Guest nr

Helsingin kukkakaupat

216 viestiä aiheessa

Nostellaanpas.

Mitä maksoitte kukistanne ja koristeluistanne em. kukkakaupoissa? Sattuuko teillä olemaan peräti kuvia kimpuistanne? Erityisesti kiinnostaa Fredan TK, Clarkia ja Vartioharjun Zamia.

Tuliko teille pöytiin kukkia tai muuta koristelua? Miten hoiditte tilan koristelun?

Sain juuri hinta-arviota eräältä kukkakauppiaalta hääkukista. Kimput arviolta 100-250 e, vieheet 10-15e. Kalliilta tuntuu. Näissä hinnoissako kukat stadissa oikeasti ovat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Syväsen Kukan sivuilla olevan viitteellisen hinnaston mukaan kimppujen hinnat on 85eurosta ylöspäin.

Hinta riippuu paljolti liikkeen "trendikkyydestä", sijainnista yms.

Onko kellään tietoa Itä-Pasilan lähistöllä sijaitsevista paikoista? Living Roomia harkitsen, tietääkö kukaan suurinpiirteistä hintatasoa heillä? Itä-Pasila siksi että asumme siellä, eikä pe-aamuna ennen vihkimistä ole hirveästi aikaa, kun hiukset ja naamakin laitettava kuntoon. ;)

Yks vaihtoehto on nakittaa kaaso hakemaan kimppu. Tai sitten sulho, hänellähän ei varmaan muuta olekkaan kuin aikaa. =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kimpun tekee TK:n Johanna, aivan ihana asiantunteva, innostunut ja idearikas ihminen, joka todella paneutuu tyohonsa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

kreeta: ERITTÄIN hyvä valinta! Voin suositella TK:n Johannaa todella lämpimästi!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me valitsimme Clarkian. Kävimme paikanpäällä suunnittelemassa kimppua ja pöytäkoristeita. Tuntuivat luotettavilta ja asiantuntevilta  :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt häideni jälkeen voin todella lämpimästi suositella TK-kukkaa Fredalla, aivan ihana palvelu ja upeat kukat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli kukat Lauttasaaressa sijaitsevasta Kukkakauppa Steniuksesta viime kesän häihimme. Olimme enemmän kuin tyytyväisiä. Kimpun lisäksi tilasimme pöytiin kukka-asetelmat + vieheitä. Vein kauppaan kuvan haluamastani kimpusta ja lopputulos oli jopa kivempi kuin kuvan kimppu. Pöytäkukissa annettiin aika vapaat kädet floristille, valittiin vain kukkalajit. Eli näillä kokemuksilla voin suositella lämpimästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hankin kimppuni ja yhdeksän viehettä Laurentista Solnantieltä Munkkiniemestä, etenkin kimppu oli todella kaunis, raikas ja hieman poikkeuksellinen väriltään (pelkästään vihreitä kukkia) ja kesti hyvin koko hektisen päivän. Hintakin oli kohtuullinen; 150 euroa koko paketti.

Kimppu oli valmiina jo edellisenä päivänä, jotta sain vielä hyväksyä sen ja kokeilla miltä tuntuu kädessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun ihanat kimppuni olivat Living Roomista Yrjönkadulta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Töölöntorin kukkakauppaa!

Palvelu oli hyvää ja asiantuntevaa. Asukokonaisuudesta oltiin kiinnostuneita ja sävyjen sopivuudesta toisiinsa. Lopputulos oli upea ja paljon kehuja tuli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suosittelen Clarkiaa! Tekivät aivan ihanan kimpun ja upeat koristelut. Lisäksi hoitivat kaikki kuljetukset paikasta toiseen jne. todella ripeästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Clarkiasta tulevat myös meidän kukkamme. Suunnittelupalaveri pidetty ja kukat tilattu. Tähän mennessä olemme enemmän kuin tyytyväisiä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Living Roomia voin nyt häitten jälkeen suositella minäkin.Paljon saivat ideoita vaikka pukuni,joka oli väriltään sinivioletti ja malliltaan keskiaikainen,olikin haastava

Kimput olivat kestäviä ja tosi nättejä,eikä hintakaan ollut paha,hieman valuvasta kimpusta,heittokimpusta ja kolmesta vieheestä 118e.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Clarkiaa voin nyt suositella kun koko homma on vihdoin ohi!!  Hankimme morsiuskimpun, vieheet, kolme morsiusneitojen kimppua ja pöytäkukat sieltä.  

Kaikki oli todella kauniita, hinta jos ei halpa niin ei taivaita hipovakaan.  Markku teki juuri sellaisen kimpun kuin olin halunnnutkin, vaikka en edes päässyt häntä kasvokkain tapaamaan!  Laitoin hänelle sähköpostitse puvustani kuvan sekä muutamia toiveita ja tyylivinkkejä.  Kakki kukat olivat tosi kauniita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle jäi vähän outo maku tosta TK JOhannasta, jota täällä on kehuttu. Poikkesin käymään siellä, ja liike oli juuri muuttamassa Erikinkadulle. Ideoita tuntui löytyvän, ja sovimme tapaamisen uusiin tiloihin ja sitä varten floristi hankkisi vähän näytteitä näistä ehdottamistaan heinistä ja rönsyistä. Mukava ihminen, kertoili tyttärestäänkin siinä samalla, kun mulla oli tyttö mukana.

Tapaaminen seuraavalla viikolla: ei mitään näytteitä, mitään ei oltu kirjattu ylös edellisestä käynnistä ja multa kysyttiin jopa, että minkäsvärisen kimpun siis halusinkaan... Oudointa ehkä kuitenkin oli se, kun hän ihasteli mun tyttöäni ja sanoi, että hänellä kun ei vielä itsellään ole lapsia  ???

Vaihdoin Lauttasaaren Steniukseen, jossa muuten samalle setille kukkia tuli hintaa 100e vähemmän (arvio)!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kaikki kukat tilattiin kukkakauppa Andantesta, joka on Fredrikinkadulla. Kaikki kukat olivat tismalleen toiveiden mukaisia ja kauniita. Hinta oli sijaintiin nähden edullinen. Henkilökunta on mukavaa ja floristit taitavia. Olen ostanut sieltä kukkia muulloinkin ja aina ollut tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääkimppu ja eräs suurehko asetelma tulivat Eerikin kukasta: voin suositella sitä paikkaa! Asiakaspalveluasenne oli kohdallaan, toiveita kuunneltiin korvat höröllään. Työt olivat onnistuneita... ja hinnan edullisuus yllätti kukkia hakeneen sulhasen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt voin suositella Lauttasaaren Steniusta. Omistaja on nuori nainen, erittäin ystävällinen; sain loistavaa palvelua. Hän oli myös tehnyt sellaisen kauniin kansion, johon oli kerätty kuvia erilaisista kimpuista inspiratioksi. Noiden kuvien pohjalta kimppunikin suunniteltiin. Hänellä oli mielestäni hyviä ehdotuksia ja silmää kauniisiin ratkaisuihin. Olisi ollut myös valmis tilaamaan esim. joitain ruusuja häitä edeltävillä viikoilla, jos olisin vielä halunnut varmistua sävyeroista.

Kukkaset maksoivat yhteensä 167 euroa ja tuohon sisältyi oma kimppuni (jonka osuus oli 66e; tehty kahvaan ja joukossa pari orkideaa joita pidetty "kalliina" kukkasina), 5 viehettä, moriustytön seppele, buffet- ja lahjapöydän kimput sekä 8 pitkää isoa ruusua ruokapöytiin.

kukka.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kymmenen pistettä Clarkialle ja Markulle! Saimme aivan upeat kukat heiltä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulle jäi paha maku TK:sta, koska en ikinä kimppuani sieltä saanutkaan vaikka morsiussidonnasta oli sovittu hyvissä ajoin. Yritin monesti häitä edeltävällä viikolla ottaa yhteyttä kyseiseen putiikkiin ja Johannaan, mutta ei vastausta. Häitä edeltävänä päivänä joku Johannan kollega toisesta kukkakaupasta soitti ja sanoi, että hän tekee mun kimpun, ja että Johanna oli itse matkoilla ja unohtanut koko morsiussidonnan. Great. Ellei kimpunsitojaa olisi ilmaantunut, olisin hätätapauksessa pyytänyt Eerikin kukkaa sitomaan kimppuni, kuten olisi varmaan alun perin pitänytkin tehdä. Heidän palveluunsa olen aina ollut hyvin tyytyväinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Otimme Eerikin kukasta kimppuni sekä vieheet ja heittokimpun, ja täytyy sanoa että olimme todella tyytyväisiä. Hinta-laatu-suhde oli hyvä, ja kimppuni oli todella kaunis. Ei ollut yhtäkään nuupahtanutta kukkaa joukossa. Suosittelen Eerikin kukkaa (Eerikinkadun alussa) kaikille helsinkiläisille morsiamille!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, onko kellään viime ajoilta kokemusta Clarkiasta? Sitä on täällä aikaisemmin paljon kehuttu, mutta mun kokemus kimppuneuvottelusta oli vähän pettymys....Mutta ehkä floristi silti saa aikaan upean kimpun, vaikka suunnittelu oli jotenkin tuskastuttavan ideatonta ja hermostuneen tuntuista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hei, onko kellään viime ajoilta kokemusta Clarkiasta? Sitä on täällä aikaisemmin paljon kehuttu, mutta mun kokemus kimppuneuvottelusta oli vähän pettymys....Mutta ehkä floristi silti saa aikaan upean kimpun, vaikka suunnittelu oli jotenkin tuskastuttavan ideatonta ja hermostuneen tuntuista.

Meille tuli kukat Clarkiasta ja olivat aivan upeat!

Kimpusta näytin mallikuvan minkätyylisen haluaisin ja Markku oli tehnyt vielä hienomman. Buffetpöydän kukkaan annoimme hänelle vapaat kädet ja olimme todella tyytyväisiä. Eli voin lämpimästi suositella. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi olla, että Clarkiassa tehdään hienoja kimppuja, mutta hintakin on merkittävä asia ainakin, jos muualta saa tasan puolet halvemmalla saman (tai ainakin idealtaan ja kukkamärältään saman) kimpun! Mulle todellakin kävi niin, että Clarkiassa pyydettiin kaksinkertainen hinta, ja neuvottelutilannekin oli vähän epämärääräinen. Mutta enhän siis nähnyt lopputulosta, voihan olla että se olisi ollut myös tuplaten upeampi (?) kuin kukkakaupassa, johon sitten päädyin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään