~Taateli

Tampereen morsiuspukuliikkeet?

78 viestiä aiheessa

Olen menossa käymään Tampereella muutaman viikon päästä ja ajattelin samalla poiketa katsastamassa Treen puku- ja tarviketarjonnan. Morsiusgallerian Tullintorilla tiedän (en ole koskaan käynyt kuitenkaan), mutta mitäs muita paikkoja on? Mitä suosittelette? Mitä mieltä MG:n palvelusta, valikoimasta ja hintatasosta? Entäs muuut paikat? Tampere on suht tuttu paikka kaupunkina, mutta jostain kumman syystä ei ole aiemmin tullut katsottua noita morsiusliikkeitä... ;) Toisekseen Kuopiosta on niin lyhyt matka Treelle, että puvun sieltä hankkiminen ei ole epätodennäköistä lainkaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin eilen morsiusgalleriassa sovittamassa pukuja, ja palvelu oli kyllä erinomaista! Myyjä oli ystävällinen ja asiantunteva, oli apuna kun tarvetta oli mutta antoi myös mun ja kaason kierrellä ja pohtia rauhassa. Sitä unelmien pukua ei ainakaan vielä valitettavasti löytynyt, mutta monia upeita vaihtoehtoja kylläkin.

Valikoima tuntuisi sopivan etenkin sellaisen morsmaikun makuun, joka tykkää a) helmikirjialuista ja -yksityiskohdista B) rypytyksistä, materiaalina usein tafti. Muunlaisiakin pukuja tietysti oli valtavasti, meinasi ihan morsiusähky iskeä! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ja heti tähän perään kokemukset Tampereen Tyynelästä: WAU! Heti ensisilmäyksellä löytyi useita ihania sovitettavia ja palvelu oli erinomaista! Valikoima on tosi monipuolinen ja mikäli kaaso/morsiamen sisko tai äiti tai muu juhlavieras kaipaa itselleen iltapukua niin täällä oli niitäkin upea valikoima.

Nyt sitten vaan pitäisi tehdä valinta kahden ihanan puvun välillä, ounou... :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tyynelää voin kehua minäkin. Monipuolinen valikoima ja hyvä palvelu. Myyjä auttoi puvut päälle ja pois näppärästi, sai nuppineuloilla liian isot istumaan päälle, ideoi muutoksia ja otti kaikista puvuista kolme kuvaa (edestä, takaa ja yksityiskohdista), kun kaaso ei luottanut kuvauskykyihinsä :girl_haha: . Kiirettä ei ollut ja juttu luisti. Jos jotain negatiivista pitää keksiä, niin sovitustilat ja liike muutenkin ovat vähän ahtaat. Unelmien pukua ei löytynyt, mutta hyviä ideoita teetettävään pukuun kyllä.

Sen sijaan Juhla-asu Laukontorilla ei ruusuja saa. Liikkeessä haisi tunkkaiselta ja valikoima oli suppea, ei juuri lainkaan valtavirrasta poikkeavia pukuja. Nuori myyjä oli varsin välinpitämätön, ei saanut yhtään kiinni siitä, mitä oltiin hakemassa, auttoi pukujen sovittamisessa vähän sinne päin (tyypillinen lausahdus oli: Mää en ny laita näitä nappeja täältä kiinni.), ei pyydettäessäkään hakenut neuloja avuksi eli puvut oli päällä miten sattuu, eikä kertakaikkiaan ollut myynti- tai palveluhenkinen. Koimme kaason kanssa olevamme lähinnä hänen rasitteenaan paikalla.

Aika käsittämätöntä, miten erilaisia kokemuksia omilla hääpukukierroksilla on tullut vastaan :girl_haha::girl_impossible: !

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ostin pukuni Morsiusgalleriasta, se oli ensimmäinen paikka jossa kävin sovittamassa pukuja ja ensimmäisellä käynnillä ostin pukuni! Puku oli sen mallinen ja hintainen mitä olin ajatellut! Palvelu oli hyvää morsiusgalleriassa ensimmäisellä kerralla, mutta mentyäni hakemaan pukuani ja sovitin sitä vielä, oli palvelu vähän laimeaa! (eri myyjä, vähän nuorempi)

Tyynelässä oli hyvää palvelua myös, kun miehen pukua etsittiin, myyjä juoksi edestakaisin hakemassa juttuja ja oli tosi mukava! Joten miehen saketti vuokrataan sieltä.

Juhla-asussa miesten vuokrapukuja myös sovitettiin. Oli näistä ehkä huonoin palvelu, sillä meitä palveli venäläisen kuuloinen nainen, joka puhui kyllä suomea, mutta niin ettei siitä välillä saanut kovin hyvin selvää. Muutenkin oli vähän vaivautunut tunnelma ja jäi ehkä vähän huono maku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kävin vain yhdessä paikassa Tampereella sovittamassa hääpukuja. Sain perjantaipäivän viimeisen ajan Muotitalo Tyynelään. Palvelu oli erittäin ystävällistä ja tehokasta. Yksi myyjä auttoi pukuja päälleni ja pois päältä, ja toinen tuli aina välillä kommentoimaan pukuja ja antamaan vinkkejä siitä, mikä puku myös saattaisi olla mieleeni. Tunti meni nopeasti ja sain mukaani tiedot kolmesta parhaasta puvusta seuraavaa kertaa varten. Mikään puku ei kuitenkaan ollut aivan täydellinen, mutta kuten Molla, minäkin sain hyviä ideoita teetettävään pukuun. Tätä liikettä voin suositella, ja muissa en aio edes käydä :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun täytyy kyllä sanoa että Morsiusgallerian palveluun olen tyytyväinen. Teetätin pellavapukuni siellä. Kävin siellä yhteensä 3 kertaa. Ensimmäisellä kerralla otettiin mitat ja suunniteltiin myyjän kanssa millaisen puvustani haluan, noin 3 kk:n kuluttua kävin sovittamassa pukua, jonka jälkeen siihen tehtiin muutamia pieniä muutoksia ja nyt viikko sitten kävin sovittamassa viimeisen kerran ja sain puvun kotiin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei onko kellään tietoa milloin Morisusgalleriassa on jälleen tullivapaat päivät? Eikö ne syksyisin ole aiemmin ollut? Voisi tämäkin morsian iskeä itsensä sinne silloin pukuja katsastamaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laitanpa itsekin kokemuksia Tampereen suunnalta. Täydet pisteet antaisin kyllä tuolle Tampereen Morsiusgallerialle. Sain todella hyvää palvelua ja sain sovittaa varmaan ainakin kymmentä pukua kahden tunnin aikana. Kaikista ihanista hääpuvuista huolimatta en löytänyt unelmieni pukua, joten kävin vielä katsastamassa Juhla-asun tarjonnan, josta se the puku sitten löytyi :) Juhla-asun palvelu oli myöskin oikein hyvää, mutta enemmän pidin kuitenkin Morsiusgallerian myyjästä. Tärkeintä oli kuitenkin, että se minun näköiseni hääpuku vihdoin löytyi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kysynpä minäkin noista alennusmyynneistä, eikös tässä keväällä ollut myös ja koskahan? Syksyn alesta ostin pukuni, mutta vielä olis tarvetta monelle muulle asialle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mäkin haluan kehua morsiusgalleriaa. En ole käynyt vielä sovittamassa, mutta ajan olen varannut ja eilen kävin paikan päällä katselemassa. Molemmilla kerroilla sain ystävällistä palvelua. :)

Lisäyksenä: Varasin siis sovitusajan Morsiusgalleriaan, ja jäi todella hyvä mieli sen jälkeen. Ehdin sovitella useita pukuja, myyjä oli avulias ja auttoi puvut hyvin päälle. En kuitenkaan osannut päättää kahden puvun välillä, joten varasin uuden sovitusajan. Tuolloin paikalla oli nuorempi tyttö. Palvelu oli silloinkin ihan ok, eikä millään tavalla töykeätä.

Ennen toista mg-käyntiäni olin kuitenkin käynyt sovittelemassa pukuja Tyynelässä, ja sen jälkeen mikään mg:n puvuista ei tuntunut enää omalta. Päädynkin suosittelemaan enemmän Tyynelää, sillä valikoima tuntuu olevan siellä monipuolisempi ja persoonallisempi. Myös vuokrapukua etsivän kannattaa tutustua Tyynelään, sillä mg:n vuokrapukuvalikoima on olematon. Tyynelässä sen sijaan valikoimaa (tälläkin saralla) löytyy. Myös liikkeen myyjä oli oikein ammattitaitoinen ja hänen kanssaan oli mukava asioida.

Muokattu: , käyttäjä: pomena

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä varasin oman pukuni MGstä ja olin todella tyytyväinen valikoimaan ja palveluun. Myyjä oli asiallinen ja ammattitaitoinen ja löysikin minulle täydellisen puvun. Tyynelästä taas minulla ei ole MITÄÄN hyvää sanottavaa. Palvelu oli tökeröä ja vaikka itse omistaja lupasi ottaa sähköpostitse yhteyttä vielä erään puvun hinnasta ja tilausajasta, ei sitä vieläkään ole saapunut. Liikkeeseen olen soittanut ja kysynyt kaksi kertaa, eikä vieläkään mitään. Joten suosikkini on ehdottomasti Morsiusgalleria!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä voin kanssa kehua MG:tä. Kävin viime lauantaina pukuja sovittamassa ja palvelu oli hyvää. Vaikka en ollu pukua ostamassa, ainoastaan katsomassa eri vaihtoehtoja, myyjä jaksoi etsiä uusia malleja ja palvella. Muita paikkoja en olekaa vielä kiertäny, joten kommenttia niistä tulossa ehkä myöhemmin :)

MG:n alennusmyynti alkaa huomenna, jos joku ei vielä ollut sitä bongannut..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Herätekäynniltä Morsiusgallerian tullivapailla päivillä tarttui matkaan Oma Puku. :wub: Palvelu oli hyvää ja kaikin puolin jäi hyvä maku käynnistä. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Täältä myös kehuja morsiusgallerialle. Vaikka liikkeessä oli ruuhkaa, eikä minulla ollut varattuna sovitusaikaa, sain hyvin palvelua. Ensin kiersin rauhassa merkkaamassa ne puvut, joita halusin sovittaa. Jo ennen kuin sain kierrokseni päätökseen, oli yksi myyjistä käynyt luonani sanomassa, että hän auttaa minua pukujen kanssa heti kun olen vain katsonut kaikki. Pääsin siis sovittamaan samantien, kun olin vaan kierrokseni tehnyt. Myyjä oli todella mukava, ja hän auttoi pukujeni kuvaamisessa (olin liikkeellä yksin). Sovitin myös huntua parin suosikki puvun kanssa. Pääsääntöisesti sovittamani puvut oli itse valitsemiani, mutta pari pukua kävi myyjäkin hakemassa, kun näki, että minkälaista olen suunnilleen hakemassa. Vaikka liikkeessä oli ruuhkaa, sain sovitella pukuja aivan kaikessa rauhassa.

Täältä ostin pukuni <3

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ajateltiin kaasojen kanssa mennä Morsiusgalleriaan "ihan vaan katteleen" tässä vähän aikaa sitten... ja pukuhan sieltä tarttui mukaan!

Palvelu oli todella ystävällistä ja asiantuntevaa. Merkkailimme kaasojen kanssa rauhassa puvut, joita sitten sovitin. Loppujen lopuksi oma pukuni oli se, jota myyjä itse suositteli minun kokeilevan nähtyään mitä mallia kaipaan. Puku istuu minulle täydellisesti! Kyseessä oli vieläpä alennuspuku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lähdin tänään extempore hääpukukierrokselle Tampereelle yksin. Kävin Cloth Housessa tsekkaamassa morsiuspukujen loppuunmyynnin, muutamaa kokeilinkin, mutta tarjonta ei ollut kauhean kaksinen, tosin palvelu kyllä oli. Tyynelässäkin sain todella hyvää palvelua ja myyjä toi sovitettavaksi hyvin erimallisia pukuja. Harmi vaan, kun siellä ei ollut ainakaan nyt alennuksia. Tietääkö joku tuleeko sinnekin syyskuussa alennuksia? Lopuksi kävin Morsiusgalleriassa ja valittuani aletangoista noin seitsemän pukua myyjä tuli auttamaan niiden sovittamisessa. Alepuvuista ei löytynyt itselleni sopivaa mallia, niihin normaalihintasiin en katsonutkaan.

Itselle jäi sellainen olo, että Tyynelässä oli paras palvelu. Siellä sovitin unelmien pukua, mutta hintataso vähän jäi harmittamaan. Täytyy palata syyskuussa uudelle kierrokselle, kun ainakin Morsiusgalleriassa on silloin alet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko joku käynyt nyt syyskuussa tampereen morsiusgallerian tullivapailla päivillä? Onko sieltä tarttunut mitään mukaan? Itse olisi tarkoitus ehtiä siellä käymään, en vain tiedä että ehtiikö kaasoni lähteä mukaan joten mietin, että uskaltaako sinne yksin mennä?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on mielettömän ihana oma puku kaapissa joka eilen lähti mukaan morsiusgalleriasta ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olin valitettavasti pettynyt Morsiusgallerian vierailuuni. Lähdimme Varsinais-Suomesta asti katsomaan pukuja, sillä oma suosikkini piti tilata näin syyskuun lopulla, ja halusin varmistaa, että jos suomen suurimmasta liikkeestä ei löydy sellaista sovitettavaa pukua jonka haluan, niin tiedän että suosikkini lähtee tilaukseen. Odotin innolla, ja olin tutustunut nettisivujen kauttakin jo vähän tarjontaan. Eniten odotin Pronoviaksen aitoja pukuja, pitsisiä ja merenneitomallisia. No, päästyämme perille kysyin heti missä heidän pitsiset ja merenneitomalliset puvut ovat. Vastaukseksi sain, että liikkeessä ei ole yhtäkään pitsistä ja merenneitomallista pukua, ei oikeastaan mitään sinne päinkään. Ei minkään merkin. :girl_sad:

Kiersimme 3 kaasoni kanssa koko liikkeen, mutta emme meinanneet löytää mitään, jota kannattaisi edes sovittaa, sillä tuntui että pelkkä merenneitomalli oli kadoksissa, pitsistä nyt puhumattakaan. No, päädyin kokeilemaan muutamaa mekkoa, jotka myyjä loppujen lopuksi toi sovitettavaksi. Liikkeestä löytyi pari merenneitotyyppistä pukua, jotta näin hieman mallia päälläni. Katsoimme myös kaasojen pukuja, mutta niitäkään ei valitettavasti löytynyt. Mukaan tarttui heittosukkanauha puoleen hintaan, joten ihan tyhjin käsin ei tarvinnut lähteä... :girl_smile:

Myyjät olivat asiantuntevia ja mukavia ja palvelu hyvää, mutta pettynyt olin suomen suurimman liikkeen tarjontaan sekä "halpahallimaisuuteen". No mutta hyvänä puolena varmistui se, että tilasin pukuni lauantaina, nyt on yksi stressinaihe vähemmän! :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemuksia MG:n miesten puvuista? Itselläni olisi edessä vanhat, joten pitäisi sitä pukuakin metsästellä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia Morsiusgalleriasta? Olen menossa kaasojen kanssa ensi viikonloppuna sinne pukuja sovittelemaan. Erityisen kiinostunut olisin kuulemaan, jos jollain on kokemuksia MG:n tarjoamasta korjausompelupalvelusta. Jostain luin, että korjausten laatu ei olisi kovin hyvä. Hinnat vaikuttavat minun silmään ainakin aika kalliilta. Mahdollisen kavennuksen ja lyhennyksen myötä puvulle tulee helposti parisen sataa euroa lisää hintaa. Mahtaisiko tulla halvemmaksi teettää mahdolliset korjaukset muualla?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Laadusta en osaa sanoa, mutta korjauspalveluissa hinta nyt ei niiiin paljon poikkea muista. Itse ostin pukuni MG:n alesta, joten MG ei lähtökohtaisesti luvannut tehdä siihen korjausompeluja ollenkaan. Minun tapauksessa myyjä kuitenkin poikkeuksellisesti lupasi, että voin saada korjausompelut MG:ssa, jos tulen tekemään ne tiettyyn aikaan. Kysyin kahdesta muusta Tampereen ompelimosta hintoja, ja eine nyt ihan huimasti eronneet. MG:ssahan on määritelty noita toimenpidekohtaisia hintoja ja sitten lisäksi se tuntihinta, jos on jotain erikoista; noissa muissa ompelimoissa taas kaikki tehtiin lähtökohtaisesti tuntitaksalla. Kaikkien kolmen tuntitaksat oli 5 euron sisällä, toinen noista muista oli kalliimpi ja toinen halvempi kuin MG. Kannattaa kuitenkin huomioida, että MG:ssa ne hintataulukon hinnat on "alkaen", eli jos on kovin työläs pitsihelman lyhennys esim., niin voi hyvin olla kalliimpi kuin se taulukon "alkaen"-hinta, ja mennään tuntitaksan puolelle.

Niin, minä valitsin toisen noista muista ompelimoista, koska siellä tuntui olevan paras palvelu, ja hinnat oli samaa luokkaa/aavistuksen halvemmat kuin MG:ssa.

Voi tietty olla selvästikin halvempia ompelimoita, nämä kaksi, mistä minä kyselin, on täällä naikkareissa kehuttuja :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Krissuli. Mä en ole Tampereen seudulta, joten pitänee kysellä oman alueen ompelimoista tarjouksia, jos sitä pukua nyt sieltä MG:sta edes löytää :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla myöskin Morsiusgalleriasta ostettu hääpuku jo kaapissa odottamassa. Pukuja on todella paljon, ja palvelu tosi ystävällistä. Suosittelen!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään