Jump to content
Naimisiin.info

Uskaltaisitko jättää matkan varaamisen miehelle?


kaelan

Recommended Posts

Kylla! Meillakin on sovittu etta mies varaa haamatkan ja kohde ilmoitetaan mulle haapaivana, paivaa ennen matkaa. Sopii mulle, silla mun kontolla on muuten koko haiden jarjestely kielimuurin takia joten ihan mielellani annan jotain miehenkin jarkattavaksi. Ja toisekseen luotan myos hanen makuun taysin, ei tarvitse pelata etta loydan meidat jostain backpacker-hotellista  :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 68
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

No voi APUAAAAA!! Minkälaisten vätysten kanssa te ootte menossa naimisiin, JOS joutuu ajattelemaan noin!! Ehkä oon sitten vaan löytänyt niin "täydellisen" miehen onnekseni, ettei tulis mieleenikään epäillä hänen makuaan tai arvostelukykyä. Huh huh. Luulis, että yleensä naimisiin mennään kutakuinkin ihmisen kanssa, jolla on suht samanlainen käsitys asioista, ja joka tuntee sinunkin toiveet ja arvostuksen kohteet. (Ja ehkä näistä matkatoiveistakin voisi jutella etukäteen hieman, ennenkuin matkan jättää täysin miehen järjestettäväksi. Vähän luottamusta hei peliin.. ) :-? Välillä tuntuu että mää oon vaan tosi outo kun näitä juttuja luen.

Niin siis vastaus kysymykseen: Totta helvetissä uskallan.

No tässä ei nyt varmaan ihan siitä ole kysymys, ettei täällä luoteta miesten arvostelukykyyn. Kyllä minä ainakin luotan. Minulla on itselläni tietyt asiat, joita häämatkalta odotan, enkä siksi haluaisi matkaa ihan yllätyksenä. Ja sitä minun mielestäni matka siis ei olisi, mikäli olisin listannut miehelle kaikki ne asiat, joita odotan matkalta. Mielestäni matka on kiva suunnitella yhdessä, vaikka yllätyskin varmaan olisi mieluinen.

Enkä sanoisi, ettei mies tunne minua lainkaan, mikäli ei tiedä kaikkia niitä paikkoja, jotka mielestäni ovat ihan kivoja, muttei häämatkaa varten.

Toki matkalla on tärkeintä se matkaseura, mutta minä tahdon kuitenkin itse tietää myös sen kohteen ja olla mukana valitsemassa. Ei se miehestäni vätystä tee.

Muoks. Sen verran vielä, että mikäli mies olisi halunnut järjestää matkan yllätyksenä, olisi hän sen saanut tehdä jos se olisi hänelle ollut tärkeää, eli en minä mitenkään täysin ehdoton ole. Olisin saattanut sitten hieman ohjeistaa siinä, millaiseen paikkaan tahtoisin. Mutta koska mies halusi suunnitella matkan yhdessä, on asia oikein hyvä näin.

Link to comment
Share on other sites

Aikanaan kun häitä ruvettiin suunnittelemaan lupasin miehelleni että hoidan kaiken muun, mutta hänelle jää kolme asiaa: huoleshtia meille kulkuvälinen kirkolta juhlapaikalle, hoitaa hääyöpaikka ja varata häämatka (ilmoitin ettei mun tarvitse tietää näistä asioista yhtään mitään, kunhan vaan hoitaa).

Noh.... häihin on aikaa nyt hiukan reilut 5kk ja kuinkas on käynyt..... kulkuvälineen hoitaa mun isä, ja häämatkan varasin minä sen jälkeen kun sulho sanoi ettei meidän nyt ehkä oikeastaan pitäisi minnekään lähteä (syynä se, ettei hän ole kovin hyvä järjestelemään eikä saa aikaiseksi). Kun kysyin lähdetäänkö jos minä hoidan niin silloin sopi..... ja nyt sitten lähdetään kahdeks viikoksi thaimaahan. Että sellaista..... saa nähdä miten hääyön käy, sen olen päättänyt että siihen en koske vaikka mikä olisi, nukutaan sitten vaikka katuojassa.....

Eli vastaus kysymykseen on, että uskalsin näin tehdä, mutta huonolla menestyksellä (ei olla koskaan yhdessä käyty missään tukholmaa tai tallinnaa kauenpana ja siksi häämatka on mulle aika tärkeä).....

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest Bride-07

Ilmanmuuta uskaltaisin jättää varauksen sulhon tehtäväksi. Päätimme yhdessä kohteen ja sulho on tehnyt suurimman työn lentohintojen ja hotellien etsinnässä sekä muun tiedon hankinnassa. Luotan täysin hänen makuunsa ja uskon, että meille tulee ihana häämatka  :-X

Link to comment
Share on other sites

Olisin varmaan uskaltanutkin jä tätä harkittiiinkin, tosin pienien "tätä haluan - tätä en ainakaan halua" opastuksen jälkeen. Ei sen takia että meillä olisi jotenkin eri käsitykset ihanista matkakohteista, vaan sen takia että kyseessä on the-matka ja haluan olla varma ettei tarvitse pettyä mihinkään tai jäädä jossittelemaan mitään. -varmuuden vuoksi

Mies on kuitenkin sellaisessa työssä ettei kerkiä kesken päivän paljon omia asioitaan hoidella, puheluita soitella tai sähköpostia lukea. Katsottiin parhaimmaksi että yhdessä tehdään päätökset ja minä hoidan varaukset, kun voin kesken työpäivän vastata puhelimeen ja tarjouksiin.

Toisaalta meillä ei olisi varmaan onnistunut se että kohde pysyy salassa minulta ihan lähtöpäivään saakka. Mies olisi haljennut halusta kertoa.. :-X

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Tietenkin uskaltaisin ja usein mies on lomajärjestelyt hoitanutkin. Mutta yllätysmatkaa (kohde ei tiedossa) ei halua. Haluan ottaa paikasta, sen historiasta, kulttuurista ym. selvää ennen matkaa, jotta voisin nauttia täysin siemauksin reissusta. Toki mies voisi referoida tärkeimmät jutut vaikka lentokoneessa, mutta ei se silti ole sama. Oli kyse häämatkasta tai jostain muusta reissusta. Ihania yllätyksiä matkalle saa toki järjestää!

Ja tästähän voi päätellä, että pelkästään rannalle ei olla lähdössä löhöämään.. Ja kyllä - minun täytyy tietää aina kaikesta kaikki, vaikka en olisikaan päätösvaltainen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest WishfulThinking

Kyllä mä voisin jättää järjestelyt miehen hoidettavaksi, mutta en haluaisi yllätysmatkaa vaan haluan olla päättämässä kohteesta ja hotellista. Eikä kyse ole siitä, että mies olisi vätys tai en luottaisi häneen vaan meillä ei todellakaan ole varaa matkustella säännöllisesti ja kun matkaa varten on niska limassa tehnyt töitä ja säästänyt niin haluaa myös olla selvillä siitä, minne ne laitetaan. Jos matkustelu olisi jokavuotista herkkua niin en varmaan olisi niin tarkka siitä, minne mennään... Ja on mussa kieltämättä vähän kontrollifriikin vikaa, haluan olla aina perillä asioista ;D .

Yhdessä siis ollaan päätetty kohde.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Uskallan jättää suunnitelmat miehelle ja sitä olen alusta asti toivonutkin. Ilmoitin miehelleni heti, että saa miettiä häämatkan itsekseen ja minulle ei tarvitse puhua mitään. Tietysti osallistun suunnitteluun, jos mieheni sitä haluaa. Toistaiseksi ei ole mitään kysellyt, vaikka enää neljä kuukautta häihin.

Tuntuupa se lyhyeltä ajalta, kun sen nyt kirjoitti tänne :-X aikaisemmin en ole edes ajatellut sen olevan niin lähellä.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä uskaltaisin jättää kaiken suunnittelun ja järjestelyn miehelleni. Ei mitään ongelmaa :girl_haha:

Tosin, ollaan häämatka suunniteltu ja varattu yhdessä, koska yhdessä on ihanaa fiilistellä tulevaa matkaa...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Jipii, häämatka tulee mulle yllätyksenä! Mies haluaa ehdottomasti hoitaa sen ja minä annan mieluusti hänen sen tehdä. Saan tietää lentoasemalla, mihin mennään. Hän on loistava yllätyksissä joten siitä tulee hauskaa! Toisaalta salaa toivon ihan vain jotain Kanariaa että saisi vain olla ja levätä kahdestaan. Eli pety en ainakaan, sen tiedän.

Link to comment
Share on other sites

Meillä mies on matkustellut paljon enemmän kuin minä, joten ilomielin jätän hänen kontolleen matkajärjestelyt. Toki yhdessä keskustelemme häämatkamme kohteista sekä niiden mahdollisista aktiviteeteista, mutta varaukset yms. mieheni haluaa hoitaa. Uskon myös, että odotuksemme häämatkan suhteen ovat melko samanlaiset, joten kyllä yllätyksiäkin matkalle saa mahtua, jos mieheni niin päättää :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Oih, olis kyllä niin ihanaa jos vois jättää sen häämatkan miehen järkättäväksi. Mutta kun tuo ihana miekkonen tuntuu ajatelevan, että tässä on vielä aikaa samalla kun on ehdottomasti sitä mieltä että häistä heti seuraavana päivänä täytyy olla matkassa. Eli jotta meillä varmasti on matka, hoitelen sitä itse mieheltä mielipiteitä kysellen. Jos pitäis muuten matkaa järkätä (tai mies aloittaisi matkan hankkimisen ajoissa), niin kyllä luottaisin. Miehellä on enemmän luksusmaku kuin mulla, joten varmasti tulis ihana loma (joskin hinta saattaisi siinä kohtaa hirvittää tätä pihimpää osapuolta parisuhteessamme). Mut en tosiaan halua häntä patistaakaan, joten hoitelen itse.

Hih, eikä se matkakohde tod.näk. olisi edes tullut kovinkaan yllärinä, kun olen jo pitkään sanonut, että Mauritiukselle olen aina haaveillut häämatkalle.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Luottaisin ehdottomasti häämatkan järjestämisen miehen hommaksi sitten joskus kun se ajankohtaista on. Pieni toive onkin takaraivossa että näin se meillä tehdään, ja olen asiasta jo naiselliseen tapaan hieman vihjaillut ;) Ohhoi, pitäisiköhän vihjailla siitä kosinnasta ensin! Tai sitten vaan antaa asioiden rullailla ihan omalla painollaan...

Link to comment
Share on other sites

Ajattelin "nakittaa" miehelle häämatkan suunittelun ja varaamisen. Ollaan kyllä päätetty että lähtisimme Hanialle viikoksi tai kahdeksi, itselläni ei vain ole kokemusta yhtään lomia varailla ja suunitella joten mies saa tuon tehdä. Vihjailen vain mitä olisi mukava häämatkalla tehdä :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...