Jump to content
Naimisiin.info

Ranskalaisen manikyyrin teko itse?


Recommended Posts

Kuten aiheessa onkin, eli laitatteko itse kyntenne kuntoon, vai menettekö laitattamaan ne liikeeseen? Olen itse ajatellut, etten halua rakennekynsiä, vaan omat kynnet voisi muuten laittaa siistiksi, esim. ranskalaisella lakkauksella.

Onnistuuko se tehdä itse ja tuleeko siitä hyvännäköinen? Tokihan kaason voisi nakittaa laittamaan kynnet.. :lol:

Jos laitatte itse, mitä tarvikkeita tarvitsee ja mitä tuotteita suosittelette?

Link to comment
Share on other sites

Kannattaa ostaa tarroja, joilla saa valkoset päät siisteiks ja "tasalaatusiks". Oon nähnyt niitä ainakin Trindillä ja Yves Rocherilla.

Kynnen kärkiin valkoseks lakaks suosittelisin ehdottomasti Maybellinen Colorama-sarjan valkosta, se väri on tosi voimakas eikä kuulla läpi ja mun mielestä se sopii tosi hyvin nimenomaan ranskalaiseen manikyyriin. Oon kokeillu montaa valkosta, mutta kaikki muut on olleet liian läpikuultavia. Esimerkiks Yves Rocher mainostaa French Manucure -sarjassa valkosta lakkaa, mutta mun mielestä se on huonoa.

Kannattaa kyllä treenata paljon ennen häitä :) Ja mun on hirveän vaikea laittaa oikeaan käteen kun oon oikeakätinen. Sama kun yrittäis kirjottaa vasemmalla kädellä :D

Link to comment
Share on other sites

Mä lakkasin itse kynteni häihin. Homma onnistuu aivan hyvin itsekin.

Mulla toimii Yves Rocherin valkoinen lakka tosi hyvin, sitä täytyy vaan laittaa reilusti (kuivuu silti tasaisesti).

Tein itse homman näin:

Edellisenä iltana lakkasin kynnet aluslakalla sen takia, että se on varmasti kuivunut hyvin ennen tarrojen laittoa.

Sitten tarrat kynsiin, laita ensin keskikohta.

Valkoista lakkaa kannattaa sutia oman kokemukseni mukaan kynnen kärkiä kohti, jos sivelee sivuttain lakka karkaa helposti tarran alle.

Anna tarrojen olla hetki lakkauksen jälkeen. Sitten ne varovasti pois ja kiiltävä päällilakka sivellään, kun valkoinen on vielä hiukan kosteaa, niin valkoisen lakan "pykälä" tasoittuu pois.

Sen jälkeen voi laittaa kynsikoristeita ja taas lisää päällilakkaa.

Kaunista ja helppoa. ;)

Link to comment
Share on other sites

Mulla on H&M:n pohjalakka ja valkoinen lakka, se valkoinen on mun mielestä hyvä eli tarpeeksi ohutta mutta peittävää. Harjoittelu kannattaa, jos olet tottunut lakkailija ylipäätään niin vapaallakin kädellä voi onnistua. ;) Mä teen yleensä vapaalla kädellä ja pyrin kahteen reunoilta keskelle päin tulevaan vetoon.

Mulle tehtiin hääpäivänä meikin ohella ranskalainen manikyyri ja se oli ihan törkeän huono. :angry: Itse olisin tehnyt paljon paremman, vaikken usein lakkailekaan. En vaan viitsinyt ottaa sitä kostean lakan varomisen stressiä hääpäivälle ja ajattelin totta kai "ammattilaisen" tekevän hienompaa jälkeä kuin itse. Noh, tämä ammattilainen on varmaan ihan hyvä kosmetologi mutta manikyristi tai meikkitaitelija hän ei ollut. <_< Valkoinen lakka oli paksua mömmöä, jota hän siveli niin hartaudella että se ehti jähmettyä ja tönkkööntyä. Sitä oli ihan tajuttoman paksut kerrokset kynsien päissä. Yritin lohduttaa itseäni, että ainakin se kestää kun erikoispäällylakka kuivateltiin uv-valolla mutta eihän se kestänyt vaan alkoi jo illalla lohkeilla irti. :rolleyes: Hääjuhlassa esittelin sormusta sormet alaspäin taivutettuina, ettei kukaan vaan katsoisi mun kynsiä. Sori avautuminen, vieläkin vaan harmittaa että maksoin 25 € siitä lystistä.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on Kicksistä otettu joku manikyyrisetti eli siinä on ranskalainen lakka (se valkoinen), pehmentävä lakka (näitä on erisävysiä roosa, beige) sekä kirkastava päällyslakka. Tosi loistava setti! Mutta tarroja en itse käytä vaan korjaus kynää. Eli se on kynä jossa on kynsilakanpoistoainetta. Ensin vetelen vapaalla kädellä valkoiset kärjet ja siistin sen jälkeen tällä kynällä. Saa tosi siistit! Sit vaan pehmentävä ja päällyslakka päälle. Hyvä tulee! Mutta itse olen jäänyt koukkuun näihin rakennekynsiin!

Link to comment
Share on other sites

Mä teen itse..

Mulla on aluslakkaa, ne valkoset tarrat, monenlaisia lakkoja löytyy (ei siis pelkkää beigeä/väritöntä) ja valkosta lakkaa kynnen kärkiin.. Lisäksi vielä päällyslakkaa ni se on sit siinä. :)

Oon ostanu tuotteet netistä kun olin (tai oon edelleenkin) jälleenmyyjänä Oriflamella..

On mahtavat valikoimat ja saa erinäköistä, kun laittaa eriväristä lakkaa.. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Mulla on Kicksistä otettu joku manikyyrisetti eli siinä on ranskalainen lakka (se valkoinen), pehmentävä lakka (näitä on erisävysiä roosa, beige) sekä kirkastava päällyslakka. Tosi loistava setti! Mutta tarroja en itse käytä vaan korjaus kynää. Eli se on kynä jossa on kynsilakanpoistoainetta. Ensin vetelen vapaalla kädellä valkoiset kärjet ja siistin sen jälkeen tällä kynällä. Saa tosi siistit! Sit vaan pehmentävä ja päällyslakka päälle. Hyvä tulee! Mutta itse olen jäänyt koukkuun näihin rakennekynsiin!

Mikäs tämä tälläinen kynä on, osaako joku kertoa enemmän? Mistä saa ja toimiiko? Täällä kiinnostus heräsi sen jälkeen, kun koitin temppuilla tarrojen kanssa...

Ostin nimittäin Trindin rankalaisen manikyyrisetin ja niitä tarroja. Mulla vain ne tarrat eivät pysyneet yhtään paikallaan. Tuntui, että liima tarroissa ei ollut tarpeeksi pitävää. Onko muilla ollut samaa ongelmaa tai onko jotain vinkkejä tähän hommaan?

Ranskalainen manikyyri kynsissä on kyllä hieno! B)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mun olis kans tarkoitus tehä ite ranskalainen, mutta harjoittelu kannattaa varmaan aloittaa jo nyt kun en hirveesti kynsiä laittele (tammihäät tulossa). Mutta sellaista oon miettinyt, että voiko kynsitarroja laittaa luomukynsiin vai vain tekokynsiin? Mulla ei ole koskaan ollut tekokynsiä ja en yhtään tiedä miten niitten kans toimitaan....

Link to comment
Share on other sites

^Kaikki kynsitarrat voi laittaa luonnonkynnelle, tekokynnelle ja rakennekynnelle. En oo ihan varma tarkoititko niitä tarroja, mitkä helpottaa ranskalaisen manikyyrin tekoa vai koristetarroja.. Jos koristetarroja tarkotit, niin kirkasta lakkaa pari kerrosta päälle niin tarrat pysyy.

kiitos tiedosta :) Nimenomaan niitä koristetarroja tarkoitin :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Voiko tota ranskalaista manikyyriä tehdä jo edellisenä päivävä? Mulla on todella kiire aikataulu (ikävä kyllä saatiin jo klo 12 vihkiaika ja vasta klo 9 kampaus ja meikki, eli tooosi kiirus) joten en millään ehdi itse lakkailemaan aamulla kynsiäni.

Entäs jos teettää ammattilaisella, voisko sen teetättää jo edellisenä päivänä?

Link to comment
Share on other sites

ajattelin ensin, että en tee kynsilleni mitään, mutta kun kampaajalla ja meikissä aion kuitenkin käydä, niin ehkä ne kynnetkin olisi kiva laittaa nätiks... omat kynteni eivät ole pitkät enkä aio niitä pitkiksi kasvattaakaan (en osaa olla pitkillä kynsillä), mutta ajattelin itse yrittää tehdä jonkinlaista manikyyriä. pitäisi vaan osata ostaa jokin hyvä setti, niistä kun ei ole mitään hajua...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Selailin netistä kotitekoisen ranskalaisen manikyyrin teko-ohjeita ja noista teippien poistamisesta tuntuu olevan kahdenlaista neuvoa:

1) teippi pois heti kärkilakan levittämisen jälkeen

2) teippi pois kun lakka on kuivunut kokonaan

Kumpi parempi? Itse onnistuin saamaan aika suttaisen lopputuloksen molemmilla tyyleillä -levitinkö siis liikaa sitä kärkilakkaa? Käytössä on Trindin manikyyrisetti.

Link to comment
Share on other sites

Moi.

Ehdottomasti helpoin ja näppärin tapa tehdä itse ranskalainen on LCN nail art pen

Toimii loistavasti lyhyempiinkin kynsiin ja myös varpaisiin.

Nail art penissä on kaksi eri päätä millä voi taiteilla, millin paksuinen sivellin ja metallinen ohut kärki, vähän niin kuin lyijytäytekynässä. Käytettäessä metallista päätä (joka on minun ehdoton suosikki) puristetaan vaan purkkia ja tavaraa tulee juuri sen verran kuin haluat ja sitten vaan levitetään. Sivellin pää toimii kuten perus kynsilakka. Ei tarvi tarroja vaan rajataan kynnen kärki halutusta kohtaa ja sitten "väritetään", lakka päälle ja valmis.

Tuotteita myy ainakin Sokos. Nail art penejä on vaikka minkä värisiä, mutta löytyi sieltä valkoinenkin :girl_wink:

Tulipas melkoinen mainos puhe :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Mä päätin myös nyt vihdoin ja viimein, että teen itse ranskalaisen manikyyrin. Alunperin suunnitelmissa oli käydä manikyyrissä päivää ennen häitä, mutta halusin kuitenkin kokeilla itse. En ole koskaan lakannut kynsiäni (joskus esiteininä yritin, ei onnistunu joten luovutin), joten haastetta riitti :D

Kävin eilen ostamassa lakat, tarrat ja muita kynsijuttuja (kynsiviila, kynsilakan poistoaine jne) ja aloin harjoitella. Kolme kynttä jouduin tekee uusiks, muuten tuli uskomattoman hyvä tulos! Oon kerran käynyt meijän seurusteluaikana manikyyrissä ja mies sano nyt aamulla että kynnet näyttää paremmalta ku sillon! Jes!

Harjottelen tässä parin viikon aikana vielä pari kertaa, eiköhän se onnistu hääaattona ihan hyvin :)

Link to comment
Share on other sites

^ minkä hintainen tuo kynä mahtaa olla? kiinnostuin heti, koska normaalisti kynteni ovat aina luonnontilassa enkä halua kasvattaa kovinkaan pitkiä kynsiä häitä varten. varmaan on myös helppo käyttää..?

Hinta on 11,90€ ja kyllä on erittäin helppo käyttää.

Pakkauksen ulkonäkö voi hämätä, ei siis näytä nimensä mukaan kynältä vaan muistuttaa enemmän kynsilakkapulloa.

Sivellin pään saa esiin ruuvamalla korkin pois ja metallikärki löytyy samasta päästä, mutta korkki vedetään irti niin kuin tussista. Tämä oli aluksi vaikeaa havaita ja meinasi hermot mennä, mutta kunhan saa purkin oikein auki loppu onkin helppoa :girl_haha: Purkin pohjassa on kiinni ohut metallinen tikku jolla saa metallikärjen auki jos tukkeutuu

En ole kyllä koskaan tarvinut sitä eli hyvää ainetta on.

Muokattu: , käyttäjä: morsmaikku2009
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Mä harjoittelin juuri ranskalaisen manikyyrin tekemistä Mavalan setillä. Tarrat on ainakin itselleni ihan ehdottomat, ei tule siistiä reunaa ilman. Onnistui yllättävän hyvin, etenkin ottaen huomioon että lakkaan normaalisti kynsiäni korkeintaan kerran vuodessa... Todennäköisesti vaihdan värilakan värin häihin sitten toiseen, tässä setissä se on läpikuultava valkoinen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Niille jotka miettivät sitä kynsitarrojen pois ottamista, tarrat kannattaa ottaa pois sitten kun lakka on täysin kuivaa ja vetää pois päin kynnen kärjestä, jottei tarra revi lakkauksen reunaa, siistiä kannattaa vanupuikolla (jota ei saa kosteuttaa liikaa tai vanu lähtee irti) tai kynsilakankorjaus kynällä. Lakkaa kannattaa laitta 1-2 kerrosta lakasta riippuen. Suosittelen laittamaan base coatin top coatin sillä lakka pysyy silloin paljon paremmin. Ja jos ei ehdi kiireen takia kuivattamaan kynsiään pikakuivattaja on kätevä ratkaisu esim. Poshen pikakuivattajan olen itselläni todennut hyväksi. ;D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...