Guest Marienne

Minkä värinen on hääpukusi siviilivihkimisessä?

Pukusi väri   271 members have voted

1. 1. Pukusi väri

• Valkoinen (ja sen eri sävyt)
      42
    • Vaalea (esim. beige)
      5
    • Musta
      10
    • Punainen
      3
    • Sininen
      5
    • Vihreä
      3
    • Keltainen (tai kultainen)
      1
    • Violetti tai liila
      2
    • Harmaa (tai hopea)
      3
    • Ruskea
      1
    • Kaksi- tai monivärinen
      3
    • Jokin muu, mikä?
      2

Please sign in or register to vote in this poll.

219 posts in this topic

Pukuni on valkoinen ja pitsinen (ei kuitenkaan puhtaanvalkoinen ole vaan hieman lämpimämpi). Puku on kuitenkin lyhyt ja melko kapea, helma päätyy polven yläpuolelle. Meidät vihitään perjantai-iltapäivänä maistraatissa ja hääjuhla on lähipiirin kesken samana iltana. Olen niin rakastunut pukuuni, se sopii juuri minulle ja juurin meidän häihin täydellisesti. :)

Mun maistraattimekko oli luonnonvalkoinen, suunnilleen polviin asti. Hääjuhlapäivänä mulla oli pitkä perinteinen hääpuku, mutta kävin illalla vaihtamassa päälle vielä tuon maistraattimekon, että oli helpompi liikkua ja istua :D

Musta tai vihreä. Luultavasti joku musta 50-luvun tyylinen mekko, jota voi käyttää myöhemmin vaikka arkenakin. Seuraavan päivän juhlissa sitten valkoista 50-luvun tyyliä. :)

En ole vielä valinnut pukua, mutta se tulee olemaan jonkin sävyinen valkoinen. Mahdollisesti siinä tulee olemaan jotain muuta väriä koristeena.

Puolipitkä musta hame, joka hieman leveni helmoihin, satiininen tummanvioletti paita ja musta neuleliivi mustalla turkiskauluksella.

Kultaiset korut, koska kapea kultakoristevyöteketju myös paidan kauluksessa ja hihansuissa.

Hame ja paita uutta, musta liivi vanhaa ja sormus lainattua, sinistä oli safiirikultakorussa paidan kauluksen alla piilossa. :)

Valkoinen pitsinen polvimittainen mekko. Olin tuunannut vanhan pukuni tilanteeseen sopivaksi.

Häihin vähän päälle kaksi vuotta ja mekko on jo hankittuna. Hopeaa satiinia oleva 50-luvun tyylinen kellohame tulee, punaisilla yksityiskohdilla (esim. alushame). :girl_in_love:

Jotain valkoista (ehkä luonnonvalkoista) ja pitsistä. Mielessä kummittelee myös lyhyehkö mekko - noin pohkeiden puoliväliin ulottuva tai sitä rataa. :tender:

Musta polviin asti ulottuva 50-luvun kellomekko. Alushameena muhkea pinkki tyllihame ja pinkki vyö ja luultavasti jotku pinkit kengätki... Oon aivan rakastunu pukuuni! <3 :D

Valkoinen mekko, mutta ihan kaapista löytynyt versio, jota olen käyttänyt muissakin tilaisuuksissa. Harkitsin myös häämekon päällepistämistä maistraattiin, mutta se jotenkin tuntui liioittelulta. tai arvelin, että itsellä olisi "ylipukeutunut" olo. Häämekko sitten vasta juhlissa.

Ihan perinteisen valkoinen, mutta lyhyt versio :)

Valkoinen, mutta pituudesta en vielä tiedä. Sen näkee sitten kun olen käynyt testailemassa mekkoja. :)

monenkirjava kukkamekko, eli vastasin kaksi- tai monivärinen.

Minulle tulee ivoryn värinen ja ihan kokopitkä hääpuku (tosin aika simppeli sellainen, ei yhtään tylliä heh) meidän muualla kuin maistraatissa tapahtuvaan siviilivihkimiseen :) 

Mulla oli valkoinen A-linjainen polven yläpuolelle jäävä mekko, jossa oli sivuissa mustat pyöreät kuviot, desigual by Lacroix.

Maistraatissa musta-valkoinen leninki. Hääpuku erikseen (valkoinen, yläosassa punaisia kiehkuroita).

Meillä suunnitelmissa joko häät kahdestaan tai ihan muutaman lähimmän ystävän seurassa. Alkujaan tarkoituksena oli mennä maistraattiin ihan arkivaatteissa, mutta asiaa ajateltuani ajattelin kuitenkin ostaa valkoisen mekon, jossa lyhyt helma ja kuitenkin "arkinen" look. Ihan siksi, koska vaikka mennään erittäin minimalistisesti ja meidän näköisesti naimisiin, niin haluamme kuitenkin hääkuvia ja niissä valkoinen mekko näyttää mielestäni asialliselta. Miehelle todennäköisesti ainakin puvuntakki päälle. Tähän arkiseen, valkoiseen mekkoon ajattelin yhdistää mustat korot, koska meillä on hiilikuitusormukset ja ei muutenkaan olla perinteisimmästä päästä. Eli toisinsanoen meidän "arkihäihin" haluan pientä perinteisyyttä kuitenkin. :wub:

Minulla oli maistraattivihkimisessä päällä musta mekko ja bleiseri. Vaatetuksen suhteen meininkinä oli molemmilla semmoinen "smart casual", eli arkista pienellä tyylikkäämmällä twistillä. Seuraavan päivän juhlassa oli ihan juhlajuhlamekko sitten.