neet

Saako sulhanen nähdä morsiamen hääpäivänä ennen vihkimistä?

360 viestiä aiheessa

Tästä ei vielä olla avokin kanssa puhuttu, mutta luulenpa että sulhanen viettää viimeisen poikamiesyönsä bestmanin poikamiesboksissa - ja veikkaanpa ettei minulla ole tähän mitään sanavaltaakaan. ;) Hihi, hauska foorumi tämä, tässä huomaa kaikkia uusia asioita mitä ei ennen naimisiinmenoa suunnitellessa osannut edes ajatella!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun ei olis ollut pakko noudattaa tätä perinnettä mutta sulhanen oli sitä mieltä että hän haluaa ehdottomasti nähdä mut vasta kun kävelen alttarille häntä vastaan! :o

(tuossa mua kauhistuttaa se, että mies saattaa liikuttua niin kovin että itku on sitten tosi märkää ja ihan loputonta). Näillä näkymin siis kaaso tulee meille yöksi ja äijä lähtee muualle BM:n kanssa.

En pelkää sitä etten sulhasta pääse tarkistamaan, mies on iteki tarkka ulkonäöstään ja onhan siellä sitten kaaso ja BM jotka voi hoitaa viimehetken kuntotarkastukset.

Enemmän mua harmittaa asiassa sellaset seikat, että mä joudun olemaan ilman miehen apua lapsemme kanssa (tuolloin vuoden ikäinen) ja näin mun omat jutut saattaa sitten viivästyä tms. Kaiken lisäks, tästä aiheesta ruvettiin miehen kanssa keskustella kun ehdotin että aikataulujen helpottamiseksi oltais voitu ottaa hääkuvat ennen kirkkoon menoa. Vihkiminen kun alkaa vasta klo16 ni olis ollut hyvin aikaa. Mut hänelle tää ei käynyt. :blink:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä nukutaan häitä edeltävä yö tiiviisti toistemme kainaloissa, mutta hääpäivän aamuna tiet erkanevat aamupalan jälkeen. Sulho lähtee bestmanien kanssa "laittautumaan", ja morsmaikku valmistautuu kaasojensa kanssa kotosalla sekä käy kampaajalla ja meikissä. Toisin sanoen näemmä toisemme viimeisen kerran unenpöpperöisinä aamupalapöydässä, ja seuraavan kerran vasta alttarilla. Ah, onnittelen itseäni siitä että saimme siirrettyä vihkimisen klo 12:sta klo 15:een, jää paljon enemmän aikaa fiilistellä aamulla... :) Jos jää :rolleyes: Itse olisin halunnut käydä vihkikuvassa jo ennen kirkkoa, mutta sulho haluaa kuvaan vasta "ukkomiehenä" :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä näkee: nukutaan samassa hotellihuoneessa, käydään yhdessä aamupalalla, erotaan vain mun kampaukseni/meikkini ajaksi, pukeudutaan jälleen samassa hotellihuoneessa, ajetaan yhdessä juhlapaikalle ja otetaan vielä valokuvatkin ennen vihkimistä. Kun asutaan yhdessä ja kun jopa mun morsiuspukuni on valittu yhdessä, niin jokin keinotekoinen erillään oleileminen ei tunnu yhtään meidän jutultamme.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilläkin varmaankin nukutaan edellinen yö yhdessä, mutta aamulla lähdetään eri suuntiin ja tavataan vasta alttarilla!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hehheh parempi kai muotoilla tuo kysymys muotoon: Saako sulhanen nähdä morsianta ennen vihkimistä hääpäivänä tai jotain. :D Pakkohan se on nähdä se morsian hääpäivänä jos kerran vihille meinataan mennä.

Anteeksi takertumiseni pikkuasiaan, mutta oli pakko kommentoida tuota.

Ja vastaus kysymykseen vielä (muokattuun sellaiseen), että kyllä me ainakin nähdään kun me aateltiin ottaa kuvatkin ennen vihkimistä ja hoitaa vielä käytännön asioita. :D:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikatauluista johtuen meillä näkee. Nukutaan yhdessä hotellissa ja pukeudutaan siellä, käydään valokuvauksessa ennen vihkimistä ja kävellään yhdessä alttarille.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Käytännön sanelema juttu myös meillä. Kuvassa käydään ennen kirkkoon menoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ollaan sovittu niin, että minä menen viimeiseksi yöksi vanhempien luokse ja mies on kotona. Vanhemmilta lähden hääaamuna kampaajalle, meikkiin ja sen jälkeen hotellille (jos sen saa jo siihen aikaan) pukeutumaan. Tarkoitus on, ettei nähdä ennen, kuin kirkossa. Mies sanoi jo, että sitä alkaa itkettää, kun tulen sitten käytävää pitkin kauniina ja tietää, että minusta tulee sen vaimo! Itse veikkaan kanssa, että tulee tippa linssiin. Oli sulho niin komeana, kun käytiin sovittamassa sille pukua. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän on tarkoitus olla eri paikoissa yötä ja kaasoni + ystäväni ovat järjestäneet minulle morsiussaunan edelliselle illalle.

Tarkoitus oli myös nähdä sitten vasta kirkossa, mutta aikataulujen takia menemmekin kuvaan ennen kirkkoon menoa. Lapsemme tulee mukaan kuvaan, joten senkin takia on kiva hoitaa se "pois alta" ennen kirkkoa ja juhlaa.

Eipä ainakaan tarvitse pidätellä kyyneliä kirkossa :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Musta olisi kyllä hienoa kävellä alttarille niin, ettei sulho olisi mua sinä päivänä aikaisemmin nähnyt. Vieraiden elämää helpottaaksemme näemme kuitenkin toisemme ennen vihkimistä kuvauksen merkeissä - ei tarvitse juhlaväestön sitten seisoskella odottelemassa :)

Itse monen kerta häävieraana voin todeta, että oikean päätöksen teitte. Mekin mentiin kuvattavaksi ekaksi ja sit mentiin kirkkoon. Komea mieheni oli joka tapauksessa siellä alttarilla odottamassa mua. :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei näe ei. Meinaan karata viimeiseksi yöksi kaasojen kanssa viettämään viimeistä sinkkuiltaa hotelliin, en siis tarkoita biletystä vaan luultavasti hemmottelua tms. ja siitä sitten suoraan aamulla kampaajalle ja eteenpäin. En halua kenenkään sukulaisen tai ystävän näkevän minua ennen kirkon käytävää.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä näkee ennen vihkimistä kyllä. Otetaan kuvat ennen kirkkoon menoa. Juttelin yhden tutun kanssa joka paljon on häissä ollut miehensä työn puolesta ja hän kertoi, että pahinta on jos hääparia joudutaan juhlapaikalla odottamaan pitkästi ilma ohjelmaa. Me menemmä kuvaan ennen vihkimistä ja toivotaan, ettei huono onni meitä vainoa :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

yhdessä ollaan yöllä tietenkin, muuten olisi outoa. varmaan valmistaudutaan myös yhdessä, kivointa ois jos sais kampaajan kotiin (tai sitten laitan tukan itse kotona)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Hehheh parempi kai muotoilla tuo kysymys muotoon: Saako sulhanen nähdä morsianta ennen vihkimistä hääpäivänä tai jotain. :D Pakkohan se on nähdä se morsian hääpäivänä jos kerran vihille meinataan mennä.

Anteeksi takertumiseni pikkuasiaan, mutta oli pakko kommentoida tuota.

Ja vastaus kysymykseen vielä (muokattuun sellaiseen), että kyllä me ainakin nähdään kun me aateltiin ottaa kuvatkin ennen vihkimistä ja hoitaa vielä käytännön asioita. :D:D

Enpä ollutkaan aiemmin tajunnut, että tän aiheen otsikko onkin vähän hassu :grin: Mut siis joo, ihan käytännön järjestelyjen kannalta (=valokuvaus) sulho tulee varmasti näkemään minut jo ennen vihkimistä. Enkä oikein osaa kuvitella, että malttaisin pitää itseni pois sulhoni silmistä koko aamupäivän :grin: Puvunkin esittelin heti, kun sen kotiin sain! B)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän piti ensin olla erillään mutta sittn päädyimme siihen että kuvat otetaan ennen kirkkoa kun vihkiminen on vasta klo 17 niin menis kauheen myöhäiseksi ennen ku päästään juhlii :):-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä todennäköisesti karkaan kotoa joko hääpäivää edeltävänä päivänä tai viimeistään hääpäivän aamuna.Mun puku teetetään,joten puvun ennen kirkkoon menoa tulee näkemään varmaan vain ystäväni. En vielä tiedä miten meinaan valokuvaus asian hoitaa,mutta en halua,että mies näkee pukua/mua ennen alttarille menoa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sulhanen ehdottomasti näkee minut ennen vihkimistä. Tämä morsianten piilotteluleikki ja salailu on taas yksi niitä perinteitä, joille viittaan reilusti kintaalla. Sitä paitsi minulla ei ole kaasoa, että jos esim. äitini ei ole meillä ennen vihkipaikalle lähtöä, se on sulhanen joka saa pukea morsiamen. Saa nähdä miten käy :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä sulhanen ei näe minua ennenkuin kirkossa ja olemme alustavasti puhuneet, että viettäisimme edellisen yön erillään. Minä kaasoineni meillä ja hän varmaan vanhemmillaan tai bestmanilla. :-X

Muutenkin toivoisin, etteivät muut kuin kaasoni näkisi minua hääpuvussani ennen kirkkoa. Ei sillä, että pukuni mikään salaisuus olisi, mutta haluaisin silti tehdä näin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Sulhanen ehdottomasti näkee minut ennen vihkimistä. Tämä morsianten piilotteluleikki ja salailu on taas yksi niitä perinteitä, joille viittaan reilusti kintaalla.

Samis. Eilen varasimme sulhon kanssa kampaamo-parturiajat hääpäivälle, ja otimme ajat samaan paikkaan, samaan aikaan. Meistä on kiva tehdä juttuja yhdessä. :girl_wink: Jos olisin nuori morsian, saattaisin ollakin tarkempi noiden perinteiden kanssa. Nyt tahdon tehdä asiat siten kuin hyvältä tuntuu.

Muokattu: , käyttäjä: hekla

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Aikaisemmin ajattelin että nukuttaisiin eripaikoissa ja kohdattaisiin sitten vasta kirkon käytävällä. Haluan kokea sen tunteen kun katseemme kohtaavat ja sulhoni näkee minut ensi kertaa puvussa ja hääkampauksessa. :-X

Nyt kuitenkin ajatukset ovat muuttuneet. Luulen että haluan viettää yön yhdessä, syödä aamupalaa yhdessä (jos nyt mitään saa suustaan alas) ja sitten minä lähtisin kampaajalle missä myös meikki ja mahdollinen puvun pukeminen... kaverini salonki. Tai sitten tämä kaikki tapahtuu vanhemmillani... Teen silti kaikkeni jotta tapaisimme ykköset päällämme vasta alttarilla...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on kuvaus ennen kirkkoon menemistä joten näemme toisemme silloin jo ykkösissä. Sitä en vielä tiedä että missä nukumme häitä edeltävänä yönä, mutta varmaan kotona. :girl_smile: Oon huono nukkumaan muualla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Alunperin ajattelin että häitä edeltävä yö nukuttaisiin erillään, mutta nyt kyllä yhdessä nukkuminen tuntuu oikealta ratkaisulta. Siinä saa sitten vielä juuri ennen nukahtamista höpistä toisen kainalossa et "me mennään ihan kohta naimisiin!" ja täpinöidä asiaa yhdessä. Aamulla tiet eroavat, ja seuraavan kerran näemme sitten vasta juhlapaikalla vihkimisen alkaessa. Meille tulee dokumentaarinen kuvaus, joten vieraita ei odotuteta valokuvauksen takia missään vaiheessa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään