Guest Schwan

Mitä teillä on kahvi-avecina??

137 viestiä aiheessa

Likööri ja konjakki. Lähinnä naisia (ja muitakin ei-konjakinystäviä ::) ) ajatellen Baileysiä ja isäni saa sitten valita konjakin. Mies ei konjakista niin välitä/tiedä, mutta luotan sitten isäni valintaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli konjakki ja vaihtoehtona mesimarja-vadelma likööri. Hyvin tekivät kauppansa ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Virosta löytyi Amarettoa (eri nimellä) parilla eurolla pullo, maku oli ihan originaalia vastaava. En nyt muista sitä nimeä, mutta suurinpiirtein samannäköinen pullo kuin alkuperäisessäkin. Keväällä pitäis lähteä hakemaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän hääruokailuun sulhanen päätti että tilataan kalliimmalla ruokaa- ja jätetään avec väliin . eli vieraat joutuvat maksamaan itse aveccinsa, jos sellaisen haluaa. itse olisin halunnut tarjoilla avecin, mutta koska meillä on budjetti/hlö niin päädyimme että on tosiaan mukavampaa tarjota hieman nylkellisempi ruokailu. ne ketkä valittaa voivat sitten ajatella että mikäli olisi tarjoiltu avec, niin luultavasti he olisivat tippuneet vieraslistalta pois budjetin takia ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^raaka peli  ;D

Me mietittiin vieraitamme ja tultiin siihen tulokseen, että lähtökohtaisesti ei oteta avecia (appiukkoa lukuunottamatta ei taida muille maistua lainkaan). Raflassa kun ollaan, niin kakkukahvi+avec on tarjouksessa 11 egee per lätty ja ilman avecia 6,50 egee, niin johan tuolla erotuksella maksaa appiukolle vaikka useammankin avecin  ;D Jos meillä olis perinteisemmät juhlat, niin avecina olis sulhon toiveesta Bailey's ja mä voisin haluta karpalolikööriä, nam muutenkin  :-*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

   :-X

Konjakki VSOP -

Lapponia Tyrni

   :-X

Samoilla linjoilla siis kuin miss S. Konjakki itsestäänselvyys, mutta liköörin valintaan vaikuttivat allergiat.. Ja konjakkia ei ole vielä tarkemmin päätetty. Katsotaan sitten ensi vuonna ;-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä konjakki ja kermalikööri! Toisaalta olis kiva ottaa kolmanneksi joku marjalikööri kuten lakka tai mustikka tms. Voihan aveceja olla kolmekin...?  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mistä laskette kuka juo konjakkia ja kuka likööriä? Yleisesti niin, että naiset likööriä ja miehet konjamiinia? Samoin olen pähkäillyt kuinka paljon punkkua, valkkaria ja olutta.

Mitä tuumaatte, olisko tyhmää ilmoittautuessa kysyä juomamieltymyksistä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli vaan kaikille Vana Tallinnaa (paitsi, jos joku pyysi jotain muuta likööriä, niin saivat booliaineksia, eli metsämansikkalikööriä - näitä "nirsoja" ;D tais olla vaan kaks tai kolme sadasta kolmestakymmenestä). Hyvin tuntu maistuvan ;)

Yleisestihän kait naiset ottaa useammin likööriä kuin konjakkia - poikkeuksiakin tietysti on. Mä laskisin suhteen ehkä 1/3 vieraista ottaa likööriä, 2/3 konjakkia. Ja kun laskee koko vierasmäärälle, niin jää vähän varaa, kun kaikki ei kuitenkaan ota.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä suunnitelmissa espanjalainen 43 likööri mikä on aika vahvaa mutta sopivan makeaa (appelsiinilikööriä siis) ja kävis varmaan molempien konjakin ja liköörin sijasta. Ollaan monta kertaa sitä Espanjassa aina juotu ja on mummin (joka ei pääse häihin) lempparijuoma ;D niin olis ns. hengessä mukana...

Saikohan sitä vaan Alkosta?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee varmaan perinteinen konjakki + bailey´s.

Määrän laskemisesta sen verran, että laskekaa reilusti. Yksissä häissä, joissa oli vieraana, loppui Bailey´s kesken nenäni edestä. Mikä pettymys! Kun muistelen noita häitä, niin ensimmäisenä tulee mieleen, kuinka olin ehtinyt valmistautua Bailey'siin ja jouduinkin tyytymään konjakkiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä suunnitelmissa espanjalainen 43 likööri mikä on aika vahvaa mutta sopivan makeaa (appelsiinilikööriä siis) ja kävis varmaan molempien konjakin ja liköörin sijasta?

Licor 43 eli Cuarenta y Tres:tä saa Alkosta. Aika tujua tavaraa, voimakkaan yrttistä tuon sitruksisuuden lisäksi :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meil on jotain konjakkia (en muista nimee, Tallinnasta ostettu. kuitenkin vsop:ta) sekä Dooleys:a.. :P

ja konjakkia on 1,5 litraa ja dooleysta 2 litraa.. Ja jos ei joku noista maistu, niin löytyy kyllä metsämansikka ja tavallista toffeelikööriäkin. :) (tarkoitettu paukkuja tms. varten)

Muokattu: , käyttäjä: myy79

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Licor 43 eli Cuarenta y Tres:tä saa Alkosta. Aika tujua tavaraa, voimakkaan yrttistä tuon sitruksisuuden lisäksi :)

Meillekin tätä, tai tervasnapsia. Molemmat niin herrrkullisia, ettei osaa päättää! Ja yhden tähden jaloviinaa niille, jotka semmoista p***aa juovat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Konjakkia ja Vana Tallin kermalikööriä. Mietinnässä, että pitäisikö hommata vielä varmuuden vuoksi pari pulloa esim. lakkalikööriä, jos kermalikööri tai konjakki ei oo kaikkien mieleen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli konjakkia ja vadelmalikööriä.

Mun mielestä ei tarvii olla, ku 2 eri vaihtoehtoa; jollei kumpakaan kelpaa niin saa olla ilman. Sama pätee booliin ym, mun mielestä 1 booli piisaa, kaikkia ei kuitenkaan voi miellyttää... :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ravintolahäissämme tarjottiin likööriä ja konjakkia, eli Amaretto Di Saronnoa ja Polignacia (V.S.).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on konjakkia ja Baileys:tä

Meille tulee varmaankin sama :P Mä en henk koht välitä kummastakaan, mutta uskoisin, että vieraille maistuu jompikumpi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee konjakkia ja paikallisen viinitilan vadelmalikööriä :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie oon ehkä vähän tyhymä... ;) Mut miten tää tarjoillaan? Siis ottaako ihmiset ite kahvipöydästä vai kuin? Siis kun on noutopöytähäistä kyse. :) Ei kovin ajakohtaista vielä kun yli vuosi häihin mut saapihan näitä miettiä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee olemaan konjakkia ja lakkalikööriä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään