Guest Pintaliitaja

Valko- vai keltakulta?

289 viestiä aiheessa

Molempi parempi, eli kihla on keltakultainen, jossa valkokultainen istutus timantilla, ja vihkisormus tulee olemaan valkokultainen. Mielestäni menevät hyvin yhteen, kun kihlassa on jo molempia materiaaleja. Onneksi kihlani keltakullan väritys on todella vaaleankeltaista, eikä suomalaista melkein oranssia keltakultaa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla on valkokultainen, joten myös vihkin haluan valkokultaisena :) en ole koskaan pitänyt keltakullasta, enkä omista juurikaan keltakultaisia koruja. Hopea ja valkokulta sopivat minulle vaan paremmin!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Valkokulta sulhon toiveesta, itse käytän kumpaakin ja omaan silmään kyllä toi sopii paremmin timanttien kanssa.

Oikeestaan rodinoimaton valkokulta on mun suosikki. Tykkään siitä tummemmasta ja joskus aavistuksen kellertävämmästäkin sävystä :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä molemmilla on keltakultaiset sormukset, keltakultaisuus oli molemmille oikeastaan itsestäänselvä asia. :girl_smile:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minullakin on aina ollut kaikki korut hopeisia, joten kihlakin on nyt valkokultainen. Keltakulta tuntuu jotenkin vieraalta. Vihkisormukseksi olen kyllä miettinyt kaksiväristä, sulhasen kihla on kaksivärinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti valkokulta. Kihlat on mustat ja keltakulta ei silmää miellytä missään muodossa.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Näillä näkymin minulle tulee keltakultaa ja miehelle titaania (tai keltakultaa). Jotenkin vaan tulee katseltua enemmän noita keltakultaisia rinkuloita, vaikka valkokullasta kovin pidänkin. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulle tulee keltakultaa, vain ja ainoastaan. Valitettavasti moniin keltakultaisiin timanttisormuksiin on käytetty myös valkokultaa timantti-istutuksissa, mitä en voi sietää. Keltakulta keltakultana ja valkokulta valkokultana, mutta yhdessä ei minulle missään tapauksessa. Tämä päähänpinttymä rajoittaa kovasti täydellisten sormusten löytämistä. (Luulin sormusten ostamisen olevan helppoa: menen kauppaan ja valitsen kauneimman, mutta nyt tuntuu, että täytyy valita se mikä vähiten ärsyttää...)

Valkokultaista sormusta taas en halua, koska rodinointikierre ei kiinnosta ja muutenkin tykkään enemmän perinteisestä lämminsävyisestä keltakullasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ei kumpikaan vaan palladium.

Halusin alunperin valkokultaisen, mutta rodiointi-kierre ei kiinnostanut, joten hankimme palladiumit, jotka tulivat vielä melko edullisiksi.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Sekä että. Kihla on jo kelta-valkokultainen, joten vihkistä tulee myöskin kaksivärinen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla keltakultaa ja vihki on keltakultaa + kolme pientä timanttia. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla on keltakultaa. Vihkiksi halusin aluksi pelkkää keltakultaa. Kuitenkin nyt kun on kierretty katsomassa sormuksia, valitsen luultavasti sormuksen, jossa on valkokultaa timanttien istutuksessa. Pohdin myös pitkään semmoista vaihtoehtoa, jossa olisi ollut molempia suunnilleen yhtä paljon, mutta päädyin kuitenkin tuommoiseen pääosin keltakultaiseen. Kokonaan valkokultaista en halua.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meillä on keltakultaiset kihlat. Ja luultavasti myös vihki tulee olemaan keltakultainen. :)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Vihdoin saatiin tänään tilattua mun kihla, siitä tulee punakultainen pienillä timanteilla. Olen itse suunnitellut sen ja aivan innoissani jo! :girl_in_love:

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Minulla on keltakultainen kihlasormus, ja haluan sille kaveriksi ehdottomasti valkokultaisen vihkin, jossa paljon timantteja. Etsinnät on käynnissä!

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Me mietittiin pitkaan tata, vaihtoehtoina oli kylla myos titaani. Loppujen lopuksi paadyttiin keltakultaan sen vuoksi, etta se on meidan mielesta helppohoitoisempi. Kumpikaan ei olla sormusihmisia, joten sormuksia tulee vain yksi kummallekin ja haluttiin, ettei sita joudu viemaan edes 3 vuoden valein koruliikkeeseen kiillotuttamaan..Kylla valkokulta kaunis on, mutta kaytannollisyys vei meilla voiton.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
Me mietittiin pitkaan tata, vaihtoehtoina oli kylla myos titaani. Loppujen lopuksi paadyttiin keltakultaan sen vuoksi, etta se on meidan mielesta helppohoitoisempi. Kumpikaan ei olla sormusihmisia, joten sormuksia tulee vain yksi kummallekin ja haluttiin, ettei sita joudu viemaan edes 3 vuoden valein koruliikkeeseen kiillotuttamaan..Kylla valkokulta kaunis on, mutta kaytannollisyys vei meilla voiton.

Valkokultaa saa myös rodinoimattomana, joten kyllä siitä saa "huoltovapaan" version kans.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihlani on englantilaista, vaaleammankeltaista kultaa, ja timantti on istutettu valkokultaiseen istutukseen timantin valkoisuuden korostamiseksi. Teetätän valkokultaisen vihkisormuksen. Joten valitsen molemmat, kelta- sekä valkokullan.

Haaveissa on myös teettää joskus viherkullasta kaksi pientä sormusta kihlan kanssa pinoamiseen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Olen kyllä jos vastannut tähän valkokullan. Tänään vain Suokolla ihastuin valtavasti punakultaan :-X nyt en osaa päättää, haluanko vihkin valkoisena vai punaisena. Se ehkä vaatii vielä lisää pohdintaa. Sormuksen mallista olen jo ihan varma muuten :girl_sigh:

Mitä mieltä muut? Punakulta näytti todella kauniilta valkokultakihlani vieressä, mutta mahdanko kyllästyä siihen... Punakullasta näkyvät myös timantit todella hyvin, toisin kuin keltakullasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Meilrä löytyy molemmilta sormesta valkokultaa ja yhteisellä päätöksellä näin. Valkokulta on meidän sormusten "yhdistävä tekijä", kun muuta yhteistä niistä ei löydykkään -_-

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mun mielestä valkokultaiset korut on kyllä ihan nättejä mutta kuitenkin omaan sormeeni halusin keltakultaisen sormuksen. Tähän kyllä osittain vaikutti sekin, että alkuperäinen suunnitelma oli ottaa vihkisormukseksi isoäitini keltakultainen sormus. Mallailtuani kihlasormustani siihen, en kuitenkaan pitänyt yhdistelmästä, mutta eipä sillä niin väliä. Ollaan kuitenkin oltu tosi tyytyväisiä näihin keltakultaisiin ja löysin mieleiseni vihkisormuksenkin keltakultaisena :).

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Kihla keltakultaa ja vihki myös. Valkokultaiset sormukset on kauniita jollakulla, mutta ei minulla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Ehdottomasti valkokulta. Keltakulta ei ole ikinä ollut mun juttu...

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mielestäni valkokulta on paljon kauniimpaa kuin keltakulta, joten kihlasormuskin on siis valkokultaa. Vihkisormuksen haluan myös olevan sitä, jolloin ne sointuvat kauniisti yhteen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään