Guest Cardia

Milloin kiitoslahjat annetaan?

74 posts in this topic

Kaasona sain lahjan hääjuhlassa lyhyen kiitospuheen kera. Se lämmitti mieltä!

Meillä on sama ajatus, kuin toukokuu-08:lla. Eli aiomme pitää yhdessä sulhasen kanssa kiitospuheen häissämme, jossa kiitämme erityisesti vanhempiamme (maksavat lähes koko lystin) sekä meitä järjestelyissä auttaneita ystäviä (kaaso, bestman, morsiusneito, kukkaistytöt, seremoniamestarinna sekä muut meitä avustaneet ystävät). Muistamme todennäköisesti bestmaniä, kaasoa, morsiusneitoa, seremoniamestaria ja kukkaistyttöjä joillai pienillä lahjoilla samalla.

lahjukset jaetaan näillä näkymin juhlan aikana samalla kun kaikkia kiitellään...

Pari päivää häiden jälkeen käytiin viemässä lahjat.

Me annettiin kaasojen ja bestmanin lahjat hääpäivän iltana juhlien loppupuolella. Ei haluttu jättää lahjojen antamista juhlien jälkeen, koska lähdettiin jo maanantaiaamuna (lauantain häiden jälkeen) häämatkalle.

Meillä bestman sai kiitoslahjaksi taskumatin jonka mies antoi kahden kesken ennen juhlia. Kaaso sai jo ennen häitä huivin ja laukun pukuunsa ja nyt olisi vielä häämatkalta tuotu kiitoslahja antamatta, kunhan nyt vaan saataisiin päivätyöläisen ja iltatyötätekevän aikataulut yksiin.

Me todennäköisesti annetaan todistajille lahja, kun palataan Suomeen ja seremoniamestareille hääjuhlan jälkeen.

Juuri ennen vihkimistä kun kaasot pukivat minua ja valmistauduttiin skumppaa hörppimällä juhlaan, saivat valita laittavatko korut (helmistä teetetyt käsikorut ja korvikset) juhlaan vai ei. Häämatkalta toimme vielä kaikille ne varsinaiset arvokkaammat lahjat.

Mulla on vielä avustajien lahjat ostamatta. :unsure: Ennen häitä en ehtinyt, ja nytkin on ollut kaikkea kiirettä. Mies ei luultavasti osta bestmaneille mitään, koska maksoi heidän vuokrapukunsa. Minä ajattelin ostaa kaasolle Nomination-rannekorun. Muiden avustajien lahjat ovat vielä mietinnässä.

Kaasolle annoin lahjan (nomination-rannekoru) häiden jälkeisenä aamuna hääpaikkaa siivotessa. Ei mikään kaikkein paras ja hienoin tilanne, mutta ennen häitä en ehtinyt - ei tullut sopivaa tilaisuutta vaikka olisin halunnut antaa sen silloin - ja hääjuhlassa en voinut kun tiesin että rupean vollottamaan. Niin kuin rupesinkin ja siinä sitä sitten nyyhkittiin...

Mulla oli maailman ihanin kaaso ja olen yrittänyt muistaa häntä kiitellä kaikissa mahdollisissa tilanteissa, toivottavasti olen onnistunut.

Kuvamateriaalia taitanee tulla albumin muodossa heti, kun saan väännettyä. Juhlissa olen nähnyt lahjanantoperformanssin vain kerran, silloin taisi olla bändin 1. tauolla.

Annettiin häissä pienenä ohjelmanumerona kaason ja bestmanin lahjat. Kutsuimme avustajat meille illalliselle myöhemmin, jolloin annoimme heille vielä valokuvaniput päivän tapahtumista.

Itse olen ajatellut kaasoja kiittää todennäköisesti etukäteen, ettei unohdu, eli edellisenä päivänä, kun olemme koristelemassa juhlapaikkaa (mikäli siis toinenkin kaasoista pääsee paikalle). Tai jos molemmat eivät ole paikalla, niin ehkä kiitämme heitä äitini synttäreillä kuukauden päästä häistä, kun sinne molemmat kuitenkin tulevat.

Lahjoin kaasojani moneen otteeseen häiden jälkeen. Ensin toin heille pienet muistot minihäämatkaltamme, sitten järjestin heille illallisen ja viimeiseksi annoin heille joululahjaksi korut. Kaikki nämä olivat muutaman kuukauden sisällä häistä. Sinä aikana tapahtui niin paljon, että kaasot varmasti ymmärsivät, kun kaikki ei ollut heti valmiina.

Annoin kaasoille lahjat päivä ennen häitä. Oltiin kaasojen kanssa yötä vanhempieni luona ja ajattelin että silloin oli sopiva hetki :girl_smile:

Me pidetään hääjuhlassa ensin "tietovisa" bestmanin, kaason, sulhaspoikien ja morsiusneitojen kesken kun lapset ovat poistuneet kahdeksan aikaan (kaikki avustajat siis täysi-ikäisiä). Samalla kun julistetaan voittaja, annetaan jokaiselle lahja. :)

Itse ajattelin, et annettais hääpäivän aamuna lahjat, lisäksi juhlassa vielä julkisesti kiitettäisiin. Lisäksi meillä on muutama muu henkilö, jotka ovat jollain tavalla apuna hääpäivänä, mutta ei välttämättä aamusti mukana, ja heille ajattelin, että kävisin julkisen kiitoksen lisäksi jossain vaiheessa juttelemassa ja antamassa pienet lahjat :)

Olemme kaasojeni kanssa häitä edeltävän yön samassa paikassa (ainakin näin on suunniteltu), joten annan lahjat heille tuolloin. Jos suunnitelmamme ei toteudu, niin sitten annamme lahjat jossain vaiheessa juhlaa. 

Minäkin todennäköisesti vietän häitä edeltävänyön kaasojen kanssa meillä. Ajattelin antaa lahjat hääpäivän aamuna kun heräämmme. :)

Minä ajattelin antaa lahjat yllätyksenä häissä loppuillasta ja pitää samalla pienen kiitospuheen ^_^

Ajattelin antaa kiitoslahjat edellisenä iltana, kun yövyn kaasojeni kanssa. Hääjuhlaa mietin ensin, mutta totesin, että lahja saattaa helposti hukkua siellä. Hääjuhlassa pidän kuitenkin puheen, jossa kiitän mm. kaasoja ja bestmaneja.

Me annoimme kiitoslahjat jonkin aikaa haiden ja haamatkan jalkeen. Emme edes hommanneet lahjoja ennen haita, oli niin paljon mietittavaa, etta se jai, ja halusimme antaa jotain oikeasti mieleista eika ostaa vain jotain kiireessa. Tuntuvat olleen tyytyvaisia, kaasoni ainakin kayttaa lahjaksi saamaansa korua jatkuvasti  :)

Jos olisimme saaneet lahjat hommattua aiemmin, olisimme varmaankin antaneet ne haiden jalkeisena paivana, jolloin jatkoimme juhlimista kaveriporukalla. 

Edited by Roslin

Kaasot sekä mun saavat lahjansa hääpäivän aamuna, yövymme kaasojen kanssa vanhempieni luona häitä edeltävän yön :) Mies antaa bestmanin lahjan todennäköisesti myös hääpäivän aamuna. Muut avustajat saavat lahjansa sitten jossain sopivassa vaiheessa juhlaa :)

Me annetaan häiden jälkeen. Itse kaasona toimiessani olen myös saanut kiitoslahjat jonkin verran häiden jälkeen.