Lost Posted June 9, 2004 Report Share Posted June 9, 2004 Naruolkaimellinen toppi ei sen sijaan kuulu mielestäni häihin vaan rannalle, vaikka kyseistä olkainta näkee jopa hääpuvuissa.Onhan useimmat iltapuvut ja kesämekotkin nykyään spagettiolkaimisia? Mikä siinä on ihmeellistä? ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salamanteri Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Mun mielestä spagettiolkaimetkin voi olla hienot ja juhlavat. Makunsa tietysti kullakin. Eikös se hivenen vaikuta millaiseen yläosaan ne spagettiolkaimet yhdistyy ja millaista materiaalia ne on. Vai mitä olette mieltä? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest almeliini Posted June 10, 2004 Report Share Posted June 10, 2004 Kokovalkoista välttelisin vieraana... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pikkupossu Posted July 9, 2004 Report Share Posted July 9, 2004 Mitäs mieltä olette voiko morsiamen äiti pukeutua osittain mustaan asuun(kokomusta hame, puna-musta yläosa ja punainen huivi)?Kyselen kun äitini kyseli minulta onko sopivaa/etiketin mukaista. Omasta mielestäni voi ihan hyvin pukeutua niin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tiinaa Posted July 9, 2004 Report Share Posted July 9, 2004 pikkupossu, kyllä mielestäni äitisi voi laittaa mitä tahansa väriä päälleen. Itsekin olen ajatellut mustaa vihkiasua. Hmm... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pubu Posted July 9, 2004 Report Share Posted July 9, 2004 Kyllä osittain valkoiseen pukeutuminen on etiketinkin mukaan ok. Kokovalkoisessa mulle ainakin tulisi muissa kuin omissa häissä vaivautunut olo... morsian nauttikoon yksin valkoisissa, kyllä sitä muitakin värejä mekoista löytyy kuin kokovalkoista. Useisiin kesämekkoihin on kyllä yhdistetty valkoista joko pohjavärinä tai kukkia yms. joten kokonaan kyseisen värin välttäminen voi olla vaikeaa ja tarpeetontakin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
miiru Posted August 6, 2004 Report Share Posted August 6, 2004 Mitä mieltä te morsiamet olette siitä, että vieraalla on valkoista päällä? Tiedän kyllä, että valkoinen on varattu morsiammelle, mutta entäs jos vieraalla olisi valkoinen hieman polven yli menevä hame ja musta yläosa. Onko mielestänne sovelias asu vieraalle? Yhden vaatekaupan myyjä sanoi tänään, että voi olla valkoista, jos vain osa asusta on valkoinen mutta ei kokonaan valkoista ei tietysti voi olla. En ole kuitenkaan varma ja siksi kyselen täällä. Meillä häät ensi viikonloppuna ja paras asukokonaisuus muodostuisi edellä mainitusta valkoisesta hameesta ja mustasta yläosasta. What to do :-/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hope Posted August 6, 2004 Report Share Posted August 6, 2004 Kyllä minun mielestäni ainakin voi osa asusta olla valkoista. Eiköhän se vaan juuri sitä tarkoita, että KOKO valkoiseen pukeutuu vain morsian 8) 8) 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pampam Posted August 7, 2004 Report Share Posted August 7, 2004 Kyllä munkin mielestä voi olla. Tarkoitus on kai, että morsian erottuu joukosta, ja tuskin tolla asulla sekaantumisen vaaraa on. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mimmi74 Posted August 7, 2004 Report Share Posted August 7, 2004 Niin, jos se on vain hieman polven yli. Nimittäin PITKÄ valkoinen hame yhdistettynä värilliseen yläosaanhan näyttäisi naikkarien kuvien mukaan olevan todella yleistä morsiamen pukeutumista. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eskimo Posted August 26, 2004 Report Share Posted August 26, 2004 Etiketin mukaan kokovalkoiseen tai kokomustaan ei pitäisi pukeutua häihin ja se on hyvä ohjenuora eli puolikkaat menee hyvin jos IHAN välttämättä haluaa laittaa. Itse en toisen häihin laita valkoista tai mustaa - entä jos laitatkin valkoisen hameen ja punaisen yläosan ja morsian on samanvärinen?Omissa häissäni kutsussa oli selvä pukukoodi - tumma puku- ja tilaisuus alkoi klo 15 joten naisella tämä tarkoittaa ns. vierailupukua jonka pituus on korkeintaan nilkan ja polven puolessa välissä. Hattu ja kampaus suositellaan tietysti vierailupuvun kanssa. Mikäli kutsussa ei ole selvästi mainittu miten tilanteeseen pukeudutaan, hääpari voi odottaa ihan mitä tahansa pitkän iltapuvun ja kukkaminarin tai farkkujen väliltä (ja tämä näkyy suomalaisissa häissä...) ja tämä on hyvin vältettävissä pukukoodilla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marge_ja_Jorge Posted August 28, 2004 Report Share Posted August 28, 2004 ns. vierailupukua jonka pituus on korkeintaan nilkan ja polven puolessa välissä.Moniko oli laittanut täyspitkän hameen?Nykypituudet hameessa sotii tota vastaan niin paljon, että itse en ainakaan väkisin noudattaisi. T: Marge joka viuhuu arkenakin hame maata viistäen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jesanna Posted September 19, 2004 Report Share Posted September 19, 2004 Jotain valkoista saa olla mutta sen kanssa jotain muuta väriä myös.Puhtaanvalkoisissa ei saa muut kuin morsian astella hääpäivänä. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest satuprinsessa Posted September 30, 2004 Report Share Posted September 30, 2004 Olin itse viime kesänä eräissä häissä pukeutuneena valkoiseen kellohameeseen ja punaiseen yläosaan 60-luvun henkeen. Hääpaikkana oli vanhan seurojentalo maaseudun rauhassa. Morsian kävi ihastelemassa hamettani, enkä kokenut oloani mitenkään vaivautuneeksi valkoisessa kellossani. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dasta Posted September 30, 2004 Report Share Posted September 30, 2004 Itse en vieraana valkoista vaatetta häihin laittaisi, en edes erivärisen ylä- tai alaosan kanssa koska nykyään on niin paljon kaksivärisiä hääpukuja. Eihän kukaan morsianta ylitä mutta kyllä se pikkuisen huonoa makua osoittaa. Kerran on häissä ollut kermanvärinen jakkupuku mutta sekin morsiamen pyynnöstä kun kerran kaasona toimin.Valitettava tosiasia on se, ettei suomalaisten pukuetiketti ole edelleenkään kaikilta osin kovinkaan kehittynyt. Ilman pukukoodiakin pitäisi jokaisen ymmärtää miten pukeudutaan häihin (tai hautajaisiin ym juhliin). Ei siis farkkuja, ei vesirajaminaria tai t-paitaa, vaan siisti asu oli se sitten naisella mekko tai jakkupuku ja miehellä suorat housut ja kauluspaita. Mutta minä olenkin vähän konservatiivi näitten vaateasioitten suhteen Itse kyllä toivon vieraitteni osaavan pukeutua häihimme fiksusti ilman pukukoodiakin, saas nähkä kuinka käy.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Heather06 Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 Minustakin asuu soveltuu vieraalle Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Utti Posted January 14, 2005 Report Share Posted January 14, 2005 Itse en kyllä välittäisi, vaikka jollain olisi kokovalkoinen asu päällä. Anna mennä vaan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lady_Myria Posted January 15, 2005 Report Share Posted January 15, 2005 Se on jo aika hyvin, jos joku sekoittaa morsiamen ja vieraan keskenään. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EverDreamer Posted November 17, 2005 Report Share Posted November 17, 2005 Minua ei ainakaan haittaa jos vieraat pukevat valkoista, vaikka jopa kokovalkoistakin, kun oma asuni on upea viininpuna-musta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts