Käytettynä ostettu hääpuku


Guest Egenc

Recommended Posts

En löytänyt vastaavaa aihetta vielä, joten päätin perustaa ketjun käytettynä hankituista hääpuvuista.

Kyseessä siis Sincerityn malli 3157.

Tässä sovituskuva ilman mitään muokkauksia:

muoks. pukuvilautukset pois.

Ja tässä puku valmiina:

muoks. pukuvilautukset pois.

Laittakaahan kokemuksia ja kertomuksia pukunne hankinnasta. Olisi kiva kuulla. :-X

Muokattu: , käyttäjä: Egenc
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • Replies 57
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tästä lähdettiin liikenteeseen. Käytettynä puku maksoi 100e.

IMG_0360pieni.jpg

Tästä se idea sitten lähti:

IMG_0047.jpg

En halunnut ihan noin paljoa maastokangasta, mutta kuitenkin jonku verran. Meillä on muutenki "luontohäät" eli koristeet on sammalta, oksia, kiviä jne. Kutsuissa oli koivunlehtiä ja mun korut on koivunlehden malliset.

Tänään kävin sovittamassa lähes valmista pukua, vielä tulee pieniä muutoksia, mutta tässäpä tulos

06072010341.jpg

06072010345.jpg

Muokattu: , käyttäjä: marppu
Link to comment
Share on other sites

Mä ostin pukuni myös käytettynä täältä Naikkareista. Se oli ensimmäinen puku, jota sovitin ja oli just eikä melkein. Puvun tyyli on juurikin mua, samoin oli myös koko. Puvulle ei tarvitse tehdä yhtään mitään. Pituuskin on juuri oikea. :girl_smile:

Kuvan voi käydä kurkkaamassa mun päikystä, en tahdo sitä tänne lisätä, ettei jää ikuisiksi ajoiksi näkyville, kun en kuitenkaan sitä muistaisi poistaa. :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

Kävin sovittamassa pukuja jo noin vuosi ennen häitä liikeessä. Löytyi unelmien puku, jossa hintaa oli kuitenkin yli 1000e. Etsin puvun mallinumeron valmistajan sivuilta ja surffasin monta iltaa netissä etsien ko. pukua käytettynä. Yksi löytyi, mutta sitä oli lyhennetty niin paljon, että olisi jäänyt lyhyeksi. Surffailu jatkui ja vihdoin löytyi sama puku oikeassa koossa ja morsian oli ollut lähes saman pituinen. Hintaa 300e. Pukuun oli teetetty olkaimet (alunperin olkaimeton), ne poistettiin ja myös yläosan päärmäystä (?) kavennettiin vastaamaan alkuperäistä. Häiden jälkeen pesetin puvun, se maksoi noin 50e. Laitoin puvun myyntiin hintaan 300e ja sain sen aika pian myytyä. Eli sain unelmieni puvun käyttööni hääpäiväksi ja kustannus oli se pesulakustannus.

Muokattu: , käyttäjä: Myy2008
Link to comment
Share on other sites

Egenc, upea laahus!

Marppu, hauskan omaperäinen idea tuo armykuosi :) nätti oli kyllä ennestäänkin!

Tässä näitä mun pukukuvia, toisesta triidistä tänne vilahtamaan. Puku on siis naikkareista, ensimmäinen ja ainoa jota koskaan sovitin. Tiesin jo heti kuvan puvusta nähdessäni että tämä on minun valittuni! :D Puku oli siis just passeli ostohetkellä 2009 kesäkuussa, 2010 tammikuussa totesin että parempi viedä puku pienennettäväksi, olin hoikistunut jonkun verran. Korsettiosasta otettiin useampi sentti sisään. Toistaiseksi en ole ajatellut puvun myymistä eteenpäin, pukupussissa kaapissa rakkauspukuni on :)

Edit: kuvat pois.

Muokattu: , käyttäjä: Luumukka
Link to comment
Share on other sites

Mä aion mitä todennäköisimmin ostaa käytetyn puvun. Meen varmaan ensin katsomaan yhdestä liikkeestä, josko löytyisi edullisesti entinen vuokrapuku ja muutenkin sovittelemaan, että varmistuu mikä mulle sopii. Jos ei sieltä löydy ni sit varmaan naikkareista. Muutamia nättejä pukuja olen jo täältä bongannut. Puvusta olen valmis maksamaan korkeintaan 400e mutta haluan silti näyttävän puvun, eikä uutuus ole mulle lainkaan tärkeää. Sitä paitsi käytetty on ekologisempikin. :)

Link to comment
Share on other sites

marabello89, hyvä pointti! Nykyään monet pyrkii ajattelemaan ekologisesti ja mikäs sen hienompi tapa kuin hankkia unelmapuku käytettynä. Jos puku on täysin priimakunnossa, eli puhdas ja ehjä, niin todellakin on minusta hienoa antaa puvulle vielä toisetkin häät! :) Itse aion laittaa pukuni myyntiin häiden jälkeen. Näin ollen jatkaa puvun elämää ja antaa puvun tehdä joku morsian vielä kerran kauniiksi. :-X

Link to comment
Share on other sites

Naikkareiden kirppikseltä löysin omani. Ensimmäinen ja ainut jota kävin kokeilemassa. Todella nätti ja alkuun tuntui ettei mitään tarvitse tehdä, mutta nyt olen todennut, että vähän täytyy lyhentää. Onneksi suvussa ompelutaitoisia. Täältä kuvia http://unikas2.vuodatus.net/blog/2494549/saanko-esitella-the-morsiuspuku/

Puku on Sincerityn nro 2950

Muokattu: , käyttäjä: Titvi
Link to comment
Share on other sites

Ostin pukuni myös käytettynä. Kävin aluksi sovittamassa vuokrapukuja, muutama vaihtoehto löytyi, mutta ei sitä täydellistä, joten löydettyäni naikkareiden kirppikseltä tämän puvun, lähdin Turkuun saakka sovittamaan sitä (asun siis Espoossa) ja puku lähti sovituksesta mukaan.

Pukuun ei tarvinnut tehdä muutoksia, minun vain täytyi pudottaa n. 3 kiloa ja puku istui täydellisesti!

IMG_0236.JPG

Link to comment
Share on other sites

Ostin pukuni myös käytettynä. Kävin aluksi sovittamassa vuokrapukuja, muutama vaihtoehto löytyi, mutta ei sitä täydellistä, joten löydettyäni naikkareiden kirppikseltä tämän puvun, lähdin Turkuun saakka sovittamaan sitä (asun siis Espoossa) ja puku lähti sovituksesta mukaan.

Pukuun ei tarvinnut tehdä muutoksia, minun vain täytyi pudottaa n. 3 kiloa ja puku istui täydellisesti!

IMG_0236.JPG

Ihana puku! Aiotko myydä eteenpäin?

Link to comment
Share on other sites

Ihana puku! Aiotko myydä eteenpäin?

Kiitos! :girl_wink:

En tiedä vielä, ennen puvun hankintaa ajattelin, että tietenkin myyn puvun kun ei tuo puku minulle ole niin tärkeä ja ostin sen vielä käytettynä, mutta nyt olen niin ihastunut pukuun, etten raaski ehkä myydä sitä. Mutta toisaalta ei ole kyllä säilytystilaakaan...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ihana puku! Aiotko myydä eteenpäin?

Kiitos! girl_wink.gif

En tiedä vielä, ennen puvun hankintaa ajattelin, että tietenkin myyn puvun kun ei tuo puku minulle ole niin tärkeä ja ostin sen vielä käytettynä, mutta nyt olen niin ihastunut pukuun, etten raaski ehkä myydä sitä. Mutta toisaalta ei ole kyllä säilytystilaakaan...

wink.gif Meillä on häät tammikuussa ja etsin jotain tuon tapaista.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mäkin löysin puvun täältä. Vaikein asia oli löytää tarpeeks pitkä, koska oon jo ilman kenkiä melkein 180 cm. Sincerityn puku on pohjana, mutta aika uusiks se menee. Selkään tulee nyöritys turkoosiin teemaan, pukuun kuvioidaan sellainen köynnöshommeli niskasta helmaan ja mikä tärkeintä: helma poikkastaan polven kohdalta ja liitetään uudestaan kiinni siten, ettei mun tartte olla koko iltaa kompastelemassa laahukseen vaan saan puvun helposti kellohelmaiseksi fiftarihenkiseksi iltamekoksi

Harmittaa vain se, että löysin tuttavapiiristä ihmisen toteuttamaan kaikki muutokset, joka olisi a ) osannut ja b ) halunnut mieluummin tehdä alusta asti minulle (plus vielä aika samoilla kustannuksilla kuin nyt menee...). En vaan tiennyt hänen taidoistaan silloin kun omani ostin :( Uskon, että puvusta tulee mahtava, upea ja juuri sellainen kuin pitää tälläkin tavalla, mutta olisi vaan ollut hienompaa tukea suomalaista käsityö- ja ammattitaitoa.

Tiistaina pääsee ihailemaan itse, kuvia laitan sit kemujen jälkeen :D

/edit Hukkui puolet tekstistä johonkin... otto 2!

Muokattu: , käyttäjä: Punanapi
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mullakin on nyt puku ostettuna täältä naikkareiden kirppikseltä. Löysin just omannäköiseni, siinä on ihanaa mustaa kukkakirjailua ja se on sellanen siro. Samasta kaupungista vieläpä löytyi, niin ei tarvinnu lähteä minnekään pidemmälle sovittamaan. Hiukan sitä pukua täytyy tosin pienentää yläosasta. Sovitin myös yhtä toista naikkaripukua, sekin oli nätti ja istui minulle, mutta oli jotenkin hiukan liian raskaan oloinen.

Itse en ole vielä ihan varma laitanko puvun myyntiin häiden jälkeen, mutta todennäköisesti laitan. Eihän sille enää muuta käyttöä ole ja säilytystilaakin se vie paljon.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Hankin pukuni reilusti yli puoli vuotta ennen häitä. Ensimmäisenä menin sovittamaan morsiuspukuliikkeeseen erilaisia malleja, mielessä oli ennen pukujen sovitusta halternec-puvut, mutta sellaista sovitettuani totesin, että olisin hukkunut sen malliseen yläosaan. Naikkareiden käytettyjä pukuja sovittelin sitten viidessä tai kuudessa eri kodissa, kauniita pukuja mutta niissä jokin kohta aina häiritsi ja päätin jatkaa etsintää.

Lopulta löysin "sen oikean" puvun itselleni heti kuvat nähtyäni, se oli siinä ja olin seuraavana viikonloppuna juuri puvun suunnalle menossa reissuun. Puvun sovitus ja puku lähti uuteen hyvään kotiin :-X Juuri sopivasti ihanaa kirjailua edustassa ja kohtuullisen pitkässä laahuksessa. Kimallusta ja kuitenkin selkeitä linjoja. Olkaimet saa paikalleen tai voi jättää laittamatta. Hääkenkien löydyttyä vien puvun ompelijalle pientä suurennusta varten korsettiosasta ja ehkä hieman pituutta lisää helmaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Omani löytyi huuto.net sivustolta. Selasin useita vaihtoehtoja läpi kunnes joku puvuista jäi mieleen kummittelemaan ja se oli saatava. Puku oli huonoksi onneksi kerennyt jo mennä pois myynnistä mutta onneksi sain jäljitettyä myyjän ja sain otettua yhteyttä. Puku oli vielä myymättä ja lähti tulemaan postin kautta meille. 250€ siitä maksoin enkä senttiäkään ole katunut, juuri mieleinen. Hirmuinen laihdutuskuuri alkoi puvun ostettuani nyt pudonnut 6 kg ja tänään pukuani kokeiltua se istuu vihdoin!! :D Anoppi ei tykännyt ajatuksesta että ostin käytetyn,,,mutta minun pukunihan tuo on<3

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Olen ajatellut vuokrata hääpuvun, mutta nyt löysin netistä myytävänä olleen hääpuvun, johon ihastuin heti. Minulle tuli siitä heti se wow tunne, josta täällä on kirjoitettu. :girl_in_love: En ole nähnyt pukua livenä, mutta olen menossa sovittamaan sitä. Hinta puvulla on 150e. Kysellessäni myyjältä tarkempia tietoja puvusta, hän oli ostanut sen v.2008 hääpukuliikkeestä, ja puku oli ollut vuokralla sitä ennen. Hän ei osannut sanoa, monellako morsiamella se on ollut käytössä. Vuokrapuvuillahan on käyttäjiä yleensä 2-3 ennen kuin se myydään? Eli minä olisin kolmas, neljäs tai viides morsian siinä puvussa. Nyt aloin miettiä, kehtaako noin "vanhaa" ja käytettyä pukua käyttää kesän häissämme? Jos puku on muuten siisti (kuten myyjä näin ilmoitti), niin huomaako sitä, että puku on viisi vuotta vanha malli? Kaikkea minäkin mietin, mutta minkäs teet. :girl_haha:

Link to comment
Share on other sites

Käytetty puku on ekologinen valinta, ja jos se on sinun silmään kaunis ja malliltaan sopii sinulle, niin ei ole mitään syytä mun mielestä miettiä "kehtaamista". Kyllähän nyt muitakin juhlavaatteita helposti käytetään yli kymmenenkin kertaa, ja ovat silti uuden näköisiä, eli jos vaan puku on ehkä (tai korjattavissa) ja ollut alunperin asiallisesti tehty niin ei hättää :) Häämuoti tietysti jonkun verran muuttuu ja elää vuosien kuluessa, mutta monenlaista tyyliä on uusissakin puvuissa, ja tärkeintä on että se on sun näköinen ja tyylinen!

Link to comment
Share on other sites

^ komppaan! Pääpointtihan on se, että se on sinulle THE PUKU :)

Monilla on käytettynä ostettu tai vuokrattu puku (eihän sitä pidetä kuin pari tuntia yhtenä päivänä)

 

Jos puvussa ei ole tahroja, kulumia, nukkaa, langanpätkiä, puuttuvia koristeita, reikiä yms. ja luut/vetoketju kunnossa, niin mistä sitä kukaan muu tietää, oletko sinä sen ensimmäinen käyttäjä!

 

Ja kuka nyt tulisi nyrpistelemään, että "sulla ei taatusti ole tän vuoden malliston puku" ?!? (paitsi tietysti jos on joku kasari-olkatoppaus-hirvitys :D mutta eikös vanha tule aina muotiin...)

Link to comment
Share on other sites

Menen siis hyvillä mielin pukua sovittamaan, ei kai häämuoti kuitenkaan viidessä vuodessa kovin paljon ole muuttunut... Tosin en ole vielä hääpukuliikkeissä käynyt pukuja katsomassa, joten en tiedä tämän vuoden mallistoista. Puku on malliltaan olkaimeton a-linjainen, ei sentään se kasari-olkatoppaus-hirvitys. :grin: Ja vaikka vanha näyttää tulevan muotiin, niin toivottavasti ne olkatoppaukset ei tee tuloaan... :blink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...