Guest kosittu

Onko kihlasormuksen oltava "kivetön"?

182 viestiä aiheessa

Eikös Yhdysvalloissa ole tapana tehdä toisin päin, eli kihlasormuksessa on se (suuri) kivi, ja vihkisormus on sitten yksinkertainen (=wedding band)?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Eikös Yhdysvalloissa ole tapana tehdä toisin päin, eli kihlasormuksessa on se (suuri) kivi, ja vihkisormus on sitten yksinkertainen (=wedding band)?

Tätä mä just tarkotin sillä liialla telkan tuijottamisella. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on kihlasormuksessa kolme timanttia...tykkään sormuksestani tosi kovasti, mutta nyt jo mietityttää, että mikä sen kanssa sitten tulee sopimaan. Timanttien istutus on sen verran erikoinen, että vihkisormus ei voi olla ihan minkälainen tahansa..ja sileää en tietty haluais, kun on timanttien "makuun" päässyt  ;) Onneksi tätäkin ehtii vielä pohtia tuhat kertaa ennen kuin mitään pitää päättää  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Itse halusin aluksi että kihlan pitäisi ehdottomasti olla sileä, ei kiviä ollenkaan. Mutta mites kävikään  :) kun törmäsin tähän unelmaani, jossa on 5 timanttia upotettuna, en voinut kuin ihastella. Minusta jokainen ostaa sellaisen kuin haluaa. Yleisistä käytännöistä riippumatta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestänikin jokainen valitsee sellaisen sormuksen mikä miellyttää. Itselläni on kivetön sileä kihlasormus mutta vihkisormukseen halusinkin sitten timantteja. ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minun kihlassani on kolme timanttia vierekkäin ja minusta ne sopivat siihen mainiosti. Muuten sormus on puolipyöreä, josta kivet eivät tule yli sormuksen, on sitten helpompi valita siihen sopiva vihki.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Hmh. Oma kihlani (toissapäivänä saatu ;)) on parhaillaan pienennytettävänä. En ole sitä vielä ehtinyt tosissani tuijottaa, joten tuo timanttien määrä tässä alkoi mietityttää. En tiedä mistä netistä löytäisin kuvan tuosta sormuksesta, mutta jos joku tunnistaa niin osoitetta kehiin! Eli keltakultainen sormus, jossa edessä menee tuo keltakulta ja tuplarivi (siis aina kaks timanttia päällekkäin omissa "lokeroissaan") timantteja ristikkäin. Muistaakseni noita oli jotain 9paria tm. Mahto olla kohtuu loistavasti selitetty  :-[

Siis tästä päästään siihen, että kihlani on siis kivellinen :) Äitini heti sanoi tuosta "perinteisesti Suomessahan on..." ja sai minutkin miettimään, että olisko se nyt sitten pitänyt olla erilainen, mutta teidän jutut tyynnyttää vellovaa mieltäni (olipas nyt runollista :D).

Nyt kun luen näitä sormusosioita täältä harmittaa vähän, että kulta oli valmiiksi ostanut sormuksen (älkää käsittäkö väärin, sormus on tosi kaunis) sillä en olisi luultavasti itse sellaista valinnut. Toisaalta sitten ajattelin tässä, että voinhan sitten vihkisormukseksi ostaa sellaisen keltakultasormuksen jossa on vähän isompi timantti "ulkona", jollaista nyt ajattelin että olisin ehkä halunnut kihlaksi..ja nyt sen vasta tajuan (kultanihan oli ostanut tuon sormuksen meidän puolen vuoden ikkunaostosreissujen jälkeen, jolloin en tosin itsekään tiennyt vielä millaisen haluaisin, enkä tajunnut olla suorasanaisempi sormuksia katsellessamme sillä en todellakaan tiennyt että kultani olisi kosinut nyt kun kosi). Voinhan sitten siirtää kihlani oikeaan nimettömään..

Tulipas nyt avauduttua :D Enkä tiedä mitä tällä nyt haen, piti vaan saada sanottua :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

.

Muokattu: , käyttäjä: Naanukka

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kyllä se on niin persoonasta kiinni, itse en missään nimessä olisi halunnut sormusta missä ei ole kiviä. Mun valkokultaisesta kihlasta löytyy 1 x iso kivi (0,6-0,7) ja 10 x pieni (näiden koosta ei mitään hajua). Sormus on mulle yllätyksenä teetetty ja osui täysin nappiin. :)

Esimerkiksi irlantilainen ystäväni kertoi, että heillä on ihan perinteinen tapa että kihlasormuksessa välkkyvät timantit ja vihki on sitten se vaatimattomampi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
tässä on oma kivellinen sormus. Halusin jotain persoonallisempaa kuin tavallisen, ja kuvioidut ym eivät ole niin minun juttu, niin päädyin sitten miettimään omanlaisen jossa myös siis kiviä (vaikkei paljon, 2x0,03ct timanttia ja yksi vaal.pun safiiri). Ihan tuiki tavallinen sormus ei jotenkin minun käteen edes olisi istunut. Täällä (UK:ssa) kun on tosiaan tapana että se kihlasormus on se näyttävämpi ja vihki tavallinen sileä, ei kukaan ole edes ihmetellyt valintaani.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihla on kyllä ihan perusrinkula. Ei mitään (paitsi kaiverrus sisällä  ;D ). Mun mielestä se on ollut kivempi niin, mutta voihan toki kivellisenkin ottaa, jos tykkää! Kukin tyylillään  ;)

Sitäpaitsi, kun kihlauduttiin, mies osti sormukset, eikä mulle olisi tullut mieleenkään vaatia siltä mitään kallista maksuksi siitä, että pääsee mun kanssa naimisiin..

Muokkailin virheitä.. Sormet on ajatusta nopeammat..

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on myös kihlassani yksi pieni timantti eikä kukaan ole pitänyt kivellistä kihlaani mitenkään outona. Vihki tulee myös olemaan kivellinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meidän kihlamme ovat vielä liikkeessä, mutta kotiutuvat ensi viikolla. Dubyamoan sormus on todella paljon samankaltainen kuin omani...minun sormuksessani on tosin vain tuo keskimmäinen kivi ja se on väritön.

Pitkään mietin sitä, että kivellä vai ilman, mutta koska olen omanlaiseni persoona ja haluan että siinä minun sormuksessani on SE juttu, niin päädyin kiveen. Kaksiväriset ja erilaiset tähdet yms. kaiverrukset sormuksessa eivät ole se minun juttuni.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Yhdyn muihin, ja vastaan, että kyllä se on siitä kantajan persoonasta kiinni.

Itselläni on ihan tuikitavallinen puolipyöreä 4mm sormus. (joka pujotettiin sormeeni eilen.. :-X) Ilman mitään kiviä. En vain halunnut siihen mitään.

Nyt sitten syntyi ajatus, että jos (ja kun) joskus perheen lisäystä tulee, istuttaisin aina kiven per lapsi. Esim tyttölapsesta punaisen ja poikalapsesta sinisen kiven.

/edit: Siis pujotettiin sormeeni toissapäivänä.. En ehtinyt edes hoksata että sitä ollaan jo maanantain puolella menossa.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun kihlassani on 5 timanttia.  :D Halusin ehdottomasti jo kihlasormukseen timantteja, joten eipä siinä muuta kuin hankittiin sitten sellainen. Mieheni otti sileän, mutta leveän sormuksen kun ei halua toista sormusta sen rinnalle.  :-X :-X :-X

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä muistan silloin aikoinaan kun exän kanssa kihlauduttiin miten muutama kaveri heitti, että vanhan kansan uskomus on "ettei kivellinen kihlaus kestä". Mun kihlassa oli silloin 5 timanttia. Olenpa huomannut ettei ne kivettömätkään kihlaukset kestä sen kummemmin jos itse ihminen on väärä joten se siitä vanhan kansan uskomuksesta. ;D

Nykyinen kihlani on ihan perussileä ilman kiviä. Ja vaikka mä kovasti taikauskoinen olenkin ja usein uskon tollasiin hömpötyksiin, ei tuolla sileän kihlan valitsemisella kyllä oikeesti ollut mitään tekemistä mun taikauskoisuuden kanssa vaan se valittiin ihan ulkonäöllisistä syistä. ;D

:-X Päívís

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eli keltakultainen sormus, jossa edessä menee tuo keltakulta ja tuplarivi (siis aina kaks timanttia päällekkäin omissa "lokeroissaan") timantteja ristikkäin. Muistaakseni noita oli jotain 9paria tm. Mahto olla kohtuu loistavasti selitetty  :-[

Onkohan meillä samanlaiset sormukset  ;D? Kuulostaa ihan mun sormukselta, joka on myös tullut yllätyksenä, enkä myöskään itse sellaista olisi välttämättä ostanut. On kyllä tosi kiva ja ajatuksella hankittu, joten en aio sitä vaihtaakaan. Tosin vihkisormuksen löytäminen siihen on varmaankin tosi hankalaa... ::)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oon saattanut jo kertoakin täällä mutta kerrataan vielä kerran ;D Mun kihla oli alkujaan sileä 4mm puolipyöreä. Haettiin silloin saman kokoista 3 timskun tähti-istutusta, äitini vihkisormuksen kaltaista. Lopulta mies sanoi: eikös sileä sormus ole merkki mutkattomasta suhteesta.

Eli sileä otettiin, timanttiset näyttivätkin vähän liian prameilta siihen aikaan sormessa, kun kummatkin oltiin opiskelijoita. Mutta eipä ollut suhde mutkaton, vaan ero tuli - hetkeksi aikaa.

Kun sitten päätin kosia miestäni uudelleen, laitatin vanhaan kihlaani ne 3 timskua tähti-istutuksella. En missään nimessä halunnut uutta sormusta, koska vanhalla oli kuitennii tunnearvoa.

Vihki on tietty valittu tuon timattisen kihlan mukaan ja nyt kun käännän kihlasta timantit piiloon, vihki ei näytä ollekaan hyvälle sileän kihlan kanssa ;) Enemmänkin saisi säihkettä olla kihlassa mutta josko tuota 2 vuoden päästä sais 5-v hääpäiväksi vähän lisuketta nimettömään 8-)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Tottahan toki kihlasormuksen täytyy olla kivetön, se on jotenki perinne, ja minusta kaikki vihkisormukset passaavat paremmin kivettömän kihlan rinnalle... ;D

Mutta kaikilla tietenki oma makunsa ja ei tietenkään ole pakko noudattaa samaa kaavaa, jos se ei tunnu omalta..:D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Oma kihlasormukseni on perinteinen sileä, ilman kiviä. Vihkisormus onkin sitten hienompi näistä kahdesta.

Tämähän on ihan makuasia, pääasia että sormus miellyttää itseä oli siinä kiviä tai ei. Muitten mielipiteistä viis.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Voiko nykyään olla myös kihlasormuksessa timantteja?

Tietenkin siis voi, jos vain ostaa timanttisormuksen, mutta mitä mieltä olette, onko sopivaa?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mulla on ainakin omassa kihlassa viisi timanttia. Mulle oli ainakin ihan selvää kihloja ostaessa, että sormukseen tulee timantteja. Ei mun mielestä nykyään tarvi kangistua kaavoihin ja aatella, että kihlasormus voi olla vain sellanen tavallinen "sileä, pyöreä rengas". Monethan jopa teettävät kihlansa, jotta saavat siitä niin spesiaalin kuin tahtovat. Kyllä persoonallisuus saa näkyä jo kihlasormuksessakin  :D

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään