pirpana

Oulun kukkakaupat

151 viestiä aiheessa

Kiitos Maaria81, tosi kaunis kimppu sinulla! :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tämä asia ei varsinaisesti kuulu tänne, mutta kirjoitan asia kuitenkin. Raijan kukassa on morsiuskimppunäyttely sunnuntaina 19.4. kol 10-18, huomasin ilmoituksen forumista. Jos kiinnostaa mennä katsomaan itselle kimppuja ja hintoja niin nyt on hyvä mennä kattelemaan laajemmin. Itse ajattelin mennä, kun kerran ihan tarjotaan mahdollisuutta ja saa vähän noita hintatietoja tietää. Eli sinne siis.. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli kukat Raijan kukasta. En todellakaan voi suositella kyseistä paikkaa. Olimme sopineet tarkasti millainen kimpun tulisi olla. Vein jopa tarkan kuvan malliksi. Kimppu oli täysin erilainen, mitä olimme sopineet kuten myös vieheet ja rannekukat. Kimppuuni piti tulla todella hailakoita ruusuja sekä pallonmuotoisia kristallihelmiä "harsokukan tapaan", kahvan tuli olla vaaleanpunainen ja reunassa piti olla hieman valkoista lastunauhaa. Noh ensinnäkin kukat eivät olleet nupullaan ja ne olivat paljon tummempia mitä oli sovittu. Helmet oli vaihdettu toisiin ja kiinnitetty aivan väärällä tavalla. Kahva oli ohut vihreä ja nauhaa ei ollut lainkaan. Vieheissä, rannekukissa eikä pöytäasetelmissä ollut lainkaan helmiä sekä nauhat olivat väärän väriset. Valitin asiasta puhelimitse (sillä en itse hakenut kimppua vaan bestman) ja hän lupasi lisätä nauhan. Noh nauha lisättiin ja se oli ihan karsea eikä vastannut ollenkaan mallikuvaa. Revin nauhan irti, sillä se oli niin kauhea. Selitykseksi sain, että hänelle oli tullut toinen kiire tilaus. No eipä paljoa naurattanut, kun olimme jo matkalla kuvaamoon eikä mitään muuta ollut tehtävissä, kuin hyväksyä kimppu jos ylipäänsä kimpun halusin. Lisäksi osa kukista oli rusehtuneita ja kuihtuneita. Minä en ainakaan aio enää koskaan astua jalallanikaan kyseiseen paikkaan ja suosittele kenenkään muunkaan tilaamaan sieltä hääkimppua, jos ette halua kokea ylläreitä!

Tälläinen kimpusta piti tulla:

4287823.jpg

Ja näin lasihelmiä:

4287832.jpg

Ja tässä lopputulos:

4287848.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ylläolevan kirjoituksen jälkeen on tapahtunut erittäin ikäviä asioita. Sain tänään puhelun Raijan kukasta ollessani töissä. Hän pyysi palauttamaan kukka-asetelman jalustan. Tämän jälkeen hän kuitenkin tuli melkein linjoja pitkin ja ilmaisi suuttumuksensa ylläolevaa kirjoitustani kohtaan. Pyysin 3 kertaa häntä lopettamaan, sillä en pystynyt kesken työpäivän alkaa setvimään asiaa. Sain lopulta ehdotukseni läpi, että puhumme illalla, kun palautan jalustan.

Liikkeeseen päästyäni hän sanoi olevansa todella suuttunut, koska olen lähetelly nettiin haukkumakirjeitä hänestä. Yritin selittää, että nämä sivustot ovat risuja ja ruusuja varten. Hän ei taida pahemmin soitella heidän perään, jotka ovat häntä täällä ylistäneet? Hän ei suostunut millään kuuntelemaan minun kantaani asiaan ja ehdotin, että hän kertoo ensin omansa ja minä sitten omani. Hän alkoi pitämään minulle oppituntua kukkiensidonnasta ja kiersi kaikki asiat, jotka olivat menneet mielestäni pieleen. Kimppua tilatessani, hän ehdotti minulle näitä tiettyjä kukkia, kun näytin hänelle kuvan haluamastani kimpusta. Nyt hän oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt yhden kukan perusteella hahmottaa millainen kimpustani tulee. Minulla ei ollut tilaushetkellä jyrkkiä mielipiteitä ruusulajikkeista, sillä luotin hänen ammattitaitoonsa ja uskoin hänen osaavan valita kukat, jotta kimpusta tulee kuvan näköinen. Vaikka kukat olisivat olleet tismalleen samat, kuin mallikuvassa, olisi kimppu siltikin epäonnistunut, sillä hän oli omatoimisesti (ja minulta kysymättä) vaihtanut kaikki sovitut materiaalit toisiin. Hän ei ollut laittanut lastunauhaa kimppuun, sillä hänen mielestään se kuuluu vain hautajaiskukkiin ja nauroi vain minulle, kun sanoin halunneeni sitä kuitenkin, sillä sitä oli mallikuvassakin. Hän ei kerta kaikkiaan suostunut kuuntelemaan minun kantaani asiaan eikä myöntämään, että hän oli tehnyt virheitä. En jaksa kirjoittaa, mistä kaikesta hän minua syytti.

Pisteenä i:n päälle hän alkoi lopulta kyselemään, että onko minulla ollut ongelmia muiden asioiden kanssa, kuten hääpuvun ja meikin. Olen kuulemma sellainen ihminen, jolle ei helman pituus ole ikinä oikea jne. Minusta se oli todella loukkaavaa, asiatonta sekä epäammattimaista!! Varsinkin, kun yritin itse asiallisesti selittää hänelle oman näkökantani ja sanoin, että näillä sivuilla häntä on kehuttu hurjasti ja minun mielipiteeni on vain yksi muiden joukossa. Lopulta 20 minuutin jälkeen totesin, ettei keskustelu etene mihinkään. Sanoin, että olen todella pettynyt saamastani palvelusta ja toivon, ettei hän enää soittele minulle. Toivon, ettei kukaan joudu enää vastaavaan tilanteeseen hänen kanssaan. Ilmeisesti moni on kuitenkin ollut tyytyväinen hänen töihinsä. Täytyy kyllä varoittaa, että kritiikinsietokykyä häneltä ei löydy kyllä lainkaan!

Harmittaa aivan suunnattomasti!!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuo ruusujen väri on kyllä tosi erilainen kuin mallikuvassa! Muuten kaunis kimppu, mutta ymmärrän kyllä tosi hyvin, että harmittaa kun saa noin erivärisen kimpun mitä on halunnut! :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aika epäammattimaista käytöstä. Ei anna itsestään hyvää kuvaa. Vaikka kimppu oli kaunis niin ei silti vastaa todellakaan mallikuvaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

viitaten Nikita 85 kirjoituksiin:

Sinun tilauksesi kokonaisuutenaan ja tämänhetkinen mielipiteesi eivät kohtaa toisiaan. Emme ota kantaa tähän asiaan tämän enempää täällä.

Toivotamme hääparille Taivaan Isän siunausta ja onnellisia yhteisiä vuosia.

Raijan Kukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Höpöhöpö: Minusta on kummallista, ettette kommentoi kohtaa:

"Vaikka kukat olisivat olleet tismalleen samat, kuin mallikuvassa, olisi kimppu siltikin epäonnistunut, sillä hän oli omatoimisesti (ja minulta kysymättä) vaihtanut kaikki sovitut materiaalit toisiin."

Ja kohtaa:

"Kimppua tilatessani, hän ehdotti minulle näitä tiettyjä kukkia, kun näytin hänelle kuvan haluamastani kimpusta. Nyt hän oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt yhden kukan perusteella hahmottaa millainen kimpustani tulee. Minulla ei ollut tilaushetkellä jyrkkiä mielipiteitä ruusulajikkeista, sillä luotin hänen ammattitaitoonsa ja uskoin hänen osaavan valita kukat, jotta kimpusta tulee kuvan näköinen."

En ole kieltänyt missään vaiheessa sitä, ettenkö olisi valinnut kyseisiä kukkia KOSKA TE NIITÄ MINULLE SUOSITTELITTE!!! Jos olisitte vaivautuneet pitämään minulle saman opastuksen tilaamishetkellä kukkiensidonta tekniikoista ja ruusulajikkeiden vaikutuksesta lopputulokseen, mitä piditte minulle 2.6.2009, olisin varmasti osannut selittää ilman kuvaakin mitä haluan. Koska toin teille kuvan näytiksi, oletin teidän osaavan valita oikeat tekniikat kimpun valmistamiseksi!

Ilmeisesti olisi pitänyt lukea läpi teidän muistiinpanovihkon kirjoitukset sekä ottaa niistä valokuva, jotta väärinkäsityksiltä olisi vältytty!

Tästä kuvasta varmasti näkee, ettei kahva vastaa lainkaan mallikuvaa:

4306062.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä esitän ystävällisen pyynnön, että mahdolliset jatkopuinnit käytäisiin vaikkapa yksityisviestien puolella. Kiitos. 2v3shtd.gif

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta Kukka ja Taide nimisestä liikkeestä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin eilen Kastellin kukassa kysymässä hääkimpusta, mutta floristi kertoi ettei enää sido morsiuskimppuja. Nyt on siis uusi paikka hakusessa. Onko kellään suositella hyvää ja suht edullista liikettä jossa osattaisiin sitoa kaunis roikkuva kimppu (siis sellainen joka laitetaan ranteeseen) ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kellään kokemusta Kukka ja Taide nimisestä liikkeestä?

Juuri eilen kävin tilaamassa Kukka ja Taide-liikkeestä morsiuskimpun ja vieheet. Kuvaa ei vielä ole, mutta voin sen laittaa häiden jälkeen. Kimppuun tulee orkidean oksa, jokin lehti sinne taustalle (en muista nimeä) ja karhn hiuksia (?) edustalle. Hintaa kimpulle + 2 vieheelle tuli 55e (tosin tässä oli jokin ystävän alennus, kun äitini usein liikettä käyttää ja on omistajan kanssa ystävystynyt)

kimppukadessap.jpg

kimppumaljakossap.jpg

muoks. Lisäsin kuvat, jotka antaa hyvin kuvaa siitä millainen minullekkin tulee. :girl_sigh:

Muokattu: , käyttäjä: kippura

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin juuri tilaamassa kukat Karjasillan Vihertalosta. Asun tässä ihan lähellä ja päädyin Vihertaloon, koska olen aina saanut sieltä oikein hyvää palvelua.

Kävin siis suunnittelemassa kimpun ja muut kukat floristin kanssa, joka oli mielestäni erittäin ystävällinen ja ammattitaitoinen. Tilasin ovaalin mallisen aika luonnollisen kimpun (nupullaan olevaa pinkkiä ruusua ja vihreää eustomaa ja vähän muuta vihreää), sulhaselle vieheen ja 5 kappaletta yksinkertaisempia vieheitä bestmanille, isille ja veljille. Lisäksi tulee heittokimppu pinkeistä ruusuista ja koristeluun 24 pientä nupullaan olevaa ruusua. Koko potti maksaa 170-190 euroa riippuen siitä, kuinka paljon tuohon morsiuskimppuun tulee ruusuja. Tarkkaa määrää hän ei osannut vielä arvioida.

Olen siis erittäin tyytyväinen tähän asti. Sain myös mukaan tarkan tilausvahvistuksen, josta selviää kaikki sovitut asiat :) Tuo on mielestäni tärkeä juttu, koska olen lukenut täältäkin aika paljon huonoja kokemuksia. Toivotaan nyt, että kimpusta tulee juuri niin ihana kuin millaiselta se nyt kuulostaa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tilasin kukat KukkaMaariasta Kaakkurista ja olen tyytyväinen palveluun ja kukkiin. Sain todella kauniin ja kestävän pionikimpun (käytin sitä jo torstaina kuvissa ja se vietiin välillä liikkeeseen säilytykseen) ja ammattiapua pöytäkukkien suunnittelussa. Pöydissä oli gerberaa, joka kesti hyvin ja oli aika edullinen. Katariinan VIP-kortilla sain heittokimpun ilmaiseksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tuli kukat Oulun Vihertalosta ja todella tyytyväinen olen. Palvelu oli hyvää ja suunnitteluaikaan oli varattu hyvin aikaa ja minä kun olen aivan onneton kukka-asioissa kaikki selitettiin hyvin tarkkaan ja mallikukkia esiteltiin jne. Varausmaksu oli 50€ joka hyvitettiin sitten loppu hinnasta.

Tahtomiani kukkia ei saatu pöytäkukiksi ja kovasti olivat avuliaita, että löydettiin tarkoituksiimme sopivat kukat.

Voin siis lämpimästi suositella.

Ja tuo tilausvahvistus on tosiaan kyllä hyvä juttu.

Meille tuli 2viehettä, kaasoille hiuskukat, minun kimppu (onkohan se ns. valtikkakimppu?), heittokimppu ja pöytiin inkaliljoja. Kaikkineen tekivät 125€

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mocca: Oho, onpa ollut edullinen! Olisko sulla kuvaa sun kimpusta, vieheistä jne...? Ja onko tämä Vihertalo nyt se, mikä on siinä Karjasillalla ?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on juhlat syyskuun alussa, vaikka siis jo naimisissa ollaan. Tässä mietin etten taida haluta kimppua mut ehkäpä joku rannekukkanen vois sopia pukuun (mustavalkoinen polvipituinen satiinimekko ilmeisesti) ja sitte pöytiin ja seisovaan pöytään jotain (punaista/ oranssia gerberaa) kukkaa.

Onko kukaan asioinut pateniemen ärrän vieressä olevassa kukkakaupassa?

Ja toinen kysymys.. olen ajatellut että pöytiin tulisi yhden kukan maljakoita, joissa olisi yksi tai kaksi gerberaa ja sitte sitä karhunheinää ja sitte tulis kynttilätuikkuja talon puolesta. Onko kukaan nähnyt yksinkertaisia yhden kukan maljakkoja jossain edullisesti?? Saako näitä vuokrattua/ lainattua jostain esim. kukkakaupan puolesta? Tarvitsisin noita ehkä 10 kpl ja tuntuu aika hassulta alkaa ostamaan noin montaa yhtä käyttöä varten kun tästä tavarapaljoudesta halutaan eroon muuton vuoksi. :girl_mad:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itsekin suosittelen tuota Välivainion puutarhaa, sain sieltä aivan upean morsiuskimpun ja muistaakseni erittäin edullisesti (tyyliin 80e)! Lisäksi ostettiin murattia ja valkoisia ruusuja pöytiin. Kanervassa oli mielestäni ihan ryöstöhinnat kaikessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä on juhlat syyskuun alussa, vaikka siis jo naimisissa ollaan. Tässä mietin etten taida haluta kimppua mut ehkäpä joku rannekukkanen vois sopia pukuun (mustavalkoinen polvipituinen satiinimekko ilmeisesti) ja sitte pöytiin ja seisovaan pöytään jotain (punaista/ oranssia gerberaa) kukkaa.

Onko kukaan asioinut pateniemen ärrän vieressä olevassa kukkakaupassa?

Ja toinen kysymys.. olen ajatellut että pöytiin tulisi yhden kukan maljakoita, joissa olisi yksi tai kaksi gerberaa ja sitte sitä karhunheinää ja sitte tulis kynttilätuikkuja talon puolesta. Onko kukaan nähnyt yksinkertaisia yhden kukan maljakkoja jossain edullisesti?? Saako näitä vuokrattua/ lainattua jostain esim. kukkakaupan puolesta? Tarvitsisin noita ehkä 10 kpl ja tuntuu aika hassulta alkaa ostamaan noin montaa yhtä käyttöä varten kun tästä tavarapaljoudesta halutaan eroon muuton vuoksi. :girl_mad:

Jos meinaat Unique-kukkakauppaa, niin on kyllä kokemusta. Itse voin lämpimästi suositella kyseistä liikettä - sitovat upeita kimppuja, tosin hääkimppukokemusta minulla ei sieltä ole. Muutoin olen ostanut heiltä useita kimppuja muistamisiin työpaikalla ja yksityisesti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Onko kukaan asioinut pateniemen ärrän vieressä olevassa kukkakaupassa?

Asioin itse juuri tänään uniquessa ja sain sieltä hyvää palvelua.

Hinnoista en tiedä kun en ole verrannut mihinkään. Mielestäni oli arvokkaita.

Kimppu 80e (pelkkiä valkoisia ruusua, n.20kplja pyöreä kimppu) Vieheet 12e /kpl, valkoiset ruusut ja kaasoille

rannekukat 20e /kpl, valkoiset ruusut. Juhlapaikalle oranssi minigerberoita 12kpl ja olikohan 3e /kpl.

Hääkimpusta ja rannekukasta olisin valmis maksamaan vähän vähemmän..

Jos joku tietää Oulun muista kaupoista yhden kukan rannevieheitä paljonko maksaa, niin laittakaahan hintoja vertauksen vuoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä olen kysellyt tuota ranneviehettä siitä mini gerberasta ja sen hinnaksi on sanottu viherpihalla 25€ ja välivainiolla 17€. Tosin tuo virherpiha meinas tehdä sinne alle sellasen metallisysteemin ja välivainiolla suunniteltiin yksinkertaisempaa.

Nyt tässä mietin vaan et mistä ne kukat on helpoin hakea juhlapäivänä.. Hinnoissa ei kuitenkaan ole kymppien eroa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin kukat Aleniuksen puutarhasta, joka on Hietasaaressa. Palvelu oli kyllä ystävällistä ja olen kuullut siitä muutenkin pelkkää hyvää. Saa nähdä mikä on lopputulos:)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jatkan edelliseen viestiin. Suosittelen ehdottomasti Aleniuksen puutarhaa. Sain juuri haluamani kimpun. Tilasin lisäksi vieheet, kaasoille rannekukat ja noutopöytään kimpun ja kaikkiin olin tyytyväinen.

post-22580-1253970429_thumb.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään