Jump to content
Naimisiin.info

Vain yksi sormus


appelsiini

Recommended Posts

Meille tulee vain yhdet sormukset. Aion käyttää kihlaani myös vihkisormuksena. Kihlani on niin näyttävä yksinään, joten en halua toista sormusta "pilaamaan" tätä sormusta. Harvoin tulee muutenkaan vastaan nättejä sormusyhdistelmiä, elleivät ole saman valmistajan samaa sarjaa.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mulla on kihlasormus mietinnässä ja pohdinnassa hankinko vihkiä ollenkaan. Mä en oo kova korujen käyttäjä ja sormet on lyhyet niin yksi voisi olla kivempi. Ja sitten voisi hankkia sen mikä vaan kivalta näyttää miettimättä yhtään käykö joku muu sen seuraksi. Suunnitelmissa on, ettei kihlautumisen ja häiden väliin jäisi kuin muutamia kuukausia niin ainakin tällä meidän kultakauppaan kiirehtimistahdilla ( :D ) sormusostosten väliin jäisi vain hetki. Enkä kauaa ehtisi vain yhtä käyttä.

Toisaalta mua vähän häiritsee, että näyttäisinkö "vain kihlautuneelta" rouvanakin, jos vain yhtä rinkulaa käyttäisin. Tuntuu hölmöltä ajatukselta :D mutta silti. Mä vähän toivonkin, että tulisi vastaan joku sellainen ihana, jossa olisi jo itsessään pari erilaista rengasta (esim. valkokulta + keltakulta tai sileä + erikoinen hionta), niin ei olisi niin selkeästi yksi sormus ja voisin pitää vain sen. Sellaisia oon ihastellut ihan muutenkin ja niihin pidän toisen yhdistämistä suht vaikeana.

No katsotaan nyt millaisia tulee vastaan. :)

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee pelkät vihkit, jotka haettiin eilen :) Ollaan oltu yhdessä liki kahdeksan vuotta ja naimisiin mennään kolmen kuukauden "varoitusajalla", joten tuntui turhalta hankkia kihloja ollenkaan, nyt pystyi hommaamaan erikoisemman vihkin, kun sen ei tarvitse myöskään sopia yhteen minkään kanssa.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Me hyvin todennäköisesti pitäydytään pelkissä kihlasormuksissa, jotka on ruusukullan väriset, leveät tungsten-sormukset. Puoliso pitää sormusta nyöriin pujotettuna kaulallaan, jossa kaksi sormusta varmaan kolisisivat toisiinsa jatkuvasti, ja omassa kädessäni tämä 8 mm:n levyinen kihla on jo ihan tarpeeksi massiivinen. :D

Muokattu: , käyttäjä: galaktinen-sadonkorjuu
Typo
Link to comment
Share on other sites

Itselläni oli ajatuksena pitää sormessa vain yhtä sormusta, joten sen vuoksi kihlani on vain hopeinen. Mutta nyt kun ostettiin vihkisormukset ja kokeilin sitä tuon hopeisen kanssa, ne toimivat paljon paremmin yhdessä kuin erikseen. :girl_haha: Täytyy mahdollisesti hommata siis "uusi" kihla valkokultaisena sitten kun tuo hopeinen vaurioituu. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Kihla näyttää päivä päivältä kauniimmalta ja tuntuu koko ajan rakkkaammalta :wub: Voi olla että menee vielä muutama vuosi ennen kuin uusi sormus kiinnostaa ja vihkiminen kuitenkin tulee jo ensi vuonna :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

APUA! Sain eilen totaali-shokin kun juttelimme miehen kanssa sormuksista ja hän totesi, että haluaa vain yhden sormuksen - vihkin. Itse olen AINA ajatellut, että molemmilla on kihlat mutta naiselle tulee lisäksi vihki (ja mies voi uusia kihlansa vihkiin, mutta pitää siis vain yhtä) - miten se muuten näkyy ja tulee muiden tietoisuuteen, että kihloissa ollaan!? Sanottuani tuon eilen ääneen aloin heti miettimään olenko todella pinnallinen ja materialistinen hönö ("mistä muut tietää että mies on jo varattu jollei sillä ole sormusta?" - eihän se sormus sido YHTÄÄN ketään kehenkään - kunhan on symbolinen tavara :D) vai mikä, mutta olin aivan hoo moilasena.. Aloin jopa googlettaa, onko mitään "oikeaa" tapaa tehdä noiden sormusten kanssa, mutta nähtävästi ei nykypäivänä: eri yhdistelmiä tuntuu olevan lähes yhtä paljon kuin parejakin! 

Mites teillä muilla - mitkä sormukset teillä on ja kellä? :D

Link to comment
Share on other sites

Mun mielestä et ole yhtään "pinnallinen hönö", rosenbej, koska esim. mä en tunne pareja, joilla ei molemmille hankittu kihlasormusta kihlauksen yhteydessä. Ymmärrän sen, että sormus olisi kiva olla molemmilla sitoutumisen merkiksi, mutta tosiaan sormus ei ole sitoutumisen tae, vaan se lupaus itsessään on sitä :) Mutta jos miehesi haluaa vain vihkin, ei siinä ole mitään väärää.

Me molemmat haluttiin kihlasormukset (mies kosi amerikkatyyliin polvillaan sormusrasian kanssa), mutta jo ennen kosintaa mies oli sanonut, että hän haluaisi uuden vihkisormuksen, kun mennään naimisiin. Hän on ulkomaalainen, ja hänen maassaan ei käytetä mitään sormuksia, joten olin joutunut jo etukäteen selittämään, miten sormuspolitiikka yleensä Suomessa menee. Selitin, että monesti miehen kihlasormus toimii myös vihkisormuksena, mutta nainen saa toisen sormuksen (mutta jokainen pari tyylillään). Miehen mielestä ei ole tasa-arvoista, että hän joutuu "tyytymään" kihlasormukseen :D Siksi sovimme, että hänelle ostetaan valkokultainen vihkisormus, mutta hän ei naimisiinmenon jälkeen enää käytä kihlaa - se saa mennä sormusrasiaan eläkepäiville. Kaksi sormusta ei meistä kummastakaan jotenkin tunnu luontevalta miehen sormessa. Miehen kihla on edullinen hopeasormus, koska mietimme, että on ehkä turhaa satsata siihen, jos se ei ole käytössä kuin reilun vuoden. Mun kihla on arvokkaampi, mutta aion pitää sitä yhdessä vihkin kanssa loppuelämäni. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Meillä on kihloina leveät titaanisormukset joihin tulee sitten vain myös vihkimisen päivämäärä. Niillä mennään.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Itse olen mallaillut vanhaa luokkasormusta nimettömään ja todennut, että eipä siihen todellakaan mahdu enempää kuin yksi, tai sitten molempien pitäisi olla todella kapeita, mikä ei vaikuta kovin miellyttävältä ratkaisulta. Sormuksen kuitenkin haluisin jo kihalutuessa. Tällä hetkellä mieleisimmältä vaihtoehdolta tuntuisi hankkia joku ihan simppeli,vaikkapa hopeinen kihla ja vaihtaa se sitten vähän "parempaan" vihkiin. Toisaalta voisi olla järkevämpää ostaa kerralla se kunnon sormus.

Kovin vähän häissä käyneenä minua kyllä kiinnostaisi, että mitän tuossa vihkimisseremoniassa sitten menetellään? Jos vanhat sormukset pidetään vihkeinä, otetaanko ne pois ennen h-hetkeä ja pujotetaan sitten siinä seremoniassa uudelleen, vai jätetäänkö koko sormustenvaihto väliin? 

Link to comment
Share on other sites

Meillä on vaan kihlasormukset. Toki niihin lisättiin vihkimispäivämäärä ja niitä käytiin vähän putsaamassa ennen häitä. ;) Ja tosiaan, mulla on myös toi ongelma, että sormeen ei oikeen edes mahtuis toista sormusta, ellei sitten olis tosi kapeita. Näin on hyvä.

Link to comment
Share on other sites

Meille tulee vain yhdet sormukset. En sitten tiedä onko ne virallisesti kihla- vai vihkisormukset? Ollaan sovittu hääpäivä, mutta ei hankittu sormuksia. Minulle on jo malli katsottu ja sovitettu, mutta hankimme sen sitten kun miehelle löytyy mieluisa sormus. On muuten vaikea ostaa miestensormuksia! kaikki on tosi plain tai leveitä, huonosti valikoimaa :D En halua kuin yhden sormuksen, koska ne ovat kalliita ja tykkään pelkistetystä ja sirosta linjasta, kaksi sormusta olisi liian paksu ja tökerö plus ei mene niin paljoa rahaa kun hankkii vain yhden :) Aiomme käyttää samoja sormuksia sitten kun meidät vihitään. Se, että vaihdammeko sormuksia siinä tilanteessa, jää nähtäväksi.

Minua on myös alkanut kiinnostaa teettäminen.. Nykyinen sormus joka on valittuna, on "tavallinen" mutta tosi kaunis! on silti alkanut kiinnostaa teettäminen, jotta saisin uniikin sormuksen :) Ja miehelle myös teetämme, jos ei muu auta.

Link to comment
Share on other sites

On 26.9.2016 at 6:10 PM, nassis said:

Kovin vähän häissä käyneenä minua kyllä kiinnostaisi, että mitän tuossa vihkimisseremoniassa sitten menetellään? Jos vanhat sormukset pidetään vihkeinä, otetaanko ne pois ennen h-hetkeä ja pujotetaan sitten siinä seremoniassa uudelleen, vai jätetäänkö koko sormustenvaihto väliin? 

Me ostettiin kihloiksi ihanat sormukset, joiden viereen ei toista oikein olisi voinut lisätäkään (kuvalinkki spoilerissa, meillä tosin valkokultaiset). Ennen häitä sormukset vietiin kultasepänliikkeeseen kaiverrettaviksi ja putsattaviksi. Oltiin sitten ilman sormuksia suunnilleen viikko, ja häissä pujotettiin sormukset takaisin sormeen. Me haluttiin sormustenvaihto osittain senkin takia, että muuten siviilivihkiminen ois ollut älyttömän lyhyt seremonia kun ei haluttu mitään runonlausuntaa siihen sekoittaa. 

 

Muokattu: , käyttäjä: inanna
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hep! Täällä yksi tuore 1 sormuksinen tuleva morsmaikku! Itsellä kävi niin että kevään thaimaan lomalla ihastuin kuvassa olevan sormukseen kaltaiseen upeuteen, johon ei mielestäni sovi rinnalle toista sormusta. Sormus teetettiin ohjeideni mukaan (kerrankin fiksuna nappasin kuvan!!) ja sain sen sormeen kihlautuessamme. Olen sormukseeni täysin rakastunut!!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Meillä oli itsestäänselvää ettei tule kuin yhdet sormukset, siihen yhteen se mielessä kiteytyy se avioliitto. Kaksi tuntuisi liialta. Sormukset tuli jo kihloina ja kai niitä tullaan mahdollisesti käyttämään vihkiseremoniassa jotenkin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Itse päädyin, että yksi sormus riittää. Katselin erilaisia sormusyhdistelmiä ja totesin, ettei oma pää jaksa miettiä moisia. Säästyy myös rahaa(?) :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Meille tulee myös vaan yhdet sormukset kummallekin. Kihlautuessa ei vaihdeltu sormuksia ollenkaan, ostin sitten itse puoli vuotta myöhemmin väliaikaisen sormuksen ja mies on ollut koko ajan ilman sormusta (ja mietti ylipäätään sitä, ottaako edes vihkisormusta). Hääpäivänä mies saa siis ensimmäisen sormuksen ja minä uuden (ja jätän vanhan pois).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Täälläkin pari jolle tulossa vain yhdet sormukset. Kihlasormuksia ei ole ollut, joten vihkisormukset ovat ne The sormukset. Löytyi vielä sen verran näyttävät rinkulat, että niiden kaveriksi ei varmaan helposti toista löytyisikään... Olen kyllä itse paljon sormuksia käyttävänä miettinyt, että ehkä joskus mahdollisesti vuosipäivän, lapsen tms. elämäntapahtuman kunniaksi voisi samaan sormeen jonkun toisenkin sormuksen hankkia. :) 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Me päädyimme siihen, että vain yksi sormus. Mies hieman "vanhanaikaisena" oli sitä mieltä, että vaimolla ainakin pitäisi olla sekä kihla- että vihkisormus, mutta itse käytännönläheisenä ihmisenä en näe kahta sormusta tarpeelliseksi. Kihlasormuksista tulee siis myös vihkisormuksia ja sovittiin niin, että kihlasormuksiin kaiverretaan sitten vihkipäivä. ^_^ (Tulevassa) kihlasormuksessani on aitoja timantteja ja on siten näyttävä ja arvokaskin, joten sillä menen mielelläni sitten naimisiinkin. Yksi kaunis sormus on mielestäni parempi kuin perinteen takia hankittu vaatimaton kihlasormus vihkisormuksen rinnalla. 

Link to comment
Share on other sites

Menin hukkaamaan oman (onneksi sentään halvan) kihlan, joten pelkällä vihkillä mennään. Valitsin vihkisormukseksi kaksiosaisen sormuksen, jossa on yksi timantti, joten ajattelin siinä kihlan ja vihkin yhdistyvän. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
On 16.3.2019 at 17.33, Magneetti said:

Menin hukkaamaan oman (onneksi sentään halvan) kihlan, joten pelkällä vihkillä mennään. 

Apua! :blink: Tuo on se, mitä itse pelkään kuollakseni. Olen muutenkin kova sähläämään ja hukkaamaan asioita, niin hirvittää timanteilla varustettu sormus, jonka arvo kuitenkin on miltei 600€ (joka on meille iso raha). Sitä kun ei passaa hukata.. Ajattelin, että sen pidän koko ajan sormessa ettei vaan huku.. 

Link to comment
Share on other sites

No jep! Onneksi hinnaltaan ei ollut arvokas (alle satasen opiskelija-alennuksella), mutta tunnearvoltaan tietysti korvaamaton. Siksi en uutta hommannutkaan tilalle, vaan ostin pelkän vihkin, joka sekin maksoi ”vain” hiukan yli 400€. Tonnin sormukseen on turha tällä taustalla panostaa.:wacko:

Link to comment
Share on other sites

14 tuntia sitten, Magneetti said:

 Tonnin sormukseen on turha tällä taustalla panostaa.:wacko:

SAMA! Meillä sormuksen hintaa onneksi laskee materiaalivalintamme, sormusten ollessa täysin hiilikuitua. Hinta ei ole se tärkein, vaan sormuksen kestävyys tällaisella täystuholla. :P Nyt alan epäilemään vähän niitä timanttejakin, että jospa ne ottais sittenkin kristallina.. :unsure: 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...
×
×
  • Create New...