pikkupeikko22

Iltapalaa? (yhdistetty ketjuja)

241 viestiä aiheessa

No niin...ylempänä kyselin, kannattaako iltapainotteisisissa juhlissa tarjota iltapalaa, mikä lie menekki. Sipseihin ja naposteltavaan päädyttiin muun iltaruoan sijaan. Bileet on nyt biletetty, ja meillä meni seuraavasti: ruoka klo 18, alkupalat, pääruoka, kakku ja kahvi ohi n. klo 21. Klo 21.30 juomabuffet booleineen ja bisseineen esille ja pitopalvelu oli valmis lähtemään pois. Laitoimme n. klo 22/22.30 esille sipsejä, toisia raksuja ja suolakeksejä sekä dippiä. Lisäksi tarjolla oli irtokarkkia ja suklaata.Tulos: noita pieniäkin naposteltavia meni tuohon aikaan vain noin 1/4 siitä, mitä olimme varanneet. Kyllähän niitä meni kaupaksikin, mutta nyt meillä on jumalaton määrä ylijäämäsipsejä, suolakeksejä ja karkkia :D

Eipä se mitään, hyvä että ihmiset olivat ruoista kylläisiä... Mutta meillä siis näin, että kun pitkän kaavan mukaan syötiin, niin juuri mitään ei mennyt ilta/yönaposteltavia.

Muokattu: , käyttäjä: IrisU

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

IrisU tosi kiva että tulit kertomaan menekistä, osaa ittekkin varautua :)

Oliko teillä paljon vieraita syömässä vielä iltanaposteltavia? Siis kutsutuista prosentuaalisesti ja lapsia jne vielä tuohon aikaan.. Olisi kiva kuulla myös määriä minkä verran teillä oli kaikkea.. Kiitos vielä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme tarjoa iltapalaa. Hääjuhlamme alkaa vasta kello 18, ruokailu (illallinen alkupaloineen, pääruokineen ja jälkiruokineen) päättynee kello 21 ja juhlapaikalta poistunemme puolen yön jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Varasin meille juuri Sanna Virtasen hodarikärryineen. Hinta kuulosti erittäin hyvältä ja ainakin näin sähköpostitse vaikutti ystävälliseltä ja mukavalta.

Tässä osoite: http://kotisivu.dnainternet.fi/virtasan/index.htm

Häiden jälkeen pitää vielä tulla hehkuttamaan Sannaa: suosittelen hyvin, hyvin lämpimästi!

Vieraat olivat aivan innoissaan hodareista ja Sanna hoiti koko homman ammattitaidolla ja ystävällisyydellä. Varsinkin alkoholipitoisissa juhlissa tulee yllättävän nopeasti mässyfiilis ja meilläkin meni hodareita enemmän kuin osasin kuvitellakaan.

On näin jälkikäteen yksi meidän häiden muistelluin juttu :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
IrisU tosi kiva että tulit kertomaan menekistä, osaa ittekkin varautua :)

Oliko teillä paljon vieraita syömässä vielä iltanaposteltavia? Siis kutsutuista prosentuaalisesti ja lapsia jne vielä tuohon aikaan.. Olisi kiva kuulla myös määriä minkä verran teillä oli kaikkea.. Kiitos vielä!

Hmm, noin 80 vieraasta oli ehkä vielä n. 60-70 % paikalla iltamyöhään (ei lapsia ollenkaan, aikuisia koko sakki). Vaikea nyt ihan tarkkaan sanoa määriä, mutta meillä oli 12 pöytää, olimme ajatelleet, että joka pöydässä olisi kulho sipsejä, kulho toisia raksuja ja kulho kolmansia suolakeksin tapaisia raksuja + dippi.Oli ostettu pari pussia kutakin lajia per pöytä. Illan mittaan väki oli harvennut eikä kannattanut viedä joka pöytään iltapalaa. pistimme kolme isoa (boolimaljan kokoista) kulhoa raksuja tarjoilupöydälle ja kyllä niitä käytiin syömässä, raksuja sai täyttääkin, mutta silti päädyimme kotiin ainakin 20 raksupussin kanssa. Eli ei niitä kyllä muutamaa pussia enempää lopulta mennyt. Ei kannata tähän kuitenkaan perustaa mitään laskelmia, jokainen porukka niin omanlaisensa...

Pahoittelen, kun en enää osaa määriä oikein sanoa :mellow:

Karkkia meillä oli tarjolla niin "vähän", että emme tehneet karkkibuffetia, vaan jaoimme kuhunkin pöytään illalla karkkia karusti isoissa läpinäkyvissä kertislaseissa. Kupilliset kahta erilaista suklaakarkkia, yksi hedelmäkarkkeja ja yksi salmiakkia per pöytä, eli yhteensä neljä kupposta karkkia per pöytä. Näitä olimme varautuneet myös täyttämään illan mittaan, mutta kaikkia jäi paljon syömättä, ja kannoimme kääreellisiä karkkeja sekä koskemattomia mukilllisia irtokarkkeja täyden muovikassillisen verran kotiin.

Eli kun syödään tuhti ruoka iltapainotteisesti, ei kannata niin paljoa varata iltaraksujakaan. Tietty on kiva, jos jotain on.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä ei ehkä tänne kuulu, muttah kertokaatte mielipiteenne..

Meidät vihitään klo 18 ja juhlapaikalle ehditään vasta n. klo 19.00,

niin ehkei kannata oikeaa ruokailua järjestää vaan suoraan kakkuiluun tai jotain pientä purtavaa tarjolle..

Vai mitä olette mieltä??

Kun kuitenkin kyseessä on mökillä tapahtuva juhla...

Jos sitten illalla grillaillaan makkaraa tai tehdään tortilloja .. :rolleyes:

Mutta, entäpä jos tulee se pysähtynyt hetki

ja ei mitään tapahdu kaikki vaivaantuu kun ei olekaan ruokailua.. :unsure:

niin kuin ovat aina tottuneet... :rolleyes::unsure::unsure:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En tunne teidän vieraita mutta musta ois ihanaa ku häät ois mökillä ja grillattais kaikkea hyvää, yms :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä viel vähä auki iltapala, muutenkinkun meillä ei ole perus hääruokailua, kavereille pidetään pippalot, mutta mietitty et jos sit sämpylöitä,juusto/leikkele sit niitä salaatteja,karjalanpiirakoita ym mitä jääny päivästä..ja sit ajattelin et olisko ihan hölmöö laittaa coktailhedelmäsekotusta elikkä siis tehä hedelmäsalaatin

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee pihalle grilli, jossa paistetaan makkaraa ja sit lisäks on salaattia

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon tässä pohtinu jos laittais perussalaattia, coktail-piirakoita, patonkia, ja kaupasta pakastealtaasta pizzaa, jonka päälle laitetaan vähän lisää lisukkeita ja maustetta, niin siitä tulee tuhdimpi. Tällaisia pizzoja oon ainakin kerran syöny ja ne oli todella hyviä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaipailisin pitopalvelulta tilattujen iltapalojen hintatietoa! Pitopalvelu ilmoitti että iltapaljon hinnat liikkuvat 7-10 €:n välillä ja mahdollisuuksia on monia (pizzaa, piirakkaa, kiusausta, salaattia). Mitäköhän nuo edullisimmat ja mitä kalleimmat mahtavat olla?

Itse mietimme kahta salaattia (esim. pasta ja viher) sekä patonkia levitteineen. Toisaalta JOS ruualta jääkin paljon salaattia, on iltapalapöytä aika hassu. Hoidamme tarjoilun itse eli pitopalvelu kyllä pääsee ajoissa lähtemään ja ruokailu paperiastioilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän pitopalvelun täti sanoi, että hygieniasäännöt kieltää niitä tarjoilemasta uudelleen (esim. yöruokana) kertaalleen esillä ollutta ruokaa, kuten just salaatteja. Eli varmaan tilataan uudet salaatit sitte illaksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me aateltiin, ettei laiteta ollenkaan iltapalaa. Asia oli kyllä mielessä, koska ystävien häissä oli pizzaa yms. pientä pasteijaa tarjolla. Kiva idea, mutta iltapalaa ei tainnut kovinkaan paljoa ihmiset syödä.

Mutta siis, koska meillä ruokailu alkaa n. klo 17 ja kahvit/kakut on n. klo 20, niin en usko, että kellään on kova nälkä ihan heti. Tosin omaan salakapakkaan tulee sitten pikku snäksejä ja karkkia tarjolle juomien kera.. :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onkos jollain ollu iltapalana ranskalaistyyppisesti juustoja? kun tuli mieleen, että valikoima erilaisia juustoja ja keksejä vois olla tosi kiva tarjottava -ja olis helppo laittaa esille ilman pitopalvelun apua ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä häät alkoivat klo 14, syömään päästiin klo 16 ja kakkukahvit olivat siinä 19 jälkeen. "Pääjuhlat" päättyivät 23 tietämillä, eikä itselläni ainakaan tuohon mennessä ollut minkäänlaista nälkää, vaikka aika vähän pääruokaa olin syönytkin. Ja jos iltapalaa olisi mielitty koko porukalle tarjota, olisi se pitänyt kattaa jo heti 21:n jälkeen. Eihän siinä koko iltana olisi sitten muuta kerennytkään kuin syömään :rolleyes: Tarjolla oli heti pääruoan jälkeen myös karkkia ja pähkinöitä.

Jatkopaikkaan (pienemmällä porukalla sinne) oli varattu pizzaa, salaattia ja karjalanpiirakoita ja neljään mennessä kaikki ruoat olivat tehneet kauppansa :) Eli ei tuolloin 24:nkään aikaan vielä mitään suunnatonta ryntäystä tapahtunut ruoan kimppuun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkiminen on jo klo 14, siitä mennään suoraan sitten juhlimaan lähistölle. Juhlat kestää niin myöhään kun juhlijoita riittää, joten iltapala on tarpeen.

Ajattelin tehdä itse pizzaa (pellillisiä, useampaa laatua) ja ehkä nakkipiiloja sekä feta-paprikapasteijoita.

Tosi simppeleitä tehdä eikä aikaa kulu tuhottomasti. Ja varmana kelpaa meidän vieraille :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee mustaamakkaraa ja pizzaa näillä näkymin.

Ekan sivun hodarikärry kuulosti kanssa maukkaalta idealta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli siis vihkiminen klo 16 ja illalla muistaakseni ;) noin klo 11 tarjoiltiin iltapalaa. Iltapalana oli savukala-riisisalaatti ja pasta-broilerisalaatti sekä patonkia. Hyvin teki salaatit kauppansa ja kun innokkaimmat juhlivat aamu kuuteen, tuli iltapala tarpeeseen. Pitopalvelu oli ilmoittanut että hinta on 6€/hlö mutta jostain syystä laskuttivat vain 4€/hlö. Saa nähdä tuleeko vielä lisälaskua. Nostimme tosiaan tarjoiltavat itse esille, eli pitopalvelu pääsi lähtemään kahvin jälkeen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee ehdottomasti iltapalaa, olen ainakin itse sitä tyyppiä, että "aina nälkä ja koko ajan jano....." :D

Ollaan ajateltu morsiamen herkkuruokaa eli tortilloja illaksi. Pääruokana meillä on melko perusmenu, kalaa ja lihaa ja salaatteja ym. hyvää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä syödään ensin alkupalat bufeesta , tämän jälkeen tulee uusi kattaus pääruualle sekä lopuksi hääkakkukahvit.

Tarjoamme iltapalaksi sitten vain sellaisia piiraita , uskon kyllä niiden riittävän iltapalaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä vihkiminen on klo 16. Pitopalvelu arvioi ruokailun ja kahvituksen olevan ohi klo 20. Juhlat kestävät klo 01 asti. Pitopalvelusta olisi saanut iltapalaksi kiusausta hintaan 6,90€/hlö.

Päädyttiin kuitenkin karjalanpiirakoihin ja levitteisiin, koska en usko, että ihmiset vielä klo 22-23 aikoihin ovat kovin nälissään ja toisaalta iltapala klo 24 tuntuu vähän turhalta, koska tila pitää olla siitä tunnin päästä tyhjä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Useinhan pitopalvelu lähtee pois jo ennen iltapalaa, tai nostettuaan sen esille, niin miten olette sitten sopineet yleensä siivouksesta? Vai voisko iltapalaksi tuoda itse jotain suolaista (esim. piirakoita jo valmiissa alumiinivuoissa) ja laittaa ne tarjolle ja sitten vaan lajitella kamat roskiin...??

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tehdään iltapala itse. Vierastan näitä cocktail-piirakoita kun niitä on joka paikassa (juhlissa, kotona monesti iltaisin jne.), ja illaksi tahtoisin myös jotain "ruokaisaa" syötävää. Meillä ruokailu n. klo 16 alkaen, ja juhlapaikassa saa juhlia niin pitkään kuin huvittaa. Iltapalalle todennäköisesti jotain hyvää salaattia (ei jämäsalaatteja pääruoalta), lasagne, tortilloja. Lasagne tehdään alusta asti itse, sulhon bravuuri. Tortillat täytetään valmiiksi, niihin kana-tuorejuustotäyte. Tuota lasagnen syötävyyttä mietin, että saavatkohan ihmiset sillä sotkettua itsensä kun siinä on kuitenkin sitä kastiketta...? Jos lasagne jää pois, tehdään tilalle pieniä pitsoja. Hodarikärryn haluaisin, mutta siinä kohtaa ajateltiin säästää..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Vai voisko iltapalaksi tuoda itse jotain suolaista (esim. piirakoita jo valmiissa alumiinivuoissa) ja laittaa ne tarjolle ja sitten vaan lajitella kamat roskiin...??

Me hankitaan ja laitetaan siis ne karjalanpiirakat itse tarjolle. Ajattelin niitä pakasteessa olevia piirakoita niin, että ne paistetaan valmiiksi jo hääpäivän aamuna. Juhlapaikalla vaan lämmitetään ne mikrossa ja nostetaan tarjottavaksi. Piirakat syödään kertakäyttöastioista, koska pitopalvelu astioineen on jo lähtenyt pois.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ ja ^^, siis mun viesti oli vähän epätarkka, eli tarkoitin juuri itse leivottuja piiraita, en (karjalan)piirakoita. Mutta jos homma toimii niin, että omat saa viedä, niin hyvä! Ja kiitos vastauksista! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään