Doutzen

Hääpukujen ja asusteiden tilaaminen ulkomailta netin kautta

1093 viestiä aiheessa

Voi Malssi. :( Olen todella, todella hämmästynyt että Weddingolla voi mennä puku noin pieleen. Voiko se olla kiinni ihan vain siitä mille yksittäiselle ompelijalle siellä Kiinassa puku sattuu työstettäväksi? Ystäväni nimittäin tilasi sieltä taftipuvun viime keväänä ja työn laatu oli täydellisen priimaa ja tafti laadukasta, kirjailut + paljetit + helmet erinomaisen hyvin kiinnitetyt. Edes helmaa ei tarvinnut lyhentää, vaan puku oli suoraan käyttövalmis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla lähti just tilaus Weddingolle. Lähes katastrofiin päättyneen Bridezillas-kokeilun jälkeen toivon että tällä kertaa menee paremmin.. Jäämme odottamaan jännittyneinä!

Jos joku on tilannut Weddingolta, niin olisi mukava nähdä kuvia puvuista :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voi Malssi. :( Olen todella, todella hämmästynyt että Weddingolla voi mennä puku noin pieleen. Voiko se olla kiinni ihan vain siitä mille yksittäiselle ompelijalle siellä Kiinassa puku sattuu työstettäväksi? Ystäväni nimittäin tilasi sieltä taftipuvun viime keväänä ja työn laatu oli täydellisen priimaa ja tafti laadukasta, kirjailut + paljetit + helmet erinomaisen hyvin kiinnitetyt. Edes helmaa ei tarvinnut lyhentää, vaan puku oli suoraan käyttövalmis.

Näin mä olettaisin, koska se edellinen puku oli tosiaan aivan ihana, ja sen tekemiseen oli selvästikin käytetty todella paljon aikaa ja vaivaa. Eipä tuota enää kannata (tai siis kannattaisi, kun vaan ei ärsyttäisi niin valtavasti!) miettiä, kun ne juhlat on jo ollu. Mutta se "hyppyri" tulee varmaan harmittamaan mua aina. Tosi paljon. :girl_sad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla oli kanssa Weddingon kanssa ongelmia pukua tilatessani, ja huomasin saman kuin Malssi -> kun jokin menee vikaan niin lakkaavat vastaamasta meileihin.

Mullakin oli sellainen tilanne, että sain kuvia valmiista puvusta mallinuken päällä. Ilmoitin heti kuvat nähtyäni että yksi yksityiskohta on täysin muuta kuin mitä sovittiin. Ensin minun meileihin vastattiin, mutta kun ratkaisua ei löytynyt (ehdottivat helmien ompelemista virheen päälle....) niin lakkasivat vastaamasta viesteihin.

Olin maksanut puvun, pukua ei oltu lähetetty minulle eikä viesteihin vastattu. Ja häät lähestyivät. Ymmärsin selvästi rivien välistä viestin; jos haluat saada pukusi laisinkaan, lopeta valittaminen. Niinpä taivuin ja pyysin heitä vaan lähettämään puvun minulle ilman mitään korjauksia. Onneksi löysin Suomesta aivan upean ompelijan joka sai tuon virheen korjattua, ja puvusta tuli täydellinen.

Lopputulos oli kuitenkin ihana, ja hinta huomattavasti edullisempi kuin Suomessa. Joten - kaikesta huolimatta - tekisin kaiken varmasti uudestaan. Ongelmiin kannattaa varautua, ja vääntää rautalangasta sellaisetkin puvun yksityiskohdat joiden luulisi olevan selviä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Gadian, kiva kuulla että sinunkin pukusi on onnistunut. :)

Malssi, ihan uskomatonta miten on ikäviä asioita kasaantunut. Ihmetyttää kyllä miten voikin olla niin eri tasoisia tuloksia samalla firmalla. Eikä kyllä kuulosta siltä, että ongelmia olisi yhtään yritetty hoitaa. Todella ikävää, varsinkin kun itselle kyseinen firma oli parempi kokemus.

Itselläni häät ovat vasta heinäkuussa, joten hyvissä ajoin lähdin pukuasiaa hoitamaan. Voin kuvitella millainen katastrofi olisi ollut, jos olisin vasta parin kuukauden päästä tilannut puvun ja olisikin tullut jotain ongelmia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Puku Landybridaliin maksettu, mitat vahvistettu, tilaus varmistettu....puvun valmistus aloitettu :) Jännittää!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin turkisjakun ja edullisen pukupussin LightintheBoxista, tuli nopeasti, eikä ole muutakaan valittamista.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

WhiteLion, kuinka nopeesti lähetys tuli LightInTheBoxilta?

Mä tilasin 18.1. ja otin nopeimman toimituksen, eikä yyhtään mitään oo kuulunu.

-Paitsi et "arvioitu lähetyspäivä" oli siirtyny 19.:sta 20. päivään (tieto oli päivittyny 20. pvän jälkeen.)

Ei tässä vielä oo kauaa menny aikaa, mutta haluisin jo tavarat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

WhiteLion, kuinka nopeesti lähetys tuli LightInTheBoxilta?

Mä tilasin 18.1. ja otin nopeimman toimituksen, eikä yyhtään mitään oo kuulunu.

-Paitsi et "arvioitu lähetyspäivä" oli siirtyny 19.:sta 20. päivään (tieto oli päivittyny 20. pvän jälkeen.)

Ei tässä vielä oo kauaa menny aikaa, mutta haluisin jo tavarat :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Edellinen viesti tuli kahteen kertaan, woops.

Miten sattuikaan, tänään tuli ilmoitus LightInTheBoxilta, että paketti on lähetetty.

MUTTA mulla oli väärä postiosoite. Varmaan oon sen ite laittanu, koska postiosoite on työpaikan..

Tarkistin tietysti miljoonaan kertaan, että osoitteet on oikeat + oon seuraillu lähetyksen edistymistä lähes päivittäin, niin mun osoite on ollu kokoajan näkyvissä. SILTI vasta nyt, kun ko. firmalta tuli viesti sähköpostiin, että "tilaamasi tavarat on lähetetty NN osoitteeseen" huomaan että tuo postiosote on väärä!!

Kaippa se perille tulee, vähän myöhässä vaan.. Onko muille käyny näin?!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ikävä kuulla kauhutarinasi Malssi. Täällä kun tuota weddingoa on niin kovasti kehuttu, ajattelin heiltä kysellä, tekisivätkö puvun, jota ei löydy heidän listoiltaan valmiina. Sen sijaan puku löytyy ubridesin sekä topbridaldressin listoilta.

Mutta nyt en enää tiedäkään, mitä tehdä. Niin se mieli muuttuu. Jos vaan tilaisi suoraan ubridesilta. Sieltä ilmeisesti on tullut kuitenkin kunnollisia pukuja, vai kuinka?

En oleta, että puku on 100% samanlainen kuin kuvassa ja jos jotain muutoksia pitää tehdä, on jo yksi ompelijakaveri lupautunut auttamaan korjaamisessa. Mutta silti hieman epäilyttää, että jos saakin täyttä p***kaa, on tilannetta vaikeampi korjata.

Joten lisää kokemuksia kaipaan. Kiitos!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

WhiteLion, kuinka nopeesti lähetys tuli LightInTheBoxilta?

Mä tilasin 18.1. ja otin nopeimman toimituksen

ja samalla vastaus myös Okkanaiselle:

Minäkin tilasin 18.1 ja sain paketin 26.1. UPS kaveri soitti iltapäivällä, mutta en olisi ehtinyt kotiin töistä noutamaan pakettia häneltä, joten vei miehelleni hänen työpaikalle kun se on tosi lähellä kotiamme. Olisi tuonut myös minulle 30 km päähän töihin seuraavana päivänä, koska olisi osunut hänen päivittäiselle ajoreitilleen.

Ja paketti tuli siis suoraan "kotiin," koska sen arvo oli sen verran alhainen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa!

Onko kukaan tilannut hääpukua tälläiselta nettisivulta kuin fashionlande.com, on todella halpoja ja liiankin ihania..rupeaa vaan aina hälytyskellot laulamaan, kun myydään "puoli-ilmaiseksi"..olisi kiva kuulla kokemuksia! :girl_wink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei Paypalin kanssa asioineet! Tarvitsisin apua Paypalin kanssa puuhasteluun: :unsure:

Jos olen ilmoittanut luottokorttini numeron paypaliin, niin tarviiko minun lisätä vielä sen pankkitilin numero, johon luottokortti on liitetty? Ei kai? Jos kortti ois Visa Electron, niin sitten ymmärtäisin, mutta riittääkö siis, että antaa luottokortin numeron?

Missä paypalin sivulla voi tehdä sen asetuksen, että valuuttamuunnoksen tekee suomalainen pankki eikä paypal (jolloin kuulemma säästää ihan selvää rahaa)?

Hermo menee, jelppikää... :girl_cray2:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuli muuten meileen tuosta LightIntheBox-katastrofista mieleen, että siinä on varmaan ollut eri firmat kyseessä. Siis LitB on mun käsittääkseni sellainen välityssivusto, joka välittää eri firmojen tuotteita ja ottaa provikat päältä. Eri tuotteet on todennäköisesti eri firmoista, joka vois selitttää miksi iltapuku oli hyvä, mutta hääpuku ei...

edit: ja ei paypal sitä tilinumeroa tarvi, mutta voi pyytää varmistamaan pankkitunnusten avulla (eli verified by visa). Tuosta valuuttamuunnoksesta en tiedä. En ole ikinä tullut ajatelleeksikaan. Yhtäkkiä ajattelin, että pankki vois ottaa enempi rahaa siitä valuuttamuunnoksesta..

Muokattu: , käyttäjä: Gadian

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen tilaamassa Provonias Gasela pukua. Lähetin kuvan Kanacalle sekä Lucky Bridelle. Kanacan tarjous oli 299 US ja toimitusaika n 45 päivää. Lucky Briden kautta hinta oli 159 USD ja toimitusasika 3-4 viikkoa. Nyt tässä arvon, että kummasta tilaan.... Löytyykö täältä morsianta joka olisi tilannut Provonias-puvusta kopion?

Kiitos kovasti jo etukäteen vastauksista

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Okkanainen ja Gadia neuvoista! Nyt on Paypal-toiminnassa. :girl_dance: Osaisiko joku vielä sanoa, mitä tarkoittaa, kun valitsee jonkun valuutan primary currencyksi? Tai pitääkö valita euro oletusvaluutaksi? Ja mitä tämä oletusvaluutan asettaminen tarkoittaa? :girl_impossible:

Kyllä voi olla vaikeaa...

Muokattu: , käyttäjä: Sari_O

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^Primary currency = ensisijainen valuutta. Mä en muista, onko mulla euro vai dollari, mutta pelkästään niitä oon tarvinnu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun käsityksen mukaan se primary currency on oma ensisijainen valuutta, eli mitä sun pankki käyttää. Mulla ainakin on muistaakseni euro siinä. Oon kyllä rekannu joskus aikoja sitten niin ei oo ihan tuoreessa muistissa.. Mutta mun mielestä maksuyhteenvedossa paypal laskee käyttäjälle nähtäväksi paljonko maksu on oletusvaluuttana eli euromääräisenä. Sitten kun paypalin saa kuntoon, niin on sillä kyllä suorastaan syntisen helppoa shoppailla netissä... :grin:

Jipii, tänään tulossa LitB:sta paketti, korusetti ja hanskat. UPS on kyllä paljon nopeampi ja parempi lähettipalvelu kuin DHL...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.