Guest kosittu

Onko kihlasormuksen oltava "kivetön"?

182 viestiä aiheessa

Mä luulen että tärkeintä on se mitä itse haluaa.  Jos kivet tuntuu näteiltä niin sitten kiviä sormukseen ja jos taas kullan kaunis pinta itsessään viehättää niin jättää kivet pois.   :)

Monissa maissa juuri kihla on se timanttisormus ja vihki paljon vaatimattomampi. Tämä taitaa levitä suomeenkin hyvää vauhtia koska paljon näkee timanttisia kihloja morsioilla nykyään. Omassa tuttavapiirissä taitaa timanttikihlan omistavat olla enemmistönä.

Itse tein niin kuin omimmalta tuntui, eli timantteja löytyy kihlastakin. :) Ja kukaan ei ole asiaa kummastellut, ei nuoret eikä vanhat.. ainakaan päin naamaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille oli tärkeää, että kihlasormukset ovat samanlaisia keskenään, eikä sis ajateltukaan muuta kuin puolipyöreää valkokultaista. Kivellinen vihki istuu viereen kauniisti. Kukin tietysti tavallaan mutta mielestä kivettömät ovat ehkä kauniimpia kuin esim. tähti-istutetut.  

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse sain kihlat sormeeni 5,5 vuotta sitten ja en ollut ajatelut kivellistä sormusta juuri sen takia, että mielestäni kihlojen piti olla sileät. Monia malleja kokeiltuani päädyin Sandbergin malliin jossa on seitsemän pientä timanttia. Silloin vain loksahti, että saahan sitä olla pientä säihkettä jo ennen vihkisormusta.  ;)

En ole valintaani katunut... varsinkaan, kun häitämme tanssitaan ensi vuoden elokuussa ja kihlausaika on venähtänyt aika pitkäksi.  [smiley=2vrolijk_08.gif]  :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itselläni on kihlana 5 timantin flakkamallinen rivisormus eikä sitä kukaan ole ihmetellyt. Kultasepäliikkeissäkin sain hyvää palvelua, oli aika outoja ne muutamat jutut missä myyjä ei ollut suostunut myymään kivellistä kihlasormukseksi. Kaveripiirissäni kihla- ja vihkiyhdistelmiä on vaikka minkälaisia, ihan sileää kihlaa yksikivisellä vihkillä tai isovanhempien sormuksia tai teetettyjä, erikoisempia malleja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlasormuksessa on yksi iso timantti, yhtä miestä kun aion koko loppuelämäni rakastaa :) kai tuokin trendi on muuttunut muun maailman mukana.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on yks timantti kihlassa ja kolme vihkissä. Molemmat samaa tähti sarjaa eli tähden keskellä aina timantti. Meillä ei kyllä myyjät yhtään ihmetelly..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei mun mielestä.

Joko kivellä/kivillä tai ilman on kaunis. Ja sormuksen pitäjän sen päättää.

Itselläni on valkokultainen kapea kihlasormus, joss on kolme timanttia. Tämän kun näin, niin tiesit heti että se on minun.

Kuvassa siis samantapainen sormus, mutta vaan keltakultaisena...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen sitä mieltä että oman maun mukaan. Minulle ei ole väliä mitä muut ihmiset valinnastani ajattelevat.. Ja kihlassani (pavé) on 46 timanttia (parillinen määrä, tiedän..) joten jos joku haluaisi vetää kihlan kivellisyydestä herneen nenään, siihen olisi aihettakin.

Jos minulle liikkeessä tarjottaisiin tai tyrkytettäisiin jotain mitä en halua, lähtisin pois ja etsisin asiakasystävällisemmän paikan. Ja "saattaisin" sanoa pari valittua sanaa mennessäni ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie tiesin jo kauan aikaa ennen kihlautumista, että haluan sormuksen ison maailmaan tyyliin, eli kihlassa täytyy olla ehdottomasti kunnon kokoinen timantti. Kihlassani on nyt krappanaistutuksessa suurempi timantti ja pieniä timantteja istutettu sormuksen "hartioihin". Sen verran hurahdin ekasta kivestä, että vihkisormuksen eka suunnitelma lensi ikkunasta ja tällä hetkellä suunnitteilla olevaan vihkiin tulee mahdollisimman paljon timantteja.

Eli jos tykkää jostain tyylistä, niin sitten pitää noudattaa omia tunteitaan. Ei tällaisten asioiden (hääasioiden) kanssa kannata muutenkaan ajatella, että miten asioiden täytyisi olla, miten ne on hoidettu ennen tai miten muut haluavat, että asioiden pitäisi olla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kivetön kihla. Mun mielestä kihlassa voi olla timantteja tai ei. Mä en halunnut timantteja kihlaan, vaan vasta vihkiin.

nellen kihlasormus olisi kiva nähdä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä minun kihlasormuksessa on kivi ja semmonen koristeltu muutenkin, löytyy kyllä myös ihan sileäkin kihla koska toiseen ei olisi saanu kaiverrusta. Vihkisormuksen kanssa laitan varmaan sen sileän koska toisen kihlan muotoon on vaikea löytää sopivaa sormusta. Pidin aluksi molempia vasemmassa nimettömässä mutta kyllästyin sanomaan et "ei en ole vielä naimisissa" niin siirsin sileän oikean käden nimettömään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No eihän tämmöisestä voi sanoa, miten asian TÄYTYY olla. Tottakai kaikki tekee kuten haluaa.

Mä halusin mahdollisimman simppelin kihlan, sellaisen sain. On kyllä paksumpi kuin alunperin ajatelin, mutta kun mies halusi paksumman itselleen niin aattelin että ois vähän hassua jos mulla ois ihan ohut ja sillä tosi paksu kihla. Vaikka ei kai sekään nyt niin ois ollu väliksi.

Mulla on siis tollanen vähän pyöristetty valkokultainen sileä kihla ilman mitään koukeroita tai kiviä. Vihkisormukseen haluan ainakin yhden kiven, maksimissaan kolme. Muttei mitään suurta, yksinkertainen on kaunista mun makuun :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
nellen kihlasormus olisi kiva nähdä. :)

Sormus on kyllä vilahtanut palstalla ennenkin...

Muokattu: , käyttäjä: nellen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joskus aikoinaan "teinikihloissa" olleena en ajatellutkaan enää toistamiseen ottavani keltakultaista, sileätä sormusta. Nyt nimettömässä kiiltää viiden timantin flakkarivisormus ja olen siihen hyvin, hyvin tyytyväinen :-X Vihkisormusta tuli kokeiltua jo kihlakaupoilla ja mielessä on aika tarkka kuva minkälainen tuosta toisesta sormuksesta tulee olemaan.

Mutta niin kuin on monet kerrat jo tässä ketjussa todettu, että jokainen tyylillään :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kihlasormus, jossa on timantti. Tiesin jo aikaa sitten, että haluan myös kihlasormukseen timantin, vihkiin vielä useamman <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
No eihän tämmöisestä voi sanoa, miten asian TÄYTYY olla. Tottakai kaikki tekee kuten haluaa.

Juurikin näin.

Omaan kihlaan tulee vähintään yksi pieni timantti. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Omassa kihlasormuksessani on 16 pientä timanttia ja mulle oli täysin selvää, että timantteja haluan sekä kihla- että vihkisormukseeni. Kommentteja sain kyllä aika paljon juurikin siitä ettei kihlasormuksessa "kuulu" olla timantteja :girl_haha: Se on joidenki mielipide, mutta näin niinkuin muuten se on kyllä jokaisen oma asia minkälaisen sormuksen ostaa. Sormuksesta hienon tekee se, että se on itselle mieleinen! Ja omaani olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kihlasormuksen ole pakko olla kivetön. Jokainen taplaa tyylillään..

Hyvin paljon erilaisia on näkynyt ja kivellisiä sekä kivettömiä.

Itselläni kihlassa on yksi isohko kivi, josta on kyllä kuullut juttua yhdeltä, jos toiselta. Makunsa kullakin, mutta omaani en vaihda :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei pidä olla. Sormus saa olla juuri sellainen kuin itse haluaa.

Itsellä keltakultaa, 5 x 0,15 timangit. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä piti olla kihlautumisen ja naimisiinmenon välillä useampi vuosi (loppujen lopuksi oli sitten kaksi), joten halusin kihlasormuksen jossa olisi timantteja tai muuta, muuten se olisi ollut niin onnettoman ja yksinäisen näköinen. :girl_haha: Järkeilin sitten että no, vihkisormuksessa ei sitten tarveitse olla timantteja - oli kuitenkin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kihlassa vinosti 7 kiveä, en tiedä mitä mutta ei ainakaan timantteja ;)Sormus on aivan ihana ja mies sen itse minulle valitsi. Nyt vain on todella vaikeaa löytää kihlaan sopivaa vihkiä. Muutaman sinne päin-olevan olen löytänyt, mutta todennäköisesti teetän vihkin. Kiviä haluan myös vihkiin. En halua tästä ihanasta kihlasta luopua, vaikka ei mikään kallis sormus olekaan. Kaunis se on ja tunnearvoltaan mittaamaton!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin aika vahvasti sitä mieltä, että kihlasormuksen tulisi olla kivetön, jotta vihkisormus "erottuisi" sitten enemmän. Ja tämä vakaa ja harkittu mielipiteeni todistautui tyhjäksi siinä vaiheessa, kun omaksi kihlakseni valikoitui sormus kahdella pienellä timantilla (:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei minusta tarvitse olla, mutta omalla kohdalla kivetön kihla oli mieleisempi vaihtoehto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään