Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Oman pukuni tilasin Weddingolta vuonna 2009, yhteydenpito oli erinomaista ja puku tuli nopeasti 5 viikossa. Tilasin samasta paikasta puvun ystävälleni vuonna 2010, kokemukset jälleen pelkästään erinomaisia. Molemmissa tapauksissa puku valittiin heidän nettisivujensa kuvien ulkopuolelta eli lähetimme sähköpostina kuvia haluamastamme puvusta, kerroimme halutut muutokset, ja kaikki meni täsmälleen niinkuin pitikin. Weddingo käyttää puvuissaan laadukasta, paksua satiinia. Puvun yläosaan tulee kunnon tukiluut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Onko tietoa miten toimitukset yms toimivat, oliko mitään ongelmia?

Itselläni lähti tilaus matkaan juuri äsken, ja vähän jännittää jotta menikö vaan rahat vai tuleeko puku myös ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Onko tietoa miten toimitukset yms toimivat, oliko mitään ongelmia?

Itselläni lähti tilaus matkaan juuri äsken, ja vähän jännittää jotta menikö vaan rahat vai tuleeko puku myös ;)

Kerrohan kokemukset kun saat puvun?

Kiinnostaisi itseäkin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites te muut olette tehneet, jos olette halunneet etsiä kiinafirmojen sivulta jotain tiettyä pukua? Esim. jos on vaikka Special Dayn puku (tai siis sen kopio :ph34r:) kiikarissa, niin miten sellaisen löytää tuolta pukuviidakosta? Selaamalla jossain dhgate.comissa tai muissa nettikaupoissa noin 7000 pukua...!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tänään laitettu Light in The box:lle tilaus.. Tilasin kengät, boleron ja hanskat, katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään :girl_impossible: Olin rohkea, ja maksoin ostokset suoraa luottokortilla, en jaksanut alkaa säätämään tuon PayPalin kanssa.

Laitan tänne sitten viestiä, kun/jos tuotteet saapuvat, ja kerron miten sujui, ja oliko tuotteet mitä pitikin :girl_smile:

Jännittää!!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites te muut olette tehneet, jos olette halunneet etsiä kiinafirmojen sivulta jotain tiettyä pukua? Esim. jos on vaikka Special Dayn puku (tai siis sen kopio :ph34r:) kiikarissa, niin miten sellaisen löytää tuolta pukuviidakosta? Selaamalla jossain dhgate.comissa tai muissa nettikaupoissa noin 7000 pukua...!

Lyhyesti: ei sieltä nettisivuilta mitään yhtä tiettyä pukua löydä millään. Aikaa ja hermoja säästyy, kun lähetät haluamasi puvun kuvan sähköpostilla Kiinaan, kuvailet mahd. haluamasi muutokset ja kysyt onnistuuko. Pyydä tarjous useammasta firmasta ja valitse sitten missä teetät pukusi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni puku tuli perille nopeasti eikä ollut mitään ongelmia koko tilausprosessiin/tuotteeseen liittyen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mites te muut olette tehneet, jos olette halunneet etsiä kiinafirmojen sivulta jotain tiettyä pukua? Esim. jos on vaikka Special Dayn puku (tai siis sen kopio :ph34r:) kiikarissa, niin miten sellaisen löytää tuolta pukuviidakosta? Selaamalla jossain dhgate.comissa tai muissa nettikaupoissa noin 7000 pukua...!

Lyhyesti: ei sieltä nettisivuilta mitään yhtä tiettyä pukua löydä millään. Aikaa ja hermoja säästyy, kun lähetät haluamasi puvun kuvan sähköpostilla Kiinaan, kuvailet mahd. haluamasi muutokset ja kysyt onnistuuko. Pyydä tarjous useammasta firmasta ja valitse sitten missä teetät pukusi.

Joo, kyllähän mää sen tajusin sitten itekkin :blush:

dhgate.comista olen yhden firman kans neuvotellut, he ovat saaneet hyvää feedbackia, hinta toooosi edullinen. WeddinGosta kysyin myös, heillä mekko muutaman kympin kalliimpi. Tässä sitten pähkäilen, kummasta tilaan?! :unsure: WeddinGo on saanut esim. tällä foorumilla hyvää palautetta, mutta ei kai noi dhgate:n palautteet mitään tekaistuja ole. Mistä sitä sitten uskaltaa tilata...Tiedän, että kopio sieltä jokatapauksessa tulee, mutta ois ees semmonen, minkä ilkeis sitten päällensä laittaa :ph34r:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä ihmettä? Millybridalin sivut eivät toimi :girl_impossible:

Tietääkö kukaan että miksi?

Eivät tosiaan toimineet, mulle herjas, et mun koneen ip-osoite on muka jollain mustalla listalla. Vaihdoin uuden, mutta eipä sekään auttanut. Tuskin on täällä päässä ongelma.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ystäväni puku tuli perille nopeasti eikä ollut mitään ongelmia koko tilausprosessiin/tuotteeseen liittyen.

Kiitos tiedosta...

Millonkas Arbyn pitkä (mutta mukava) matka alkaa? :girl_blum:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voin suositella lihgt in the boxia. Tilasin puvun sieltä, hieno puku, ei uskoisi olevan Kiinasta. Nopea toimitus! Kaikin puolin suosittelen :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin käydä ensin kokeilemassa kaikkia hienoja pukuja täällä Suomessa ja tilaan sitten vastaavan tuotteen USA:sta tms. kolmella sadalla :D Vähän huijausta, mutta en uskalla tilata "sokkona" mitään pukua, sillä ei se kaunis puku välttämättä ole mun päällä kaunis.. Ja toisaalta, en ala maksamaan yhdestä puvusta 1000 euroa. Eli en halua tilata sikaa säkissä.

Olen kiinnostunut todella paljon White Onen puvuista. Pitäisi vaan käydä kokeilemassa kyseisiä pukuja ensin Vaasassa :( Onneksi niitä on muitakin merkkejä, joista löytyy kivoja pukuja, ja niitä voi kokeilla täällä Oulussa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hih huraa!

Nyt on tilaus laitettu Lightinthebox.comiin...

Katsotaanpa miten tulee.

Tilasin rantavihkimiseen sopivan puvun (semmoisen tosi kevyen, mutta nätin) ja pari muutakin kolttua.

Ongelmia oli (jälleen kerran) Sampo-pankin kortin kanssa, mutta PayPalin kautta näyttää toimivan, kuin junan vessa.

Katsotaan kuinka käy! Kerron sitten jos/kun puvut tulee.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajattelin käydä ensin kokeilemassa kaikkia hienoja pukuja täällä Suomessa ja tilaan sitten vastaavan tuotteen USA:sta tms. kolmella sadalla :D Vähän huijausta, mutta en uskalla tilata "sokkona" mitään pukua, sillä ei se kaunis puku välttämättä ole mun päällä kaunis.. Ja toisaalta, en ala maksamaan yhdestä puvusta 1000 euroa. Eli en halua tilata sikaa säkissä.

Olen kiinnostunut todella paljon White Onen puvuista. Pitäisi vaan käydä kokeilemassa kyseisiä pukuja ensin Vaasassa :( Onneksi niitä on muitakin merkkejä, joista löytyy kivoja pukuja, ja niitä voi kokeilla täällä Oulussa!

Olethan tietoinen, että et saa sillä 300$ vastaavaa "aitoa" pukua vaan kopion ja se puku tulee Kiinasta. Nämä puvut eivät myöskään ole 100% samanlaisia, vaan n. 90% samanlaisia pukuja, mutta materiaalit ja kirjailut jne voivat olla hyvinkin erilaiset. Ja sen 300$ lisäksi tulee vielä mahdolliset lähetyskulut (nämä voivat kyllä kuulua puvun hintaan, vaihtelee nettikaupoittain) ja verot + tulli. Eli puvun hintaan kannattaa laskea heti kättelyssä +35% (23% ALV + 12% tulli) lisää hintaa niin liikutaan todellisissa mittasuhteissa. Kun nämä asiat tiedostaa, niin voi rauhallisilla mielin lähteä tilailemaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Kiitos vinkistä! :) Ehkä pitäis siis vaan uskaltautua tilaamaan se puku sieltä Kiinasta suoraan. Monella on kuitenki ollu niin hyviä kokemuksia tilauksista sieltä päin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päätin tässä jakaa kokemukseni, toivottavasti siitä on jollekulle hyötyä päätöksen teossa ja pohdinnoissa. :)

Tilasin itse Weddingolta hääpukuni joulukuussa ja tänään hain sen postista. Yhteydenpito oli helppoa ja vastaukset tulivat aina nopeasti. Tilaus hoitui siten, että lähetin sinne valokuvan haluamastani puvusta ja kerroin mitä muutoksia siihen haluan (väri, olkaimet ja nyöritys). Hinta oli noin 250 euroa, mukaan lukien postikulut sekä muutama jaardi kangasta. Tilauksen maksoin Paypalin kautta siirtämällä sinne ensin pankkitilitä rahaa, kun visa electron ei suostunut jostain syystä toimimaan vaikka muuten on toiminut hyvin. Paketti ei jäänyt tulliin eikä tullimaksuja ole kuulunut vaikka olin valmistautunut niitäkin maksamaan.

Kangas on puvussa tukevan ja laadukkaan oloista ja tukiluutkin ovat hyvän oloiset. Kirjailuiltaan puku eroaa kuvasta, mutta itselleni ne eivät olleet alun perinkään tärkeä yksityiskohta. Kirjailut ovat kuitenkin mielestäni todella kauniit ja tuntuvat kestäviltä (ainakin kun sormin niitä nypläilin ja kokeilin, saa nähdä miten käytössä tai mahdollisessa pesussa käy :) ). Istuvuutta ja sitä miltä se näyttää päällä pitää vielä testata, kun saan apua sen pukemiseen.

Mutta mielestäni todella kaunis puku ja juuri sellainen kuin halusinkin. Ja muistutuksena vielä muille se, että kiinasta tilatut puvut eivät tosiaankaan ole 100% kopioita kuvasta. Että siihen kannattaa varautua, jos haluaa kiinasta puvun tilata ja jos haluaa sen täydellisen kopion, niin sitten ehkä kannattaa ostaa se kaupasta. :)

Saatan ehkä laittaa kuvia, kun sovitan pukua, että näette minkälainen puku sieltä tuli. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Napsija, minulla kans hyvät kokemukset Milly Bridalista. Lähetin kuvat haluamastani puvusta ja kerroin minkälaiset muutokset haluan. Yhteydenpito sujui melko hyvin pienestä nikottelusta ja aavistuksen luvattua pidemmästä toimitusajasta huolimatta. Olen todella tyytyväinen pukuuni. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla onkin sitten varmaan kauhutarina kerrottavana. Tilasin hääpukuni Weddingolta, josta olin pari vuotta aiemmin tilannut kaasonpuvun kuvan perusteella. Tuolloin tilaamani puku oli aivan ihana ja se oli tosi laadukkaan oloinen. Hyvän kokemuksen saaneena tilasin kyseisestä paikasta myös hääpukuni.

Halusin taftipuvun, ja varmistin vielä etukäteen, että Weddingolla on paksua "morsiustaftia". Kyllä löytyi, kuulemma. No, puvun tilaus sujui suuremmitta ongelmitta, tilasin lisäksi kokopitkän koristelemattoman hunnunkin. Puvun toimitus venyi, mutta ajattelin sen johtuvan siitä, että olin pyytänyt kaikenlaista säätöä pukuun - lähetin siis kuvan, mutta pyysin kuvassa olevaan pukuun pieniä muutoksia. Kun kyselin, saisinko puvustani kuvan, vastaus oli, että "Se ei mahdu mallinukelle, koska se on hieman iso, se kun on amerikkalainen koko." Siinä vaiheessa kauhistelin, että ei kai sitä vain ole tehty tuumakoossa, kun häät olivat kuukauden päästä ja pukua ei missään. Vastaus oli, että ei ole, se ei vaan mahdu mallinuken päälle. Tiedoksi siis, että olen 160 cm pitkä ja painoin tuolloin 66 kiloa... En tajua vieläkään, miten se ei muka mahdu mallinuken päälle, siinä oli nyörityskin! :girl_impossible: Siinä vaiheessa tuli jo hieman sellainen olo, että jutussa on jotain mätää.

No, puku ja huntu saapuivat viimein Suomeen ja menin ihan innoissani hakemaan ne postista. Kotiin tultuani avasin paketin ja sieltä löytyi - tadaa - lyhyehkö kaksinkertainen helmikoristeltu huntu ja puku, joka oli aivan muuta kuin mitä olin tilannut. Puvussa oli etuosassa ruskea likatahra ja takana nyörityksen alaosassa mustia laikkuja, about ompelukoneen pikineestä öljystä lähteneitä tahroja. Kangas oli ohutta, "ryppyistä" taftia. Ryppyisyys oli siis kankaan ominaisuus, siitä ei saa suoraa silittämällä, puhumattakaan, että siitä saisi paksua! :girl_cray:

Eipä paljon auttanut itku markkinoilla, kun häät olivat nurkan takana. Kirjoitin Weddingolle ja he olivat hirveän pahoillaan ja pyysivät lähettämään puvun sinne takaisin "and we will cleaning it". Se ei ollut vaihtoehto, kun en voinut luottaa siihen, että se olisi ehtinyt ajoissa takaisin. Korvaukseksi he lupasivat uuden hunnun (josta olin maksanut!) ja boleron. Uutta huntua ei koskaan kuulunut. Bolero tuli, mutta se oli liian pieni (vaikka tehty mittojen mukaan...) Ilmoitin siitä, ja he sanoivat, että tekevät uuden. Kun kyselin siitä myöhemmin uudestaan, he sanoivat, että se on valmis ja lähetetään pian. Sitä ei tullut koskaan, ja sen jälkeen en kuullut ko. firmasta enää mitään, he vain lakkasivat vastaamasta sähköpostiviesteihini.

No, puvun kanssa menin morsiuspukuliikkeeseen ja siellä sitä koitettiin puhdistaa. Tahroja ei saatu pois, mutta etuosaan tehtiin laskos, jotta ruskea tahra peittyi. Pukua piti hienosäätää muutenkin, mutta se on ihan normaalia. Puvussa oli kuitenkin edelleen ihan hirveä vika - nyörityksen alaosa nousi "hyppyriksi" ja nyöritys veti vinoon, eikä kukaan keksinyt, miksi. En tiedä syytä edelleenkään, se on jossakin ompeleissa. "Hyppyri" harmittaa kaikkein eniten! En tiedä, huomasiko sitä kukaan, mutta itse ainakin katselen häävalssia vähän ns. sillä silmällä, ja kyllä se näkyy. Se oli tosi iso, ja illan mittaan se vielä paheni. Syy siihen oli se, että teetätin pukuun morsiuspukuliikkeessä uuden nyörityksen. Kävin itse ostamassa satiinin, ja siitä sanottiin, että se on hyvää ja laadukasta. Sitä se olikin, mutta minulle ei sanottu, että se on joustosatiinia, morsiuspukuliikkeessä sitä ei oltu huomattu. Harmitti ihan älyttömästi. Puvun nauhat siis venyivät koko illan (nauhaan oli tullut yli pari metriä lisää pituutta, kun illalla riisuin puvun! :girl_impossible: ) ja vetivät pukua yhä pahemmin vinoon. :girl_sad:

No, ehkä kukaan ei huomannut, eikä se juhlintaa haitannut. Se, mikä haittasi (fyysisesti) juhlintaa, olivat puvun tukiluut. Olin pyytänyt niitä kahdeksan. Koska puvussa oli kaikenlaista vikaa, kun sen sain, en tajunnut tarkistaa luiden määrää! Niitä oli kuusi, ja tämänkin huomasin vasta sen jälkeen, kun olin saanut puvun pois päältäni. 6 luuta eivät jaksaneet pitää pukua "koossa", vaan ne taipuivat kokoon jo päivällä. Illan mittaan ne taipuivat jatkuvasti pahemmin, ja viimeisen tanssin aikana olin jo ihan tuskissa, kun ne painoivat niin kovasti rintojen alle. Ajattelin, että "tämä nyt on tällaista", vaikka muistelin, että se kaasonpuku ei painanut tuolla tavalla. Kun meitä lähdettiin viemään hotellille, minun piti pyytää kuskia pysähtymään ja sulhasta ja kuskia avaamaan pukua. Nyöritys oli miehille hankala paikka, ja he saivat löystytettyä sitä vain vähän. (Hakaset olisivat varmasti auenneet helpommin :grin: ) Onneksi kuitenkin edes sen verran.

Hotellilla sain viimein puvun pois päältä, kun vedin (pidentyneen) nyöritysnauhan kokonaan irti, ja voi aah sitä helpotusta. Molemmat rinnan tukiluut olivat taipuneet noin 7 cm:n korkuisen S-kirjaimen (tai melkeinpä Z-kirjaimen) muotoiselle mutkalle ihan rinnan alta. Toisen rinnan alla oli tosi kipeä hiertymä ja toisen alta oli kokonaan iho rikki. Siitä tuli tietenkin hurja arpi, joka näkyi monta viikkoa. Muutenkin molemmista tuli tosi arka kohta, joka oli kipeä useamman päivän.

Tästä viisastuneena en enää IKINÄ tilaa pukua ulkomailta. Morsiuspukuliikkeessä sanottiin jo, kun kävin heillä sovittelemassa pukuja, että puvun tulee istua kuin hansikas ja niin, että siinä on hyvä olla koko päivä. Joo. Ei todellakaan osunut kohdalleen minun puvussani. Kun seuraavan kerran tarvitsen vastaavantyylistä asua joihinkin kekkereihin, ostan sen ihan varmasti jostain asiantuntevasta liikkeestä, jotta pukua ei tarvitse miettiä eikä varsinkaan murehtia koko iltaa!

Morsiuspukuliikkeen työntekijät olivat todella ihania ja muokkasivat pukuani todella hyvin. He eivät vain tosiaan olleet huomanneet, että satiini oli joustosatiinia, mikä on vain sellainen harmittava sattuma. Muunlaisessa puvussa - ilman "hyppyriä" ja vinoon vetävää nyöritystä - sitä ei ehkä olisi huomannut. Mutta puvun tilaaminen oli kyllä tosiaankin vikatikki. Ainoa, mikä hieman helpottaa mielipahaa, on se, että en olisi ehtinyt saamaan puhtaanvalkeaa pukua mistään muualta. Mutta se on kyllä laiha lohtu.

Edit: Tuli noista edellisellä sivulla mainituista kirjailuista vielä mieleen, että mulla ne olivat hyvin heppoisesti kiinni ja siitä taisi tipahtaakin muutama illan aikana, vaikka olin itse etukäteen laittanut niitä kiinni paremmin. :hysteric:

Muokattu: , käyttäjä: Malssi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Voi ei :girl_sad: Mutta toisaalta, en ole yhtään yllättynyt että noin voi käydä. Itse löysin pari aivan ihanaa pukua yhden nettifirman sivuilta, vieläpä sellaisia että missään muualla en ole nähnyt yhtä ihania. Puvut olivat vain n. 130-150 dollaria kpl, joten ajattelin ottaa riskin. Tuo on sellainen hinta, että (kun tiedän että voi käydä miten vaan) vaikka sieltä ei tulisi ikinä mitään, en ole ihan murtunut. Lisäksi, koska olen tilaamassa lyhyttä häämekkoa, tuntuu että siinä ei ehkä niin helposti voi mennä vikaan kuin täyspitkässä...En halua käyttää yhden päivän mekkoon kovin paljoa, kunhan se on itsestä ihan kaunis. Mieluumin käytetään rahat sormukseen, joka on kuitenkin päivittäin käytössä ja hyvään ruokaan ja juomaan, jotka mielestäni merkitsevät vieraille enemmän kuin morsiammen puku.

Mutta todellakin, tuosta viisastuneena ja muutenkin, tilaan mekon niin ajoissa että jos se on aivan susilumppu, ehdin vielä etsiä paremman. Ja jos taas onnistuu...niin silloin on hyvä mieli :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Malssi, todella ikävää kuulla että puvun kanssa kävi noin ikävästi! Kyllähän noita kauhutarinoitakin kuulee aina välillä. Meidän ryhmäpäikyssä kans yks morsian tuskastelee, kun suomalainen verkkokauppa Bridezillas toimitti hääpuvun myöhässä ja aivan eri puvun kuin mitä piti. Nyt häihin reilu 2 viikkoa ja pukuasia täysin auki... Ei tuollaista tilannetta kyllä toivoisi pahimmalle vihamiehellekään... :girl_impossible:

Tosiaan, jos ulkomailta tilaa, niin kannattaa tilata hyvissä ajoin, että on aikaa plan B:lle, jos sieltä tulee sutta tai sekundaa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin ja siis tosiaan ainakin puoli vuotta etukäteen. Jos se on huono ja pitää lähteä etsimään uusi, pitää olla aikaa jäljellä häihin - morsiuspukuliikkeisiin ei parin kk:n varoajalla ehditä tilaamaan kaikkia pukuja, vaikka kuinka yritettäisiin, eli voi olla, että pitää sitten etsiä se puku liikkeiden tämänhetkisistä valikoimista. Eli jos mielessä on joku ihan erityisesti, niin kannattaa harkita kahdesti. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.