Maukku

Rusketuksesta: ruisku-, raidat, solarium, voiteet

250 viestiä aiheessa

Noniin! Ikinä en ole mitään itseruskettavia käyttänyt, joten sekin piti kokeilla sitten. :)

Mulla oli aivan järkyttävät rajat jääneet rintamuspuolella, kun tahtoo kaikki kesätopit olla samaa mallia. Pitäis sitten syksymmällä vetästä olkaimeton mekko päälle ja päätin kokeilla, pääseekö raidoista eroon. Eilennä laitoin yhden kerroksen Clarinsin kasvoille ja dekoltelle tarkotettua rusketusainetta ainoastaan niihin vitivalkoisiin kohtiin ja voilá! Ainakaan näin normikäytössä ei huomaa mitään eroa normirusketukseen. Täytyy koittaa laittaa toinen kerros ja vähän tummentaa vielä, ettei näy sitäkään vähää...

Itse yritän kyllä tasoittaa rusketuksen vielä auringolla ennen h-hetkeä, mutta tää on ainakin tällanen väliaikais- ja paniikkiratkaisu. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nostetaanpa tätä keskustelua, kun ainakin oman ihonvärin perusteella on enemmän kuin ajankohtainen :D Ajattelin käydä suihkurusketuksessa häitä varten, kun ne ovat huhtikuussa, jolloin iho on varmaan kalpeimmillaan. Olisin sitten edes vähän eri värinen kuin pukuni. Onko kellään kokemuksia, mikä on hyvä suihkurusketuspaikka Helsingissä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jep!

Kyllä kunnon värit pitää saada pintaan! Itsellä häät elokuussa ja toivon että kerkeän saada ihan suomen auringossa otettua luonnollista väripohjaa ja sitten päälle solariumia tai kaappirusketus tai itseruskettavat voiteet.

KYSYMYS: Saan itseruskettavilla voiteilla ihan hyvän tuloksen eli kannattaako silloin maksaa suihkurusketuksesta? tuleeko siitä jotenkin parempi?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itseruskettavia on paljon erilaisia, osalla saa oikein hyvänkin tuloksen. Kannattaa ottaa joku joka ei anna kerralla ihan kamalasti väriä ja lisäilee sitä useampaan kertaa. Esim Clarinssilla on hyvät ruskettajat, niissä on kelta- ja punapigmenttiä niin sävy on luonnollinen eikä mene keltaiseen niinkuin useissa halvemmissa....

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen todella tuota suihkurusketusta. Olen itse käynyt silloin tällöin ja varsinkin ennen juhlia, jolloin pitää näyttää hyvältä avoimessa juhla-asussa. Suihkurusketuksessa saa useimmiten itse valita värisävyn kolmen eri sävyn kesken, ja itse olen aina ottanut sen keskisävyn. Olen joka kerta käynyt ruskettumassa kolmen sarjoissa, jolloin olen käynyt ensimmäisen kerran n. puolitoista viikkoa ennen juhlapäivää, sitten noin viikkoa ennen ja lopulta pari päivää ennen.

En ole koskaan käynyt koppirusketuksessa (joten siitä ei ole kokemuksia), vaan ihan kosmetologin tekemässä rusketuksessa jossa hän spreijaa itse koko vartaloni. Tällöin ei ainakaan ole sitä pelkoa, että jokin osa vartalosta jäisi ilman väriä. Jos tätä vertaa itseruskettaviin, niin mielestäni ne sopivat paremmin sellaiseen päivittäiseen käyttöön jos halutaan näyttää raikkailta ja päivettyneiltä, mutta itse en ainakaan uskaltaisi suhia sitä esim. selkään tai käsiin jos olen menossa juhliin jossa käytän selästä avointa pukua jne.

Ja vielä tuosta värin tarttumisesta... itselläni se on myös jämähtänyt kynsiin kun en aluksi tajunnut suojata niitä. Jo se auttaa, että lakkaa kynnet ennen rusketukseen menoa. Sen lakan voi sitten heti poistaa eikä kynnet värjäydy. Muistakaa ehdottomasti kuoria ja kosteuttaa ihoa jo esim. viikkoa aikaisemmin eikä vain viimeisenä iltana. Itselläni on atooppinen iho eikä koskaan ole esiintynyt mitään ongelmia, läikkiä tms. Eli mars suihkuruskettumaan vain! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oliko kellään tietoa missä paikassa Kuopiossa voisi saada ruiskurusketuksen?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on kanssa vähän harkinnassa rusketuksen hankkiminen.. olen miettinyt solariumia, mutta muhun tarttuu väri tosi huonosti. sitten mietin itseruskettavia, mutta niin hyvää ainetta ei taida olla olemassa, että saisi nätin ja tasaisen pienen päivityksen. suihkurusketus on kokonaan poissuljettu vaihtoehto, koska mikä tahansa sävy on minun iholleni liian tumma.

ihan tavallinen auringonotto on turhaa ajanhukkaa, ei väri tartu vaan (testattu, n. kuukauden loma espanjassa joista 25 päivänä otin aurinkoa eikä mitään tulosta. lämpötila 29-39 välillä koko loman ajan..)

voipi olla että olen ikuisesti näin kalpea, ehkä joudun tyytymään siihen. toki jos joku osaa suositella mikä tähän auttaisi, niin kaikki vinkit ovat tervetulleita :)

ps. anemiaa ei ole, se on tsekattu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ oon testannut kaikkia mahdollisia itseruskettavia :grin:

ja ainakin mun iholle tulee luonnollisin ja tasaisin Doven päivettävällä voiteella. kasvoille ja decolteelle olen käyttänyt Clarinsin päivettävää bronzeria, se on ihanaa kun ruskettaa kevyesti mutta ei haise pahalle ja tulos on tasainen ja luonnollinen

04290580303.jpg

dove.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
^ oon testannut kaikkia mahdollisia itseruskettavia :grin:

ja ainakin mun iholle tulee luonnollisin ja tasaisin Doven päivettävällä voiteella. kasvoille ja decolteelle olen käyttänyt Clarinsin päivettävää bronzeria, se on ihanaa kun ruskettaa kevyesti mutta ei haise pahalle ja tulos on tasainen ja luonnollinen

04290580303.jpg

dove.jpg

kiitos vinkistä :) nyt tosin on vielä eräs ongelma mun rusketuksen kanssa: urheilu. harrastan thainyrkkeilyä ja siinä tosissaan hikoilee aivan hullun lailla.. ja myös napalävistys on vähän ongelmallinen, kun sen ympärille meinaa jäädä sellainen vaalea rinkula..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Minä taas muutun ihan oranssiksi tuosta Dovesta. Mielestäni paras markettiruskettaja on ollut Nivean versio.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen vaihtelevalla menestyksellä kokeillut kaikenlaisia itseruskettavia. Mihinkään en ole oikein ollut tyytyväinen. Luin tältä palstalta suosituksen Fake Bakesta ja päätin tilata. Aivan loistava! Todella tasainen ja luonnollinen väri. Ei laisinkaan kellertävä ja yhdellä levityksellä tuli todella hyvä väri. Selkeästi ruskettunut mutta ei liian tumma. Taidan tämän jälkeen vielä kokeilla Xen-Tanin, jota saa myös tilaamalla. Pitäisi olla vähintään yhtä hyvä, mutta pikkuisen edullisempi.

Fake_Bake_Original_Self_Tanning_Lotion_170ml.jpgXen_Tan_Dark_Tanning_Lotion_236ml.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ruiskurusketus on ihana! Kävin torstaina, kun häät oli lauantaina. Kuivat kohdat ihosta kannattaa kuoria, muuten jää tummempia laikkuja. Joku pohti, että miten tuo vaikuttaa rakennekynsiin: Ei mitenkään. Suihke jäi kynnen pintaa pölyksi ja sen sai vain pyyhkäistyä pois. Mitään tuollaisia valumaefektejä en kokenut. Lienee tämäkin homma vuosien saatossa muuttunut... Lämpimät suositteluni siis! Kävin itse tuollaisessa käsin suihkutettavassa ruiskurusketuksessa. Useampi väitti, että kaappirusketus ei olisi niin hyvä. Mene ja tiedä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen vaihtelevalla menestyksellä kokeillut kaikenlaisia itseruskettavia. Mihinkään en ole oikein ollut tyytyväinen. Luin tältä palstalta suosituksen Fake Bakesta ja päätin tilata. Aivan loistava! Todella tasainen ja luonnollinen väri. Ei laisinkaan kellertävä ja yhdellä levityksellä tuli todella hyvä väri. Selkeästi ruskettunut mutta ei liian tumma. Taidan tämän jälkeen vielä kokeilla Xen-Tanin, jota saa myös tilaamalla. Pitäisi olla vähintään yhtä hyvä, mutta pikkuisen edullisempi.

Fake_Bake_Original_Self_Tanning_Lotion_170ml.jpgXen_Tan_Dark_Tanning_Lotion_236ml.jpg

Mistä tilasit? Voisin mielenkiinnosta itsekin kokeilla.

Itse olen kesäisin rusketellut noilla suihkeilla itseäni. Tai itseasiassa mies on sen suihkuttamisen ja levittämisen hoitanut. Tekee hyvää ja tasaista jälkeä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä varmaan kokeilen tuota suihkurusketusta. Sen verran tuttavat kehuneet. Olkaimeton puku kun on, niin haluan kyllä käsivarsista, hartioista ja kasvoilta olla jokseenkin tasaisen sävyinen :P

Hitusen ot seuraavaa, mutta kuinka tarkkaan olette maanneet auringossa kesällä, jos häät on vaikka elokuussa? Mun häät on elokuussa ja rusketun todella herkästi rinnan ja hartioiden alueelta. Jos erehdyn yhtenä aurinkoisena päivänä kävelemään vaikka toppi päällä, niin on jo rumaa rusketusraitaa. Miten ratkaista tällainen? Tasoittaako tuo suihkurusketus tarpeeksi vai kuljenko koko kesän poolopaita päällä? :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Minä ainakin ajattelin käyttää koko kesän mahdollisimman paljon olkaimettomia toppeja/mekkoja.

Meikäläinen saa aina niin rumat rusketusrajat ettei tosikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kosmetologin tekemä suihkurusketus Espoon Bella Centerissä onnistui hienosti, otin keskimmäistä sävyä kevyesti suihkutettuna ja olin tyytyväinen :). Ensimäisellä kerralla en ollut kuorinut tai kosteuttanut ihoa ja silloin kyynärpäihin ja rystysiin jäi hieman liikaa väriä. Toisella kerralla kuitenkin näin vähän vaivaa edellisenä päivänä ihon kuorinnan ja kosteutuksen kanssa ja rusketus oli täydellinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, nyt tuli elämäni ensimmäisen kerran käytyä ruiskurusketuksessa. Paikka oli Sirpa Mansner Helsingissä. Ruiskutus tapahtui kampaamon takaseinuksella sijaitsevassa kopissa, jossa tosi mukava nainen ruiskutteli aineen paikalleen. Olin edellisenä päivänä jo kuorinut ihon ja rasvannut sen kunnolla, ja väristä tulikin tosi tasainen. Ruiskuttaja (hih) kertoi, että rusketus kehittyy n. 4-10 tunnissa, ja kun mielestään on tarpeeksi ruskea pitäisi mennä suihkuun ja pestä ylimääräiset värit pois - teinkin näin yhdeksän tunnin kohdalla. Väri oli tosiaan tosi hieno ja ei yhtään oranssi, mutta se kesti tasaisena vain pari kolme päivää. Sen jälkeen alkoi rapista jättäen taakseen laikkuja.

Varmaan kyllä nämä himohelteet vaikutti asiaan eli hikoilinkin väriä pois ja iho oli koko ajan vähän kähmeä. Joka tapauksessa aion käydä ruiskurusketuksessa ennen häitä, varmaankin päivää paria ennen, sillä rusketus oli parhaimmillaan seuraavana ja sitä seuraavana päivänä. Ai niin, ja rusketus tosiaan tarttuu varsinkin märkänä vaatteisiin oikein olan takaa, toivottavasti ei kuitenkaan hääpukuun? Kuulema joillekin morsiammille on näin käynyt?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaveri kävi suihkurusketuksessa ja tulos oli todella luonnollinen ja tasainen. Toisessa käsivarressa vaan huomas pienen laikun jos tarkkaan katsoi. Alkoi kuulemma kuitenkin hyvin nopeesti kulumaan ja kului hyvin laikukkaasti pois.

Itselläni sen verran kuiva iho, että menen mieluummin solariumiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Diora haluutko paljastaa missä liikkeessä olet käynyt ruiskutettavana?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Diora haluutko paljastaa missä liikkeessä olet käynyt ruiskutettavana?

Sorry että vastaus on viivästynyt, en ole liikkunut forumilla vähään aikaan :). Olen käynyt Elegia Day Spassa Fredalla, ja ollut suht tyytyväinen. Nyt en kyllä ole käynyt yli vuoteen. Tosin henkilökunta ei huomannut sanoa ensimmäisellä kerralla tuosta värin tarttumisesta kynsiin, joten siitä iso miinus. Oli nimittäin tosi kiva kävellä monta kuukautta ympäriinsä näyttäen siltä kuin varpaankynnessä olisi sienitulehdus... :skilletgirl:.

Muokattu: , käyttäjä: Diora

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei!

Olen varannut ajan suihkurusketukseen (en tiedä onko kaappirusketus vai käsintehtävä ) kampaamoon jossa on myös kosmetologi päivää ennen h-hetkeä ja nyt aloin epäilemään sitä.

Rusketus perustuu ihon omaan ph arvon reagoimiseen eli mitän värisävyä ei valita, onko kenelläkään kokemusta tästä? En ole aikaisemmin käynyt suihkurusketuksessa.

Nyt mietin, että olisiko kuitenkin varmempaa maata auringossa ja koittaa häivyttää pois selästä, hartioilta ja decolte alueelta rusketusrajoja vai mikä muu olisi neuvona teillä?

Kun luin näitä aiemmpia tekstejä suihkurusketuksista niin aloin epäilemään. Minulla ei ole mahdollisuutta mennä tähän liikkeeseen testaamaan suihkurusketusta ennen häitä vaikka 3 viikkoa aikaisemmin(asumme 600km päässä hääpaikasta). Mietin myös sitä jos menisin täällä asuinseudullani Tampereella suihkurusketukseen vaikka viikkoa ennen häitä, mutta jääkö iholle laikukas lopputulos?

Värjääntyykö hääpuku sitten helposti ruskeaksi kun iho suihkurusketettu? Se ei olisi kivaa :(

Mutta antakaa kommentteja....vielä on aikaa hääpäivään reilu kuukausi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse kävin ruiskurusketuksessa päivää ennen häitä. Itsekään en ollut aiemmin käynyt ja pieni riskihän tuossa tuli otettua. :) Väri levitettiin ruiskuttamalla, itselläni oli päällä vain omat pikkarit. Väljät vaatteet päälle ja jos mahdollista, niin älä laita rintsikoita, ainakaan sangallisia, koska hankaavat väriä pois. Neuvottiin, että ainakin tunnin ajan pitäisi välttää kiristäviä vaatteita, esimerkiksi farkkuja, koska se väri kypsyy tuon tunnin ajan ja kehittyy lopulliseksi 6-8 tunnin kuluessa. Aika ruskeaksi menin ja esimerkiksi kuorinnasta ja kosteutuksesta huolimatta kädet ja sormet oli tosi ruskeat, sormien välit taas vaaleammat. Muuten väri oli suht tasainen ja tasoittelin sitä vielä illalla käymällä suihkussa (suosittelen käymään ennen h-päivää, koska pesee suurimman osan ylimääräisestä väristä pois ja vähentää mekon värjääntymisen riskiä).

Mekkoon minulla ei väriä tarttunut, mutta valkoisten rintsikoiden sisäreunoissa oli vähän väriä, lähti tosin hyvin pesussa sitten pois.

Eli mielestäni kannattaa käydä, saat varmasti helpommalla väriä kuin yrittämällä ruskettaa. Värjäystä edeltävänä iltana kunnon kuorinta ja kosteutus, laita ekstrakosteutus kuiviin kohtiin. Värjäyksen jälkeen käy suihkussa illalla (n. 8 tunnin jälkeen värin laitosta) jolloin väriä saa tasoiteltua (älä kuitenkaan kuori enää värin laiton jälkeen). Ja muista kosteuttaa ihoa, pysyy väri nättinä pidempään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olin jo varannut itselleni ajan erääseen lahtelaiseen paikkaan (hinta olisi ollut 30,-).

MUTTA huomasin että ihoni ruskettuu itsestäänkin tosi hyvin, kun on ollut näitä HELTEITÄ. Muutaman päivän ulkoilu on tehnyt minusta suorastaan eksoottisen ruskean :D!!

Jos säät jatkuu myös elokuussa, niin mitään ruiskutuksia ei tarvita!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kävin kokeilemassa ton suihkurusketuksen, kun ajattelin että kävisin siinä sitten ennen häitä.

Onneks kävin kokeilemassa, kun mulle tuli siitä rusketusaineesta ihottumaa, pientä kutisevaa näppylää erityisesti käsivarsiin koko matkalta. Nyt mietin, että pitäiskö käydä kokeilemassa joku toinen liike jossa käytettäis eri rusketusainetta.. Tetrasykliinikuurin takia ei voi käydä solariumissakaan pariin viikkoon ennen häitä :/

Tai sitten pitää alkaa testaamaan nyt noita itseruskettavia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään