Rvakoo

Tarjouksen saamisen kesto

59 posts in this topic

Olemme lähettelleet tarjouspyyntöjä eri pitopalveluihin ja ihmetyttää erilaiset käytännöt. Toisista on vastattu heti, että palaamme asiaan viimeistään silloin, toisista tarjous tullut seuraavana päivänä ja toisista ei usean päivänkään jälkeen kuulu mitään. :huh:

Ymmärrän toki, että pitopalvelut ovat kiireisiä ja tarjouspyyntöjä tulee varmasti paljon, mutta mikä on yleinen vastausaika? Oletteko saaneet kaikista edes jonkun vastauksen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ihan sama vika täällä! Yli kuukausi menny, eikä vieläkään kaikilta minkäänlaista yht.ottoa.

Kyllästyin odotteluun ja varasin Annin Juhlapalvelun :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse en lähettänyt mitään sähköpostia mihinkään vaan soitin suoraan ja kysyin, paras tapa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin menun suuntaviivat ja hintatiedustelun sähköpostitse erinäisille tahoille, kaksi vastasi nopeasti, lopuista en ole kuullut vielä mitään (n. kuukausi kulunut).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me ollaan myös todettu, että soittaminen on paras tapa ottaa yleensäkin yrityksiin yhteyttä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse työnikin puolesta kyselen paljon ennakkotarjouksia (rakennusalan yrityksessä töissä), joten soittaminen on ehdottomasti paras tapa lähestyä itselle entuudestaan tuntemattomia palveluntarjoajia! Vasta sen jälkeen kannattaa laittaa kirjallinen tarjouspyyntö, jossa täsmentää haluamansa palvelut. Näin kontakti on jo puhelimessa solmittu ja soittajakin tuntunee jo potentiaalisemmalle asiakkaalle kuin "kasvoton" sähköposti. Lisäksi sähköposteilla on paha tapa hukkua massaan.

Sitten itse pitopalveluasiaan: itse olen nyt soittamalla sopinut kahden eri pitopalvelun kanssa ennakkotarjouspyynnön tekemisestä ja piakkoin laitan ne s-postina menemään. Toisen kanssa on suoraan sovittuna jo tapaaminenkin, jossa keskustellaan mahdollisista menu-ehdotuksista. Saa nähdä sitten, kuinka nopeasti lopulliset vastaukset ennakkotarjouspyyntöihimme saadaan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täytyy alkaa soittelemaan perään.

Olen kuitenkin silti sitä mieltä että olisi kohteliasta vastata kaikkiin tarjouspyyntöihin edes jotenkin.

Omassa työpaikassani sähköpostitse tarjouspyyntöjä tulee päivittäin melkoinen määrä. Yrityksen käytäntö on, että kaikkiin tarjouspyyntöihin vastataan 24 tunnin sisällä saapumisesta. Aina emme voi palvelua tarjota, mutta asiakkaalle vastataan joka tapauksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarjouspyynnöt olen laittanut kuukausi sitten kahdeksaan paikkaan, joista kolmesta on tullut vastaus. Ehkäpä olisi pitänyt itsekkin vaan soittaa, mutta ajattelin että sähköpostilla pääsisi helpommalla. Osalle olen tänään laittanut jo uudestaan sähköpostia, jospa sieltä nyt vastauksenkin saisi!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minä suosittelen myös soittamista. Puhelimissa kun saa helposti paremman käsityksen vastapuolen persoonasta kuin s-postikeskusteluissa... Itselleni on ainakin tärkeää, että valitun yhteistyökumppanin kanssa kemiat pelaa myös elävässä elämässä :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mielestäni sähköpostilla tarjouksen pyytäminen on hyvä ratkaisu ja kun viimisellä viivalla on esim. 2 pitopalvelua , voi sitten soittaa näihin ja kysellä vähän lisää.

Eletäänhän kuitenki vuotta 2008 ja kehitys pitää mennä eteenpäin , pitopalvelut joilta ei sähköpostilla saa tarjousta ovat jääneet toisten jalkohin , elävät vielä 1900 luvulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mielestäni sähköpostilla tarjouksen pyytäminen on hyvä ratkaisu ja kun viimisellä viivalla on esim. 2 pitopalvelua , voi sitten soittaa näihin ja kysellä vähän lisää.

Eletäänhän kuitenki vuotta 2008 ja kehitys pitää mennä eteenpäin , pitopalvelut joilta ei sähköpostilla saa tarjousta ovat jääneet toisten jalkohin , elävät vielä 1900 luvulla.

Tämä on ihan ok, jos sitten on varautunut siihen, että on vähemmän mistä valita, valitettavasti :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me soitettiin ensin paikkoihin ja heiltä tuli sitten sähköpostilla tarjous.

Ensimäinen paikka sai kyllä meiltä piiiitkän miinuksen.

Mies soitti erääseen tilausravintolaan, josta olimme kuulleet paljon hyvää: paikka on kaunis, ruoka hyvää ja heiltä on mahdollisuus varata kaksi isoa mökkiä vieraita varten.

Noh, omistaja oli kiireinen ja pyysi laittamaan sähköpostilla tarjouspyynnön. Sähköpostia laitettiin pariinkin otteeseen kuukauden kuluessa, mutta mitään ei kuulunu. Mies soitti sinne ja omistaja sanoi, ettei ole ehtiny vastaamaan. Meni taas kuukausi ja mies soitti sinne jälleen. Omistaja oli pahoillaan viivästyksestä ja laittoi tarjouksen samantien, mutta soitti sitten heti minulle, että voisinko ilmoittaa heti, otammeko tarjouksen vastaan, sillä heille on seuraavana päivänä tulossa käymään hääpari, joka haluaa juhlan samalle päivälle kuin me. :o

Tuli tunne etteivät he meitä asiakkaikseen halua. Sanoin heti ei kiitos.

Aloin soittelemaan heti muihin paikkoihin ja heiltä tuli sähköpostitse tarjoukset samalle päivälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olemme saaneet pitopalvelun varattua. Kyseisestä yrityksestä ainakin tähän asti ollut tosi positiivinen kuva, toivottavasti ruoka ja palvelu on yhtä hyvää ensi kesänä!

Kaikista pitopalveluista ei voi sanoa samaa.

Yhdestä pitopalvelusta vastattiin 3 viikon päästä tarjouspyynnön lähettämisestä, että toivomanne päivä on jo täynnä. :blink: Ymmärrän että on täyttä mutta ihmettelen kyllä etteivät voineet vastata aikaisemmin. Jäi kyllä sen verran huono maku kyseisestä firmasta etten ikinä tule käyttämään heidän palveluitaan yhtään mihinkään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu, täälläkin on koitettu pitopalvelua motivoida (soitoilla) tasaisin väliajoin - aina se tarjous tulee ensi viikolla...

Ja toimin kyllä juuri niin päin, että ensikontakti soitolla, sitten tarkemmat toiveet sähköpostilla heti perään. Harmillista tässä on se, että yhdeltä pitopalvelulta tuli nopeahkosti tarjous ja on tosi kurja roikottaa heitä nyt sitten, kun päätöstä ei ihan yhteen tarjoukseen perusten uskalla tehdä. Motivointia vaativa paikka olisi tod. näk. se sopivimman hintainen... Olisi kiva saada homma vaan hoidettua, yksi asia vähemmän huolehdittavana!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, me just eilen laitettiin sähköpostia kuuteen pitopalveluun ja pyydettiin tarjouksia. Laitettiin kyllä siihen, että viimeistään 30.9. toivottais tarjousta. PItää nyt sitten kattoa, ruvetaanko soittelemaan, jos monikaan noista ei vastaa. (Yhdeltä tuli kyllä heti eilen jo viestiä ja lupasi laittaa tarjouksen tulemaan.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yhtä olisin kysellyt.

Kun olette olleet yhteyksissä pitopalveluihin, kuinka tarkkaan teillä on ollut tiedossa se, mitä haluatte häissänne tarjoiltavan? Meinaan, kuinka pyytää eri pitopalveluilta tarjousta, jos ei itsekään oikein tiedä tarkkaan, mitä haluaisi tarjottavan? Jotain ratkaisua tähän...? Kiitos jo etukäteen! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Monelta pitopalvelulta tulee menuehdotuksia, yleensä useampi erityylinen, joista vähän näkee erilaista hinnoittelua. Itse teemme kolmen menun pohjalta omamme, joten lopullinen hinta paljastuu vasta, kun menu lyödään lukkoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^ Myös kaikissa meidän saamissa tarjouksissa oli vähintään 4-5 erilaista menuvaihtoehtoa. Ennen tarjouspyynnön kysymistä olin tutustunut yritysten nettisivuilta löytyviin menuihin yms. (monilta löytyy hyvin tietoja ja niiltä, joiden sivut eivät miellyttäneet emme myöskään pyytäneet tarjousta).

Netin kautta jos jättää yhteydenottopyynnön, voi lomakkeessa usein hieman myös kuvailla mitä haluaa tai vaihtoehtoisesti mitä ei halua (esim itse laitoin kaikkiin, että emme halua perintäistä pitopöytää kaloineen) ja minkälaiset juhlat ovat tulossa.

Mitään tarkkaa ei tarvitse olla tiedossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos paljon Loopie ja m.crane! Tosi hienoa, kuulostaa hyvältä! Näinhän minäkin siis teen! Suuren suuri ahdistuksen aihe on nyt sitten minimoitu. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin samalla sähköpostipohjalla 6-10 pitopalvelulle, soitin joidenkin kohdalla perään. Paras tapa varmistaa on soittaa perään. Bisnestä riittää, joten joillakin ei ole kiire vastata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

laitoin 9 pitopalvelulle perjantaina sähköpostia, yksi tarjous on tullut ja yksi ilmoitti heti maanantaina klo 5.20 että on jo täyttä. huomenna soitan lopuille ja kysyn onko postini mennyt perille ja että perjantaina teemme päätöksen jos haluatte jättää tarjouksen niin olisi korkea aika, minä en jaksa odottaa montaa viikkoa. jollei raha kelpaa niin voi voi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nyt sitten soittelin pitopalveluihin joista ei vielä ole tullut vastauksia va pyysin tarjouksia, ilmoitin myös että viikonloppuna tehdään päätöksiä...lupasivat laittaa vielä tänään postia, saas nähdä kuinka moni pitää lupaamansa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meillä on semmoinen ongelma, että meilläpäin ei ole pitopalveluita! yksi löydettiin ja sinne laitettiin sähköpostia, joissa alustavasti kyseltiin kaikkea mahollista mutta mitään ei ole kuulunut! ja aikaa on mennyt kohta kuukauden päivät. Uudestaan ei olla yhteyttä otettu eikä taideta ottaakaan! täytyy nyt keksiä joku muu suunnitelma kun tosiaan ei pitopalveluja ole lähellä muita..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laitoin sähköpostilla tarjouspyynnön kahteen eri nurmijärveläiseen pitopalveluun. Toisesta tuli muutamassa päivässä viesti, että kyseinen päivä ei sovi. Toisesta tuli muutamassa päivässä taas ilmoitus että päivä sopii ja laittavat tarjouksen viikon sisällä. Ja niin laittoivatkin. Koska tarjous miellytti ja menu oli juuri meidän näköinen, valkattiin tämä pitopalvelu ja yhteydenpito on toistaiseksi ollut erittäin sujuvaa! Kaikkiin sähköpostiviesteihin olen saanut vastauksen vuorokauden sisällä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now