Jump to content
Naimisiin.info

Aloitusjuoma / onnittelumalja


Heiduli

Recommended Posts

Osaako joku sanoa kuinka paljon pitäisi varata alkoholittomia alkumaljoja? Meillä ei ole lapsia tulossa eli sikäli kaikki voisivat juoda kuohuviiniäkin mutta ainahan niitä autoilijoita muutama on... Mutta oisko jotain nyrkkisääntöä, paljonko alkoholitonta suhteessa alkoholilliseen, että tietäisi mihin varautua?

muistelen, että meille taitaa tulla suunnilleen saman verran vieraita kuin teillekin, ja vain pari lasta - pitopalvelusta suosittelivat, että varataan yksi iso pullo alkoholitonta, sen pitäisi riittää. kuitenkin monet autoilijatkin ottavat sen alkumaljan verran, vaikka eivät muuten alkoholia sitten juhlan aikana nauttisikaan.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 263
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillekin alkumaljaksi tulee Fresita. Tuntuu olevan suht suosittu tällä hetkellä :) Olisiko kellään suositella alkoholitonta vaihtoehtoa tuon kanssa? Pommac on tietenkin vaihtoehto, mutta olisi kiva, jos se olisi edes jotenkin mansikkainen tuon Fresitan vuoksi... Lasten mansikkalimut taas on aivan liian makeita mun mielestä.

Link to comment
Share on other sites

Olisiko kellään suositella alkoholitonta vaihtoehtoa tuon kanssa? Pommac on tietenkin vaihtoehto, mutta olisi kiva, jos se olisi edes jotenkin mansikkainen tuon Fresitan vuoksi... Lasten mansikkalimut taas on aivan liian makeita mun mielestä.

Itse tykkään laittaa liian makeisiin limuihin sekaan kivennäisvettä jolloin osa makeudesta häviää, ja juomasta tulee raikas.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meillä alkujuomana oli Deinhard Medium Dry -kuohuviini. Emme ole suuria kuohuviinin tai samppanjan ystäviä, joten oli aika hankalaa löytää kuohari, joka ei ole liian kuiva, liian makea, liian hapokas, liian hiivainen tai muuta vastaavaa. Koemaistoimme vaikka mitä tälläkin palstalla suositeltua kuoharia, eikä mikään kelvannut. Deinhard oli mielestämme juuri sopiva kuohari, ja häävieraatkin kehuivat valintaa. Kuohari ei ole mielestämme liian makea tai kuiva, on sopivan hapokas ja hedelmäinen. Jatkossa ostamme kuoharitarpeeseen varmasti samaa juomaa.

Tässä Viini Webin arvostelut viinistä, tässä Alkon tietoa.

Link to comment
Share on other sites

Guest Minimorsio

Lopullinen päätös taitaa olla nyt sitten Freixenet Gordon Negro Brut. Emme kumpikaan tykkää alkumaljana makeista tai puolimakeista kuohuviineistä (paitsi ehkä sopivan jälkiruuan kanssa menevät) ja pidämme tästä kyseisestä cavasta. Sitä siis. :)

Link to comment
Share on other sites

Meillä tulee kaikille alkoholiton alkumalja. Eikä se tule olemaan pommacia. Ehkä joku sekoitus.

Minua ärsyttää jos muille on shampanjaa, ja sitten holiton versio on vaan jotain täysin mielikuvituksetonta ja arkista pommacia. Ei alkoholitonta versiota käytä vain lapset, kuten joidenkin viesteistä ehkä saa sen käsityksen. Olin alkukesällä häissä, joissa muut ei vielä tienneet minun olevan raskaana, ja nolo tilanne kun aikuisille lähtökohtaisesti tarjottiin vain sitä shampanjaa ja minun yllättäen pitikin hakea "lasten" tarjottimelta...Ei siis ollut myöskään autolla tulleita tai vaikkapa alkoholiongelmaisia huomioitu... :girl_sad:

Niin ja morsian on siis edelleen raskaana häissään, joten holiton vaihtoehto on luonnollinen :girl_wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Meille varmaan joko perinteinen alkoholillinen on kuohuviinia, Opera Brutia mietin ja holiton Ginger Alea. Ja jos haluaa niistä jotain vähän erilaista niin Modon makusiirapeilla voi tuunata molempia kun Ginger Alekaan ei ole niin hirveän makeaa. Mutta ehkä tyydytään yksinkertaisempaan. Makusiirappia voidaan käyttää sitten vaikkapa holittomassa boolissa. Tai miksei holillisessakin jos siihen laittaisi kuivaa valkkaria, spriteä, vissyä ja makusiirappia...hmmmmm :)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Siiri-täti

"Kir" itse tehdystä kriikunalikööristä ja kuohuviinistä (ehkä Lindemans Cawarra Brut). Ensi syksynä on häät ja tämän vuoden kriikunasadosta on tehty likööri laittamalla hedelmät purkkeihin, sokeria ja viinaa päälle ja jääkaappiin tekeytymään h-hetkeen asti, sitten vaan kaadetaan kauniin punainen ja herkullisen hedelmäinen juoma laseihin kuoharin kanssa. Holittomille (mm. paljon sukulaislapsia häissä) täytyy vielä kehittää jotain, joka olisi mahdollisimman samannäköistä kuin tuo kriikuna-kir.

Link to comment
Share on other sites

Meillä on talvihäät ja pidämme vain ystäville juhlat ihanassa tunnelmallisessa mökissä meren rannalla. meillä nautitaan rennosti alkujuomana takkatulen ääressä kuumat minttukaakaot, joten toivottavasti on kirpsakka talvikeli =)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mä haluasin tota Blue Nun Sparkling Gold Edition, sopisi mulle niin hyvin, on vaan alkon netissä tilattavana, saako siis ollenkaan maistiasieks vaan yhtä pulloo vai pitääkö tilata koko laatikko, ja mistä sais tohon alkottomaan versioon sit tota kultahippua kans ostaa?

Hei, pitäisi löytyä kyseistä tuotetta useimmista alkoista. Jos ei löydy, rohkeasti vaan kysymään voisivatko tilata satsin kyseiseen myymälään. Alkossa on hyvä asiakaspalvelu ja miellellään auttavat asiakasta hommaamalla halutun tuotteen ainakin väliaikaisesti myymälään.:D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...