Jump to content
Naimisiin.info

Onko muita jotka ei halua olla keskipisteenä


Guest JoSo

Recommended Posts

Muakin vähän jännittää olla huomion keskipisteenä. En tosissaan halua mitään "hauskoja" leikkejä sinne, jossa minä joudun esiintymään. Mutta pahin ongelma lienee äippäni. Hänen asemansa morsiamen äitinä saattaa saada hänet panikoimaan. Hän tyyliin juoksee karkuun heti, jos näkee, että on kameran tähtäimessä. Ja sekin vielä, että miehen puolelta tulee jonkun verran hänelle entuudestaan tuntemattomia ihmisiä  ???

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä mies e halua olla huomion keskipisteenä kun taas mulle on aivan sama ja on kyllä ihanaaki ku saan olla päivän ajan rinsessa :)

Kaikki ohjelmat suunnitellaan sillain ettei sulho niistä turhia ahistu, mutta osasta juttua pitää käydä aikas kovaa kädenvääntöä, niinku häävalssista. Minä oon sen aina häihini halunnu ja lopulta sulhokin siihen myöntyi :-*

Link to comment
Share on other sites

Meilläkin mies ahdistuu jo etukäteen siitä huomion keskipisteenä olemisesta, minä puolestani haluan huomiota noin tärkeänä päivänä.  :-X

Mutta siitä kyselisin että miten te järjestätte ohjelman ettei sulho ahdistu? Minä oon aatellu että ei mitään morsiamenryöstöä, missä sulho joutuis laulamaan tai tekemään jotain muuta noloa, eikä muutenkaan mitään missä meidän pitäis kaikkien edessä jotain esittää/ puhua. Häävalssista ja kakunleikkuusta en kuitenkaan tingi, tanssia tuo kyllä osaa ja kakunleikkuussa voi piiloutua kakun taakse...

Mutta siis vinkkejä siitä minkälaista ohjelmaa sitten voisi järjestää!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Meillä kumpikaan ei tykkää olla huomion keksipisteenä. Olemmekin järjestämässä pienet häät aivan lähipiiri on kutsuttu. Ongelmana onkin ohjelma, kun kumpikaan ei halua olla huomion keskipisteenä. Kuitenkin häät ilman mitään ohjelmaa kuulostaa aika pitkästyttäviltä ja olen pohtinut vieraiden viihtymistä, jos mtään ohjelmaa ei ole.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Guest Anskuli(Guest)

Tätä keskustelua ei ole näköjään käyty aikoihin, mutta koska olen itse vasta viime aikoina "eksynyt" näille sivuille, löysin tämän aiheen vasta nyt. Itselläni (tai miehelläni) on JUURI tällainen tilanne, en voinut olla osallistumatta...  :) Minulle keskipisteenä oleminen ei ole ongelma, olen koko ikäni esiintynyt näytelmissä sekä musiikkiesityksissä ja olen työssänikin koko ajan "esillä". Sulhoni sen sijaan INHOAA  >:(  keskipisteenä oloa, meillä on käyty myös tätä "kaikki tuijottaa, ahdistaa"-keskustelua. Tämän vuoksi luovuin mm. kirkkohäistä (sulho ei ole käynyt rippikoulua ja aikuisrippikoulu tai enemmänkin konfirmaatio oli suuri nou,nou...). Meille tulee siviilivihkiminen hääpaikalla ja vieraina on ainoastaan lähisuku, n. 30 henkeä. Edes kavereita emme kutsu. Hääleikkejä ei tule, mikä kavereiden puuttumisen myötä on varmaankin helppo "säilyttää" suunnitelmissa. Molempien vanhemmat kuitenkin ymmärtävät "leikittömyys"toiveen. MUTTA: haluaisin ehdottomasti tanssia häätanssin! Musiikki on minulle todella tärkeää. (Olenkin roikkunut netissä monia, monia tunteja etsien ulkohäihin sopivat tulo- ja lähtömusiikit.... ::)) En voisi kuvitellakaan tilannetta, ettei MINULLA  :o olisi häätanssia! Miten olette saaneet omat vastahakoiset sulhonne suostumaan häätanssiin?

nim. Vinkeistä kiitollinen  :)

Link to comment
Share on other sites

Noh, mä avauduin jo tuolla pullea morsian- ketjussa, joten ei liene yllätys että keskipisteenä oleminen kammottaa  :( :-/  :-[

Joten, pyrimme ottamaan sen kaikessa mahdollisessa huomioon- kaaso saa tarkat ohjeet esim kilpailuista yms mitä en halua, samoin ajatus siitä että morsiuspari aterioi omassa pöydässään jossain korokkeella saa pelkokertoimen korkealle... joen koetamme keksiä siihenkin jonkun vaihtoehto b:n.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Niin, punastuttaa, hikoiluttaa, täristyttää jo etukäteen... Onneksi mieskin haluaa pienet häät lähimmäisten läsnäollessa mutta silti kauhistuttaa mitä kaikkea ihmiset voi keksiä hääpäiväksi. Olen kyllä sanonut ettei tarvitse keksiä mitään ohjelmaa hääpaikalle ja keskitymme jutusteluun, syömiseen ja juomiseen. Eri asia vain kunnioittaako kukaan toivettani. Kun minulle on jo esitetty vaatimuksia hääkimpun heitosta jne... Ja kun sekin voi tehdä tiukkaa. Kaiken lisäksi häihin tulee ihmisiä, joiden mielestä häissä pitää olla myös morsiusparia nolaavia leikkejä.

Link to comment
Share on other sites

Kummatkaan miehen kanssa ei erityisesti nautita keskipisteenä olemisesta, joten häitä juhlitaan luultavasti ihan lähisuvun kesken  :)

Tottakai isotkin juhlat hieman houkuttelisi, mutta tähän on nyt kuitenkin kallistuttu enemmän. Minulle (meille) itse vihkiminen (avioliitto) on se pääasia kuitenkin, joten lähimmät halutaan ilman muuta mukaan vihkitilaisuuteen ja juhlimaan  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Mulle keskipisteenä olo on todella vastenmielistä. Olen jo vuosikausia sitten ilmoittanut vanhemmilleni ja kavereille että mua ei tulla ikinä näkemään kävelemässä kirkon käytävää ja viettämässä perinteistä hääjuhlaa. Siksi vihkiminen tapahtuukin maistraatissa, vain rakkain ystäväni ja bestman todistajina ja hääjuhlatkin ovat grillibileet kavereille. Nyt käydään sulhon kanssa pientä vääntöä sukulaisten kutsumisesta, koska itse en haluaisi edes sukulaisia paikalle, ne kun eivät käsitä miksi en halua mitään normaalia hääjuttua ja väkisin kuulisi niitä onnittelupuheita ja kättelyitä ja hyi kauhea kaikkea muuta. Mutta sulhon takia on varmaan pakko kestää joku parin tunnin kahvitilaisuus.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Kyllä on. Kumpikaan meistä ei tykkää huomion keskipisteenä olemisesta. Pidämme ehdottomasti päämme, että häät tulevat olemaan pienet, vain perheenjäsenet kutsutaan. Kirkossa kuitenkin sanomme tahdon.. Hassua kyllä, kun isossa kirkossa on vain reilu parikymmentä ihmistä, mutta sama se! Kahvitilaisuuteen emme halua MITÄÄN ohjelmaa, eikä meitä saa videokuvata. Emme aio edes suorittaa kakunleikkuu-operaatiota perinteisin menoin.

Minä panikoin jos sitä kirkko-osuutta aivan tarpeeksi, vaikkei siellä olekaan kuin perheenjäsenet. Vapisen varmaan koko toimituksen ajan kuin horkassa..

Link to comment
Share on other sites

Lievää kammoa täälläkin ja sulhon puolelta vähän isompaa,,Siksi juuri pidetäänkin erittäin pienet häät,joista kakkukahvi osuus mun kotipaikassani.Vieraat on siis kaikki erittäin tuttuja,ketään "ylimääräisiä" ei pyydetty.Muutenkin yritetään pitään koko juttu mahdollisimman epävirallisena(paitsi kirkko),että tuntuisi,kuin oltais muuten vaan kaffella porukoiden luona,saa nähdä kuin onnistuu ;DEi siis olla suunniteltu mitään virallisia hääohjelmanumeroitakaan(valssit,leikit sun muut)juuri tämän takia,,

Link to comment
Share on other sites

Täälä myös yksi kammoinen. Haluisin ehdottomasti pienet häät, lähisuku (siis vanhemmat, isovanhemmat, sisarukset perheineen) ja parhaat ystävät, max 30 hlöä.  Mutta miespä haluaa jotain 100 ihmistä.. Eli kaikki kumminkaimanveljenpojan entisen vaimon isoäiditkin...    :)

"innolla" jo odotan myös keskusteluja tulevan anopin kanssa häistä.. On sen verran tomera täti, että kutsui jo meidän kihlajaisiin yli 20 hlöä itse.. Niistäkin olisin halunnut oman perheen juhlat. Katotaan montako ihmistä on anopin listalla häihin..

Link to comment
Share on other sites

Mulle keskipisteenä oleminen tuon päivän ajan ei varmaankaan tuota vaikeuksia, mutta sulho kyllä saattaa jännittää. Onneksi vain lähimmät on kutsuttu ja vieraita tulee olemaan nelisenkymmentä, tämä saattaa helpottaa hänen jännitystään. Keskipisteenä olo ei tunnu vastenmieliseltä, kun kyseessä on omat häät -kunhan ei tule mitään typeriä ohjelmanumeroita.  ;) Onneksi niitä ei tarvitse nyt jännittää, sillä leikkejä yms. ei meille tulekaan.

Link to comment
Share on other sites

Mulla tuottaa vaikeuksia vaikka haluan juhlia.... pelkään että hikoilen kuin pieni sika.....

Yritän etsiä puvun mikä ei kiristä tai ole epämukava ja jo sovituskopeissa mulla on iskenyt paniikki...... juhlia tykkään järjestää kaikkea muuta suunnitella..... mutta se puku tuottaa ongelmaa..... ja kirkkoon käveleminen ja seisominen.....

Siis sen osuuden haluaisin tehdä niin että vierailla laput silmillä että kuuntelisivat vain....

Sitten on ongelma etten suostu ikinä kuviin menemään..... hulluksi meinaan tulla.... mutta yritän olla ajattelematta......

Mulla kuvat aina epäonnistuu..... joko olen siinä silmät kiinni tai suu auki tai muuten kamala ilme.....

:-X :-X :-X

Link to comment
Share on other sites

Tää on taas tätä suomalaista kakkaa. Eihän se keskipisteenä olo ole se itseisarvo, vaan se avioliiton juhliminen. Ja niin se vain sattuu olemaan, että juhlien järjestäjät ja juhlakalu ovat huomion keskipisteessä.

Minä ainakin haluan, että sukulaiseni ja läheiseni saavat viettää mukavan illan kauniissa ympäristössä, hyvää ruokaa ja juomaa nauttien ja hyvän tuulisina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Joo, ei keskipisteenä, en minä eikä sulhokaan halua olla.. Sen takia päätettiin että häistä tulee pienet, ilman leikkejä tansseja ja sen semmosta.. Ja alttarillekaan ei tarvi kummankaan yksin vaan mennään yhdessä.. Kaikki turha karsitaan, vietetään vaan pienet ja tunnelmalliset häät läheisten kesken, eikä oteta mistään turhaa stressiä..  :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

meillä sulhanen on tätä tyyppiä... meinaa ettei edes tanssita häähidasta. Kuulemma hän voi sanoa että tämä on hääbiisi ja nyt kuunnellaan se. MUTTA kaaso meinaa että häistä ei tehdä hautajaisia  vaan vieraat saavat liittyä mukaan tanssiin tms. Mulle ei ole onglemana keskipisteenä olo kun tunnen kaikki vieraat. Sukulaisia ja ystäviä ne vain on ei siinä sen ihmeellisempää. Suurempi ongelma mulle tulee kirkossa kun oon niin herkkistyyppi. Taidan just ja just pystyä sanomaan tahdon niin että siitä saa selvän...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest morsian-2010

Mekään ei haluta olla keskipisteenä, joten ollaan ajateltu et mennään naimisiin todistajien läsnäollessa. Ja pidetään pienimuotoiset juhlat sit vähän sen jälkeen :)

Link to comment
Share on other sites

Tää on taas tätä suomalaista kakkaa. Eihän se keskipisteenä olo ole se itseisarvo, vaan se avioliiton juhliminen. Ja niin se vain sattuu olemaan, että juhlien järjestäjät ja juhlakalu ovat huomion keskipisteessä.

Minä ainakin haluan, että sukulaiseni ja läheiseni saavat viettää mukavan illan kauniissa ympäristössä, hyvää ruokaa ja juomaa nauttien ja hyvän tuulisina.

Avioliittoa voidaan juhlia myös pienesti kaikkein läheisimpien ihmisten kanssa, jolloin ei niin tarvitse olla huomion keskipisteenä kuin monen sadan hengen häissä, joihin on kutsuttu kaikki kumminkaimanserkut.

En pysty ymmärtämään, miten pienet juhlat sulkisivat sen pois, että sukulaiset ja läheiset eivät saisi viettää mukavaa iltaa kauniissa ympäristössä, hyvää ruokaa ja juomaan nauttien ja hyvän tuulisina? :-? Pienet juhlat voivat olla jopa vieraan kannalta mukavammat, koska morsiusparilla on tällöin enemmän aikaa huomioida kaikki vieraat.  

Link to comment
Share on other sites

Guest Anna-Elina
Tää on taas tätä suomalaista kakkaa. Eihän se keskipisteenä olo ole se itseisarvo, vaan se avioliiton juhliminen. Ja niin se vain sattuu olemaan, että juhlien järjestäjät ja juhlakalu ovat huomion keskipisteessä.

Jos joku sattuu kärsimään todella pahasta sosiaalisten tilanteiden pelosta tai esiintymisjännityksestä, ei asiaa millään tavalla muuta, vaikka kuinka tiedostaisi avioliiton juhlinnan olevan pääasia (mikä on varmasti monelle itsestäänselvyys, oli esiintymiskammo tai ei). Minun käsittääkseni juro asenne on piirre, jolle voi tehdä jotain. Jos taas kyseessä on oikeasti psyykkinen ongelma, tilanne ei ehkä ole niin yksinkertainen eikä kyseessä silloin ole mikään asennevamma.

Link to comment
Share on other sites

Moi

Tässä olisi ihan pariskunta jolla on samankaltainen ongelma. Me ei kumpikaan viihdytä parrasvaloissa vaa ollaan pikemminkin niitä nurkassa nyhjääjiä. Oltasiin haluttu mennä kaikes hiljaisuudessa maistraatissa naimisiin, mutta kun varovasti mielipiteitä vanhemmiltani tiedustelin, tuli selväksi et kunnon kirkkohäät jos halutaan heidän osallistuvan edes vähän kustannuksiin. Siis mehän rakastetaan toisiamme ja tosissamme ollaan menossa naimisiin, mua vaan pelottaa ajatus että yhen päivän joudun olemaan kuin tarjottimella. Onneksi voi turvata tuohon ukkoonsa :)

Kaippa sitä selviää kun vaan koittaa keskittyä ihteensä ja ukkoonsa ja siihen et se on meidän päivä

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...