nassukka

Pioni hääkimpussa (kuvia)

164 viestiä aiheessa

Siis miten tää asia nyt oikein on? Kun kävin monessa kukkakaupassa kyselemässä, ja kaikkialla vastauksena sama ehdoton EI! Meillä siis häät heinäkuun viimeisenä päivänä. Olen pioneista haaveillut, ne on niin ihanan värisiä ja kauniin vanhanaikaisen näköisiä, sopis niin kivasti mun pukuun.

Missä mamski sulle luvattiin pioneja? Entä te muut, joille loppukesäksikin on luvattu pioneja...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle luvattiin Kemissä kukkakaupassa. Ja myyjä sano et joo-o, onnistuu. Viimeistään elokuun 10. pitää ilmoittaa et se kerkee ne tilata ulkomailta. Hintaa on n. 5 euroa kpl, riippuen tietenkin saatavuudesta. En jotenkin voi ymmärtää tätä hommaa, että miten toiset ei saa ja miten mää muka saan...?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No onpa kummaa tosiaan... Täytynee mennä sinne kauppaan kysymään uudestaan, "yksi mun kaveri saa pioneja elokuun häihinsä, niin miksen minäkin?"

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät 30.7. ja samoin sanottiin, että pioneista on turha haaveilla. Päädyttiin Liljaan ja olen kyllä ihan tyytyväinen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äidilleni oli sanottu eilen yhdessä tamperelaisessa kukkakaupassa, että kotimaisia pioneja saisi heinäkuun lopussa. Minulle taas on kaikkialla sanottu ettei mitään pioneja siihen aikaan saisi... ja täällä on ihmisille sanottu vaikka mitä.

Ketähän uskoa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kyselin pionin saatavuudesta ja totesin, että saan varmaan unohtaa pionikimpun kun häät on maaliskuussa, niin floristi sanoi, että kyllä pionia silloinkin saa, mutta joutuu maksamaan enemmän! :o Mikä ihanuus se olisikaan maaliskuussa pionikimppu, sitten luopuisin hääkimpputaulu haaveestani ja laittaisin rahat pioneihin. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No niin, tänään marssin kukkakauppaan kuvan kanssa (pioneja ja kermanvalkoisia ruusuja) - eikä mitään ongelmaa! Se myyjä sanoi, että ne tilataan Hollannista (vai mistäs se nyt olikaan...) niin ei mitään väliä ajankohdalla, niitä saa koko kesän. Aiemmin samassa kaupassa nuori myyjätyttö oli sanonut, että ei saa (ilmeisesti ei tiennyt, mistä puhui).

Eli nyt saan sen pionikimpun. Vieheet tulee kuitenkin ruusuista, myyjä oli sitä mieltä, ettei pionit välttämättä kestä nuupahtamatta koko päivää vieheenä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin haluan häihini ehdottomasti pioneja. Ainakaan vielä pionit eivät kuki, joten luulen että heinäkuun puolivälissä ne kukkivat Suomessa. Pionikimpun tilaan kyllä kukkakaupasta, mutta pöytäkukat omasta penkistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika ristiriitaista tietoa on kyllä tullut pionien osalta eri kukkakaupoista. Kirjoitin jo aiemmin, että olisin halunnut pioneja, mutta elokuussa niitä ei floristin mukaan saa. Ihmeellistä jos muille on luvattu pioneja lähes ympäri vuoden.

Oma kukkakauppiaanikin puhui, että pionit olisi joka tapauksessa tilattu Hollannista, mutta sielläkin niiden sesonki on heinäkuun alkuun asti.

Käsittääkseni Suomessa pionit kukkivat myöhemmin, joten joillain onnekkailla on sitten mahdollista saada suomalaisia pioneja omaan kimppuunsa vielä heinäkuullakin. No ei voi mitään, onneksi löysin toisen kivan kimppumallin... vaikka ei kyllä vedä vertoja pioneille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Äidin pihalla pionit kukkivat joka vuosi heinäkuun puolivälin jälkeen viikoilla 29 ja 30. Tämä tiedetään siksi, että kukkiminen jää aina näkemättä samoille viikoille osuvan perinteisen lomaviikon takia. ;D

Itse ottaisin ehdottomasti pionikimpun, jos olisin menossa heinäkuussa naimisiin. Mutta syyskuussa täytyy tyytyä ruusuihin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ARGH!

Aika VÄHÄN ärsyttävää tämä pionien vaihteleva saatavuus. Minun floristi sanoi, ettei vielä ainakaan ole miltään toimittajaltaan onnistunut niitä saamaan. Pee aa äs koo aa, sanon mä! Sanoin kyllä sille, että kun tiedän että muutkin saa ja se ymmärsi kyllä. Lupasin vähän selvitellä sille niitä toimittajia tms. joten nyt kysynkin:

Te jotka saatte pionikimpun heinäkuun lopussa tai elokuussa, voitteko vaikka laittaa kukkakauppanne yhteystiedot mulle privana tms, jolloin floristini voi ottaa niihin yhteyttä ja kysyä heidän toimittajaansa tms? Please!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin tilaamassa oman ihanan pionikimppuni noista ihan vaaleanpunaisista pioneista. Niitä tulee varmaan neljä isoksi auennutta jotka muodostavat pallon. pallon alle tulee vaaleenpunasia koristelehtiä, joita jotkut sanovat luurankolehdiksi, toiset organza-lehdiksi, en sit tiedä mitä ne oikeasti on...sit niiden lehtien alle tulee jotain vihreitä pieniä lehtiä joiden nimeä en muista. Pionien omat varret roikkuvat suorina ja pitkinä ja kimpun päällä on vähän valkoisia helmiä hopeisessa rautalangassa. IHANA!! Laittasin kyllä kuvia jos ois...Sulholle tulee yhdestä pionista viehe.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Saako pioneita siis helmikuussa mistään ja millään hinnalla??  :-/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun häihin nyt on vielä aikaa mutta onko tietoo saako pionia toukokuun alussa? Tai näyttää riippuvan vähän keltä kysyy vai?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pioneja saa melko varmasti toukokuun alussa. Se varmaan on jo silloin kukassa etelässä. Sen sijaan helmikuussa pionit saa kukkaan vain joissain keinotekoisissa olosuhteissa. En tiedä viljelläänkö pioneja kasvihuoneissa, mutta edullisesti sitä ei ainakaan talvella saa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon aina rakastanut pioneja, etenkin vaaleanpunaisia, ne tuoksuukin niin hyviltä. Nää kimput täällä on IHANIA. Jo muutamasta kukasta saa ilmeisesti tosi näyttävän kimpun. Ja mehän säästettäis tosi paljon, jos sulho kävis hääpäivän aamuna vaan ryöväämässä niitten äidin pionipuskan... saisinkohan mä sen innostumaan...? ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä yksi morsian lisää, jolle tulee pionikimppu sekä pioneja koristeeksi. Häät ovat 22.7.06.

Tällä hetkellä saan pionini, kaikki 200 kpl, 95% varmuudella Hollannista.

En myöskään ymmärrä tätä ei saa- kyllä saa juttua. Tämä floristi jolta saan pioneja oli ensimmäinen keneltä kysyin. Hän kertoi ettei pitäisi tuottaa ongelmaa, kimppuuni saan ainakin varmasti tarvitsemani määrään.

Talvella ajattelin kuitenkin vielä kysellä muilta liikkeiltä. Kävin toisessa kukkakaupassa. Myyjä oli alkuunsa avulias ja näytteli kuvia tehdyistä kimpuista, sitten kysyin saavatko he pioneja kyseiseen aikaan vuodesta? Myyjä vihastui ja tokaisi, että ei Hollannista toimitetaan vain huhtikuusta-kesäkuuhun. Totesin myyjälle hänen käytöksestään tyrmistyneenä, että minulle on jo toisesta paikkaa luvatta kukat. Tähän hän vain totesi, että mistäköhän sellainen ihmeliike mahtaa löytyä, mikä meinaa taikoa poineja heinäkuun puolivälissä?!  :o

Tämän jälkeen siis varmistin asian vielä omalta floristiltani. Hän soittele varta vasten Hollantiin ja varmisti asian.

Kyse siis varmaan on vain kontaktien puutteesta tai viitseliäisyyden puutteesta...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Epäilen kontaktien puutetta tai siis sitä ettei se kukkakauppa itse tuo kukkia Hollannista vaan ostaa suomalaisen tukkuliikkeen kautta, kuten varmaan suurin osa Suomen kukkakaupoista. Näin ollen nämä kukkakaupat ovat tukkuliikkeen antaman tiedon varassa ja myöskin tukkuliikkeen viitseliäisyyden varassa.. Kukkien tuominen Hollannista ei ole mikään helppo nakki.. Kukat kaupataan siellä jossain ihme huutokaupoissa ja näin ollen hinta voi määräytyä viime hetkillä ja myöskin rahdit yms. järjestelyt voivat olla kukkakauppiaalle hankalia ja ensisijaisesti tosi kalliita, koska määrät olisivat aikasta pienet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kanssa olen hiukan haaveillut pioneja hääkimppuuni. Mutta meilläkään häät eivät ole kesällä, vaan 30.9., eli syksyllä siis. Pioneja ei taida tähän aikaan enää kovin yleisesti saada? Osaisikohan joku vihjaista Turun (tai Tampereen) seudulta kukkakauppaa, jonka kautta pioneja voisi syksylläkin saada? Tarpeen vaatiessa lähden kyllä kiertelemään kauppoja ja kyselen asiasta, mutta olisi kiva tietää, jos löytyisi sellainen liike, jonka kautta pioneja saisi melkolailla varmasti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pionit... ah. Pioni on ollut mun lempikukka viimiset 6 vuotta ja mulla oli kovat haaveet, että teetän pioneista itelleni kimpun ja sitten sellaisesta "nyrkissä olevasta'" nupusta vieheen sulhaselle. Meillä on häät 5.8.06 ja toisessa kukkakaupassa sanottiin, että saattaIS saada pioneja vielä sillon, mutta ne ei välttämättä ole niin "monikerroksellisia" kuten alkukesän suomalaiset pionit. Toinen kukkakauppa ei uskaltanut luvata lainkaan pioneja. ÄH. Onko kellään TODISTEITA siitä, että pioneja olisi saanut elokuussa? Siis ei pelkkiä lupauksia vaan toteutuneita kimppuja? Mä tuossa jo jonkun aikaa puolitosissani mietin häiden aikaistamista, jotta saisin pioneja, mutta sittemmin tulin järkiini. Ne on vaan silti niin kauniita. Tila-ohjelmassa tuli esittely silkkikukkasista ja mietin sitten, että ne kyllä näyttää niin aidoilta, että MELKEIN vois harkita, jos yhdistäiskin silkkipioneja aitoihin muihin kukkasiin kimpussa. Mutta ehkä se on kuitenkin naurettavaa... vai onko? No, täytyy nyt katsoa, jos löytäis jonkun muun pionin veroisen kukan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle luvattiin 29.7., että vielä saa pioneja eikä tuota edes ongelmaa.

Tai sitten jos ei onnistu, niin sulhon suku saa tuoda Hollannista tullessansa kimpun pioneja. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään