LadyOfTheHouse

Hääseurueen kukat (yhdistetty)

22 viestiä aiheessa

Oletteko havainneet morsiustytöillä "minikukkakimppuja" käsissään, kun kävelevät kirkon käytävää? Onko sellainen tapana?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yli 10 vuotta sitten, kun olimme pikkusiskoni kanssa isosiskoni morsiusneitoina, meillä oli "minikimput", jotka oli tehty samalla mallilla kuin isosiskomme morsiuskimppu. Ajattelin myös itse hankkia pienen kimpun tulevalle morsiusneidolleni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Melkein kaikissa häissä mitä mä tiiän sellasia et niissä on ollu morsiustyttö/t on niillä ollu sellaset söpöt, pienet kimput. mä oon käsittäny, et se on ihan yleinen ja kaunis tapa. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meidän 4 vuotiaille morsiustytöille ajattelin tehdä teemavärisen käsikorun lasihelmistä,sellaisen kunnollisen.siihen sitten yksi kukka kiinni,samanlainen kuin minulla.minullakin siis vain 1 kukka peikonpähkinäoksien seassa.jää sitten se koru muistoksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

meille tulee meidän tytöille käsiin yhdet gerberat.niinkuin kaasoillekin.mulle tulee kimppuun vaan 3 gerberaa,joten muille riittää yhdet :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tulee morsiustytölle (8v.) rannekukka (onkohan oikea sana?). Samanlainen kuin kaasoille. Ajattelin, että pysyy helpommin mukana kuin kimppu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä olen myös ajatellut morsiusneidoille rannekukkia, kun neidot on sen verran pieniä vielä, ettei kimppua välttämättä malteta kädessä pitää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Onko kellään ollut morsiusneidoilla kimppuja? Millaisethan ne pitäisi/voisi olla? Jotkut pienet joka tapauksessa.

Ja jos morsiusneidoilla on kimput, tarviiko niille enää rintavieheitä? Rintavieheet tulossa siis sulhon lisäksi bestmaneille, kaasoille, sulhaspojalle ja molempien vanhemmille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luulen että parhaat voisi olla ne rannevieheet morsiustytöille? mitä kaasoillakin näkee siis. Itse meinaan sellaisia katsella, mut mun morsiustytöt ovat 3v ja 8v, luulen ettei kummallakaan pysy kukkakimppu kyllä menossa mukana :D morsiuspoika on vajaa 5v jolle meinaan tilata ihan pienen rintavieheen, samanlaisen siis kuin bestmanilla,sulhasella ja morsion isällä :)

kaasoilel myös noi rannevieheet j asit oma kippu, heittokimppu ja ruoka/kahvipöydän asetelma :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä kyllä ajattelin ottaa morsiustytölle pienen kimpun. Hän on häiden aikaan vasta 2,5 -vuotias, joten aika pieni. Järkeilin sen niin, että hiuskukka ei käy, koska tyttö kuitenkin hipelöisi sitä koko ajan, ja yrittäisi ottaa sen pois, koska haluaa katsella sitä. Ja vähän samat perusteet rannekukan kanssa, sitä tulisi kuitenkin hipelöityä ja se voisi olla aika pian rikki. Ja jos on herkkä iho, se voi myös ikävästi kutittaa. Sen sijaan kimppu joko sitten on menosa mukana, tai sitten se odottaa jossain pöydällä. Ei sitä tarvitse koko ajan mukana kantaa. :rolleyes: Ja jos se menee rikki, niin sitten menee, eipä sillä niin väliä ole. Mutta kestävyyden suhteen antaisin sille (tämän meidän morsiustytön kohdalla siis!) eniten mahiksia. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla kans kimput kaikille kaasoille, samoin kuin pieni kimppu kukkaistytölle

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kolmelle morsiustytöille tulee tällaiset kimput, mutta vielä vähän pienempinä (vähemmän ruusuja). :)

10295641.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytännön kokemusta ei ole ja kaipailen vinkkejä.

 

Olen täältä lueskellut, että kaasoilla on ollut jonkinlaiset vieheet rinnuksissa, tai ranteissa. Minkälaiset? Onko näissä jotain yleistä käytäntöä? Mietin vain, että en ole varma esim. anopin puvun väristä ja kuinka kukka siihen sopii, tai saako rinnukseen edes asetettua mitään. Mutta rannekukka anopilla tuntuu myös vähän hassulta ajatukselta.

 

Jos sulhaselle on viehe, niin onko ollut myös bestmanilla ja/tai sulhasen isällä? Minkä väriset suhteessa sulhaseen?

 

Laittakaahan kuvia, jos sellaisia löytyy! :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen miettinyt, että tarvitsevatko morsiusneitomme/morsiuslapsemme omat pikkukimppunsa. Heitä on neljä. Emme olleet ajatelleet hankkia häihimme muutenkaan tule muita kukkia morsiuskimpun ja sulhasen vieheen lisäksi. En esimerkiksi hanki heittokimppua. Miten teillä muilla on ollut morsiuslapsien suhteen nämä kukka-asiat?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voisiko morsiustytöille ajatella kimppua luonnonkukista? Ei maksa mitään. Eikä välttämättä ne tytöt halua pitää kimppuja koko aikaa, vain esim vihkimisen ja valokuvauksen ajaksi. Siihen riittänee kimppu luonnosta?

Meidän morsiustytölle tulee kimppu jos hän haluaa. Luonnonkukista on tarkoitus tehdä, kuten omanikin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Elokuun puolivälissä ei ole paljoa luonnonkukkia tarjolla :/

 

Edit. Muuten todella hyvä idea Unenvarjo! :)

Muokattu: , käyttäjä: Air

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei ollut varsinaisia morsiuslapsia mutta omille lapsille otettiin kukat,pojille vieheet ja tytöille minikimput.Kukkana oli miniauringonkukka,joita oli 3kpl/kimppu,olivat edulliset.Joo,olihan ne tytöt kauheen söpöjä ja tärkeänä kun oli omat kimput mutta eipä ne niitä pitkin jaksaneet kannella :D Mä en kyllä näkis kimppuja mitenkään pakollisena tai edes tärkeänä virallisilla morsiuslapsillakaan.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä oli kaksi morsiustyttöä. Heillä molemmilla oli kimput ja heittokimppu minulla oli erikseen. Ostin Citymarketista nipun valkoisia ruusuja, taisi maksaa n. 5 euroa ja tein niistä tytöille kolmen ruusun pienet kimput, jotka sidoin nauhalla. Heittokimppu oli samanlainen muutamasta ruususta koostuva nauhalla sidottu. Tytöt olivat kyllä sööttejä kun näin vielä illalla, että molemmilla oli oma kimppunsa mukana kotiin lähtiessä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän tytöille tulee kimput. Morsiustytöt ovat meidän omat lapsemme ja ovat aivan innoissaan, että saavat omat kimput. Voi sitten nuuhkaista ruusuja aina välissä. Ruusut ovat tyttöjen suosikkeja. En tiedä olisinko ostanut kimppuja, jos he olisivat muiden lapsia. Kuulostaapa kamalalta. Heittokimpusta tulee samanlainen kuin tyttöjen kimpusta. En kyllä muista, että kovinkaan monella on ollut kukkia.

 

Jos häät on loppukesästä, auringon kukat ovat pitkällä varrella aika hurmaavia pienten lasten käsissä. Tutuilla oli ak morsiamella ja sulhaspoika sai pitää kukkaa kirkossa. Oli ollut tosi söötin näköinen, kun kiersi kukan ympärillä kun varsi oli maassa. Auringon kukkia on myös punaisia ja valkoisia, niitä voi helpohkosti kasvattaa itsekin! Vielä voisi ehtiä, jos heti laittaa siement maahan!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli te, joiden häissä on morsiuslapsia ollut - onko heillä ollut kukkakori vai tytöillä kimput? Kukkakoreja olen itse nähnyt niissä häissä, joissa olen ollut, mutta toisaalta kimppukaan ei tunnu vieraalta ajatukselta. Morsiuslapset ovat tässä tapauksessa tyttöjä, joille tulee hennonvaaleanpunaiset mekot. Tähän voisin hyvin kuvitella valkoiset kukkakimput... :) Olisiko teillä kuvia morsiuslasten kukkakoreista tai kimpuista? Ideoita, ehdotuksia? Pian pitäisi mennä käymään kukkaliikkeessä ja vaikka kukkien osalta on jo päätetty joitakin asioita, on paljon vielä päättämättäkin. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tuleeko teidän häihin onnittelukimppua vanhemmille, isovanhemmille tai kauimmin yhdessä olleelle parille? 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään