:

http://www.flickr.com/photos/rsepulveda/2579379857/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

aaarrrggghhh!!! Mä en millään osaa päättää että mitä päälle. Se nyt ei tosin niinkään ole kiinni siitä ettei ole heterohäät, vaan ihna ,muista syistä. Vaikka nyt se, että meikä on kamala TAnkki... mun tuleva vaimo on hoikka ja kaunis ja voi laittaa mitä vaan päälle ja näyttää kauniille. Mää taidan laittaa sen säkin. NYYYYYYHH! :D:hysteric:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

minulle tulee mekko (n. polvimittainen, vihreä) ja puolisolleni samasta kankaasta paita, jonka kanssa varmaan sitten musta jakkupuku. alusta saakka oli selvää, että puolisoni ei mekkoa/hametta päälleen laita (ei vaan sitten kertakaikkiaan olisi yhtään häntä itseään enkä voi kuvitellakaan häntä mekossa!) ja minä taas laitan. :girl_smile:

Muokattu: , käyttäjä: Tuu-tikki

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mä kävin eilen sovittamassa mekkoja.. siis MEKKOJA! ja näytti jopa hyvälle.. saapa nähdä kuin käy =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

JEEE!!! vaate löytynyt!! Mekko :girl_blum: hihhhh,, (sekoilee) Hirvittävä helpotus. Tänään kävin sovittamassa ja ostamassa. Mekon. Minä... kaunis mekko. Wau.HUH! Jo aiemmin löytyi kauniimmalle puolikkaalle sellaiset ihanat housut. Nyt vaan etsimään vielä housuille yläosaa joka mätsää mekkoon. Siinäpä sitä onkin.. pitäneee ehkä teettää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
alusta saakka oli selvää, että puolisoni ei mekkoa/hametta päälleen laita (ei vaan sitten kertakaikkiaan olisi yhtään häntä itseään enkä voi kuvitellakaan häntä mekossa!) ja minä taas laitan. :girl_smile:

Meillä on aivan samalla tavalla. En minä eikä naiseni voisi kuvitella millään tavalla häntä mekossa. Jotenka, mulle tulee normi morsiuspuku - yksinkertainen, valkoinen (ehkä jotain ruskeaa tehostetta..), elegantti ja puolisolleni tulee tyylikäs ja kaunis jakkupuku. Meidän pukuvalinnat on vasta mietintäpohjalla, eli mitään tarkkaa ei olla vielä päätetty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

---

Muokattu: , käyttäjä: Lakme

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä kun tuolle toiselle puolikkaalle on koko ajan ollut tulossa housupuku, niin ollaan mietitty, että millä asuun saisi edes vähän jotain "ekstraa". löysimme onneksi haloselta puolisolleni tosi hyvänmallisen liivin, jonka ostimme paidan ja puvun kanssa laitettavaksi. pukua ei siis vielä edes ole ostettu, mutta paidan kanssa liivi näytti todella hyvältä. lisäksi ajattelimme, että jokin kukka tms. rinnuksessa (samaa väriä kuin minun kenkäni ja mahdollinen vyö) voisi olla kiva. katsotaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään