Rvakoo

Tarjouksen saamisen kesto

59 viestiä aiheessa

Minä laitoin kahteen ravintolaan tarjouspyyntöä, toinen vastasi alle viikossa, ja toisesta ei ole kuulunut edelleenkään mitään. Mutta ei haittaa, tämä joka vastasi, tuntuu niin paljon paremmalta ja pidämme kovasti :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on sellainen ongelma, että ollaan pyydetty pitopalveluilta tarjouksia.. Kaikkiin kolmeen olin yhteydessä puhelimella joissa alkuun tuntui olevan oikein mukava vastaanotto.. Kaikkien kanssa sovimme, että laitan sähköpostilla tarkempaa hahmotelmaa menusta ym. muista tiedoista.. Kaikki kolme vastasivat ensimäiseen sähköpostiin.. Yksi kysyi voiko hän viikon päästä laittaa hahmotelmaa ja kaksi muuta kysyivät lisätietoja.. Vastasin näihin viesteihin, ja sitten kahden osalta viestittely loppui tähän vaikka olen kysellyt peräänkin.. viimeisin viesti toiselta pitopalveluista on tullut hieman yli kolme viikkoa sitten.. Tämä kolmas on kyllä laittanut hintahahmotelmaa, mutta aivan eri menulle kun meidän toive, muutenkaan ei tunnu kovin ymmärtävän mitä haluamme.. Nyt sit tässä mietin annanko pitopalveluille vielä mahdollisuuden vai alanko etsimään kauempaa ja silläkin uhalla, että joudun maksamaan ylimääräisiä kilometri korvauksia..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuten asiakkaat, myös pitopalvelut valitsevat asiakkaansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Todella kurjaa ettei vastausta kuuluu, en tiedä mitä ne siellä ajattelevat vai onko ihminen joka näitä hoitaa lomalla, mutta minunmielestäni millään yrityksellä ei ole varaa kohdella mahdollisia asiakkaita epäasiallisesti, kaikkiin sähköposteihin tulisi vastata!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kuinka pian teidän häät on tulossa? Kesä on pitopalveluille kiireistä aikaa, joten voi olla etteivät ehdi kovin nopsasti vastaamaan muihin kuin loppukesän/alkusyksyn tilaisuuksiin liittyviin asioihin. Tietysti jos on sovittu, että vastaavat esim. viikon kuluessa, niin siinä ajassa tietysti pitäisi vastaus saada ellei yhteyshenkilö ole sairastunut tai tullut muuta vastaavaa estettä. Sille kolmannelle pitopalvelulle ainakin kannattaa vielä vastata ja tarkentaa omia toiveita, mikäli menu ei vastaa alkuperäistä toivettanne. Voihan se olla, että pitopalvelu ei ole ymmärtänyt toiveitanne oikein tai pahimmassa tapauksessa olette vahingossa saaneet vaikka jollekin ihan toiselle hääparille tarkoitetun tarjouksen (ja se toinen pari on ihan yhtä ihmeissään saatuaan teidän toiveiden mukaisen menun).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllähän pitopalvelu valitsee myös asiakkaat, mutta ei anna kovin hyvää kuvaa jos jättävät alun jälkeen viesttitelyn kesken ja näin ilmoittavat, etteivät halua meitä asiakakseen.. Olisi kohteliasta ilmoittaa vaikka etteivät ole käytettävissä..

Ajattelin, että kesän muut juhlat aiheuttavat kiirettä, ja en olisi ollenkaan pistänyt pahaksi jos olisimme pitopalvelun kanssa sopineet jatkavamme keskusteluja vaikka loppukesästä.. Tosissaan häät ovat vasta reilun vuoden päästä..

Ajattelin kokeilla jos löytäisin kolmannen pitopalvelun kanssa yhteisen sävelen.. Tässä pitopalvelussa oli kuitenkin selkeästi paras palvelu ja onhan se toisaalta ihan mukava, että ehdottaa jotain uuttakin.. :girl_smile: On niin mukava, kun tänne voi purkaa ahdistusta näistä järjestely hommista.. Pitopalvelu kun on meillä isossa osasssa häissä, koska en halua vieraitteni olevan keittiössä juhlien aikaan.. Pitää kirjoitella tänne miten pitopalveluiden kanssa lopulta kävi..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ymmärrän täysin aloittajan harmistumisen! Meillä on sellainen tilanne, että olen yhdeksään lähialueen pitopalveluun laittanut sähköpostilla tarjouspyynnön, kahdelta sain vastauksen. Toiselle ei meidän häiden ajankohta sovi, toinen kysyi lisätietoja ja laittoi sen jälkeen tarjouspyynnön. Muista ei ole kuulunut mitään. Jotenkin olettaa, että jos esim. lehdessä mainostaa palveluitaan ja yhteystiedoissa on sähköpostiosoite, että niihin viesteihin joskus vastataankin! Meillä häät ensi kesänä, joten aikaa on vielä etsiä sopivaa pitopalvelua, mutta harmittaa kyllä kun viesteihin ei vastata mitenkään..

Muokattu: , käyttäjä: Hertta80

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen kanssa ihmetellyt tätä asiaa. Asiakkaathan tuovat pitopalveluille toimeentulon, joten on tosi huonoa palvelua jättää vastaamatta! Ite oon kokenut saman kahdesti (toiv useampia ei tule..), ensin sanovat että kyllä ko. päivä on heillä vielä vapaana ja kun vastaan tarkemmin toiveisiin, niin sitten loppuikin yhteydenpito,törkeää! Eikä meidän mieltymykset ole mitenkään ihmeellisiä, ihan normaaleja pitopöytien antimia. Mut voivat olla varmoja, että samaa pitopalvelua en enää muissakaan tilaisuuksissa edes ota huomioon, enkä suosittele kenellekään! Huomatte varmaan LIEVÄN ärsytykseni aiheeseen=)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon myös miettinyt tätä paljon kun kyseessä on kuitenkin tuhansien eurojen sopimus niin miksi ei vastata tarjouspyyntöihin. Laitoin kahdeksalle tarjouspyynnöt, joista kolme vastasi. Ja näistäkin kolmesta kaksi vastasi vasta sen jälkeen kun olin laitellut uudemman kerran tarjouspyyntöni. Harmillista vain mut voi kertoa etten noita viittä pitopalvelua tule kenellekkään suosittelemaan ja kerron kyllä kaikille kysyjile kuinka viesteihin ei vastata muutaman päivän sisään. Mielestäni on kohtuullista vastata muutaman päivän sisään kun kyseessä on kuitenkin voittoa tavoitteleva yritys.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko kertoa miten pitopalvelun lopulta kävi otimme kauimmin pitopalvelun, mutta yhteydenpidon kanssa ei mitään ongelmia, kaikkiin kysymyksiin vastattiin ja tarjouspyyntö lähetettiin silloin kun sovittiin.. Me todellakkin pyydettiin tarjous noin seittämästä pitopalvelusta, kaikkien kanssa asion puhelimessa, ja muutaman kanssa jopa henkilökohtaisesti kasvotusten.. Näistä seittämästä vain kaksi vastasi lopulta tarjouspyyntöön, eikä yksikään niistä joissa kävin hen.kohtasesti paikalla (pärstäkerroin??)..

Tai en tiedä pitääkö se laskea, kun yksi pitopalvelu jolta pyysin tarjous pyyntöä syyskuussa ja koska ei ollut vastannut lokakuussa kysyin uudelleen.. No tämä pitopalvelu vastasi tarjous pyyntöön helmikuuss eli n. 4 kuukautta edellisen viestin jälkeen.. Ei ehkä ole kovin fiksua, mutta oli pakko laittaa piilokettuilu viesti takaisin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu ei täälläkään kyllä suositella näitä firmoja jotka eivät vastaa tarjoupyyntöihin vaikka lupaavat.. Tälläisistä yrityksistä jää muutenkin huono kuva, etteivät varmaan tee muitakaan töitä kunnolla..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juu ei täälläkään kyllä suositella näitä firmoja jotka eivät vastaa tarjoupyyntöihin vaikka lupaavat.. Tälläisistä yrityksistä jää muutenkin huono kuva, etteivät varmaan tee muitakaan töitä kunnolla..

Joo samoilla linjoilla en jaksa uskoa, että ne yritykset jotka eivät vaivaudu vastaamaan muutaman päivän sisään tarjouspyyntöihin tekisivät muitakaan töitä kunnolla. Mielestäni tuollaisiin yrityksiin ei vain voi luottaa. Nooh onneksi minulla on maksavana asiakkaana varavalita sellainenkin yritys, jolle mielelläni luovutan useamman tuhat euroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko muilla ollut samaa ongelmaa?

Vietämme häitämme ensi kesänä ja olen nyt kysellyt pitopalveluilta tarjouksia. Ensin lähetin sähköpostia muutamaan yritykseen saamatta vastausta. Sitten päätin tehdä kirjalliset tarjouspyynnöt ja lähetin postissa reiluun kymmeneen yritykseen postia. Tarjouspyyntö on toki voimassa vielä tämän kuun loppuun, mutta tähän mennessä olen saanut ainoastaan yhden tarjouksen!!!

Kaksi yritystä vastasivat, että heillä on jo kyseinen päivä varattu, yksi yritys ilmoitti, että heillä on tällä hetkellä niin kiire, etteivät ehdi antaa tarjoustaan ja yksi yritys laittoi, etteivät vielä myy palvelujaan niin pitkälle ensi kesään.

Odotin jotenkin enemmän jo tässä vaiheessa, onhan kyse kuitenkin useamman tuhannen euron sopimuksesta. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhteen pitopalveluun oltiin jo yhteydessä ja saatiin sellainen vastaus, että vuoden vaihteessa vahvistavat hinnat ja sitten voi pyytää heiltä tarjousta. Viime aikoina on uutisoitu paljon viljan ja lihan hinnan sekä arvonlisäveron mahdollisesta noususta. Ehkäpä yritykset odottavat tietoa niihin liittyen, että osaisivat ennustaa tulevan hintatason (tai todeta että eivät voi vielä sitoutua niin kaukaisen ajankohdan hintoihin) tai arvioida kuinka paljon heillä on esimerkiksi tarjoilijoita käytettävissä tuona ajankohtana.

Tosi hyvä, että olet laittanut tarjouspyyntöön päivämäärän, johon mennessä haluat vastaukset. Kuukauden vaihteessa tiedät, että olet saanut vastauksen kaikilta, jotka aikovat tarjouspyyntöön vastata. Tietylle päivälle tarjousten pyytäjiäkin voi olla ruuhkaksi asti, kun uskoisin kaikkien lähettävän tarjouspyynnön useampaan pitopalveluyritykseen. Pitopalvelut varmaankin haluavat valita kesän kysytyimpiin ajankohtiin parhaiten tuottavat keikat. Esimerkiksi jos valittavissa olevat menut ilman kahvia ja iltapalaa on 35-50€/hlö (tämän kesän juhlissa ollut tuollainen hintahaarukka sillä pitopalvelulla, jolta kysyttiin), niin samallakin henkilömäärällä voi menuvalinnasta, vuokrattavista astioista ja pöytäliinoista, tarjoilijoiden työtunneista ja muiden palvelujen määrästä riippuen olla sopimuksen arvossa tuhansien eurojen ero. Meillä häät onneksi vasta syksyllä eli ei ihan suosituimpaan aikaan, joten saattaa olla helpompi saada sopimus, vaikka ei ihan kaikkein kalleinta menua valittaisikaan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsellä ainakin korpeaa pitopalveluissa juurikin tuo vastaamattomuus. Miksei sitä sähköpostia voida kuitata saaduksi jossain järkevässä ajassa. Ymmärrän, että on kiire ja välttämättä heti tarjousta ei ehditä tekemään, mutta olisi kiva tietää onko koko tarjous tullut perille. Tulee sellainen olo, että eikö raha kelpaa. :D Puhelimessa käskevät soittamaan silloin ja silloin ja sitten kun sinne soittaa niin eivät muista koko asiaa. Onneksi on nyt yksi pitopalvelu varmana, että voivat meille ensi kesäksi ruuat ja tarjoilun hoitaa. Muista paikoista tarjouksia vielä odotellessa, mielelläni kyllä tekisin vertailua pitopalveluiden välillä, enkä ottaisi sitä ensimmäistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse laitoin tarjouspyyntöjä muutamalle, ja vasta KolmenKimara on vastannut että ikävä kyllä heillä on samalle päivälle jo häät..

Itse töissä tottunut että sähköposteihin vastataan heti kun mahdollista. Tai jos joutuu selvittämään isompaa, laitetaan edes viesti että asia on käsittelyssä ja palataan uudemman kerran kun tieto on hankittu. Johan mä saisin täältä potkut jos jättäisin viikkotolkulla asiakkaan roikkumaan epätiedossa kun en vastaisi sen spostiin :blink: .

Okei, itse oon asialla ajoissa, ensi kesänä vasta häät, mutta haluan tietää millaisia menuvaihtoehtoja on yms joten pakko laittaa jo nyt tarjouspyynnöt. Haluan saada kaikki voitavat valmiiksi mahdollisimman ajoissa ettei tarvitse stressata niiden kanssa sitten lähempänä h-hetkeä. Itse en huomannut laittaa pyyntöihin mitään viimeistä vastausaikaa, miettiiköhän ne nyt siellä että ehtiihän tuolle vastata joulun jälkeenkin :wacko: ?

Uskomattoman hidasta vastausta noilla on, luulisi rahan kelpaavan varsinkin tällaisena aikana..

Olisko jollakin heittää vinkkiä Vaasan seudulta hyvistä pitopalveluista?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät ensi vuoden alussa ja sain kyllä hoidettua pitopalveluasiat jo tammi-maaliskuun aikana tänä vuonna. Laitoin tarjouspyynnöt 25 paikkaan, kahdeksasta jäi kokonaan vastaus kokonaan tulematta. En laittanut mitään vastauseräpäivää. Kohtuullisen nopeasti kaikki vastasi, koska maaliskuussa olin jo ehtinyt varata pitopalvelun ja tuossa välissä pidin vielä toisen tarjouspyyntökierroksen tarkemmilla tiedoilla jotakuinkin kymmenelle paikalle.

Muutamilta tuli kyllä kummallisia vastauksia, esimerkiksi eivät voineet tehdä tarjousta ennen tietoa vihkimisen ajankohdasta :blink: Tämä nyt olisi muuten onnistunut kertoa, mutta kun saimme varata kirkon vasta toukokuussa. Toinen ei suostunut sähköpostilla tarjousta laittamaan, vaan olisi pitänyt puhelimessa keskustella. Minä haluan kaiken paperilla, jotta asiat voidaan mahdollisissa ongelmatilanteissa sieltä tarkistaa, joten tämäkin pitopalvelu tipahti sitten meillä karsinnasta pois. Itse asiassa puhelinneuvottelut pitopalvelun kanssa kesken työpäivän olisin kokenut todella hankaliksi, en halua hoitaa yksityisasioitani työn aikana, jos sitä on mahdollista välttää. Kaiken kaikkiaan "sähköpostikäyttäytyminen" oli aika vaihtelevaa, paikoin erikoistakin. Erikoista, etteivät jotkut pitopalvelut (tai muutkaan yritykset) ymmärrä sitä, että ammattimaisella käytökselläkin voi olla vaikutusta näissä valinnoissa. Useimmat kuitenkin valitsevat pitopalvelua ensimmäistä kertaa, jolloin mennään suositusten ja/tai sen pohjalta, miltä pitopalvelu ulospäin tarjouksen perusteella vaikuttaa. Minusta tuntui turvalliselta valita sellainen pitopalvelu, jonka viestintä asiakkaaseen päin on asiallista ja kohtuullisen nopeaa.

Muokattu: , käyttäjä: Pähkinäinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on häät pienellä paikkakunnalla, joten pitopalveluvaihtoehtoja on suurinpiirtein 6-7. Yhdeltä on tivattu tarjousta juhannuksesta saakka. Kerran (!) vastasivat sähköpostiin 1,5 kuukautta oman viestini jälkeen. Eivät kertoneet mitään hintatietoja ja muutenkin kaikki vaikutti tosi epäselvältä. En minä jaksa lypsää kuukausitolkulla yhdeltä firmalta tarjousta, jos ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Sääli sinänsä, sillä näillä oli todella nätti juhlapaikka. Varattiin jo toinen, koska ei huvita odotella kuukausia varmistusta, että menusta tulee hyvä ja budjettiin sopiva.

Toinen pitopalvelu on luvannut tehdä tarjouksen puhelimessa. Olen sinne meidän menutoiveen lähettänyt kahdesta eri sähköpostista, mutta omistajalle ei ilmeisesti mene jakeluun, että kaikki olisi hyvä olla kirjallisena. Heittelee vaan suurinpiirtein hintoja puhelimessa ja sitä kirjallista tarjousta ei lupauksista huolimatta näy missään. Tällä hetkellä tämä on mielessäni viimeinen varasuunnitelman varasuunnitelma.

Yksi pitopalvelu on ilmoittanut, että on varattu hääpäivänämme. Kaksi on vielä neuvottelu vaiheessa, toivon suuresti, että nämä onnistuvat, koska noiden kahden yrittäjän kanssa ei huvittaisi säätää.

Muutamilta tuli kyllä kummallisia vastauksia, esimerkiksi eivät voineet tehdä tarjousta ennen tietoa vihkimisen ajankohdasta :blink: Tämä nyt olisi muuten onnistunut kertoa, mutta kun saimme varata kirkon vasta toukokuussa. Toinen ei suostunut sähköpostilla tarjousta laittamaan, vaan olisi pitänyt puhelimessa keskustella.

Voiko näillä pitopalveluilla olla sitte niin paljon tilauksia, että ottavat vain varmoja tapauksia eli kirkko varattu ja päivä lyöty lukkoon? Jotenkin ankeaa kyllä tuollainen, karkottaa asiakkaita. Olen myös tullut siihen tulokseen että vanhemmat yrittäjät eivät osaa tai halua käyttää sähköpostia. Itsestä näin tekniikan aikakaudella tuntuu todella rasittavalta puhelimessa luetella menu läpi, joku menee kuitenkin ohi, unohtuu tai tulee väärinkäsityksiä ja siinä sitten ollaan. Kerrassaan rasittavaa tällainen säätäminen, mutta minkäs teet, kun ruoka pitäisi jostain saada. :/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä ketjussa olleista tarjouspyyntömääristä päättelin, että tilaukseen johtaa vain murto-osa pitopalvelujen saamista tarjouspyynnöistä. Selittäisiköhän tämä sen, että pitopalvelut eivät vastaa kovin innokkaasti alkuvaiheen tiedusteluihin? Kirkon ja juhlapaikan varaaminen kiinnittää päivämäärän ja saattaa myös karsia (esim. kauempana sijaitsevia tai tietynlaisen keittiövarustuksen juhlapaikalta tarvitsevia) pitopalveluita listalta. Jos vaikka joka 20. tarjous johtaa tilaukseen, niin pitopalvelullahan pitää olla yksi työntekijä pelkästään vastaamassa tarjouspyyntöihin ;) Tietysti voisi olettaa saavansa edes vastauksen, että yritys ei ehdi tekemään tarjousta tai tarjousta pitäisi pyytää myöhemmin. Lyhyen vastauksen antamiseen ei pitäisi kulua paljon aikaa.

Meillä on ykköskriteerinä, että pitopalvelun kanssa pitää voida sopia asiat kirjallisesti (sähköpostilla). En ole yhtään varma, että muuten muistaisin itsekään mitä on sovittu..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisiko olla merkitystä millaisen tarjouksen pyytää? Jos pyytäisi vaikkapa esimerkkimenun x määrän häävieraille tarjoiluineen, astioineen yms tiettynä päivänä, tuleeko tarjous helpommin kuin jos on jo pyynnössä määritellyt tarkemmin millaisen menun haluaa jne? Ajattelen pitopalvelun näkökulmasta, jos tarjouspyyntöjä tulee paljon ja todennäköisyys tilaukseen on pieni. Lisäksi jos pyyntö on erityisen vaativan ja tarkan oloinen, ei varmaan kiinnostus tarjouksen tekemiseen ole ihan hirveän korkea... Kaikki alalla tietävät, ettei morsiamien kanssa ole aina maailman helpoin tehdä yhteistyötä, kun ovat niin tarkkoja kaikesta (enkä nyt tarkoita etteikö saisi olla) ja tiedän että jotkut yrittäjät huomaavat jo tarjouspyynnöstä että nyt on hankala/vaativa asiakas kyseessä ja tietävät että ongelmia on luvassa. Jos tietävät että ko. päivä täyttyy kumminkin, eivät varmaan tee tarjousta.

Siitä olen kyllä samaa mieltä, että joku kuittaus sähköpostin perille tulosta olisi kohtuullista. Ehkä moni pitopalvelu on vielä niin perinteisen tyylin puljuja (harvalla kunnollisia nettisivujakaan) että sähköpostia ei ymmärretä merkittäväksi bisnesvälineeksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mikähän on käytäntö tarjouspyyntöihin vastaamisessa "isommissa piireissä"? Mulla on sellainen käsitys, että esimerkiksi julkinen sektori lähettää potentiaaliseksi katsomiinsa yrityksiin paljonkin tarjouspyyntöjä, joihin ei edes oleteta kaikkien vastaavan. Jos pitopalvelut jättää vastaamatta siksi, että ymmärtävät tarjouspyynnön enemmänkin tiedotteena (tällainen tilaisuus olisi tulossa ja halutessaan voi tehdä siitä tarjouksen) kuin vastausta vaativana kyselynä. Tarjouspyyntö otsikossa varmaankin jo antaa käsityksen siitä, että viestiä on lähetetty monelle pitopalvelulle ja hintaa kilpailutetaan. Jos kyselyitä tulee paljon, niin työläimmin käsiteltävät ja epätodennäköisesti tilaukseen johtavat tarjouspyynnöt voivat jäädä käsittelemättä, kuten Pengantin tuossa edellä päätteli. Vai tarkoittaakohan vastaamatta jättäminen, että hintatietoja ei siihen ajankohtaan vielä ole tai hinnat on kuitenkin korkeammat kuin kilpailijoilla... eli pelkästään hintaa vertailevat ei kuitenkaan tee tilausta.

Meillä ei ole tarkoitus tehdä massiivista määrää tarjouspyyntöjä, vaan kysyä ensin yhdeltä pitopalvelulta ja jos hinta on ihan hirmuinen, niin jatkaa kyselyjä pitopalvelu kerrallaan, kunnes löytyy hinta/laatutasoltaan sopiva. Tuntuisi turhalta laittaa yritykset käyttämään tuntikausia aikaa tarjousten tekoon, kun yksi kuitenkin vaan valitaan. Täältä naikkareista näkee seudulla vallitsevan hintatason, joten se ensimmäinenkin pitopalvelu saattaa hyvinkin olla se oikea :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Muutamilta tuli kyllä kummallisia vastauksia, esimerkiksi eivät voineet tehdä tarjousta ennen tietoa vihkimisen ajankohdasta :blink: Tämä nyt olisi muuten onnistunut kertoa, mutta kun saimme varata kirkon vasta toukokuussa. Toinen ei suostunut sähköpostilla tarjousta laittamaan, vaan olisi pitänyt puhelimessa keskustella.

Voiko näillä pitopalveluilla olla sitte niin paljon tilauksia, että ottavat vain varmoja tapauksia eli kirkko varattu ja päivä lyöty lukkoon? Jotenkin ankeaa kyllä tuollainen, karkottaa asiakkaita. Olen myös tullut siihen tulokseen että vanhemmat yrittäjät eivät osaa tai halua käyttää sähköpostia. Itsestä näin tekniikan aikakaudella tuntuu todella rasittavalta puhelimessa luetella menu läpi, joku menee kuitenkin ohi, unohtuu tai tulee väärinkäsityksiä ja siinä sitten ollaan. Kerrassaan rasittavaa tällainen säätäminen, mutta minkäs teet, kun ruoka pitäisi jostain saada. :/

En tiedä, mutta tässä kyse oli siitä, ettei halunnut antaa hintaa ennen tietoa vihkimisen kellonajasta. Menuehdotuksen kyllä lähetti ja olisi ollut valmis varauksenkin tekemään, mutta hintatiedon olisin saanut vasta vihkimisen ajankohdan varmistuttua. Minulla on ihan sama ajatus tuohon puhelimessa sopimiseen. Varsinkin kun näissä asioissa tarvitsen sitä "paperi"tietoa muutenkin, huomasin tuossa juuri, että olen jo unohtanut millainen meidän menu on. Luulisi paperilla sopimisen helpottavan pitopalvelun päätäkin, eipähän kukaan pääse ainakaan vaatimaan sellaisia palveluja, joita hintaan ei ole sovittu.

Muokattu: , käyttäjä: Pähkinäinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pakko ottaa kantaa keskusteluun palvelun tuottajan puolelta!! :) Itselleni tarjouksia tehdessä ainakin päänvaivaa tuottaa eniten se, jos tarjouspyyntö on ns. avoin tai pyydetään valmiita menuja. Toki valmiita menuja löytyy vaikka millä mitalla, mutta 99% toteutuneista kaupoista on loppujen lopuksi räätälöity hääparin toiveiden mukaan. Kuinka moni hylkää tarjouksen sillä perusteella, että ns. valmismenu ei miellytä ollenkaan, vaikka pitopalvelu olisi valmis räätälöimään menun sisällön hääparin toiveiden mukaan??

Ainkaan meillä tarjousta tehtäessä ei ole väliä vihkimisen ajankohdalla. Ainoa on oikeastaan tietää vähän suuntaa antavaa tietoa eli onko kyseessä esim. elokuu 2013 vai toukokuu 2013. Omaa tilaamme varattaessa päivämäärä on tietysti oleellisempi, sillä teemme aina alustavan varauksen, joka ei vielä sido mihinkään. Alustava varaus on yleensä voimassa 2-4 viikkoa ajankohdasta riippuen. Hinnatkin voimme antaa jo ensi kesälle, mutta tarjouksen yhteydessä mainitsemme aina, että varaamme oikeuden tarkistaa hintoja lähempänä ajankohtaa mikäli esim. yleinen alv % tms. muuttuu. Näin hääpari pääsee suurinpiirtein suunnittelemaan / muokkaamaan omaa budjettiaan. Mahdolliset tulevat muutokset eivät yleensä kuitenkaan vaikuta hintaan merkittävästi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Minä en ainakaan hylkäisi, voihan sitä menua sitten työstää yhdessä eteenpäin. Toki on hyvä, jos pitopalvelu mainitsee tarjouksessaan, että menuja on mahdollista myös muokata. Valmis "esimerkkimenu" on siitä hyvä, että siitä voi itsekin saada jotain ideaa tarjoiluun, esim. montako alkuruokaa, paljonko salaatteja ja millaisia jne.
 

Muokattu: , käyttäjä: Pähkinäinen

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Suunnitteilla tosiaa häät vasta kesälle 2014, mutta laitoin kymmeniin pitopalveluihin sähköpostia menemään pari viikkoa sitten. Tässä kopio viestistäni:

Hei,

Olemme suunnittelemassa häitä kesälle -14. Budjettia kasatessa kartoitan pitopalvelun hintaa. Juhlapaikkana toimii xx oleva xx, mahtaako olla tuttu?

Tässä vaiheessa minulle riittäisi karkeakin arvio, mitä mahtaisi kustannukset olla. Meille on tulossa n. 80 vierasta (sis. n. 10 lasta), toiveena yksinkertainen mutta maukas menu. Sienisalaatti on ehdoton! Kakku tulee ystäväni kautta, eihän tämä ole este? Kaikkien ruokien tulisi olla laktoosittomia (mahdollisuuksien mukaan), jokin gluteeniton vaihtoehto kahvipöytään on plussaa. Onnistuuko myös boolin teko ja muiden juomien esille laitto, juomat meiltä. Tosin kotikalja ja maidot ruokapöytään mielellään teidän kautta, mikäli mahdollista. Tarkoitus on laittaa esille myös karkkibuffet, sen hoidamme itse. Lisäksi jokin iltapala (esim. kinkkukiusaus ja janssoninkiusaus) yökyöpeleille, jos tarjolle ne saisi niin korjaamme itse jäljet.

Eli mitä tämä mahdollisesti kustantaisi? Alkuruokia muutama, pääruoka ja kahvipöydän tarjottavat (poislukien kakku) sekä iltapala. Lisäksi tietysti tarjoiluhenkilökunta sekä astiat (myös viinilasit) ja pöytäliinat.

Sain reilu parikymmentä vastausta. Osa vain arviolla "30-60 €/hlö" mutta yllättävän moni laittoi oikean tarjouksen menuehdotuksineen. Kaikissa toki varauksena, että vasta ensi vuoden puolella aletaan v. 2014 myymään ja alvit, palkat ja raaka-ainekustannukset voivat hintoja tuolloin muuttaa. Yksi vastasi, ettei anna tarjousta koska heillä kuuluu kakku aina menuuseen. Muut olivat kakun kyllä mukaan ympänneet mutta sen poisjättö alenta ahlö-hintaan 1,5 - 3,5 €.

Muokattu: , käyttäjä: manaljah

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään