Guest kultaruusu

Kaiverrukset sormuksissa

993 viestiä aiheessa

meillä on kihloissa pv.kk.vuosi kihlatun nimi :-X

vihkiin tulee tod. näk. suni :-X sulho pv.kk.vuosi, ellei jotain lausetta keksitä joka kuvaisi meitä hyvin.. :)

kihloissa muuten piti tulla kihlatun nimi ensin, ja sitten päivämäärä, mutta laita mies asialle niin... :P

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sormuksissa on 20.8.08 koska se on päivä, jolloin meidät on vihitty, vaikka juhlat olivatkin myöhemmin.

Vihkisormuksessani on myös appivanhempieni nimet ja päivä, koska sormus on alunperin anopin vihkisormus.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sormuksissa molemmat päivät eli siviili ja kirkko. Voidaan sitten juhlia kumpanakin päivänä :grin:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tuli kihloihin kaiverrettua

*kihlauspäivämäärä muodossa xx.x.xxxx* *puolison nimi*

Myöhemmin tulee sitten vielä tuon nimen toiselle puolelle vihkipäivämäärä. Meille ei siis kummallekaan tule vihkisormusta :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Molempien kihlasormuksissa toisen nimi ja päivämäärä.

Mun vihkisormuksessani molempien nimet ja päivämäärä.

(Olisin halunnut vihkisormukseenkin vain sulhasen nimen ja päivämäärän, mutta kultakaupan täti sanoi, että kuuluu olla molemmat. Nyt harmittaa, koska mun kokoa 15 olevaan sormukseen teksti ei mahtunut yhdelle riville, vaikka em. täti väitti myös niin. Toisin sanoen teksti on kahdella rivillä ja niin pienellä, ettei siitä saa mitään selvää, ellei tiedä, mitä siinä kuuluisi lukea. No, ei tietysti ole riskiä, että itse unohtaisinkaan ;) )

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormuksessa minulla miehen nimi, miehellä minun nimi; molemmilla päiväys ja KJT

Kirjaimet tulee eräästä lastenkirjasta, jossa pikku ja iso pupu kilpailee siitä kumpi rakastaa enemmän ja lopulta iso pupu sanoo: "minä rakastan sinua niin paljon kuin on matkaa Kuuhun Ja Takaisin." Toi oli alkuaikoina se "meidän juttu" ja halusin sen säilyttää sormuksissakin. Vihkiin ei olla vielä tekstejä mietitty.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihlassa nimi ja päivämäärä, vihkiin teksti "missä oletkin, olen kanssasi" eikä muuta, ei edes päiväystä. jospa sen muistaisi ilman kaiverrustakin :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlassa päällä kaiverrettuna päivämäärä (kalevalakorun muistojen päivä-sormukset), sisällä lukee "sydämeeni kirjattu nimesi"...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miehen sormuksessa lukee muisto meidän ensitapaamisesta ja kihlapäivä... vihkipäivä mahtuu vielä perään :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

mulla on vihkissä lyhyesti ja ytimekkäästi Aina Sun 16.8.08

kihloissa perinteisesti vain nimet ja pvm.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlassa on sulkin lempinimi ja kihla päivä 9.2.06 ,sekä vihkissä oikea etunimi ja vihki päivä 23.8.08

Ja miehellä taas on mun nimi ja kihla päivä 9.2.06 sekä vaimo ja vihki päivä 23.8.08. Miehellä on siis vaan yksi sormus, mulla kaksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"Sadaa layi

:-X miehen etunimi 6.9.2008"

"Ikuisesti

:-X mun etunimi 6.9.2008"

Näin se on, ikuisesti rakastaen! :D Kihlasormuksiin emme kaiverruksia ottaneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormuksissa on molemmilla perinteisesti toisen nimi ja päivämäärä. Josko vihkiin sitten keksisi jotain omaperäisempää, tuskin miehen nimeä tarvitsee molemmissa sormuksissa lukea. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
(Olisin halunnut vihkisormukseenkin vain sulhasen nimen ja päivämäärän, mutta kultakaupan täti sanoi, että kuuluu olla molemmat.

Mua niin ärsyttää tällaset tädit! Hittoako se niille kuuluu, mitä sinne sormuksiin tulee, se on jokaisen oma asia! Valitettavasti olen minäkin tällaisiin täteihin törmännyt korukaupoilla useaan otteeseen, eri liikkeissä vielä. Huoh.

Ettei ole aivan offtopic, mulla ei ole (osittain ym. syystä) mitään kaiverrusta, vaikka sormus on sormessa ollut lähemmäs vuoden. En tiedä mitä sinne haluaisin kaiverruttaa, ja tiedän, että jos menen sitä kaiverruttamaan ilman omaa ideaa, täti "pakottaa" kaivertamaan perinteiset nimi&päivämäärät, ja sitten se harmittaisi minua aivan kuin Tammikuu09:ä. Toisaalta en halua mitään väkinäisen omaperäistäkään, kun ei meillä ole edes mitään sopivaa inside-juttua. Olen siis toistaiseksi ilman.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

"Sadaa layi

:-X miehen etunimi 6.9.2008"

"Ikuisesti

:-X mun etunimi 6.9.2008"

Näin se on, ikuisesti rakastaen! :D Kihlasormuksiin emme kaiverruksia ottaneet.

Samoilla linjoilla täälläkin :-X

Miehelle tulee: Ikuisesti 12.12.2008 (ja mun nimi jos mahtuu)

Minulle: Para Sempre 12.12.2008 (ja miehen nimi jos mahtuu)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kihlassa kaiverrus: "Joka päivä, kaiken aikaa" (Finkkujen biisi)

Ei nimiä, eikä päivämääriä.

Vihkiin olisi tarkoitus kaivertaa jotain saman tyylistä, ehkä "tahdon sua rakastaa". :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlassa perinteinen miehen nimi + pvm.

Vihkissä miehen haluama Till Min Fru + pvm.

Miehellä sekä minun nimi + kihlapvm että J :-X F + aviopvm.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mie just tajusin etten edes tieda mita miun kihlassa tulee lukemaan :mellow:

Vihkia ei ajatella viela..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vielä pari viikkoa mietintäaikaa... Kihlasormuksiin on näillä näkymin tulossa vain minä <3 sulho, ei kaunolla vaan enemmän tyylillä puunkuoreen kaiverrettu. Vähän vielä auki miten päin nuo nimet pitäisi sormuksissa olla, ehdotuksia perusteluineen?

Samat sormukset on molemmilla tarkoitus pitää myös vihkisormuksina, joten sinne sitten olisi tarkoitus lisätä vihkipäivä. Meillä ei oikeastaan edes ole suoranaista kihlapäivää ja jotenkin tuntuisi tyhmältä sinne mitään päiväystä nyt laittaa, kun kuitenkin tarkoitus on häät parin vuoden sisällä järjestää. Minulle ainakin riittää hääpäivän juhliminen. Hieman harkinnassa olisi lisätä nimien jälkeen tapaamisvuotemme tyyliin "since 2004"

Edit: tarkennusta

Muokattu: , käyttäjä: Leenuliinu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heipsan!

Kertokaahan viisaammat jotakin ihania (lyhyitä) sanontoja latinaksi...koitin netistä etsiä, mutta laihoin tuloksin. :blink:

Haluaisin vihkisormukseksi Kalevalan Tarina-sormuksen, johon siis tulisi kaiverrus myös päälle (max.23 merkkiä).

Vinkeistä etukäteen kiittäen! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihloissa perinteisesti puolison nimi ja päivämäärä ja vihkisormukseeni tulee myös puolison nimi ja päivämäärä... :) Perinteisillä linjoilla siis...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kiitos Naanukka vinkistä!! Johan alkoi löytyä! :grin: Eiköhän sieltä joku meille sopiva löydy, kun jaksaa etsiä...Muutaman nappasin jo ylös!

Löysin myös idean, että kaasoille (ja bestmanille) voisi myös ostaa hopeasormukset, joihin kaivertaa siihen päällipuolelle jonkun tekstin esim. latinaksi. Hyvin sopisi vaikkapa tämä: Ubi amici ibidem opes- missä ystävät, siellä rikkaudet. Onko kenelläkään tietoa, voiko ihan tavalliseen hopeasormukseen päälle kaiverruttaa??

Niin juu, ja vastauksena vielä viestin alkuperäiseen kysymykseen, että meillä kihloissa molempien nimikirjaimet ja päivämäärä muodossa 311007. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä kihloissa perinteisesti etunimi & etunimi 1.5.2008.

Vihkissä lukee "Amor Aeternus D & J 14.2.09" :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlasormukset tuli tänään kaivertajalta ja niissä lukee: "Te quiero puolison nimi ppkkvv"

Vihkisormuksiin olemme ajatelleet kaivertaa "Para siempre" ja päivämäärän.

Kielenä on espanja, koska se on yhteinen harrastuksemme :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään