Hylje

Valmiina tilatut kutsut

269 viestiä aiheessa

Teettekö kaikki tosiaan itse kutsukortit? Me ollaan kokoajan ajateltu, että tilattais valmiina. Onko se jotenkin mautonta, kun juuri kukaan ei näytä niin tekevän? Mä en ainakaan muista, että meille olis koskaan tullut keltään sellasta EI-itsetehtyä kutsua... Ja mistähän mahtais saada sellasia minimalistisen tyylikkäitä (ei kuitenkaan tylsiä) kutsukortteja valmiina? Katselin noita Now and Foreverin sivuja, mutta kaikki mallit oli sielläkin niin siirappisia, että... Siis jos jostain löytyis nättejä kutsuja ilman niitä iänikuisia sydämiä, sormuksia ja kyyhkysiä... mutta MISTÄ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua kiinnostaa myös teetetyt kortit, haen tosi pelkistettyä mallia joten ainakaan nuo Now and Foreverin pohjat eivät sovi meille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilataan kutsut valmiina eikä minusta siinä ole mitään pahaa

Minä mietin sitä itse askartelua mutta olen sellainen pikkutarkka näpertäjä että säästän omia hermojani kun en lähde näpertämään sataa kpl.

Minulla on yksi tuttu mainostoimistossa töissä joten kasasin hänelle erilaisia ideoita mistä tykkään ja kerroin värimaailman. Katsotaan mitä tulee :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä valmiissa kutsukorteissa ei ole mitään vikaa ja itsekkin haluaisin sellaiset :rolleyes:

Tykkään askartelusta ja askartelen usein joulukortit itse, mutta hääkutsuja en millään haluaisin tehdä. En tiedä mikä siinä on :unsure:

En ole löytänyt valmiita kortteja oikein muualta kuin now and foreveriltä, mutta niistä tuntuu tulevan aika kalliit, jos haluaa vähän heinompaa painatusta. Tiedättekö muita korttifirmoja joista mahdollisesti saisi halvemmalla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

me tilaamme valmiit kortit, koska minun hermoni eivät kestäisi epäonnistuneita kortteja, stressikynnys on matala, ja perfektionismi ongelma ;) me tilaamme varmaan now and foreveriltä yksinkertaiset ja meidännäköiset kortit, löytyi sieltä joukosta sellaisiakin. häämessuilla oli esitteillä myös tälläinen suomalaisia kortteja

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin bongattiin tuo Hylkeen linkittämä firma messuilta ja he lupasivat kortit myös omasta kuvasta eikä ainoastaan valmispohjista. Viimeinkin hyviä uutisia korttirintamalta!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottakai itse tehdään niin näkyy oma kädenjälki:) Vaikka ei niin hirveesti kiinnosta askarrella:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kaveri tuunaa kutsut painotaloa varten valmiiksi, itse tarvitsee tekstit ja kartat etsiä. Maksaa lahtelaisessa painotalossa 90kpl kahdella painovärillä (ruskea pahvi, beige&hopea painatus) 170€.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täällä ollaan myös kallistuttu valmiiden kutsukorttien kannalle.

Askartelu ahistaa :mellow: mutta onneksi olen jo löytänyt mieleiseni juurikin tuolta nowandforeverin valikoimista. Sulhanenkin onneksi pitää korttisarjan tyylistä, toisaalta hän on normaalistikin niin myöntyväinen ettei oikeastaan ihmetytä.

Nyt oikeastaan pitäisi kutsut tilata, ajattelin myöhemmin tilata saman sarjan paikkakortit (kun tietää kuinka paljon on loppujen lopuksi tulossa juhlimaan) ja kiitoskorttina toimisi saman sarjan tyhjä kortti, johon kiinnitetään kuva. Kutsun oheen on tulossa sitten vielä lisätieto-lappunen, jossa ohjeita ja kartat perille sekä yleistä höpötystä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Ja mistähän mahtais saada sellasia minimalistisen tyylikkäitä (ei kuitenkaan tylsiä) kutsukortteja valmiina? Katselin noita Now and Foreverin sivuja, mutta kaikki mallit oli sielläkin niin siirappisia, että...

Ei kaikki aio tehdä kutsuja itse, tai ainakaan ASKARRELLA.

Katsoin kanssa noita now and forever-sivuja, eikä mikään iskenyt.

Tällä hetkellä ajatuksissa on tehdä itse jonkinlaiset kutsut, tietokoneella, mutta ei askarrellen...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me tilasimme taysin valmiit kutsut, ei tarvinnut muuta kuin kirjoittaa kutsuttavan nimi niihin. Ei yksinkertaisesti riittanyt aika tai mielenkiinto vakertaa itse.

Mistakohan juontaa lahes natsimainen asenne etta kutsukortit pitaisi tehda itse? Tilattuja kun aina vaitetaan persoonattomiksi. Musta taas 98% itse tehdyista ovat tyylittomia ja rumia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu ei riitä into täälläkään käydä itse väkertämään kortteja <_< vaikka oishan niissä ihan eri fiilis. luulen kuitenki etten ois tyytyväinen omaan käden jälkeeni, eikä oikein riitä ideoitakaan! :blink:

elikkäs oisin myös kiinnostunut tietämään mistä muualta sais valmiita kortteja kun n&f:ltä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos aurora_borealis tuosta linkistä! Sieltä löytyikin yksi ihana malli, johon tämä morsmaikku iski heti silmänsä. Ihan vielä en ole kokonaan valmis luopumaan ajatuksesta tehdä itse kutsut, mutta todennäköisesti päädymme kuitenkin tilaamaan. Intoa kutsujen tekemiseen kyllä olisi, mutta pelkään pahoin, että omat kädentaidot eivät millään yllä haluttuun tasoon. ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mekin todennäköisesti tilataan valmiit kutsukortit. Minun hermot ei kestä sitä väkertämistä ja kun oon aika pikkutarkka, ei siitä mitään tulisi. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ilmeisesti Suomessa on tuo askartelu-kulttuuri niin syvästi juurtunut, ettei valmiita kortteja meinaa millään löytää. Siis kivoja, tyylikkäitä ja ei N&F:n. Uusia yrityksiä kehiin kiitoshh. Olen haeskellut kortteja Tampereelta ja kaikki ovat jotain ankeuden huipentumia. Emme kuulu niihin onnellisiin joilla on graafikko tuttavia tms. Mulle ei ole koskaan tullut mieleen, että ei omin pikku kätösin väännetty kutsu olisi persoonaton tai mauton. Hmph <_<

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla ei tuo aurea_boraliksen linkki toimi?! Me ollaan tilaamassa yksinkertaiset valmiit painetut kutsukortit Now&Foreverista, mutta vielä vois katsoa muitakin vaihtoehtoja. Täälläkin makuna yksinkertaisen tyylikäs, ei mitään hörsökkeitä ja romanttista siirappisuutta. Nyt oli uusimmassa Mennään Naimisiin -lehdessä uusi painotalo, joka tekee kutsukortteja, osoite on www.weddingservice.fi. Pyydettiin tarjous ja hinnat oli SUOLAISET!!! Meinasin tippua penkiltä... Joten kiiitos ei.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä suunnittelin ja askartelin kutsumme itse juuri siitä syystä, ettei valmisvalikoimista löytynyt mitään tarpeeksi pelkistettyä ja tyylikästä. Olisin voinut tehdä kutsut myös valokuvistani, grafiikastani yms. kuvankäsittely- ja taitto-ohjelmalla, mutta halusin pitkästä aikaa tehdä jotain omin pikku kätösin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mulla ei tuo aurea_boraliksen linkki toimi?! Me ollaan tilaamassa yksinkertaiset valmiit painetut kutsukortit Now&Foreverista, mutta vielä vois katsoa muitakin vaihtoehtoja. Täälläkin makuna yksinkertaisen tyylikäs, ei mitään hörsökkeitä ja romanttista siirappisuutta. Nyt oli uusimmassa Mennään Naimisiin -lehdessä uusi painotalo, joka tekee kutsukortteja, osoite on www.weddingservice.fi. Pyydettiin tarjous ja hinnat oli SUOLAISET!!! Meinasin tippua penkiltä... Joten kiiitos ei.

Tuo aurea_boraliksen linkki vie tuon Weddingservice.fi:n nettisivuille, heillä on ilmeisesti käytössä kummatkin nimet eli hääpalvelut.fi ja weddingservice.fi, tai ainakin nettisivuilla logoissa lukee kumpikin nimi. Mekin pyydettiin tuolta tarjous ja hinta oli todella suolainen, ei oteta kortteja sieltä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käsin tehtyjä kortteja saa varmaan jostain myös tilata valmiina, eli ei massavalikoimasta valittua vaan käsin tehtyä mutta uniikkia?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Käsin tehtyjä kortteja saa varmaan jostain myös tilata valmiina, eli ei massavalikoimasta valittua vaan käsin tehtyä mutta uniikkia?

Mulla ei nyt ole aavistustakaan mistä päin Suomea olet, mutta muillekin vinkiksi tälläinen tekijä Tampereella:

www.ateljeekirsikkapuu.com

:) Sivuilla on nähtävissä hinnatkin, mielestäni ihan kohtuulliset kun palveluun kuuluu myös käsintekstaus jne. Tämäkään vaihtoehto ei kuitenkaan kolahtanut meille. Lienee Tiimari kutsuu Miu-parkaa...

Muokattu: , käyttäjä: Miu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Niin, eihän noiden tilausten osalta ole väliä missä päin Suomea toimivat. Suffatessa löysin muutaman muunkin:

www.taikatuotanto.fi

www.juhlaunelmat.fi

www.caisas.fi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo ei mullakaan hermo pitänyt askarteluhommissa. Muutamia variaatioita tein mutta mikään ei ollut hyvä joten aion laittaa tilauksen vetämään now and foreverille. Eikä ole yhtään huono omatunto! :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onks kukaan tilannu kutsuja täältä? Jossain telkkariohjelmassa näin joskus ja näyttäis olevan tosi laajat valikoimat mistä valita siellä paikan päällä ja muutenkin hirmuisen kauniita..

Mut tietääks kukaan missä hintaluokassa nuo kutsut tuolla liikkuu?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Graafisen suunnittelun koulutuksen olen saanut ja niinpä kutsutkin tuli suunniteltua itse. Painatettiin ja hienot tulit vähällä väkertämisellä. En edes miettinyt askartelemista vaihtoehtona. Syntyy niitä kutsuja muillekin, voi laittaa viestiä mikäli on tekijä haussa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään