mirjami

Kuinka paljon olet valmis maksamaan hääpuvustasi?

420 viestiä aiheessa

Tuli mieleen tuollainen kysymys kun tänään kävin pukuja katsomassa... Itse ajattelin maksavani puvusta maksimissaan noin 700-800euroa. Tänään löysin taftista tehdyn yksinkertaisen hääpuvun mikä maksoi alle 500euroa, ja se istui vartalolleni lähes täydellisesti ja oli muutenkin aika ihana... Mutta kuitenkin se ei ole "SE" puku. Sitten aloin miettimään sitä että pidän sitä pukua ainoastaan kerran elämässäni, miksi silloin maksaisin puvusta sellaisia summia mihin ei ole varaa? Eihän se puku ole tärkein...'

Onko muita ketä ajattelee samalla tavalla vai olenko ainoa? :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm.. ajattelitko siis että kun se olikin halvempi kuin olit miettinyt satsaavasi, se ei tunnu "SILTÄ" puvulta? Minulle ehkä saattaisi käydä noin jos olisin valmispukuja katselemassa :D

Ota hyvä ihminen se puku, minulle käy monesti myöskin niin, että vasta seuraavana päivänä tai seuraavalla viikolla huomaan tehneeni täydellisen valinnan ja olen entistä onnellisempi, kun ostos on siihen asti ollut vain "suhteellisen hyvä".

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla oli oikeastaan yksi sääntö. En halua, että hääpukuni maksaa vihkisormustani enemmän. Toisaalta olisin halunnut tehdä itse puvun, mutta minulle sanottiin niin paha sanonta että luovuin suunnitelmasta, sillä aina kun koskin kankaaseen kuulin kaikuna päässäni tämän sanonnan... Halusin puvun joka olisi ehdottomasti alle 500, mutta 800 varasin budjettiin, sillä haluan puvun olevan myös mieleinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Sitten aloin miettimään sitä että pidän sitä pukua ainoastaan kerran elämässäni, miksi silloin maksaisin puvusta sellaisia summia mihin ei ole varaa? Eihän se puku ole tärkein...'

Onko muita ketä ajattelee samalla tavalla vai olenko ainoa? :rolleyes:

Hei. Minä ajattelen samoin... ja muutenkin olen sitä mieltä että kierrätys kannattaa. Jos pukua ei tarvitse kuin kerran, miksi sen pitäisi olla uusi? Eikä minulla ole tilaa tai halua sitä sitten säilyttääkään. Säilyyhän se muistoissa ja toivottavasti vaikka valokuvissa.

En siis ole innostunut ostamaan hääpukua uutena, koska silloin se maksaa niin paljon. Mutta mieleninen se saisi olla, ja minulle istuva...Jonkinlainen kompromissi pitäisi löytää tähän väliin sitten...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

En ole hääpukuja käynyt vielä katselemassa muuta kuin netissä,

mutta 800 € on yläraja paljonko pukuni saa maksaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tjaa. Ihailemani mekko maksaa 189 euroa, jonka olen ajatellut myös hankkia. Alle 500 euroa se sais maksaa, ihan mielettömiä summia en ole valmis laittamaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Heippa! Mulla oli aikeissa saada mekko kanssa alle 500€ eikä mitään väliä onko käytetty vai ei. Löysinkin pukuni (käytettynä) täältä Naikkareista enkä maksanut siitä kuin 350€ ja se on NIIIIN ihana kuin olla vaan voi. En olisi parempaa varmaan mistään liikkeestä uutenakaan löytänyt :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Toisaalta olisin halunnut tehdä itse puvun, mutta minulle sanottiin niin paha sanonta että luovuin suunnitelmasta, sillä aina kun koskin kankaaseen kuulin kaikuna päässäni tämän sanonnan...

Mikä se sanonta mahtaa olla :D?

Ja mitä minun puvun hintaan tulee niin en aio katsoa hintalappuja. Otan sen joka varmasti on The puku :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kävin viikonloppuna kokeilemassa pukuja ensimmäistä kertaa ja musta tuntuu, että löysin sen The puvun. Tietenkin se oli sieltä kalleimmasta päästä, mutta olen luvannut itselleni, että en katso paljoakaan hintaa pukua valitessani.

Realistiseksi ylärajaksi puvun hinnalle olen kuitenkin asettanut 900 euroa. Siihen tietenkin tulee päälle kaikki muu mm. huntu ym.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse taas en ole valmis maksamaan puvusta suuria summia. 500 euroa on ihan ehdoton yläraja ja tuohon hintaan tahdon sisältyvän myös kengät yms. tykötarpeet. Minulle hääpuvun merkitys on aika pieni, uskon että muut asiat ovat paljon tärkeämpiä onnistuneessa hääjuhlassa kuin se minkälaisen mekon sattuu päälleen pukemaan enkä tästä syystä tahdo laittaa hääpukuun turhaa rahaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

vanhempani teettävät minulle puvun perhetutulla ompelijalla, 500€ saan käytännössä kaupassa 1000€ maksavan puvun, ja samalla uniikin..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Minulla oli oikeastaan yksi sääntö. En halua, että hääpukuni maksaa vihkisormustani enemmän. Toisaalta olisin halunnut tehdä itse puvun, mutta minulle sanottiin niin paha sanonta että luovuin suunnitelmasta, sillä aina kun koskin kankaaseen kuulin kaikuna päässäni tämän sanonnan... Halusin puvun joka olisi ehdottomasti alle 500, mutta 800 varasin budjettiin, sillä haluan puvun olevan myös mieleinen.

Sama juttu mulla, eli haluan että mekko on halvempi kuin sormus. Mekkoa pidetään yksi päivä, sormusta loppuikä...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olin ajatellut että 300€ voisi olla minun kolttuni maksimihinta (tähän ei siis sisälly kengät tai muu tilpehööri). Minulle tulossa ei täyspitkä mekko, jota voin myöhemminkin pitää juhlissa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmm.. Uskaltaudun nyt laittamaan tänne eri mielipidettä. Olin valmis satsaamaan tuhat euroa valmiiseen pukuun. Löysin sitten The puvun reiluun 700 euroon. Jonkinlaista säästöä sekin. Olisin ollut iloinen, mikäli olisin läytänyt puvun halvemmallakin, mutta nyt kävi näin.

Mielessäni ei ole käynyt kertaakaan ennen tätä keskustelua, että sormuksen tulisi kalliimpi kuin puku käyttöiän perusteella. En ehkä sittenkään osaa ajatella tätä hääasiaa kovin järkevästi. :grin:

Tällä hetkellä ihastelemani sormuksen hinta alennuksineen on jotakuinkin 460 euroa. Ehdoton katto tähän olisi mielestäni itselleni 700 euroa, mieluusti lähempänä 500 euroa ja allekin! Tämä tosin johtuu siitä, että olen paatumaton tavaroiden hukkaaja. En siis uskaltaisi kuuna päivänä käyttää missään yli tuhat euroa maksavaa sormusta. Pelkäisin kaiken aikaa kadottavani tai tuhoavani sen tavalla toisella. Mielenrauhani kannalta olen siis varsin tyytyväinen tälläiseen jaotteluun.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miun puku maksaa n.1400e, joten se on aika passeli =)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt on The Puku löytynyt. Hintaa tuli puvulle 650 euroa eli 150 euroa enemmän kuin oli suunnitellut. Että kyllä se niin taitaa olla että puvusta maksaa sen mikä on pakko jos puku on ihana. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Mikä se sanonta mahtaa olla :D?

OT: En yleisesti ole mitenkään taikauskoinen, mutta tämä sanonta pahoitti mieleni: "Niin monta kertaa kun morsian pukunsa neulallaan lävistää, niin monta kertaa hän kyyneleitä avioliittonsa vuoksi vuodattaa." tai jotain sinne päin... tästä tuli todella paha mieli kun sukulaiset alkoi sitä hokea. :(

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
OT: En yleisesti ole mitenkään taikauskoinen, mutta tämä sanonta pahoitti mieleni: "Niin monta kertaa kun morsian pukunsa neulallaan lävistää, niin monta kertaa hän kyyneleitä avioliittonsa vuoksi vuodattaa." tai jotain sinne päin... tästä tuli todella paha mieli kun sukulaiset alkoi sitä hokea. :(

WTF??? En oo koskaan kuullutkaan! Taikauskoista bullshittiä!!

Muokattu: , käyttäjä: annika27

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jesh, puku löytyi ja kohtuullisella hinnalla. Käytettynä 350 €.

Tosin se piti hakea "maan ääristä", josten sekin maksoi hiukan aikaa ja polttoainetta... :lol:

mutta nyt on mieleinen puku!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla kanssa tuo maaginen 500€ rajana... mutta jäi paljon alle sen.

Nyt asusteineen siihen on mennyt 275€ ja kaapissa on kumminkin: hääpuku, tiara, korut, huntu, kengät, korsetti ja käytettynä ostettu vannehame + kaverilta saadut hanskat. Ja kaikki just minun näköisiä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
WTF??? En oo koskaan kuullutkaan! Taikauskoista bullshittiä!!

Taikauskoisetn höpinöitä, mitäpä muutakan... Kuten sanoin en ole taikauskoinen, siitä vain tulee paha mieli kun kaikki sukulaiset hokee sitä kokoajan. Taika -jutut on kehitetty vain toisten mielen pahoittamiseen. :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nimenomaan! Eipä sen puoleen, kyllä mäkin mieleni saattaisin tuollaisesta pahoittaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oon vetänyt rajan siihe 350e...kaikkineen tilpehööreineen

puku tulee kiinasta 110e

kengät tavallisesta kenkäkaupasta ja värinä tulee olemaan punainen tai musta...ei ne muutenkaan sieltä puvun alta näy,joten miksi ostaa valkoiset kun ei niillä tule olemaan muuta käyttöä koskaan

Huntua en osta kun ei istu kampaukseen enkä muutenkaan hunnuista välitä

pantatiaran huusin ebaysta 15e

vannehameen sain äidiltäni joka meni uudelleen avioon 8 vuotta sitten

Meillä siipan vaatteet tulee kalliimmaksi kuin omani :rolleyes:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on niinkin korkea raja kuin tonni, mutta sekin vain ÄÄRItapauksissa... Ja jos ainoastaan yksi onnistunut puku löytyisi ja se olisi tuon hintainen niin luulen, että tulis halvemmaksi teettää samanlainen tai samantyyppinen.

Kauhea tuo Snowdropille sanottu sanonta! En ole ikinä kuullut ja vaikkei siihen uskoisikaan, niin tuollaisen hokeminen vie silti sen ilon siitä puvusta ja kankaasta, joten ymmärrän valintaasi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Snowdrop, miten he voivatkaan hokea tuota sinulle... Hyihyi :angry:

Olen myös kuullut että oman puvun ompeleminen tuo huonoa onnea MUTTA ompelen sen silti itse. Toivottavasti nyt ei tule siksi hankaluuksia vuosien mukana. No, enpä usko että se siinä tapauksessa olisi puvun syytä :grin:

Luultavasti nuo sukulaiset vain ovat kateellisia ompelutaidoillesi ;)

Muokattu: , käyttäjä: Auringonkukka08

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään