Jump to content
Naimisiin.info

hääyö hotellissa vai kotona?


anniina00

Recommended Posts

  • Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Me ollaan päätetty tulla hääyöksi kotiin. Ajateltiin siivota kämppä hyvissä ajoin etukäteen, ostaa kaapit täyteen herkkuja (hedelmiä, marjoja, skumppaa, konvehtejä, esipaistettuja patonkeja, juustoja jne.) ja hankkia leikkokukkia tuomaan hotellifiilistä :girl_pinkglassesf: Lähdetään kuitenkin seuraavana päivänä heti häämatkalle, niin on mukavaa viettää se yksi välipäivä kokonaan kotona pakkaillen ja ihmetellen avioeloa!

Link to comment
Share on other sites

Mä haluun ehdottomasti hääyöksi hotelliin. Tuntuis niin arkiselta tulla heti juhlasta kotiin... Sitä päivää kuitenkin odottaa vuosia, niin mieluummin sitä koittaakin sitten vähä venyttää. Ei tarvii aamulla alkaa väsäilee itte aamupalaa, vaan saa mennä ihanaan seisovaan aamiaispöytään :) Ja jos häät nyt vietetään siellä mitä olen suunnitellu, niin pääsee sitten vielä aamulla polskuttelemaankin. Me luovutetaan meidän asunto pitkänmatkalaisten (mun vanhempien ja muutaman sukulaisen) käyttöön, eipähän oo itellä sitten hääaamuna ensimmäisenä mielessä koirien pissatus :)

Link to comment
Share on other sites

Hotelliin mennään yöksi, koska häät pidetään kotipaikkakunnalla ja vaihtoehtona olisi lähteä erilleen nukkumaan kumpikin vanhempiensa luo. Eli siis ei ole vaihtoehtoa oikeastaan. :D

HAH! Ei mennäkään hotelliin. Päästään viettämään hääyötä appivanhempien mökille. Olin niin iloinen, että järjestely sopi heille, koska mietittiin sitä hotellia ja tultiin siihen tulokseen, että ei se olisi ollut mitenkään sama asia kuin aloittaa ensimmäinen avioaamu omassa rauhassa. Ai että miten on varmaan ihana herätä järven rannalla hirsimökissä ja laittaa sauna lämpiämään oman murun kanssa. JESSSSS! :girl_dance:

Link to comment
Share on other sites

Hotellissa. Ihan tavallinen huonekin riittää, pääasia, ettei tarvitse herätä ennen seitsemää kissan perskarvoihin nenässä ja joku laittaa aamiaisen valmiiksi. :) Kylpyammeesta emme kuitenkaan ehtisi nauttia ja kuoharia tuskin tekee mieli edellisillan juhlinnan jälkeen.

Ja itseni tuntien meillä on häiden aikaan kotona sellainen kaaos, että hyvä kun saadaan kissanhoitaja-sisko sinne mahtumaan.

Muokattu: , käyttäjä: niehku
Link to comment
Share on other sites

Me yövytään myös hotellissa, varattiin huone Klaus K:sta. Vielä on vähän pohdinnassa, ollaanko myös häitä edeltävä yö hotellissa - se kasvattaisi jo valmiiksi paisunutta budjettia, mutta olisihan se aika ihanaa nukkua lähellä juhlapaikkaa/kirkkoa/kampaajaa, ilman siivous- ja aamupalanlaittovelvotteita.. ^_^

Link to comment
Share on other sites

Kuinka aikaisin olette varanneet hotellin?

Mietin että pitääköhän sitä olla jo alkuvuodesta liikkeellä sitten tuon asian kanssa..

Meillä täällä 3 hotellia joista vain 2 varteenotettavia, näistäkin toinen se minkä haluan.Cumuluksessa ei täällä ole mitään hääpalvelua huoneiden puolesta :o Mitä ihmettelen kyllä..

Niihin on tieten tosi aikaisin jo varauksia, ottaapa päähän jos on juuri se päivä varattu sitten!! :/

Link to comment
Share on other sites

Kuten aikaisemmin sanoin, että kotona - mutta kun mahdollisuus on että vanhempani tulevat Maistraatti tilaisuuteenkin tänne Etelään, voipi olla että menemme sitten hotelliin yöksi - en halua vanhempieni kanssa saman katon alla viettää hääyötäni, enkä heitä viitsi ajaa hotelliin :D

Muokattu: , käyttäjä: Miyu
Link to comment
Share on other sites

Mennään hotelliin, meidät vihitään mun kotipaikkakunnallani, joten ei ehkä haluta hääyöksi mun vanhempien luo, niin tärkeitä ihmisiä kuin ovatkin. Tuntuu hiukka hassulta mennä kotikaupungin hotlaan, mutta kyseessä on tosi ainutlaatuinen juttu. Meille on varattu pieni sviitti saunalla ja saadan hotellin puolesta aamupala huoneeseen.

Link to comment
Share on other sites

Hääsviitti oli kyllä harkinnassa ja kovasti jo käytiin läpi eri vaihtoehtoja. Lopuksi kuitenkin tultiin siihen tulokseen, että aivan hyvin voidaan juhlien jälkeen suunnata kotiin. Ei tarvitse silloin edes pähkäillä mahdollista kissavahtia, joten siinäkin on taas yksi probleema vähemmän.

Kotiin voi sitten keksiä jotain spesiaalia ja seuraavaksi aamuksi herkku -aamupalat shampanjan kera vuoteeseen. Siihen samaan voi hyvin yhdistää sitten huomenlahjat jne. :girl_sigh:

Hotelliyöllä voidaan kuitenkin myöhemminkin itseämme hemmotella.

Link to comment
Share on other sites

Guest onnellinen

Herättiin tarkoituksella kotona. Hyvä niin, koska olin suoraan sanottuna sellaisessa krapulassa, että hotellin hieno aamupala ja muut luksuspuitteet olisivat menneet ihan hukkaan :D

Link to comment
Share on other sites

Guest onnellinen

Ai niin - kyllä mekin oltiin varattu ihanat aamupalatarpeet seuraavaksi aamuksi, mutta mun maha on valitettavasti sellainen, että kohtuullisenkin alkoholinkäytön jälkeen helposti oksennan koko seuraavan päivän. No nyt ei onneksi niin pahasti käynyt, mutta lämpimien patonkien ja hedelmärahkan sijasta aamupalaksi nakersin sängyssä paljasta hapankorppua :D Ja ihan oikeasti en ollut yöllä missään kaatokännissä, mutta kun juhlat alkaa klo 17 ja päättyy klo 03, niin ehtiihän siinä hillitylläkin tahdilla jonkun verran ottaa.

Link to comment
Share on other sites

Hääyötä mennään viettämään hotelliin. Juhlapaikalta on sama matka kotiin ja hotellille, mutta jotenkin yö kotona ei ollut edes vaihtoehto, kotona kyllä keretään olla. :) Varattuna on huone jossa on poreamme ja sauna, sekä aamiainen huoneeseen ja myöhäinen luovutus. :-X

Muokattu: , käyttäjä: Chantelle
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

meillä saadaan tästä(kin) kunnon köydenveto aikaiseksi. mies ilmoitti ihan puskista, että olenhan sitten tajunnut, että hääyö me vietetään kotona eikä missään hotellissa. hän kun tulee vähäisestäkin alkoholimäärästä aikamoiseen krapulaan eikä oikein pysty edes liikkumaan koko päivänä, joten hän ei usko pääsevänsä hotellista ulos vaikka kuinka olisi myöhäinen huoneenluovutus.

totta puhuen mulle ei ollut tullut edes mieleen mikään muu vaihtoehto kuin hotelli! en todellakaan ollut ajattellut, että joutuisin itse tekemään aamupalani seuraavana aamuna. etenkin, kun se mies makaa krapulassa eikä hänestä ole mitään apua. minä sitten totesin, että tämä vain tarkoittaa sitä, että me ollaan siellä hotellissa kaksi yötä. mies maatkoon krapuloissaan sen ekan päivän, kun minä hemmottelen itseäni hotellin hoidoissa ja sitten tokana aamuna voidaan viettää romanttista aamiaista yhdessä :P .

Link to comment
Share on other sites

Kotiin tulemme yöksi. Meillä se ei tarkoita tunnelman lässähtämistä (paluuta "arkeen"), päinvastoin, koska meillä on ihana, uusi koti. <3 Paljon viihtyisämpi kuin pelkistetyt hotellihuoneet. Jotain spesiaalia ajattelin kotiin varata, kuten samppanjaa ja jotain ihanaa aamiaista. Heti seuraavana aamuna lähdemme häämatkalle, joten senkin puolesta on kiva olla hääyö kotona, vietämme sitten kuitenkin monta seuraavaa yötä hotellissa. Kiva ettei sunnuntaina tarvitse "reissata" mihinkään, edes hotellista kotiin.

Link to comment
Share on other sites

Mekin vietämme virallisen hääyön hotellissa - maistraattivihkiminen on klo 13.00 ja sen jälkeen syömään todistajien kera, sitten hotelliin, saunalliseen sviittiin. Aamiainen huoneeseen ja siitä valmistautumaan päivän siunaukseen ja juhlaan.

Jos meidät vihittäisiin kirkossa ja perään juhlat, niin tultaisiin kotiin (niin kuin nyt juhlien jälkeen tullaankin), koska en näe mitään syytä maksaa paria sataa hotellissa NUKKUMISESTA. Aamulla järisyttävä krapula todennäköisesti, eikä mitään aamupalaa saa kurkusta alas kuitenkaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...



×
×
  • Create New...