Carabossa

Heitätkö oman hääkimppusi?

229 viestiä aiheessa

Ei heitellä mitään, ajattelin antaa kimpun äidilleni kun juhlapaikalta lähdetään, äiti kun tykkää kukista enkä viitsi kimppua mukanakaan rahdata...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti heitän oman kimppuni.

Syystä että kuihtuvat kukat ahdistavat jotenkin ja ovat epämiellyttäviä, enkä halua, että viimeinen muisto hääkimpustani on puistattava, homeinen rötiskö, jota tungen biojäteastiaan pyykkipoika nenässä... Mitään kuivakukka-asetelmaa/kimpputaulua/-vitriiniä en todellakaan kaipaa. Mieluummin pidän mielessä ja valokuvissa muiston kauniista, tuoreesta kimpusta. Jos kaipaa jossain vaiheessa hääkukkanostalgiaa, voihan kukkakaupasta aina hakea samantyylisen kimpun kotiin. :)

Jos loppuillasta kukattomuus tuntuu pahalta, saatan kerätä juhlapaikalta pois pöytäkoristekukat yhteen kimppuun (pöytiin tulee yksittäisiä eustomia kapeisiin maljakkoihin) ja viedä ne lähtiessä mukanani. Tuskin niitä siinä vaiheessa enää kukaan jää kaipaamaan.

Äitini teki aikanaan ovelasti: otti päivänkakkarakimppunsa mukaan pitkän viikonlopun Pariisin-häämatkalle ja jätti lakastuvan kimpun sitten hotellihuoneeseen lähtiessään. Sai monen päivän ilon kimpusta, muttei joutunut heittämään sitä roskiin. Kaunis muistokin jäi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä oma kimppu lentää, inhoan kuivakukkia :girl_impossible:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En heitä omaa kimppua, vaan teetän erikseen heittokimpun. Jännä homma muuten että täällä melkein kaikki aikoo heittää oman kimpun, mutta itse en oo koskaan sattunut sellaisiin häihin missä morsian olis oikeesti heittänyt sen omansa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Off Topic: Varmasti floristitkin asiasta huomauttavat, mutta jos hääkimppu on tehty sieneen eikä erillistä heittokimppua tule, tuota sieneen tehtyä kimppua voi olla aika riskaabelia viskoa; se voi satuttaa jotakuta (etenkin ne joissa on erikseen kahva!) ja/tai hajota herkästi mätkähtäessään jonkun käsiin. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä meinaan teettää heittokimpun erikseen. Tykkään kuivakukista, vaikka ovatkin pölynkerääjiä (minä kun en ole mikään siivousintoilija).. Pitäis vaan keksiä valkoisten ruusujen kaveriksi jotain kivoja sinisiä kukkia, jotka pystyy kuivattamaan..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Pitäis vaan keksiä valkoisten ruusujen kaveriksi jotain kivoja sinisiä kukkia, jotka pystyy kuivattamaan..

Kelpaisko siniseksi värjätty harsokukka? :)

j8lizp.jpg

spcc5x.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Kuulin koko heittokimpustakin ekaa kertaa vasta täältä foorumilta. Menee idea koko jutusta, jos sitä varsinaista kimppua ei heitetä. Tosin ymmärrän ajatuksen, että jos on hankala kimppu, eikä halua puhkaista kenenkään silmää. Mutta kuitenkin miksi edes hankkia kimppua jota ei "voi" heittää?

Makuja on niin tuhottoman monia. Ei kaikki tykkää ns. heittokelpoisista kimpuista. :girl_wink:

Ja mitä tulee ketjun kysymykseen, niin ei, en heitä omaa kimppuani enkä visko heittokimppua enkä kuivatakaan kimppuani. Juhlan jälkeen kimppu päätyy ihasteltavaksi kotiimme ja lopulta jätteisiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aion heittää heittokimpun siksi etten halua luopua omasta ihanasta kimpustani. :-X Haluan pitää sen koko illan, ihailla vielä seuraavanakin päivänä ja kuivattaa sen sitten itselle muistoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en aio heittää kimppuani, vaan teen pelkistetyn kimpun omastani (teen itse siis oman kimppuni ja vieheet jne). Haluan säilyttää oman kimppuni muistona ja teettää siitä ehkä taulun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hääkimppu lentää, ei tule mitään heittokimppuja meidän häihin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

ihan varmasti heitän hääkimppuni.. :D (en jotenkin koe sitä niin tärkeäksi muistoksi säilytettäväksi)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En heitä omaa kimppuani, vaan minulle tulee erikseen heittokimppu (pienennetty malli omasta kimpustani) :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En heittänyt, askaroin pienen heittokimpun samanvärisistä irtoruusuista ja viljasta. Oma kimppu oli hieman liian tyyris luovutettavaksi ja mallikkaan heittoversion sai itse muutaman irtoruusun hinnalla aikaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä en usko, että tulen heittämään omaa kimppuani. Tykkään niin kovasti kukista että haluan ihastella kimppuani niin pitkään kuin mahdollista :) Eli pienempi heittokimppu tulee lentämään

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä tein paperiruusuista heittokimpun ja laitoin siihen lapun jossa toisella puolella oli meidän nimet ja hääpäivä ja toisella "Omat häät 2010..? <3" Aattelin että siitä saa kivemman muiston kuin jostain isosta hääkimpusta joka kuivahtaa parissa päivässä. Kimpun nappasikin sitten loppujn lopuksi kaaso, joka ei kyllä edes seurustele. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin heitän oman kimppuni. Pidän kukista paljon ja tavallaan olisi mukava säilyttää hääkimppua pidempään. Mutta, en halua mitään kuivattua versiota tai muutenkään nähdä täydellisen kimppuni kuihtumista :girl_haha: Parempi siis heittää olan yli ja muistaa kimppu yhtä kauniina kuin se hääpäivänä oli.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En heittänyt omaa enkä heittokimppua, ei siis ollut kimpun heittoa meillä. Mutta olisin voinut heittää oman kimppuni, se nimittäin kuihtui kotona maljakossa kunnes joutui biojätteeseen. Mä en ole mikään kuivakukkien ystävä ja katselen muistellessani kimppua sitten kuvista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heitän luultavasti oman kimppuni. En halua taulua kimpusta tms. Nautin mieluummin kimpusta sen päivän ajan ja heitän sitten illalla sen "pois". :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on haaveissa itsetehdyt huovutetut kukat, joten saa nähdä raskiiko omia tekeleitä heitellä. Ehkä kimpusta voisi valita yhden kukan, jonka heittäisi. Siitä jäisi sitten nappaajallekin pysyvä muisto. Varmaan riippuu siitä, onnistunko huovuttamaan sellaisia kukkia joita kehtaa näytellä :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin alunperin sitä mieltä, että tietysti hankin erikseen heittokimpun, mutta nyt olen kallistumassa sille kannalle, että oma kimppu lentää! Sehän se alkuperäinen idea on ja mitä ihmettä sillä kimpulla sitten enää häiden jälkeen teen... Tiedän, että se vaan olisi pölyttymässä jossain nurkassa. Kimppu tallentuu kuitenkin todennäköisesti satoihin valokuviin päivän aikana ja on toisaalta ihana ajatus luovuttaa se sitten ihan oikeasti sen nappaavalle. :) Loppuillasta sen kuitenkin heittäisin enkä sitä enää bilettäessä tarvitse. Mitään heittosukkanauhaakaan ei meille tule, vaan meillä lentää se ainut, joka jalassani sen päivän on killunut. Mitä sitä kimppua säästelemään, sehän on tehtävänsä jo täyttänyt päivän aikana ja on silloin myös ollut kauneimmillaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

en heitä koska en voi sietää mitään tommosia kummallisia perinteitä eikä kyllä kimpustanikaan tule sellaista minkä ylipäänsä edes voisi heittää - tai se kiinniottaminen siinä itseasiassa varmaan se hankalampi osuus ois :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En heitä omaa kimppua, vaan teetätän erillisen heittokimpun, joka on pienempi ja halvempi :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään