matte

Millä perusteella valitsitte hääpäivän?

646 viestiä aiheessa

Sen verran nopealla aikataululla lähdettiin, että päivä valikoitui sen perusteella mikä oli vapaana :) ensi kesäksi halusin ja pari viikkoa sitten aloin kyselemään onko jossain vielä vapaita lauantai-päiviä.. heinäkuulle aluksi toivottiin. Muutamissa paikoissa olisi ollutkin vielä vapaana mutta sitten löytyi sattumalta ihan unelmajuhlapaikka jossa oli elokuun lopulle vielä lauantai!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä halusin alunperin talvi- tai syyshäät, mutta totesimme, että voi olla liian hankala järjestää töittemme takia. Sitten kun vuosipäivämme osuu sopivasti lauantaille heinäkuussa 2015, tuntui se luonnolliselta päivältä mennä naimisiin, olemmahan siinä kohtaa olleet yhdessä 10 vuotta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääpäivämme valikoitui eilen: olimme alustavasti ajatelleet ystävänpäivää 14.2.2014. Se on perjantaipäivä. Eilen kävimme katsomassa aivan ihanaa hääpaikkaa ja se oli vapaana haluamamme päivänä, joten siitä tuli nyt meidän hääpäivämme. 14.2.2014 jotenkin rimmaa kivasti ja se on yleensä kaunista aikaa kevättalvella. Ideana oli myös se, että haluamaamme häämatkakohteeseen tehdään matkoja joulu-maaliskuussa, niin pääsemme siinä näppärästi häämatkallekin.

 

Se vähän mietityttää, että ovatko ystävät harmissaan, kun jatkossa vietän ystävänpäivän sijasta hääpäivää. Yleensä on silloin tyttökavereiden kanssa tavattu. Toisaalta taas minun mielestäni on ihan romanttista mennä naimisiin valentine´s day:na. Ja aina ei voi muita miellyttää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Häät pidetään samalla kuin kuopuksen ristiäiset, joten ajankohta piti laskea niin, että vauvalla on ikää n.2kk.

Laskettu aika on maaliskuun 11.2013.

Juhlapaikalla oli koko toukokuu sekä 1.6 vapaana.

1.6 juhlapaikan vuokra nousi satasella toukokuuhun verrattuna.

Vaihtoehdoiksi jäi 18.5 ja 25.5, sitä aikaisemmin ei haluttu säiden vuoksi.

Lopuksi oli helppo valita tuo 18.5, sillä silloin (6v aikaisemmin) oli myös ensitapaamisemme (ja syntymäpäiväni) :D

Meillä on siis monta juhlaa samana päivänä, ristiäiset, vihkiminen, ensi tapaamisen vuosipäivä ja mun synttärit :P

Toki ei mitenkään tarkoituksella olla niputettu noita kaikkia yhteen.

Suurin syyhän oli että vauva n.2kk, sattuu olemaan lauantai ja edullisempi kuin kesäkuun alku.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ajankohtana loppukesä oli sopivin, kun sillon molemmat lähdetään kauas kotiseudulta opiskelemaan, ja naimisiinmeno siihen saumaan oli hyvä. Sulhasen nimipäivä sattui sopivasti lauantaille, ja kumpaakin alkoi miellyttää se päivämäärä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halusimme ehdottomasti juhlia kesähäitä, siksi kuukaudeksi valittiin elokuu. Pohdiskelimme elokuun toisen ja kolmannen viikonlopun välillä, ja sulho oli sitten sitä miltä, että kolmas viikonloppu on jo liian myöhään ("niin ja kun se Suomen kesäkin on niin kylmä ja lyhyt...") ; ) Itse päivämäärällä ei ollut meille juurikaan merkitystä, vaikka elokuu on meillä muutenkin aikamoinen juhlakuukausi: minun synttärit, vuosipäivä, kihlapäivä... Suurin osa vieraistamme tulee Suomesta ja Saksasta, joten tässäkin mielessä elokuu on ihan käytännön syistä paras kuukausi, se kun on vielä molemmissa maissa häidemme aikaan yleisintä loma-aikaa. Tuo elokuun alku sopii siinäkin mielessä mainiosti, että saan itse ensi kesän lopussa opintoni päätökseen ja riippuen pro gradun ilmoittautumispäivämäärästä voin häiden aikaan ottaa viikon "lomaa", sen jälkeen sitä tuotosta tarkastelee taas ihan eri silmin - toimi ainakin kandin kanssa!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on 4.7. vuosipäivä ja samalle päivälle ei haluttu. Ensin buukattiin 24.8., mutta sitten kävi ilmi, että hyvä kaveri on varannut omat häänsä samalle päivälle ja samoja vieraita olisi paljon. Lopulta siirsimme viikolla, eli 31.8.2013. Sitä mietimme jo joskus aiemmin ja siirtovaiheessa kävi ilmi, että moni muu viikonloppu tältä kesältä olisi sopinut läheisille paljon huonommin. Minulla myös loppuu tuohon päivään työsopimus, joten eipä tarvi sitten häiden jälkeen - ainakaan todennäköisesti - mennä väkisin maanantaina väsyneenä hommiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halusin keväthäät, eli toukokuussa kun lumet on lähteneet ja luonto on puhjennut kukkaan vietetään meidän häitä. Päivä valikoitui sitten toukokuun lauantaiden joukosta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vuosia sitten huumorilla heittämään kysymykseeni "Koska mennään naimisiin?" sulho heitti vastauksen 6.6.2012. Välillä tätä mietittiin ihan vakavissaan, mutta se tuli kuitenkin vähän liian nopeasti (opiskelut kesken, muuttohässäköitä ja töiden etsimistä yms), ja olishan se ollut kätevästi keskellä viikkoakin. Nyt talvella ruvettiin miettimään, että joku kiva päivämäärä olis kuitenkin mukava, olisi ehkä helpompi muistaakin kuin joku satunnainen lauantaipäivä. Ainoa järkevään viikonpäivään (tässä tapauksessa siis perjantaille) osuva oli 1.3.-13, joten sille päivälle varailtiin käräjäoikeudesta vihkijä ja kutsuttiin ystävät todistamaan ja juhlimaan pienimuotoisesti. Koska molempia miellytti enemmän hääjuhlan pitäminen kesäaikaan, pidämme sukujuhlat elokuussa 17.8.2013, sillä löysimme sille viikonlopulle vapaan juhlapaikan ja pitopalvelun.

 

Tähän liittyy myös sukkanauhan nappaaminen. Sisareni häissä kesällä vuonna 2011 tätini mies nappasi sukkanauhan. Täti ja mies menivät naimisiin kesällä vuonna 2012, ja kyseisissä häissä siippani nappasi sukkanauhan. Eli loogisesti meidän vuoro on siis nyt. Kuinkahan pitkälle tästä vielä saataisiin jatkumo? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivä "valikoitui" aika pitkälti ensi tapaamis -päivän mukaan -> lokakuussa tulee 10v. yhteistä eloa/oloa :girl_in_love: .

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halusin elohäät, sulhasen vaatimus oli "joskus kesällä". 22. päivä osuu näppärästi suht loppukuulle, muttei mene venetsialaisten kanssa päällekkäin ja alkukuun lähisukulaisten synttäritkin on keritty jo viettää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäiväksi valikoitui kihlautumisemme 3-vuotispäivä, joka osuu lauantaille vuonna 2015. Heinäkuun loppu onkin mielestäni mitä mainioin aika juhlistaa häitämme. Hääpäivän valintaan vaikutti myös se, että sovimme häidemme takarajaksi vuoden 2015. Koska vuoteen 2015 on vielä 2 vuotta, meillä on hyvin aikaa säästää häihin tarvittavat rahat kaikessa rauhassa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aluksi ajattelimme pitää häät helmikuussa 2014, mutta emme saaneet haluamaamme juhlapaikkaa kyseiselle kuulle. Sitten päädyttiin toki samalle vuodelle mutta huhtikuuhun. Nyt juhlimme häitämme 5.4.2014. :) Meillä ei tosiaan ollut mitään sen suurempaa tarinaa, mutta nyt kun noita teidän juttuja lueskelin, niin tajusin että meillä siinä kuussa ja sinä vuonna yhteiseloa takana 5,5 vuotta. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me halusimme naimisiin, kunhan molemmat ovat valmistuneet, joten vuodeksi valikoitui 2014. Sukunimen vaihto on hyvä ottaa siihen saumaan, kun on siirtymässä opiskelijasta työelämään. Kesällä halusimme juhlia, koska emme ole talvi-ihmisiä. Emme osanneet päättää randomilla vain jotain kesälauantaita, joten päiväksi valikoitui vuosipäivä 6.9. joka sattui sopivasti olemaan lauantai.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän hääpäivällä ei oo mitään logiiggaa 5.10.2013, mies sai varata kirkon mihin halus ja tuo päivä tuli :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alunperin piti pitää tammihäät vuonna 2015, mutta päädyttiin sittenkin aikaistamaan muutamalla kuukaudella, ja lokakuu tuntui hyvältä kuukaudelta. 10.10.2014 on perjantai, ja silloin mennään käymään maistraatissa vihittävänä, juhlat pidetään heti perään 11.10.2014. Tuo 10.10. on tarpeeksi helppo numero muistaa molemmille  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Halusin että häät on loppukeväästä, jolloin ei ole (toivottavasti) ihan niin lämmin kuin kesällä, mutta kuitenkin jo lumet on sulaneet ja hääkuvat voisi mahdollisesti ottaa sään salliessa ulkona. Päädyttiin toukokuuhun myös siitä syystä, että vaikka olin hyvissä ajoin jo asialla niin suurin osa sopivan kokoisista hääpaikoista oli jo varattu kesäkuukausien osalta. Hääpaikka, joka oli meidän ykkösvaihtoehtomme vielä hetki sitten, ennen sen ongelmallisuuden selviämistä, oli vapaa viekä 3.5 ja 17.5, joten päädyimme jälkimmäiseen lauantaihin koska se on lähempänä kesää ja siksi toivottavasti ilmat on paremmat, mutta päivä on samalla syntymäpäiväni... Tuntui aluksi tosi oudolta että hääpäivä olisi oma syntymäpäivä, ja sainkin paljon ristiriitaisia kommentteja asiaan liittyen, mutta koska päivä tuntui hyvältä niin lyötiin lukkoon se, ja sitten vaikka hääpaikka vaihtuikin niin päivä pysyi samana. ^_^  Onko kellään muulla hääpäivä samana päivänä kuin oma/puolison syntymäpäivä...? :rolleyes:

 

Muoks: Niin ja kihlajaispäivämme on anagrammi (mies tietysti valitsi päivän kun kosikin...) :give_heart: 211112 eli 21.11.12

 

Muoks 2: typot

Muokattu: , käyttäjä: Muru&Mursu

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Numero 11 on "meidän". :) Aloimme "virallisesti" seurustella 11.6.-10, minua kosittiin eli menimme kihloihin 11.11.-11, halusimme ehottomasti talvihäät eikä päivä saanut olla mikä tahansa, hääpäivä on siis 11.1.-14. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä, tai lähinnä kai mulla kun miehelle kävi mikä vaan, oli mielessä eräs tietty päivänmäärä, mutta se osuu lauantaille karkauspäivien ja muiden vuoksi vasta 2020 seuraavan kerran. Tästä syystä päätettiin ensin vuosi, ja otettiin sitten läheltä tuota mieluista päiväystä lauantai. Eli ensi vuonna heinäkuussa on juhlat luvassa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä hääpäivä päätettiin sen perusteella, että se ei olisi ainakaan kesä-heinäkuussa ja että ihmiset olisivat vielä mahdollisesti lomalla, tai ainakin koululaiset. ;) Myöhemmin kun hääpäivä oli jo lyöty lukkoon, sanoi isäni, että "Hyvä päivä. Meillä on äitisi kanssa sama päivä."  :girl_haha:  Olin koko ajan ollut siinä luulossa, että heidän hääpäivänsä olisi 5.8.  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäivä valikoitui lähinnä sen perusteella, että kunhat muut tälle kesälle aikaisemmin suunnitellut menot on saatu "hoidettua". Sinänsä päivämäärään ei meillä liity mitään erikoista. Päivä kuin päivä, itse asia on pääasia :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hääpäiväksi valikoitui tämän vuoden lokakuun toinen lauantai. Joskus aikoinaan olin ehdottomasti sitä mieltä, että haluan kesähäät. Viime vuosina olen kuitenkin huomannut kesän kalenterin täyttyvän jo ihan liian aikaisessa vaiheessa, eikä vapaita viikonloppuja juurikaan ole. Koska sama tilanne on usein sukulaisten ja kavereitteni suunnitelmissa päätimme miehen kanssa, että pidetään häät sitten sesongin ulkopuolella. 

 

Lokakuu valikoitui lopulta ajankohdaksi, sillä haluamamme juhlapaikka on vapaa(kesähäitä varten olisimme saaneet lykätä häitämme ainakin vuodella tai parilla, jotta olisimme saaneet saman paikan) ja siihen on vielä tarpeeksi aikaa :girl_in_love: Puolen vuoden suunnittelun pitäisi riittää, ja sanottaisko näin, että tuosta miehestä tulis hermoraunio mun kans, jos häihin olisi yhtään pidempi aika! Se ei nimittäin jaksa yhtään mun häähössötystä  :girl_haha:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oltaisiin haluttu hääpäiväksi sama kuin kihlajaispäivä (16.6.), mutta menisi varmaan aika kauan, ennen kuin se päivä olisi lauantai. Päädyttiin sitten 14.6.2014 päivään. Silloin on luontokin kauneimmillaan. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään