253 viestiä aiheessa

Käytiin ihan muissa merkeissä Starkissa viime viikolla ja kuinka ollakaan, tapettien poistohyllystä löytyi juuri meille sopivaa ruskeaa tapettia! Jälleen yksi murhe vähemmän :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta noista ikean flynn lill -paneeliverhoista? Ostettiin niitä iso kasa pinkkeinä pöytiä varten, pistetään halki ettei tule niin leveä (pöydät aika kapeat) ja ehkä rypytetään... Mutta onko joku OIKEESTI kokeillu niitä? Ja oisko kuvaa? Sadan hengen häihin olis tullu niin saamarin kalliiks noi nettikauppaliinat että ikea sai tulla hätiin, toivottavasti ei oo liian tummat :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä tilasin meille 30 cm leveää organza kaitaliinaa britti ebaysta. Metrejä liinalla on 25 ja hintaa tuli postikuluineen 14 euroa. Alunperin ajattelin ostaa tuon liinan Suomesta mutta me karsittiin se turhana kuluna, kun hintaa olisi kertynyt todella paljon enemmän. Tajusin kuitenkin katsoa ebaysta ja siellähän niitä liinoja oli. Paketti tuli kotiin alle viikossa, joten olen tyytyväinen ostokseen. Siellä oli tuota samaa liinaa halvemmallakin, mutta se oli taiteltu kun taas tämä minun ostos oli rullalla. Tuo taiteltu organza sopisi hyvin johonkin askarteluun tai muuhun koristeluun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä ajattelin kans tilata Ebaysta kaitaliinat. Ensin suunnittelin minäkin organza- liinoja, mutta taidankin päätyä satiiniisiin, niilläkään ei minusta paha hinta 25kpl melkein 3 metrisiä liinoja reilulla 50 eurolla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tässä kuva meidän pöydistä, kaitaliinat Eurokankaasta ostettuja, itse leikattuja ja reunat silitetty (ei laisinkaan ommeltu)

post-36522-0-07924700-1341312797_thumb.j

Muokattu: , käyttäjä: Beany

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee klassiset valkoiset pöytäliinat ja niiden päälle mustasta pitsistä kaitaliinat (tänään marssin eurokankaaseen sitä ostamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eurokankaasta ostettu venyvää organzakangasta, oranssin punaista, mikä on helppo taittaa silittäen ja sen jälkeen ommella. Tämä kaitaliina tulee valkoisen pöytäliinan päälle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meille tulee klassiset valkoiset pöytäliinat ja niiden päälle mustasta pitsistä kaitaliinat (tänään marssin eurokankaaseen sitä ostamaan.

aaw, huippuidea :girl_in_love: Meille oli tarkotus tulla valkoiset pöytäliinat ja kaitaliinoiksi tapettia kultasävyllä. Näinköhän kultaista pitsiä olis? :D se vois olla kiva idea.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on valkoisten liinojen päällä mustat poikkiliinat. Jotenkin mulle silmiä hivelevämpi kokonaisuus kuin perinteinen kaitaliina.

http://aijaa.com/0034210502246

Muokattu: , käyttäjä: Ruska*

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minäkin halusin poikkiliinat, mutta juhlapaikalla on leveät pöydät ja kangasta menisi poikkiliinoihin runsaasti enemmän kuin tavallisiin kaitaliinoihin. Myös pöytäasetelmamme eivät oikein istuisi poikkiliinojen kanssa yhteen. Meillä siis tulossa juuttikankaiset kaitaliinat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse tilasin Decorahouselta oliivinvihreää kaitaliinaa.. Ei ollut mielestäni ollenkaan paha hinta, kun maksoi 19€/25 m eli alle euron metri. Sain kyllä määräalennusta, kun tilasin niin paljon.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei, olisin kaivannut apua liittyen organza kaitaliinan käyttöön.

 

Ajattelimme laittaa organza kangasta pöydälle keskelle koko pöydän pituudesta, mutta miten se organza liina kannattaa päättää loppumaan eli heti pöydän päähän, 15 cm roikkumaan pöydän päädyistä, 30 cm pöydän päädyistä roikkumaan vai solmia jollain solmukkeella pöydä päädyistä. Eli miten tuo organza käyttäytyy - lähteekö rispaantumaan pöydän päistä.MIten olette ajatelleet itse tekevänne kyseisen kankaan kanssa.

 

Kiitos vastauksista!
 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Olisiko vinkkejä miten saisin organzaliinan kiinnitettyä pöydän reunaan?=) pöydän päällä on siis pöytäliina;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse varmaan käyttäisin vain nuppi- tai hakaneuloja, jos sellaisten käyttäminen on sallittua. Jos pöytäliina lähtee liikkeelle, niin organzat tulevat mukana. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hei! Olisiko vinkkejä miten saisin organzaliinan kiinnitettyä pöydän reunaan?=) pöydän päällä on siis pöytäliina;)

 

Kävisköhän semmoinen tekstiiliteippi? Joissakin vaatekaupoissa olen nähnyt ihan semmoisen teippirullan kaksipuolista teippiä, jolla on siis tarkoitus teipata vaate kiinni ihoon, mutta miksipä se ei kiinnittäisi kangasta toiseen kankaaseen. Teipin pitäisi olla sellaista, että ei jätä jälkiä kankaaseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten asettelette kaitaliinaa kun yksi liina pätkä ei riitä eli pöydällä näkyisi kahden liinan raja? ainakin kuvittelen sen näyttävän tyhmältä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näkisin, että on tasan kaksi vaihtoehtoa: joko tekee kaikkensa saadakseen reunat piilotettua, tai sitten ei yritä peitellä liinan vaihtumista vaan pikemminkin tekee siitä koristuselementin.

 

Riippuu tietysti liinan materiaalista ja kuviosta, että saako palat esim. teipattua tai ommeltua takapuolelta "saumattomasti" yhteen. Jos ei ole kovin paksua, niin tuskin päällekkäin laittaminenkaan näkyy. Jos liinojen päälle tulee vielä muuta härpäkettä, timangeja, kukkia yms. niillä voi saumoja peittää myös. Sauman päällä voi tietysti olla myös joku laakeampi koriste, joka peittää sauman kokonaan, esim. teemavärinen leveä "taso", jossa vaikka pöydän ainoa kukkalaite.

 

Toisaalta sitten taas liinat voisi laittaa selvästi erilleen toisistaan, ja niiden väliin joku koriste, esim. kukat, kynttilät... (riippuu tietysti sitten myös siitä, mitä kaitaliinan alla on, siisti pöytäliiina, vai kuoppainen työväentalon vaneripöytä).

 

Kolmas vaihtoehto on laittaa kaitaliina niin, että se selvästi lyhyempi kuin pöytä, ja koristaa vain pöydän keskiosaa. Kuvainspiksenä tämä  ja tämä, vaikkakin turhan pelkistetty.

 

Tässä ketjussa on varmasti muitakin hyviä (parempia :D ) ideoita.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten ihmeessä voi organzaliinaa käyttää kaitaliinana? tarkotus oli laittaa suklaanruskeaa organzaa muttei näytä miltään valkosen pöytäliinan päällä, tylsää jos tilattu liina menee hukkaan

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä todennäköisesti toimittaa kaitaliinan virkaa leveät kelolankut,käytetään höylän läpi jotta pinnasta tulee vaalea ja sivulla on näkyvissä se harmaa kelopinta.Valkoisten liinojen kanssa siis tietysti.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tiude88, oliko teillä kuinka leveät laudat ja pöydät? Suunnittelemme tässä omia somisteita ja tajuttiin, et 80 cm leveään pöytään ei voi kovinkaan leveää lautaa laittaa. Max 20cm. Meillä siis haapalaudat ajatuksena, mutta ne on melko leveitä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Lankut tais olla just max 20cm leveitä,leveys tietty vähän vaihteli.Pöydät oli kans eri levyisiä,varmaan 80-100cm.Eihän siinä hirveesti tilaa tarvi ollakaan,kuhan ne lautaset sun muut siihen just sopii :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

No jospa me löydetään tuolta lautakasasta sopiva määrä max 20 senttistä lautaa. Tuntui vain olevan leveämpiä suurin osa. En ole itse käynyt kattomassa lautoja.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mitä luulette, te jo häänne tanssineet rouvashenkilöt, riittääkö 100 metriä kaitaliinaa noin 130 hengen häihin? Laskin, että ruokailutilaa pöydässä olisi noin 60 cm per henkilö, mutta onko tämä toiveajattelua? Tulisiko pöytätilaa varata enemmän per hlö?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onhan useita neljän hengen ruokapöytiä, jotka ovat 120cm pitkiä, joten 60cm on varmaan ihan realistinen. Usein muutenkin juhlapaikalla istutaan aika tiiviisti vierekkäin. Sinuna ottaisin huomioon vielä sen, minkä mittaisia juhlapaikan pyödät ovat (ovatko esim. neljän vai kuuden hengen pöytiä) ja laskisin tarpeen sitten sen perusteella. Kaikenkaikkiaan laskeminen on helpompaa kun tiedät pöytien koon ja pöytäjärjestyksen. 

 

Mikäli käy niin, että ostat kaitaliinaa nyt liian vähän ja huomaat asian sitten viikkoa ennen häitä, on hyvä olla varasuunnitelma. Esim. oma pöytä tai "kunniapöytä" voi hyvin erottua muita pöydistä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään