piitu_76

Itse tehdyt hääkimput ja vieheet (kuvia)

285 viestiä aiheessa

eikö kukaan osaa auttaa tuon roikkuvan pallon suhteen? :girl_cray:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tähtis: mulle tulee tuosta ruususta mieleen sellainen kotimainen Medeo ruusu. Se on kyl vähän punakka, mut myydään shampanja ruusuna.

Myös renate voisi olla etsimäsi lajike, on vaaleampi kuin tuo medeo. Talea on myös yksi mutta on isoa ruusua, et ei välttämättä morsiuskimppuun.

renate.jpg Renate

Medeo.jpg Medeo

talea.jpg Talea

-Olivia-: käytä märkä oasista. ei se vesi valu muuta kuin teko vaiheessa. Mut ei kannata kauheesti hutireikiä tehä ettei kukat tipu! Nii ja sitä oasista saa myös pallonmuotoisina et helpottaa hieman.

Muokattu: , käyttäjä: Medinilla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä tekemäni kimppu helmikuulta jolla tietysti enemmän tunnearvoa kuin tyylipuhtautta tai sidontataitoja. :D Kiva oli kuitenkin tehdä ja tykkäsin itse aivan valtavasti. :-X

post-20840-1240470585_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No nyt on minun harjoituskimppuni ja vieheeni jääkaapissa säilytyksessä.. Huomenna sit tarkastelen mimmoiseksi on muuttunut. Suosittelen kyllä koe-version tekemistä ennen oikeaa kimppua, huomaa sitten mitä kannattaa tehdä toisin ja näkee minkä kokoluokan kimppu todellisuudessa tulee olemaan lehtien karsimisen ym. jälkeen. Lisäksi saa tuntuman rautalankoihin ja kukkateippikään ei ihan tavallista teippiä ole, kummastelin pakkauksen avatessani, että onko tässä jotain vikaa?!? Mutta kyllä se vaan ihmeellisesti lähti tarttumaan kiinni! (Minä ostin kukkateipin ja rautalangat tiimarista) Vieheeni tein ihan vaan poikaneulaan, mutta aion käydä tsekkaamassa oikean vieheneulan kukkakauppiaalta, lisäksi tarkistan vielä millaista kukkateippiä heillä on. Minustakin oli mukava kukkakimppua väsätä ja uskon, että jokainen pystyy halutessaan ainakin heittokimpun tekaisemaan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

tähtikello millaisen kimpun teit ja kauan meni aikaa sen tekoon?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Gemfe, eräs utelias tahtoisi tietää käyttämiesi ruusujen nimen... ;) Upea kimppu, btw. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olivian päikystä bongattu vastaus tuohon pallokimppuun muille jakoon:

The striped ribbon on this easy-to-carry accessory inspired the stripe in the pomander itself (and is used as a sash on the flower girl's dress). To make the pomander, wrap a 3-inch ball of floral foam with two 18-inch pieces of 22-gauge floral wire, crisscrossing to divide ball into quarters; twist ends together, and curl into a 1-inch loop. Soak foam in water. Cut flower stems to 1 1/2 inches. Insert two rows of colored roses around ball, then add cream or white roses to fill. For handle, tie 18-inch length of ribbon to loop.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
käytä märkä oasista. ei se vesi valu muuta kuin teko vaiheessa. Mut ei kannata kauheesti hutireikiä tehä ettei kukat tipu! Nii ja sitä oasista saa myös pallonmuotoisina et helpottaa hieman.

Mulle floristi sanoi, että tällaiset tehdään kuivaan oasikseen, jottei puku sotkeennu (kävin siis kyselemässä pomanderia kimpuksi itselleni). Kukat kuulemma liimataan(?) oasikseen kiinni :huh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! onko kellään kokemusta kehäkukista hääkimpussa? entäpä löytyykö kuvia? Ajattelin niitä omaan kimppuun, ja olisi kiva kuulla kokemuksia :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Gemfe, eräs utelias tahtoisi tietää käyttämiesi ruusujen nimen... ;) Upea kimppu, btw. :-X

Kiitos Redrika, Grand Prix on kyseessä (tai sillä nimellä ne ainakin myytiin mulle :D ).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Gemfe, eräs utelias tahtoisi tietää käyttämiesi ruusujen nimen... ;) Upea kimppu, btw. :-X
Kiitos Redrika, Grand Prix on kyseessä (tai sillä nimellä ne ainakin myytiin mulle :D ).

OK, kiitos tiedosta. Katsoinkin, että ne voisivat olla niitä. :) Kimppu on ilmeisesti tehty katkaistuin varsin? Kuinka paljon kaikki materiaalit kustansivat ja mistä hankit ne? Terveisin edelleen utelias henkilö. :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Gemfe, eräs utelias tahtoisi tietää käyttämiesi ruusujen nimen... ;) Upea kimppu, btw. :-X
Kiitos Redrika, Grand Prix on kyseessä (tai sillä nimellä ne ainakin myytiin mulle :D ).

OK, kiitos tiedosta. Katsoinkin, että ne voisivat olla niitä. :) Kimppu on ilmeisesti tehty katkaistuin varsin? Kuinka paljon kaikki materiaalit kustansivat ja mistä hankit ne? Terveisin edelleen utelias henkilö. :girl_haha:

En katkaissut varsia vaikka koekimpun teinkin rautalankaa käyttäen. Kukat, salal ja apinanruoho (karhunheinä?) maksoivat yhteensä n. 53 euroa. Heitin sähköpostilla tarjouspyyntöjä ihan randomina lähiseudun kukkakaupoille. Aika huisia eroja hinnoissa...

Kiitos ahkeralle ja innokkaalle Redrika kukkasurriaiselle että yleensä innostuin aiheesta!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Palasin kertomaan, kuinka kimppu reagoi. Kauniina kesti hyvin seuraavaan päivään jääkaapissa ja sitten noudattelin tulevan hääpäivän aikataulua ja nostin kimpun pöydälle lämpimään. Kauniina pysyi vielä pari päivää, sitten alkoi pikkuhiljaa nahistua. (Jääkaapissa olon ajan sumutin välillä pikkuisen vettä kukkien päälle ja tuorekelmu oli ihan vain löyhästi päällä.)

Olivialle viestiä: koe kimppu oli jotain egyptiläisiä ruusuja, montaa eri väriä ja kimppu oli pyöreän muotoinen, kimpun reunoille laitoin jotain vihreitä lehtiä ja "ruohoa". Yritän saada tänne kuvia kimpusta, jahka opettelen tätä kunnolla käyttämään..

Kimpun sitaisemiseen kaikkine päivineen meni noin reilu puolisen tuntia, mutta en tehnyt kimppua niin huolitellusti kuin hää-kimppuni aion tehdä. (Kimpussani osa kukista tuli siis rautalanka-varsin).

Viehe kesti myös hienosti, mutta tulin siihen tulokseen, että taidan ostaa ihan oikeat vieheneulat, poikaneula kun oli vähän vaikea saada näkymättömiin. Jotkut täällä puhuneet, että kukkateipin avulla sidotut vieheet repeäisivät irti. Minun teippini kyllä kesti. Yritin repiä kukan irti pelastaakseni poikaneulan, mutta irti en saanut. Neula meni kukan mukana roskiin :girl_blum: Laiton kyllä teippiä ihan reilusti, ehkä se siksi kesti niin hyvin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
käytä märkä oasista. ei se vesi valu muuta kuin teko vaiheessa. Mut ei kannata kauheesti hutireikiä tehä ettei kukat tipu! Nii ja sitä oasista saa myös pallonmuotoisina et helpottaa hieman.

Mulle floristi sanoi, että tällaiset tehdään kuivaan oasikseen, jottei puku sotkeennu (kävin siis kyselemässä pomanderia kimpuksi itselleni). Kukat kuulemma liimataan(?) oasikseen kiinni :huh:

Tekotapoja yhtä monta kuin tekijöitä ;) tietty kuivaoasiksella saa kevyemmän kuin märällä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tein viime kesänä siskolleni pallokimpun. Hyvin kesti menossa mukana koko päivän, eikä nuukahtanut.

1. Muotoilin märästä oasis-sienestä pallon muotoisen ja kieputin sen ympärille rautalankaa., jotta pallo ei halkea kesken päivän.

2. Laitoin rautalangan pallosta läpi ja pujotin helmet "kahvaksi".

3. Nostin pallon roikkumaan ja aloin tökkiä siihen kukkia.

Ainoa "vika" pallossa oli se, että se oli painava.

Koitan lisätä tähän kuvan jossain vaiheessa.

4140211.jpg

Muokattu: , käyttäjä: Amandy

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Kiitos hyvistä vinkeistä Amandy! Näin jossain amerikkalaisessa ohjeessa, että ympärille olisi hyvä laittaa rautalankaa, mutta en löytänyt mistään syytä. Eli tuo oli tosi hyvä kuulla, että se estää pallon hajoamisen :)

Kuvia odotellessa! B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ ja ^^ : Englantilaisen Judith Blacklockin kukkasidontakirjassa sanotaan, että pomanderista ei tule liian painava, jos märkäoasista ei liota kokonaan vaan kastelee vain vähän, esim. nopeasti dippaamalla tai suihkupullon avulla. Ohjeissa on myös tuo rautalangan kieputtaminen tukevuuden lisäämiseksi.

Ja kirja on siis tämä:

http://www.bookplus.fi/product.php?&isbn=9780955239106

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tervehdys!

Tähtikello: Minun koevieheessäni hakaneula tosiaan lähti repeytymään teipistä, mutta ruusun lisäksi kukkana oli neilikka ja ruusunlehdet ängettynä aika epämääräisesti kasaan.

Myöskään kukkateippiä en saanut tarttumaan ilman kostuketta (en tiedä kuuluisiko sitä käyttää niin, mutta minulla tarttui kunnolla vasta vettä siveltyä).

Ostin hääkimppuani varten neljä murattia, joista yksi kupsahti viikon jälkeen ja loput kolme sairastuivat viherpunkkeihin.

Onneksi nyt näyttää jo luontokin puskevan jos jonkinlaista lehteä, josko perjantaina pääsisi hyödyntämään kaupan kukkien lisäksi jotain luonnon ruohoja tai lehtiäkin kukkalaitteissani.

Varsinaiset kimput ja vieheet ovat tehtävälistassa viiden päivän päässä, joten tulikokeen tulos nähdään silloin. Yritän päästä laittamaan kuvia ja kestävyystulosta mahdollisimman nopeasti häiden jälkeen.

Jänskättää!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Myöskään kukkateippiä en saanut tarttumaan ilman kostuketta (en tiedä kuuluisiko sitä käyttää niin, mutta minulla tarttui kunnolla vasta vettä siveltyä).

Muistithan vetää teippiä kunnolla (=niin, että liima "tahmoittuu") ennen sen kieputtamista? Jos se ei sitten pysynyt kunnolla, niin se voi olla vanhaa (liian kuivunutta). Kannattaa kokeilla hakea kukkakauppiaalta uusi rulla, joka on vielä muoveissa (tosin niitä on kaksi paketissa, mutta yksittäinkin se ei-vielä-käytössä-oleva pitää säilyttää muovissa). :) Ja yleispätevästi vielä, kokemus on, että Tiimarin kukkateippi ei ole niin kestävää, kuin kukkakauppojen. Tarkemmin sanottuna se painii aivan eri sarjassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on juhlat juhlittu.

Perjantai-iltana teimme vieheet ja heittokimpun, lauantaiaamuna askartelimme morsiuskimppua.

Kukkina käytettiin pieniä valkoisia ruusuja ja vaaleanvihreitä neilikoita, morsiuskimppuun istutimme vielä kolme vaaleanvihreää isoa ruusua.

Vieheet säilyivät yön yli kelmussa jääkaapissa, samoin heittokimppu.

Samana aamuna tehty morsiuskimppu alkoi pikkuisen nuupahtaa iltaa kohden, mutta säilyi kuitenkin kauniina loppuun asti ja roikkuu nyt ylösalaisin naulassa.

Morsiuskimpun isojen ruusujen terälehtiä ja viherkoristeita koristelimme kimalleliimalla, päälle kiepautettiin vielä kapeaa satiininauhaa.

Tuloksena oli siis paljon kauniimmat kukkalaiteluomukset, kuin olisin koskaan voinut kuvitella pystyväni tekemään. Iso kiitos kuuluu myös kaasolleni, joka auttoi kimpun koristelussa ja kokoamisvaiheessa.

viehe:

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/p...0232057orig.jpg

morsiuskimppu:

http://www.kuvaboxi.fi/mediaobjects/orig/p...0232070orig.jpg

Heittokimpusta en valitettavasti saanut kuvia, mutta oli yksinkertaisempi versio morsiuskimpussa käytetyistä kukista.

Muokattu: , käyttäjä: ninninina

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Gemfe, kuulostaa kyllä hyvin kohtuulliselta summalta GP:n hinnan tietäen. :girl_sigh: Ja siis kukkia on noinkin paljon... yritin laskea, mutta eihän siitä mitään tullut. :blush:

Amandy, aivan ihanat värit tuossa tekemässäsi pomanderissa! :-X Tuli tuosta painavuudesta mieleen, että kuvassa pallo näyttää melko suurelta, mutta mitenkäs todellisuudessa? :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ En yhtään ihmettele laskemisen vaikeutta - varsinkin tuosta kuvasta :girl_haha:

17 kukkaa oli kimpussa + 1 vieheessä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Haluaisin näpertää tuollaiset pienemmät pallot morsiusneidoille.

Onko kellään ohjetta miten tuo tehdään!?

Mä tein morsiustytöille pomanderit silkkiruusuista, pohjana styroxpallo. Pallon koko tietysti määrittää sen, minkä kokoinen pomanderista tulee, mutta siitä tulee helposti aika muhkea. Alareunan jätin ilman kukkia, se ei näy kuitenkaan lyhyiden kukkaistyttöjen käsissä ja pienet tytöt tuskin jaksavat pitää niitä pitkään käsissään, jolloin ne pysyvät nätimmin pöydällä eivätkä lähde vierimään ympäriinsä.

ruusupallo.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herbina_ Oletpas kauniin pommanderin tehnyt! Mietin että pitäisiköhän minukin tehdä tytöille kuivakukista. Saattaisi tosiaan olla kevyemmät. Mistä ostit silkkikukat? Mun mielestä silkkikukat on hierveän hintaisia. Siis jos yksi oksa maksaa 5e.. en raaskis ostaa...

Piti viel kysyä että sidoitko silkkikukkiin rautalangan ja sit vasta styroxiin kiinni!? vai liimasitko?

Muokattu: , käyttäjä: -Olivia-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

hei, onko kellään vinkkejä miten saisin tehtyä kestävän kimpun pelkistä luonnonkukista (heinäkuun lopussa)? Entä onko erillisen heittokimpun tekeminen yleinen tapa, kun itse en ole aiemmin moisesta kuullut.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään