Guest paula84

Häälahjojen avaaminen juhlassa!!!

115 viestiä aiheessa

mulla on ollu niin kauan ku muistan niin sellainen ajatus et mä en haluaisi avata häälahjoja juhlapaikalla!!!

mä haluaisin rauhas kotona (seuraavana päivänä) avata niitä..iloita  :Dja kauhistella!! :o

onko kellään tälläistä päähän pinttymää??? :P

siitä seuraa se et viittiikö niitä edes kantaa juhlapöytään vai viekö suoraan autoon ja joku hurauttaa  ne meille kotia!!(koti on aivan lähellä)??

***

Muokkasin otsikkoasi hieman informatiivisemmaksi. JD

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme ainakaan halua avata lahjoja juhlapaikalla, vaan sitten yhdessä myöhemmin. Enkä ukso, että vieraitakaan haittaa, jos emme avaa lahjojamme heidän silmiensä alla. Kaaso hoitakoon lahajt turvaan. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Et ole yksin pinttymäsi kanssa!  :D  Mä haluan kanssa avata lahjat kahden kesken kotona seuraavana päivänä.

Voihan vieraat aina soittaa perään ja kysyä mitä ollaan saatu lahjaksi, jos haluavat tietää  :)

Olimme viime kesänä ystäviemme häissä jossa kaaso avasi valokuvaajan kanssa lahjat. Se tuntui jotenkin hassulta. Mutta toki jokainen tekee niin kuin haluaa. Jäi vaan mietityttämään että mahtoikohan hääpari tietää keneltä mikäkin lahja oli kun kortitkin oli irrotettu lahjoista...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monet lahjat mitä me saatiin olivat sellofaanissa eli ei tarvinnut avata. Kaaso ja bm:n avokki avasivat kai ne missä oli paperit vastaanottaessaan lahjoja.

Tietenkin vieraiden pitää nähdä lahjat!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vieraat saavat nähdä ne lahjat, jotka on kääräisty sellofaaniin. Muut pysykööt papereissa - kotona vasta avataan  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä tehdään niinkuin kaikissa häissä missä olen ollut: joku tehtävään nakitettu avaa lahjat (ne jotka eivät ole sellofaanissa) ja kiinnittää kortin lahjaan teipillä. Yksi hauskimmista huveista häissä on aina lahjojen tutkailu, siis näin vieraan näkökulmasta. Lahjat esiin siis!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä en taas ole ikinä kuullutkaan, että lahjat avattaisiin jo hääjuhlassa. Yksissäkään häissä, joissa olen ollut ei tehty näin. Itsekin avasimme vasta kotona lahjat.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse olen miettinyt samaa... Siis että haluan hihkua ja hurrata yhdessä kaikessa rauhassa, enkä repiä papereita auki hääpäivänä.

Osassa häissä, joissa olen ollut, on ollut erikseen lahjapöydän hoitajat eli he ovat avanneet lahjat ja laittaneet kortit teipillä lahjaan kiinni. Näin vieraat ovat voineet ihmetellä avattuja lahjoja.

Hieman kaksipiippuinen juttu...Itse ehkä mielummin kuitenkin siellä omassa kolossa! Tää on takautuma lapsuuden jouluista  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Meillä tehdään niinkuin kaikissa häissä missä olen ollut: joku tehtävään nakitettu avaa lahjat (ne jotka eivät ole sellofaanissa) ja kiinnittää kortin lahjaan teipillä.

Meillä lahjavastaava numeroi lahjat ja kortit. Tämä sen vuoksi, että saimme aikalailla rahaa lahjaksi. Näin lahjavastaavan ei tarvinnut aukaista meille osoitettuja kuoria ja erotella rahakuoret ja ei-rahakuoret. Kuoreen ja lahjaan vaan sama numero ja kaikki kirjekuoret meille. Minusta tämä oli kätevä idea. Näin ei ollut pelkoa, että jostain lahjoista irtoaa kortit...

Lahjoista sen verran, että me saimme suurimman osan lahjoista sellofaanissa ja ne mitkä ei ollut sellofaanissa, niitä ei avattu. Meidän puolesta ne ois saanut avata, mutta lahjavastaava oli tehnyt tämän päätöksen. Onhan se kivaa vieraana katsoa, mitä kivaa hääpari on saanut lahjaksi, mutta ymmärrän myös sen kannan, että hääpari haluaa itse avata lahjansa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Monet lahjat mitä me saatiin olivat sellofaanissa eli ei tarvinnut avata.

Aivan! Montakohan vuosikymmentä pitää mennä eteenpäin ennenkuin häihin tulevat vieraat oivaltavat laajemminkin tämän, että vieraat mielellään katselevat hääparin saamia lahjoja, ja helpoin tapa katsella niitä niin että lahjat pysyvät kuitenkin pakattuina (=helpompi kuljettaa kotiin) on läpinäkyvä sellofaani.

Aiheesta: meillä oli pari kaveria lahjapöytää hoitamassa - lähinnä kiinnittivät kortit teipillä oikeisiin paketteihin, avasivat jotkut lahjat, mutta muutaman tosi kauniin paketin jättivät meille kotiin avattavaksi. Ja mukavalta tuntui sillä tavalla että osa oli avattu - tiedettiin että vieraat mielellään katselee lahjoja eikä paketteja - ja saatiin kuitenkin sitten joitain lahjoja avata rauhassa kotona seuraavana päivänä.

Toi numerointi, josta Baby kirjoitti, vaikuttaa tosi näppärältä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me emme ainakaan aukaisen lahjoja juhlapaikalla, vaan seuraavana päivänä ihan kaikessa omassa rauhassa. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä taas en oo ajatellutkaan semmosta vaihtoehtoo, että lahjoja ei avattas. Kaikissa häissä missä oon ollu, on kaaso avannu lahjat ja teipannu kortit oikeisiin lahjoihin kiinni. Vieraat tutkailevat ja ihastelevat lahjoja mielellään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä taas en ole koskaan kuullutkaan, että häälahjat avattaisiin hääjuhlassa. Tämänkin asian suhteen jokainen hääpari voi varmasti menetellä kuten itse haluaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tästä oli puhetta... Itse olen hääparin pyynnöstä avannut lahjat, kun olen hoitanut lahjapöytää. Olen ollut myös häissä, joissa lahjoja ei ole avattu. Omissa häissä tuntuu, että vain muutaman liian uteliaan sukulaisen kiusaksi voisin pitää lahjat avaamatta :rolleyes: kun heille on tärkeää taivastella niitä kovaan ääneen ja se on ärsyttänyt minua joskus, esim. yo-juhlissani vuonna kivi. Tässähän voi jokainen hääpari päättää, että miten tehdään.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Monet tuntuvat nykyään pakkaavan lahjat sellofaaniin tai muuten näkyville, ettei paketteja tarvitse repiä auki niiden ihastelua varten. miehen veljen häissä lahjaksi annetusta kahviastiastosta oli jätetty yksi kuppi pakkaamatta jotta näkyi mitä loppu paketti sisälsi. Itse en rupeaisi lahjoja avaamaan häissä saavat odottaa kotona paluutamme häämatkalta, jonne lähdemme häiden jälkeisenä päivänä. Ihanaa saa virittäytyä häätunnelmaan vielä viikko häiden jälkeenkin :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minä kuulun niihin uteliaisiin vieraisiin, jotka haluaisivat nähdä lahjat juhlissa. Ja tämän myötä kyllä meillä avataan ne lahjat, jotka tulevat paperikääreissä. Kuten täällä on muutkin maininneet, onneksi ihmiset tuovat usein lahjat sellofaaniin käärittyinä, niin niitä ei edes tarvitse aukoa juhlassa.

Tuo sellofaaniin paketoiminen lienee aika suomalainen tapa (?), ainakin sellaisen päätelmän tein, kun oltiin Itävallassa kaverin häissä. Suurin osa paketeissa oli paperikääreissä (avaamattomina) ja suomalaisten paketit tunnisti sellofaanikääreestä :D

Tätä vierasta kutkutti päästä katsomaan, mitä kaikkea kivaa ihmiset olivat keksineet antaa häälahjaksi, mutta ikäväkseni lahjat pysyivät avaamattomina ko. juhlissa. En halua tuottaa toisille kaltaisilleni uteliaille karvasta pettymystä ja siksi meidän häissä mahdolliset lahjat avataan. Toimiihan se tietyllä lailla yhtenä ohjelmanumeronakin...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Musta se ei missään nimessä kuulu vieraille mitä kukin on tuonut. En ole edes ikinä kuvitellut avaavani (tai että joku muu avaisi) lahjoja hääjuhlassa, vaan vasta seuraavana päivänä. Musta se on jotenkin vulgääri ajatus että lahjat avattaisiin kesken hääjuhlan tai että ylipäätään vieraat tarkastelisivat mitä muut ovat tuoneet.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Musta se ei missään nimessä kuulu vieraille mitä kukin on tuonut. En ole edes ikinä kuvitellut avaavani (tai että joku muu avaisi) lahjoja hääjuhlassa, vaan vasta seuraavana päivänä. Musta se on jotenkin vulgääri ajatus että lahjat avattaisiin kesken hääjuhlan tai että ylipäätään vieraat tarkastelisivat mitä muut ovat tuoneet.

Ditto.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^nimenomaan, tuohon rahvaaseen minäkin kuulun. :D

Meilläpäin on yhtä vulgaariin tapaan aukaistu lahjat muissakin juhlissa, niin rippi-, yo- kuin vaikkapa synttärijuhlissa. Jos näin ei olisi myös hääjuhlassa, niin miksi ihmeessä hääparia pitää rasittaa tuomalla lahjan juhlapaikalle? Heitä voisi helpottaa toimittamalla lahjat sitten jo suoraan kotia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Nyt täytyy myöntää, että ei ole tullut mielenkään avata paketteja paikan päällä. Siis en ole edes ajatellut koko juttua. Mutta jatkanen sillä linjalla enkä aio avata paketteja siis juhlassa. Musta ois mukavampi tehdä se tuoreen aviomiehen kanssa kotona. :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

^ Ihan samoilla linjoilla ollaan. En ole ikinä ollut häissä jossa lahjat olisi avattu, joten se tuntuu jotenkin tosi vieraalta ajatukselta. Jos sellainen olisi tapana kaveriporukassani tai lähipiirissäni niin ehkä voisin sitten asiaa harkita, mutta nyt sanon kyllä jyrkän ein lahjojen avaamiselle.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä ei tulla avaamaan lahjoja juhlassa, vaan kaaso on ohjaamassa ihmisiä jättämään lahjat lahjapöydälle ja samalla teippaa kortit paketteihin kiinni. Seuraavana päivänä kotona sitten sulhon kanssa rauhassa niitä avataan :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen ehdottomasti lahjojen avaamisen kannalla. Mukavaa pientä ohjelmaa häihin kun voi jalotella ja käydä katselemassa lahjoja. Itse ainakin pidän niin häissä, ristiäisissä kuin synttäreillä lahjojen kurkkimisesta ja niin tuntuu kovin moni muukin juhlija pitävän. Nykyään onneksi aika paljon pakataan sellofaaniin tai muuten valmiiksi esille.

Tehtävään ajattelin pyytää muutamaa sukulaistyttöä ja varata heille sakset, teippiä sekä tarralappuja joissa valmiiksi kahdet samat numerot. Toisen laitaa sitten korttiin ja toisen pakettiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti lahjat aukaistaan että vieraatkin voivat tyydyttää tirkistely tarpeensa. Tuntuu mielestäni hölmöltä että lahjaa ei aukaista koko päivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä oot tottunut, että häälahjat pakataan läpinäkyvään sellofaaniin eli niitä ei tarvitse avata juhlassa, mutta vieraat silti näkevät mitä lahjoja on tullut. Ainakin mun kokemuksen mukaan se on aika harvinaista, että häälahja paketoidaan ns.piilopakettiin eli lahjapaperiin.

Joissain häissä on ollut niin, että lahjapöydänhoitaja(t) avaavat ne lahjat joita ei ole älytty tai haluttu laittaa sellofaaniin, että vieraat saavat nähdä lahjat silti. En muista, että missään ois ollut hääparilla aikaa alkaa availee lahjoja hääpäivänä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään