Guest Tiipii

Pienet häät (yhdistetty)

339 viestiä aiheessa

Meillä tulossa vajaan kolmen viikon päästä ihanat suht pienet häät. Vieraita tulossa yht. 35 joista 9 pientä lasta. Perheet ja läheisimmät ystävät. Kirkossa vihkiminen, sen jälkeen ruokailu läheisessä ravintolassa ja iltabileet meillä kotona. Koti laitetaan juhlavaksi, koristeita olen hankkinut ja hääkakku ja kahvit on meillä kotona. Tarjolla myös muita kahvipöydän herkkuja, teen karkkibuffetin ja illaksi hankimme vielä suolaista naposteltavaa ja sitten juomatarjoiluna olutta, siideriä ja boolia. Kirkossa saamme kuulla siskoni laulun ja ravintolassa ystävämme soittaa kitaralla ja laulaa. Illaksi ei olla suunniteltu ohjelmaa, paitsi jos kaasot/bestman yllättää =). Valmiiksi suunnitellaan monen tunnin spotify soittolistat ja ehkä karaokea. Toisaalta ei haluta että koko ilta menee karaokeen kuten aiempien juhlien perusteella saattaa käydä kun pari tyyppiä innostuu laulamaan heh... Vaikka on pienet häät ja "vain" kotona niin kyllä meillä on ns. koko paketti: mulla kaunis häämekko, käyn kampauksessa ja meikissä ja valokuvaus on ennen vihkimistä. Lisäksi vielä ennen suurta päivää saan hemmottelua: kasvohoito, kynsien laitto, hiusten värjäys, koemeikki+kampaus... ja ensi lauantaina taitaa olla minun polttarit! Ainakin on sanottu, että silloin pitää olla kotona ;) Miehen polttarit viikkoa ennen juhlia. Ja kaiken kruunaa häämatkalle lähtö sunnuntaina häiden jälkeen <3 Oi että en malta oikein odottaa, varmasti ikimuistoinen juhla tulossa! Kyllä sitä hommaa/järjesteltävää riittää pienemmissäkin häissä mutta stressiä ei ainakaan vielä ole tullut, kaikki on hyvin hallinnassa ja voi miten onnellinen morsian olenkaan tästä kaikesta ihanasta <3

 

Ps. Laskin juuri yhteen kaikki menot, mitä on mennyt/tulee menemään häihin ja kokonaisbudjetti on reilu 4000 e, sisältää siis kaiken kaunistautumisesta häämatkaan. Tuosta summasta puuttuu ainoastaan häämatkan käyttörahat joita ei edes paljon tarvitse kun kyseessä all inclusive ja ehkä saamme häälahjaksi jonkin verran rahaa niin ne käytetään siellä =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei meilläkään ole vieraslistalla kuin 54 ihmistä. Pieninä häinä pidän meidänkin juhlia, vaikka onkin enemmän kuin monilla aiemmin kommentoineilla. Vieraslistalla on silti kaikki, ketkä paikalle halutaankin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meillä 25+1 hengen häät, siis 23 vierasta, vihkipari ja pappi. Kas, mahdutaan syömään ja nauttimaan kahvia ja virvokkeita pienempäänkin tilaan ja juhlan hinta ei nouse mahdottomaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on pienellä porukalla vihkiminen (reilut kymmenen henkeä), kavereita kutsutaan erikseen juhlimaan noin kaksikymmentä ja sit lopuksi pidetään isot, noin 50 hengen juhlat sukulaisille. Eli yhteensä taitaa olla noin 70-80 hlö meidän häissä, mutta ollaan vaan jaettu porukka eri päiville niin ehtii paremmin seurustella yms.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Samaa pelkäsin minäkin, kuin ko. viestiketjun aloittaja, että olemmeko tylyjä, kun päätimme järjestää erittäin pienet häät vain omille perheenjäsenillemme... :blush:

 

Kävimme mieheni kanssa asiasta useita keskusteluja ja olimme alusta asti samaa mieltä, että tämä vaihtoehto tuntui meille parhaimmalta. Päällimmäisenä ajatuksena meillä oli tämä ehkä jo kliseinen lausahdus "elämän onnellisimmasta päivästä". Meidän elämän onnellisimpaan päivään ei kuulu toistasataapäistä juhlakansaa (sukulaisia jo yksistään 160, siihen kaverit päälle), vaivaannuttavia smalltalk-keskusteluja lähes tuntemattomien kanssa, eikä erityisemmin mitään ohjelmaa/leikkejä/tansseja. Toki toisaalta ymmärrän tekomme "tylyyden", mutta ainahan voimme perustella päätöstämme sillä, että valitsemaamme kirkkoon ei mahdu enempää kuin jotain 20 henkeä! :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille on tulossa myos pienet haat. Vieraita on tulossa 30-40 riippuen kuka paasee. Kirkko on iso ja tilaisuus on ravintolassa. En ole viela paattanyt onko meilla buffet vai kolmen ruokalajin menu. Alan kallistumaan kolmen ruokalajin menuun, koska se olisi varmaan juhlavampi ja mies tykastyi ajatukseen (kaikkeen muuhun han on sanonut, etta paata sina). Asumme Australiassa eli emme ole ihan taysin varmoja paasevatko kaikki taalta kutsutut vieraat tulemaan Suomeen. Itsellani on tosi pieni suku, joten sukulaisia ei ole tulossa montaa.  Kavereita olisi kiva kutsua enemman, mutta monta vuotta Suomesta poisolleena tuntuu etten ole enaa niin laheinen monien vanhojen kavereiden kanssa.

 

Olen buukannut bandin mutta nyt olen alkanut miettimaan, etta onko se liikaa pienissa haissa?  :blink:

Muokattu: , käyttäjä: Lyta*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lyta, minusta pieniin häihin sopii ihan hyvin bändi ilman, että menisi liiallisuuksiin. Meille on itsellemme tulossa noin sadan hengen häät, mutta bändiä ei olla varattu/tilattu soittamaan. Tämä nyt kuitenkin johtuu meidän häiden luonteesta noin muuten (vieraissa ei montaakaan tanssimisintoista henkilöä, häissä ei alkumaljoja kummempia alkoholeja ja häät toisaalta loppuukin verrattaen varhain, koska joukossa on paljon pitkänmatkalaisia ja toisaalta pieniä lapsiakin). Juhlista on kuitenkin tulossa meidän näköiset ja oloiset. Jos bändi on teille sitä, mitä toivotte ja haluatte, niin silloin se on hyvä vaihtoehto. Kohottaa varmasti tosi mukavasti tunnelmaa ja tuo valtavasti sisältöä juhlan ohjelmistoon :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minua kiinnostaisi kuulla missä tai millaisissa paikoissa olette viettäneet pieniä häitä eli noin 25-40 henkilöä?? On nimittäin yllättävän hankalaa löytää sopivan pientä juhlatilaa joka olisi jotakin muuta kuin tympeä kokoustila tai joku ruokaravintolan kabinetti tms jossa on sitten liuta ulkopuolisia ihmisiä paikalla eikä kivaa mahdollisuutta olla myös ulkona sään salliessa... Eli vinkkejä kaipaisin tunnelmallisista ja intiimeistä juhlatiloista joissa on kiva viettää vähemmän muodolliset ns. aikuiset häät :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän häihin on tulossa max 7 vierasta, eli pienessä mittakaavassa mennään :).
Itse asutaan Etelä-Suomessa, mutta häät on Ahvenanmaalla (vihkiminen kirkossa, juhla Havsviddenissä), siksikin jo pieni seurue koska lähdetään kotopiiristä "ulkomaille".
Isommalle lähisukulaisjoukolle (serkut, tädit jne. n. 20 hlöä) pidetään sitten varsinaisten häiden jälkeen juhlalounas -tyyppisesti juhlat, halutaan kuitenkin juhlistaa tapahtunutta muidenkin
sukulaisten kuin vain molempien vanhempien kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me löydettiin lopulta oikein kiva ja tunnelmallinen juhlatila Asikkalasta, Iso-Naappilasta :) Yhteen saliin mahdutaan juuri sopivasti koko porukka ja yläkerrassa makuuhuoneita 10 hengelle. Helpotti kummasti orastavaa paniikkia kun tämä asia ratkesi näin hyvin ja näin hyvissä ajoin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pientä juhlapaikkaa minäkin olen Etelä-Suomesta miettinyt. Plussaa olisi yöpymismahdollisuus. Ajatuksena siis pitää 'kesäjuhlat', joissa maistraatissa tapahtunut vihkiminen paljastuu :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee n. 28 henkilöä. Niistä 1/3 lapsia. Kutsun saa vain sisarukset perheineen, vanhemmat ja lisäksi mun paras kaveri perheineen.

Mun paras kaveri siksi, koska mulle selvää oli etten pysty katsoa itseäni peilistä tai kaveriani jos en tätä kyseistä kaveria kutsu häihini. :D Miehellä olis toki mahdollisuus kutsua myös oma kaverinsa jos haluais, mutta ei kokenut siihen tarvetta tai edes halua. :) Mun paras kaveri on muutenki tosiaan perheellinen, miehen kaverit lähinnä sinkkumiehiä, niin mun kaveri istuu tuohon porukkaan muutenkin paremmin, kun porukassa on tosiaan n. 10 lasta. Ja kaikki meidän sisaruksetkin on perheellisiä + sitten ne vanhemmat. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me päädyimme pieniin (22hlöä, joista vieraita 17 ja alaikäisiä kaikkiaan 7) häihin, koska seuraava mahdollinen rajaus olisi tarkoittanut yli 80hlöä emmekä mielellämme ole juhlien keskipisteenä. Nyt maistraattiin (pe) tulee mukaan meidän kolme lasta, miehen vanhemmat ja minun äitini. Juhlimme la-su miehen suvun mökillä jonne em lisäksi tulee meidän sisarukset perheineen, meidän mummut (2) ja yksi yhteinen hyvä ystävä. Kaikki mahtuvat yöpymään ja mikäli sää on aivan onneton (eli Suomen alkukesälle tyypillinen nollakeli räntäsateineen) niin voimme helposti muuttaa suunnitelmaa ja siirtää juhlat meidän kotiin joka on noin 10km päässä mökistä. Silloin toki emme voi yöpymistä tarjota kaikille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään