Maikki84

Kuka / ketkä kaasona? II

526 viestiä aiheessa

Kaasojen valinta ei ollut vaikeaa. Toiseen kaasoon olen tutustunut v-97 ja toiseen v-04.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaason valinta oli minulle alusta asti itsestään selvä: ketään muuta en siihen tehtävään olisi halunnut kuin rakkaan pikkusiskoni. :-X  Hän on tuntee minut paremmin kuin kukaan muu, välittää aidosti (paljon minua enemmän :girl_haha: ) häiden täydellisestä onnistumisesta ja uskaltaa myös sanoa suoraan, jos olen tekemässä jotain typerää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täälläkään kaason valinta ei ollut vaikeaa. Pyysin parasta ystävääni jonka kanssa olemme olleet ystäviä 8 vuotta :) (häiden aikaan 9 vuotta)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on pikkusisko, paras ystävä jo yläaste ajoilta sekä toinen hyvä ystävä, joka on myös lapseni kummitäti :) 3 kaasoa siis kun en osannut päättää ! :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: emuriini
.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Pitkäaikaisin ystäväni, jonka kanssa olemme tunteneet 3-vuotiaista. Pohdin myös pikkusiskoani, mutta hän asuu ulkomailla eikä pysty olemaan niin konkreettisena tukena. Pohdinnassa kuitenkin on, josko pyytäisin siskoani toimimaan häissä ns. seremoniamestarina. Sulhasella on kaksi bestmania.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Parhaan ystäväni oli alunperin puhe toimia kaasona, mutta kun sitten sattuikin niin että hän olikin häiden aikaan ihan viimeisillään raskaana niin hän sitten loppujen lopuksi itse ehdotti että valitsisin kaasoksi jonkun toisen, kun ei ollut yhtään varmaa että minkälaisessa kunnossa hän tulisi sitten hääpäivänä olemaan. Näinpä ollen sitten "ylensin" yhden varakaasoistani/morsiusneidoistani (hyviä ystäviäni hekin) toimimaan kaasona hänen sijastaan. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoni on parhaimpia ystäviäni jo vuosien takaa. Sattumalta vielä on avoliitossa mieheni lapsuuden ystävän kanssa joten olivat luonnollinen valinta kaasoksi ja bm:ksi

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla kaasona on hyvin pitkään ollut ystävä, joka asuu Helsingissä. Mutta täällä päässä auttelee apukaasona pikkusiskoni =) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilä ei oo häät vielä kovin ajankohtaset, mut oon jo päättäny pyytää kaasoks hyvää ystävääni. Parhaan ystävän oisin halunnu pyytää kaason paikale, mut hää asuu toisella paikkakunnalla, niin ei oikein onnistuis käytännön asioiden hoitamine tai jelppailu. Mut häntä aion kuitenki pyytää morsiusneidoks :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Päädyin valitsemaan itselleni neljä kaasoa, kaikki ovat niin erilaisia ja osaavat olla niin eri tavoin avuksi ja tukena minulle, en usko että olisin voinut valita paremmin tai toisin.

 

Kaaso 1 Ensimmäinen valintani on hyvä ystäväni, yksi pitkäaikaisimmista, joka on ollut iso tuki ja apu tiukoissa tilanteissa ja vaikeina aikoina jo ennen kuin tapasin mieheni, hänestä on sittemmin tullut hyvä ystävä myös mieheni kanssa. Kaasoista ainoa joka ei asu kanssani samalla paikkakunnalla.

 

Kaaso 2 Toinen kaasoni vaikka tuoreempi tuttavuus onkin, verrattuna ensimmäiseen kaasovalintaani, on hänkin ollut iso tuki vaikeina aikoina. Tutustuimme mieheni kautta, yhteinen ystävä.

 

Kaaso 3 Kolmas kaasoni on mieheni ex-tyttöystävä vuosien takaa, todella huipputyyppi johon on ollut ilo mieheni kautta myöskin tutustua, hauska ja rento tyyppi jonka uskon takaavan unohtumattomat polttarit minulle!

 

Kaaso 4 Viimeisin kaasokiinnitys on uusin tuttavuus joka aloitti työpaikallani hieman minun jälkeeni, todella rakas kollega (paras mitä voi olla) josta on tullut tosi tärkeä ja läheinen ystävä, hän meni myös hiljan itse naimisiin eli "tietää nämä jutut".

 

Kaasot siinä järjestyksessä missä heidät valitsin, ei tärkeys tai paremmuusjärjertyksessä, jokainen on yhtä tärkeä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ompa huojentavaa, että muillakin on hieman päätös vaikeuksia kaason valinnan kanssa, en ole tämänkään asian kanssa yksin..

Miehelläni oli heti alusta asti selkeää, että hänen parhaiksi miehiksi tulee hänen 2 veljeään sekä 2 vanhinta ystäväänsä.

Minä olin alunperin ajatellut (ja pyytänytkin) vain serkkuni joka on myös yksi lähimmistä ja rakkaimmista ystävistäni. Nyt kuitenkin pyysin pikkusiskoni myös kaasoksi, kun näin kuinka onnellinen hän oli uutisistamme ja tiedän hänen auttaneen mahdottoman ahkerasti ja innolla yhteisen sukulaisemme häissä, lisäksi hänen mielipiteensä on minulle varsin tärkeä. Yhä kuitenkin tuumailen pitäisikö minun pyytää erästä lapsuuden ystävääni kaasoksi (hän kävi kanssani valitsemassa minulle hääpuvun) ja vielä erästä uudempaa ystävääni, johon tutustuin töissä pari vuotta sitten. Kaikki naiset ovat aivan totaalisen erilaisia persoonia ja jokaisella olisi varmasti jotakin annettavaa ja hulluja ideoita, mutta mietin ettei menisi hääseurueen koko ihan överiksi, vai voiko se edes mennä?

 

Eräällä ystävälläni kun oli 3 kaasoa (joista tosin yksi asui eri paikkakunnalla), niin silti hänestä tuntui että avuliaita käsipareja olisi voinut olla enemmänkin. :girl_sigh:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla olis ollu kaksi kaasoa, mutta sulhanen halus mun siskosta bestmanin, niin mulle jäi kaasoksi "vain" mun paras kaveri. :) Suureksi epäonneksi hän muutti toiselle puolelle Suomea... Mutta lupasi ottaa lomaa sen viikon, jollon meillä on häät, niin luulen että se riittää. Ajatuksia pystyy onneksi vaihtamaan muutenkin kuin kasvotusten ja kun suunnittelee esim. hääpuvun ostosreissut hyvin, niin kaasokin pääsee paikalle.

 

Olen kyllä miettinyt, että olisiko ollut tarpeen pyytää vielä paria kaveria kaasoiksi... Toisaalta, olin itse auttamassa kaverin häissä ilman, että mulle annettiin minkäänlaista kaason titteliä eli ehkäpä apua saa, vaikkei varsinaisia kaasoja oliskaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaasoina kaksi parasta ystävääni. Mutta koska tunnen heidät niin hyvin ja tiedän etteivät he kovasti tykkää olla "esillä", niin kaksi siskoani ovat häiden seremoniamestareita eli vetävät leikit ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaksi kaasoa: pitkäaikainen ystäväni ja pikkusiskoni. Miehen best man tulee olemaan lapsuudenystävä. Mietimme vielä seremoniamestaria, jos jo pyydettävistä tuntuu, että ovat liikaa esillä. Siihenkin pestiin löytyy onneksi erinomaisia ja kokeneita ehdokkaita ystäväpiiristä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle kaasojen valinta on vaikea asia. Haluaisin organisointikykyisen ja aikaansaavan kaason, jolta saisi rehellisen mielipiteen asiaan kuin asiaan. Tosi asiassa minulla ei tällaista ystävää tai muuta läheistä naisihmistä ole. Kaksi parasta työkaveriani täyttää edellä mainitut kriteerit, mutta en tiedä voinko pyytää heitä, koska emme kuitenkaan ole kuin kavereita. Paras ystäväni on pahimman luokan hössöttäjä ja tiedän etukäteen, että minä saisin käyttää aikani hänen rauhoitteluunsa ja tukemiseensa. Isosiskoni taas on vaikea ja ailahteleva persoona, jonka auttamismotivaatio saattaa vaihdella laidasta laitaan enkä siksi koe häntä luotettavana. Jos teillä kaikilla ei ole ollut automaattisesti selviä kaasoehdokkaita, niin kertokaa vähän valintaperusteista. Ja myös siitä, onko valintojanne ihmetelty jälkeen päin joko kaasojen tai muiden puolelta. Kiitos avusta, toivottavasti saisin asian ratkaistua. Huoh.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle kaasojen valinta on vaikea asia. Haluaisin organisointikykyisen ja aikaansaavan kaason, jolta saisi rehellisen mielipiteen asiaan kuin asiaan. Tosi asiassa minulla ei tällaista ystävää tai muuta läheistä naisihmistä ole. Kaksi parasta työkaveriani täyttää edellä mainitut kriteerit, mutta en tiedä voinko pyytää heitä, koska emme kuitenkaan ole kuin kavereita. Paras ystäväni on pahimman luokan hössöttäjä ja tiedän etukäteen, että minä saisin käyttää aikani hänen rauhoitteluunsa ja tukemiseensa. Isosiskoni taas on vaikea ja ailahteleva persoona, jonka auttamismotivaatio saattaa vaihdella laidasta laitaan enkä siksi koe häntä luotettavana. Jos teillä kaikilla ei ole ollut automaattisesti selviä kaasoehdokkaita, niin kertokaa vähän valintaperusteista. Ja myös siitä, onko valintojanne ihmetelty jälkeen päin joko kaasojen tai muiden puolelta. Kiitos avusta, toivottavasti saisin asian ratkaistua. Huoh.

 

 Mulla on 5 ystävää eri elämän vaiheilta joista tiesin valitsevani kaasoni. Toinen kaasoista on hyvä lapsuudenystävä, johon olen alunperin tutustunut ala-asteella. Toinen kaaso on erittäin läheinen ystävä johon olen tutustunut harrastusten kautta muutama vuosi sitten. Ajattelin kaasoasiaa jo ennen kuin avopuoliso kosi, ja päädyin siihen tulokseen, että tämä kaasokombinaatio on mulle paras. Muiden kaasoiksi ajattelemieni ystävien elämässä on tällä hetkellä aika monta liikkuvaa osaa (ulkomailla asumista, mahdollisia ulkomaille muuttoja jne.), enkä halunnut aiheuttaa heille ylimääräistä häslinkiä tai vaivaa pyytämällä heitä kaasokseni. Valitsin siis ystävien joukosta kaksi ihmistä jotka tuntevat mut hyvin ja jotka tuntevat mun luonteeni hyvät ja huonot puolet ja joille kaasous ei aiheuta huomattavaa vaivaa :D

Muokattu: , käyttäjä: Hirilore

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kaasoni on hyvä ystäväni, johon olen tutustunut kun hän seurusteli teininä pikkuveljeni kanssa. Ystävyys kesti vaikka parisuhde ei, ja valinta tuli hyvin luonnollisesti. Toinen, epävirallisempi kaasoni on vanha koulukaverini, jonka kanssa olemme olleet jo ekaluokalla tekemisissä, mutta parempi ystävyys tullut vasta aikuisempana. Molemmat tuntevat minut todella hyvin ihmisenä, ja ovat innolla auttamassa askartelujen yms. kanssa, joten kaiken pitäisi sujua ihan mallikkaasti. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kohdalla valinta oli jotenkin hankala. 

 

Elämässäni on vielä tallella jokunen lapsuudenaikainen ystävä, mutta nykyään ollaan sen verran etäännytty, että heidän pyytäminen kaason tehtäviin ei käynyt pienessä mielessäkään.

 

Eräs usean vuoden takainen ystävä, luotettavimpiin kuuluva sellainen, taas asuu tykkänään toisella paikkakunnalla ja on niin kiireinen oman elämänsä keskellä, että vähän mietitytti, pyydänkö. Kokonaiskuvaa pohdittuani tulin siihen tulokseen, että hänen aiempi käyttäytyminen antaa aihetta olettaa, ettei hän välttämättä saapuisi hääpäivänä paikalle. Yliviivaus siis senkin nimen päälle. Sama erään toisen henkilön kanssa, vaikka jotenkin molemmat näistä olivat joskus aikaa sitten ennen kuin häistä oli edes mitään tietoa, tuntuneet itsestäänselviltä ajatuksilta kaason tehtäviin.

 

Molemmat kaasoistani olen tuntenut vasta vajaan vuoden, mutta kumpikin tuntuu loistavalta valinnalta. Molemmat ovat innostuneita tulevista häistä, ideoivat kanssani ja toisaalta pitävät minut maanpinnallakin. Kaasoista toinen auttaa konkreettisemmin häitä edeltävissä järjestelyissä (askartelut ym.) ja toinen sitten seisoo alttarilla ja hoitaa sen hääpäivänä tapahtuvan esillä olon. Molemmat koen luotettaviksi ystäviksi, joiden kohdalla ei tarvitse epäillä, että jäänkö hääpäivänä ilman kaasoa kokonaan. Molempien kanssa ollaan läheisiä ja pystymme puhumaan aremmistakin aiheista. 

 

Vilpittömästi luotan siihen, että kaikki sujuu hyvin... :) 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun veljen vaimoke on mun kaasoni. Hän asuu kylläkin toisella puolen Suomea, mutta on kuitenkin tosi innostunut ja halukas auttamaan kaikessa miten sieltä käsin suinkin voi. :) Morsiusneitona toiminee mun tyttäreni, mikäli on hääpäivänä jo tarpeeksi kyvykäs tuohon hommaan ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on kaksi kaasoa. Kummatkin ovat erittäin hyviä ystäviäni opiskeluiden kautta.
Kummallekin ensimmäinen kerta kaasona :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kolme kaasoa: kaksi parhainta ja läheisintä ystävääni noin 18 vuoden ajalta, sekä yksi rakas-rakas ja läheinen opiskelukaverini <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään